mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
SlettetBruger (25653) skrev:Jeg ville ønske alle snakkede engelsk, eller i det mindste sønderjysk, det er så simpelt,
Villy Søvndal.
Jeg endte på Hard Rock og må indrømme at min California Burger ikke var noget specielt, i hvert fald ikke sammenlignet med billigere café alternativer på vestkysten, men man skal jo være fair og tage beliggenheden og brandet* med i prisen, så er Hard Rock nok billigere end stedet jeg, personligt, synes er bedre.
* Jeg havde aldrig hørt om dem før.
Jeg endte på Hard Rock og må indrømme at min California Burger ikke var noget specielt, i hvert fald ikke sammenlignet med billigere café alternativer på vestkysten, men man skal jo være fair og tage beliggenheden og brandet* med i prisen, så er Hard Rock nok billigere end stedet jeg, personligt, synes er bedre.
* Jeg havde aldrig hørt om dem før.
Er der nogen der ved hvordan man Indsætter linjeskift i et indlæg på facebook, på en Android tablet?
Normalt skal man bruge shift+retur, men det kan ikke bruges på en Androd tablet.
Normalt skal man bruge shift+retur, men det kan ikke bruges på en Androd tablet.
Chewy (25664) skrev:Jeg bruger bare enter....
Det indsender bare indlægget med det samme, også på PC.
[edit]
Der selvfølgelig tale om når man svarer på en andens opslag.
Når jeg laver et nyt opslag kan jeg selvfølgelig nøjes med enter.
Mark Jensen tvivler
Har tip 1. fra JPs artikel et gram af sandhed?
Har tip 1. fra JPs artikel et gram af sandhed?
http://jyllands-posten.dk/digitalt/computer/ECE6536351/den-benharde-vej-til-en-hurtig-pc skrev:Få mere fart på Windows og programmer ved at køre dem på hver sit virtuelle drev
På mange harddiske er dine dokumenter, fotos og musik gemt på samme område som dit Windows-styresystem. Defragmentering hjælper med at organisere det helt, men sammenblandingen af personlige filer og Windows kan virkelige sænke farten.
Hvis du deler harddisken op, løses det problem. Partitionering kalder man det, når harddisken deles digitalt op. Windows 7 kan lave en partition, men MiniTool Partition Wizard (www.partitionwizard.com) er et gratis, alternativ program, som både er mere avanceret og nemmere at anvende.
Med en almindelig harddisk (ikke SSD) kan det give en meget stor forskel, hvis du sætter det rigtigt op.
Når jeg tidligere kun havde en hdd i maskinen. lavede jeg altid den primære partition så lille som muligt, hvor jeg stadig var 100% sikker på at systemet og de filer/programmer der skulle ligge på systemdrevet, kunne ligge der.
Grunden er at partitionerne bliver fysiskt lagt fra centrum af skiverne og udaf.
Dette gør så at du har et system drev, der ligger i starten af drevet og at læsehovederne aldrig skal bevæge sig ret langt, for at tilgå systemfilerne og du så får en meget bedre søgetid.
Næste partition er god til programmer/spil og de sidste partitioner er gode til filer der ikke tilgås ofte, så som dokumenter, musik, film osv.
Du bestemmer selv hvor mange partitioner du vil have, men mere end to til tre stykker kan blive irriterende/forvirrende.
Men i dag, hvor jeg har SSD i samtlige computere jeg har, bruger jeg kun hdd til lager og backup.
Med en almindelig harddisk (ikke SSD) kan det give en meget stor forskel, hvis du sætter det rigtigt op.
Når jeg tidligere kun havde en hdd i maskinen. lavede jeg altid den primære partition så lille som muligt, hvor jeg stadig var 100% sikker på at systemet og de filer/programmer der skulle ligge på systemdrevet, kunne ligge der.
Grunden er at partitionerne bliver fysiskt lagt fra centrum af skiverne og udaf.
Dette gør så at du har et system drev, der ligger i starten af drevet og at læsehovederne aldrig skal bevæge sig ret langt, for at tilgå systemfilerne og du så får en meget bedre søgetid.
Næste partition er god til programmer/spil og de sidste partitioner er gode til filer der ikke tilgås ofte, så som dokumenter, musik, film osv.
Du bestemmer selv hvor mange partitioner du vil have, men mere end to til tre stykker kan blive irriterende/forvirrende.
Men i dag, hvor jeg har SSD i samtlige computere jeg har, bruger jeg kun hdd til lager og backup.
Mark "jeg vil gerne se baseball" Jensen
Er der nogen der kan forklare hvorfor MLB kampe foregår over 3 dage?
Fx: http://sanfrancisco.giants.mlb.com/schedule/index....
Overvejer lidt at tage ind og se en kamp når jeg skal derover.
Er der nogen der kan forklare hvorfor MLB kampe foregår over 3 dage?
Fx: http://sanfrancisco.giants.mlb.com/schedule/index....
Overvejer lidt at tage ind og se en kamp når jeg skal derover.
Ronson (25675) skrev:Hvor kan man købe avalon på blu-ray uden det løber op i 500+ kr
Eftersom der kun er den japanske blu-ray ude (som altid er stjernedyre i forvejen) og den er out-of-print og lidt kult, så tror jeg ikke du skal forvente en blu-ray til under 500kr medmindre der står .torrent på den ...
Ellers er japanske amazon hvor du er heldig den ikke blir nappet i tolden nok dit beste bud :p
Nope aldrig. Har ikke den fjerneste ide om hvordan de tæller score eller noget :D
Havde egentlig håbet på at kunne se en NFL kamp, men de er vist ikke startet i september?
Så skal du forbedrede dig på at det er usigeligt kedeligt...
Og nej, NFL er uden for sæson. Men hvis du endeligt skal se noget, så gå efter NBA (Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det kan lade sig gøre i SF). Selvom spillet ikke siger en noget, er det stadig vildt imponerende bedrifter de laver...
Magten (25672) skrev:Cool, det var også mit gæt, men synes det virkede mærkeligt.
Har 4 dage i San Francisco så der skulle være mulighed for at sætte en eftermiddag/aften af til det :)
De jeg kender der har set baseball havde heller ikke set det før, men sagde alle at det var det hele værd.
Mark "Windows 8.1 Pro" Jensen
Jeg har en kundes pc som er blevet opgraderet fra windows 7 til 8 home, og derefter 8.1 home.
Kunden vil nu gerne have den opgraderet til 8.1 pro, men når vi går ind og opgraderer, godkender den godt nok nøglen og siger den er klar til at blive opgraderet, men fejler fejler så snart man trykker næste.
Der kommer ikke nogen fejlkode/besked andet end at den siger "et eller andet gik galt, luk denne guide og prøv igen"
PC'en har UEFI BIOS hvor den windows 7 nøglen ligger i, og om den på en eller anden måde prøver på at bruge denne nøgle istedet for den intastede når den opgraderer skal jeg ikke kunne sige.
Så jeg mangler lidt et bud på hvad løsningen kan være hvis det er UEFI som er problemet, eller hvad der ellers kan være problemet.
Jeg har en kundes pc som er blevet opgraderet fra windows 7 til 8 home, og derefter 8.1 home.
Kunden vil nu gerne have den opgraderet til 8.1 pro, men når vi går ind og opgraderer, godkender den godt nok nøglen og siger den er klar til at blive opgraderet, men fejler fejler så snart man trykker næste.
Der kommer ikke nogen fejlkode/besked andet end at den siger "et eller andet gik galt, luk denne guide og prøv igen"
PC'en har UEFI BIOS hvor den windows 7 nøglen ligger i, og om den på en eller anden måde prøver på at bruge denne nøgle istedet for den intastede når den opgraderer skal jeg ikke kunne sige.
Så jeg mangler lidt et bud på hvad løsningen kan være hvis det er UEFI som er problemet, eller hvad der ellers kan være problemet.
Component store var corrupted, hvilket kunne løses med:
"Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth"
Component store var corrupted, hvilket kunne løses med:
"Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth"
Mark "Excel ekspert" Jensen
Jeg sidder og knokler med et tilrette et Excel ark som bruges til at regne priser på forskellige enheder ud, og jeg fatter mildt sagt ingenting af det.
Jeg er nu stødt på følgende "formel": =FORSKYDNING(Prisliste!$M$6,F4-1,E4-1)
Så vidt jeg forstår henviser den til et andet ark - Prisliste - men så stopper min viden også.. $M$6 ville jeg gætte på henviste til M6 i det ark, men det stemmer ikke rigtig overens med tallet jeg får ud >_<
Er der nogen der kan forklare det, gerne meget pædagogisk :D
Jeg sidder og knokler med et tilrette et Excel ark som bruges til at regne priser på forskellige enheder ud, og jeg fatter mildt sagt ingenting af det.
Jeg er nu stødt på følgende "formel": =FORSKYDNING(Prisliste!$M$6,F4-1,E4-1)
Så vidt jeg forstår henviser den til et andet ark - Prisliste - men så stopper min viden også.. $M$6 ville jeg gætte på henviste til M6 i det ark, men det stemmer ikke rigtig overens med tallet jeg får ud >_<
Er der nogen der kan forklare det, gerne meget pædagogisk :D
snesman (25689) skrev:Nå, så må vi se om jeg har snørret dem med mit brev på 106 g.
Ja, jeg lever på kanten...
Normalt bonner de når den viser et gram for meget. Hvis de er i godt humør kan man være heldig at de lader 2 gram slippe. Hvis man altså aflevere på et posthus.
Min erfaring siger mig, at postet i kassen kan man være heldig, at op til ~5 gram for meget slipper igennem.
Ja, du lever livet helt ude på overdrevet :P
lad være med at send noget med dem, de sidste to gange jeg har sendt, er lortet blevet åbnet og indholdet stjålet. fucking retards fucks.
snesman (25699) skrev:Jeg tror det er lidt babytøj. Håber ikke der er nogen der er sølle nok til at nappe det.
Jeg sendte et brugt headset til en Nexus jeg havde givet bort, da andre (uoriginale) headsets ved let belastning af stikket mister forbindelsen til den ene kanal. Brevet var flået op og headsettet væk.
Jeg tænker at markedsværdien for det ligger på omkring 50,- kroner...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.