mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
HrJakobsen (23699) skrev:mark Surface jensen
Jeg går og leger med tanken om at købe en Microsoft Surface RT. Dog har jeg lige et spørgsmål, findes der en app som kan forbinde til et virtual desktop hvis man skulle få brug for at køre en .exe fil?
En app som fungerer ligesome VMware Viewclient.
Køb en XPS 10, de er billige for tiden, og SOC'en er kraftigere.
+ keyboard dock med batteri
SlettetBruger (23701) skrev:Køb en XPS 10, de er billige for tiden, og SOC'en er kraftigere.
Det ser til gengæld ikke ud til at den kan foldes sammen, som en surface. Det gør at du skal transportere tablet og skærm i en taske, specielt til formålet eller pakke den ind i et stykke stof under transport, så du ikke ridser skærmen.
Mort (23702) skrev:SlettetBruger (23701) skrev:Køb en XPS 10, de er billige for tiden, og SOC'en er kraftigere.
Det ser til gengæld ikke ud til at den kan foldes sammen, som en surface. Det gør at du skal transportere tablet og skærm i en taske, specielt til formålet eller pakke den ind i et stykke stof under transport, så du ikke ridser skærmen.
den kan sagtens lukkes.
http://icdn7.digitaltrends.com/image/dell-xps-10-r...
SlettetBruger (23703) skrev:
den kan sagtens lukkes.
http://icdn7.digitaltrends.com/image/dell-xps-10-r...
Det ser ikke så tosset ud.
Det gør den langt mere praktisk end jeg ellers havde antaget at den var. Hvis den kan lukkes, så kan den nok også justere skærmens vinkel, hvilket en Surface RT ikke kan.
Thalion (23704) skrev:Mine in-ears døde på vejen hjem fra arbejde, så jeg skal have nogle nye
Jeg tænker omkring de 400 kr, nogen der har nogle gode bud?
Here you go..... http://eu.skullcandy.com/shop/headphones/earphones...
Thalion (23708) skrev:Thoroughbreed (23707) skrev:#04
Dem der følger med iPhone/pod/pad - nyeste generation
Er de så gode? er lidt skeptisk
De har en fremragende bass/mellemtone og en glimrende impulsgengivelse. Toppen er lidt tilbageholdene og ikke helt så klar som en god HiFi-højttaler. Dette synes jeg dog er en fordel, når man tager i betragtning at de er stukket ind i øret (modsat alm. hovedtelefoner), og gør at man kan holde ud at lytte i længere tid af gangen ved højere lydstyrke - så som udenfor.
(Personligt synes jeg de fleste in-ears har en unaturlig, spids diskant der lyder som en dårlig 14 bits CD-konverter fra '86 ;)
Thalion (23708) skrev:Er de så gode? er lidt skeptisk
Jeg synes at de sidder *FANTASTISK* i øret, sammenlignet med de fleste andre in-ear, de er behagelige selv efter halvanden time ... Ved dog ikke hvad de koster, men hvis vi snakker €20 eller derunder, er de helt klart pengene værd!
Thoroughbreed (23710) skrev:men hvis vi snakker €20 eller derunder, er de helt klart pengene værd!
229 kr
(Dem der følger med iPod - i hvert fald nano - har ikke fjernbetjening)
Hvordan varmer man en standard burgerbolle op?
Det er endnu ikke lykkedes mig at varme en butiks-burgerbolle op til perfektion. Enten bliver den sprød, hvilket jeg ikke kan lide, eller også bliver den aldrig varm inden i.
Har prøvet almindelig og varmluftsovn ved mange temperaturer, pakket ind i staniol, med vandbad osv. Alligevel kan jeg ikke konsekvent få en god burgerbolle.
Er der nogen der har et godt fif?
Det er endnu ikke lykkedes mig at varme en butiks-burgerbolle op til perfektion. Enten bliver den sprød, hvilket jeg ikke kan lide, eller også bliver den aldrig varm inden i.
Har prøvet almindelig og varmluftsovn ved mange temperaturer, pakket ind i staniol, med vandbad osv. Alligevel kan jeg ikke konsekvent få en god burgerbolle.
Er der nogen der har et godt fif?
Jakob Jakobsen (23712) skrev:Er der nogen der har et godt fif?
Lad være med at bruge burgerboller, og brug krydder boller, yoghurt-boller, eller rug-milde.
Det går ALTID galt med burgerboller.
Måske er det fordi det slet ikke er meningen de skal være varme indeni, de er jo færdig-bagte, og bøf+sovs skal nok holde det varmt.
SlettetBruger (23713) skrev:Lad være med at bruge burgerboller, og brug krydder boller, yoghurt-boller, eller rug-milde.
De smager slet ikke så godt som rigtige burgerboller.
SlettetBruger (23713) skrev:Det går ALTID galt med burgerboller.
Måske er det fordi det slet ikke er meningen de skal være varme indeni, de er jo færdig-bagte, og bøf+sovs skal nok holde det varmt.
Tror ikke det er meningen at de skal serveres kolde. De smager i hvert fald kraftigt af gær, hvis de ikke er blevet varmet godt op først.
Hvad hvis man nu nuker dem i mikro'en?
Pro-tip: Hvis man nuker noget med dej, bliver det ofte blødt og slattent; det undgås med at nuke det sammen med et glas vand. (Har jeg hørt)
Pro-tip: Hvis man nuker noget med dej, bliver det ofte blødt og slattent; det undgås med at nuke det sammen med et glas vand. (Har jeg hørt)
Bruger aldrig andet end over/undervarme (da min ovn ikke kan andet) og overskårne burgerboller. De bliver hverken tørre, sprøde eller kolde indvendige.
Sætter ovnen på 100°C
Also, jeg bruger altid disse
http://peecee.dk/uploads/052013/durumboller.png
da de er tilpas flade. Hader for tykke burgerboller..
Sætter ovnen på 100°C
Also, jeg bruger altid disse
http://peecee.dk/uploads/052013/durumboller.png
da de er tilpas flade. Hader for tykke burgerboller..
Jens Marksen
undrer sig over, hvorfor fa'en nogle avatars er væk? Ronrons f.eks.
- edit
Jamen er det noget værd så? Kan se at man kan få det til OSX ^_^
undrer sig over, hvorfor fa'en nogle avatars er væk? Ronrons f.eks.
- edit
Elskov (23718) skrev:Er "The Settlers 7: Path to a Kingdom" noget ved?
Jamen er det noget værd så? Kan se at man kan få det til OSX ^_^
Hvorfor bruger man ikke vakuum til at tørre tøj med i stedet for varme.
Det burde kunne spare en del energi.
[edit]
Ser ud til at der er andre der har haft samme tanke.
[edit]
Jakob Jakobsen (23730) skrev:Hvorfor bruger man ikke vakuum til at tørre tøj med i stedet for varme.
[edit]
Du laver lige et vakuum kammer til en pris der er til bare betale og som sammentidigt kan overholde diverse sikkerhedsdirektiver?
Det er nok den store grund til at man ikke ser dem, og så også tradition.
Thalion (23733) skrev:Du laver lige et vakuum kammer til en pris der er til bare betale og som sammentidigt kan overholde diverse sikkerhedsdirektiver?
Hvis vand koger ved minus 68 grader i vacuum, kan det være at det kan bringes til at koge ved stuetemperatur, blot ved at sænke trykket en brøkdel af hvad der skal til, for komplet vacuum.
Jeg synes da idéen lyder interessant.
Thalion (23733) skrev:Du laver lige et vakuum kammer til en pris der er til bare betale og som sammentidigt kan overholde diverse sikkerhedsdirektiver?
Tror jeg ikke er det store problem
markjensen lader andre spille musik
Findes der et gratis program hvor jeg kan indtaste melodi og akkorder og så vælge mellem forskellige typer (klaver)arrangementer? Jeg vil gerne slippe for at skrive akkorderne ud i et mere generelt musikprogram.
Findes der et gratis program hvor jeg kan indtaste melodi og akkorder og så vælge mellem forskellige typer (klaver)arrangementer? Jeg vil gerne slippe for at skrive akkorderne ud i et mere generelt musikprogram.
Jakob Jakobsen (23735) skrev:Thalion (23733) skrev:Du laver lige et vakuum kammer til en pris der er til bare betale og som sammentidigt kan overholde diverse sikkerhedsdirektiver?
Tror jeg ikke er det store problem
Tvivler på at den er godkendt og ville gå til masseproduktion, plus den lige skal skaleres til noget større.
Det ser ikke ud til at der er en gratis udgave, men jeg brugte navnet til at søge efter (band-in-a-box alternative) og fandt Impro-Visor. Det vil jeg lige prøve
Mark "Har sprunget en sikring" Jensen
Hey,
Jeg har en sikring i en lysdæmper der er gået, det er sådan en glas en med metal i enderne, og den er 5x20mm og der står T1AL250V på den, hvilket jeg går ud fra betyder det er en 1A træg sikring som f.eks. denne her http://www.cypax.dk/vare/18.000.0410
men 1)er det nu den rigtig sikring? 2)de der cypax sælger ikke til private 3) det virker overkill at købe 100 stk
Men hvor køber man ellers sådan noget henne? Nogle ideer?
Hey,
Jeg har en sikring i en lysdæmper der er gået, det er sådan en glas en med metal i enderne, og den er 5x20mm og der står T1AL250V på den, hvilket jeg går ud fra betyder det er en 1A træg sikring som f.eks. denne her http://www.cypax.dk/vare/18.000.0410
men 1)er det nu den rigtig sikring? 2)de der cypax sælger ikke til private 3) det virker overkill at købe 100 stk
Men hvor køber man ellers sådan noget henne? Nogle ideer?
Alle elektrikere har dem liggende, så prøv en af deres butikker.
Ellers har Biltema, T-Svansen osv. dem også.
Husk det skal være en træg, hvis det skal være helt den samme, men det burde ikke betydet det store, medmindre du ofte kører lige til grænsen *:)
Husk det skal være en træg, hvis det skal være helt den samme, men det burde ikke betydet det store, medmindre du ofte kører lige til grænsen *:)
Jakob Jakobsen (23741) skrev:#40
Så er det bare med at finde en elektriker med butik ... De ligger ikke ligerfrem alle steder længere.
Fjolle (23742) skrev:Måske?
måske!
Du burde også kunne finde dem hos de fleste mekanikere.
Handler du hos Greenline, så kan du spare 70 øre ved at bruge koden ELRABAT
Handler du hos Greenline, så kan du spare 70 øre ved at bruge koden ELRABAT
Bare endnu en allah-hat der huggede en person ned fordi han bar en "støt vores soldater" t-shirt.
Bare endnu en allah-hat der huggede en person ned fordi han bar en "støt vores soldater" t-shirt.
ellers hvor kommer du fra i landet?... har et par stykker læggende.
ellers hvor kommer du fra i landet?... har et par stykker læggende.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.