mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Dreadnought (22700) skrev:MaRk "SkArPsKyTtE" jEnSeN:
Hvis nu et dådyr indenfor jagtsæsonen sætter sine ben på min grund, må mandige jeg uden jagttegn nedlægge den.
PS: Hvad får folk til at SkRiVe SåDaN hEr? Det er sgu pisse irriterende både at skrive og læse.
Nej. Du må ikke nedlægge vildt/skyde efter dyr uden jagttegn.
Hånter (22702) skrev:Nej. Du må ikke nedlægge vildt/skyde efter dyr uden jagttegn.
Mus, rotter og muldvarpe svjv. undtaget.
Jeg har plantet to træer i efteråret, som jeg gerne ser overleve foråret. Og de bæster elsker jo at nuppe skudene. Samt lidt fint kød til fryseren vil jeg da ikke afvise.
Dreadnought (22707) skrev:Jeg har plantet to træer i efteråret, som jeg gerne ser overleve foråret. Og de bæster elsker jo at nuppe skudene. Samt lidt fint kød til fryseren vil jeg da ikke afvise.
Hmm... Tja, hvis vi kunne deles en smule om det kød, kunne vi sikkert godt finde en løsning :p
Hvor i landet er det du bor ? :p
Jeg bor ved Aarup, men bæsterne bor i skoven, som et jagtlaug har rettighederne til.
Har du jagttegn?
Har du jagttegn?
Dreadnought (22709) skrev:Jeg bor ved Aarup, men bæsterne bor i skoven, som et jagtlaug har rettighederne til.
Har du jagttegn?
Nope, jeg dumpede det skriftlige. og skal vente til marts. LÅRD. Men jeg kan da hurtigt finde en kammerart, som kunne kigge lidt forbi et par tidligere morgener. Hvis "bæsterne" så går og bider af dine små skud, og så længe det er på dit land - BANG. Kød. Dejligt kød!
Edit:
Og hvorfor hulan har du aldrig inviteret Ronron og undertegnede på ost?!
Hånter (22712) skrev:Jeg tænker jo stadig på at du er Esbjerggenser som Porren!
Så sent som for 30 minutter siden snakkede kæresten og jeg om at flytte til Kolding... (hende og hendes fucking uddannelse :P)
Det skød jeg til jorden ret hurtig da jeg forbinder offentlig transport med sygdom og elendighed.
Hånter (22715) skrev:Tsk... Misundelse er en grim ting ;)
#22714 - Kunne da ellers være hyggeligt. Selvom jeg må give dig ret. Offentlig transport = døden. Kæft det er ringe.
Grundet størrelse ville jeg gerne have en Smart. Køre komfort, nej.
Her, hvor jeg bor, er offentlig transport noget man ser med 1 til 3 timers mellemrum og det er kun til Esbjerg. F.eks. til Bramming er der en bus om morgenen. Hvis vi skal til Varde, så skal vi tage en bus til Esbjerg for at tage en bus eller et tog til Varde. 16 km, timevis transport, yay!
Yvossen (22716) skrev:Hånter (22715) skrev:Tsk... Misundelse er en grim ting ;)
#22714 - Kunne da ellers være hyggeligt. Selvom jeg må give dig ret. Offentlig transport = døden. Kæft det er ringe.
Grundet størrelse ville jeg gerne have en Smart. Køre komfort, nej.
Her, hvor jeg bor, er offentlig transport noget man ser med 1 til 3 timers mellemrum og det er kun til Esbjerg. F.eks. til Bramming er der en bus om morgenen. Hvis vi skal til Varde, så skal vi tage en bus til Esbjerg for at tage en bus eller et tog til Varde. 16 km, timevis transport, yay!
Jeg tror du skal prøve at køre i min smart, inden du udtaler dig ;) Den er lidt... "modificeret" :p
Anywhores synes jeg Dreadnought skal invitere til oste-gilde. Så kan du jo passende også få din vinoplukker tilbage.
Edit: Vandfarve sender forresten lige hans hilsner!
Rejseplan hvis min bror skal tage offentlig transport til arbejde i Esbjerg.
Han skal møde på arbejde klokken 7:30 og han har fri klokken 16:00.
Afrejse fra hjemmet er dagen før, klokken 23:55 og han vil være hjemme samme dag klokken 17:55. Så kan han tage med bussen igen samme aften, klokken 23:55.
Han skal møde på arbejde klokken 7:30 og han har fri klokken 16:00.
Afrejse fra hjemmet er dagen før, klokken 23:55 og han vil være hjemme samme dag klokken 17:55. Så kan han tage med bussen igen samme aften, klokken 23:55.
Hånter (22717) skrev:Jeg tror du skal prøve at køre i min smart, inden du udtaler dig ;) Den er lidt... "modificeret" :p
Hvordan? Og jeg skal gerne tage en tur!
Yvossen (22719) skrev:Hånter (22717) skrev:Jeg tror du skal prøve at køre i min smart, inden du udtaler dig ;) Den er lidt... "modificeret" :p
Hvordan? Og jeg skal gerne tage en tur!
Den er sænket, har en chip og gearne er modificeret til det maksimale. Jamen så må Dreadnought hellere invitere - så skal du nok få en tur/køre en tur :)
Edit: Åh ja! Og den er ekstra sjov her i vintertiden - baghjulstrukket! :D
Hånter (22710) skrev:Nope, jeg dumpede det skriftlige. og skal vente til marts.
Hvad fanden, er det ikke bare at betale for et jagttegn?
http://www.naturstyrelsen.dk/Naturoplevelser/Jagt/Jagttegn/Proever/jagtproeve/ skrev:Hvordan består jeg jagtprøven?
Jagtprøven består af en skriftlig og en praktisk del. For at bestå prøven skal du have bestået både den skriftlige og den praktiske prøve. Du skal have bestået den skriftlige, inden du kan gå til den praktiske prøve. I hver prøveperiode kan du aflægge en skriftlig prøve og to praktiske prøver. Du skal betale et gebyr på 215 kr. hver gang.
Den skriftlige prøve består af 40 spørgsmål om jagt og vildt, som skal besvares på en halv time. Mindst 36 af svarene skal være rigtige.
Ved jagtprøvens praktiske prøve skal man vise, at man kan behandle et skydevåben forsvarligt, både ved færdsel i terræn og i forbindelse med skudafgivelse. Derudover er der i terrænet opstillet vildtfigurer, og man skal bedømme, om skudafstanden til dem er forsvarlig. Evnen til at ramme præcist med et skydevåben prøves ikke.
Øv. Lektier!
Hånter (22710) skrev:Og hvorfor hulan har du aldrig inviteret Ronron og undertegnede på ost?!
Det må vi lige finde ud af. Og TB, der findes andet pålæg end ost, ved jeg.
Hånter (22715) skrev:Tsk... Misundelse er en grim ting ;)
Jeg ville også gerne have haft den hamster der fulgte med den.
mark otg jensen
Jeg har en SGS2 og et OTG-kabel. Der sker intet, når jeg sætter et usb-stick i (har prøvet tre og tilmed at forbinde den til en anden SGS2). Nu har jeg hentet en ny kernel ("Kernel_Siyah-Dorimanx-V7.41-[01-51]-[18-01]-ICS-JB-SGII-PWR-CORE") (stock (rooted) rom). Nope.
Wat do.
Jeg har en SGS2 og et OTG-kabel. Der sker intet, når jeg sætter et usb-stick i (har prøvet tre og tilmed at forbinde den til en anden SGS2). Nu har jeg hentet en ny kernel ("Kernel_Siyah-Dorimanx-V7.41-[01-51]-[18-01]-ICS-JB-SGII-PWR-CORE") (stock (rooted) rom). Nope.
Wat do.
markjensen vi have kokos
Er der forskel på kokosolie og palmin? På wikipedia står der at det er raffineret, bleget kokosfedt, men gør det nogen sundshedsmæssig forskel? Og hvis der i en opskrift står kokosolie, er det så palmin man skal bruge?
Er der forskel på kokosolie og palmin? På wikipedia står der at det er raffineret, bleget kokosfedt, men gør det nogen sundshedsmæssig forskel? Og hvis der i en opskrift står kokosolie, er det så palmin man skal bruge?
markjensen (22726) skrev:markjensen vi have kokos
Umiddelbart vil jeg tro at det ikke har den samme smag, da det er nået en process som palmeolie gennemgår for at blive palmin. Men det er blot et bud.
markjensen (22726) skrev:markjensen vi have kokos
Jeg kan sige så meget, at palmin giver mig en dundrende hovedpine - hvor kokos olie ikke gør det?
Kan man få det normale steder (fx Føtex), eller skal man kigge steder hvor de har mere specielle ting? Og hvad står det typisk sammen med?
Ved at min lokale super brugs har det i økologi-afdelingen, ellers er helsekostbutikker nok et godt bud.
Danske Bank indfører gebyr på op til 120kr i kvartalet http://www.metroxpress.dk/nyheder/kunder-raser-ove...
Hvad er en god bank til en ung studerende uden vildt mange penge stående i banken?
Hvad er en god bank til en ung studerende uden vildt mange penge stående i banken?
#22733 - Lån og Spar Bank gennem Maskinmesterforeningen (fagforening). Vi skiftede fra Danske Bank til LSB/MMF for 3 måneder siden og har allerede sparet 1376 kr. i rente!
Tak for svarene, jeg kigger på dem!
Nyt spørgsmål:
Jeg leder efter et sted i Odense hvor man kan sidde 2-3 personer med en eller to computere og gå på nettet, imens man holder et lille uformelt møde. Stedet behøver ikke nødvendigvis være en cafe, bare et hyggeligt sted ikke al for lang afstand fra banegården i Odense.
Skal være åbent i dag søndag ved 16/17-tiden.
Nyt spørgsmål:
Jeg leder efter et sted i Odense hvor man kan sidde 2-3 personer med en eller to computere og gå på nettet, imens man holder et lille uformelt møde. Stedet behøver ikke nødvendigvis være en cafe, bare et hyggeligt sted ikke al for lang afstand fra banegården i Odense.
Skal være åbent i dag søndag ved 16/17-tiden.
UPDATE: Jeg fandt kokosolie fra urtekram i Føtex. Det kostede 90 kr, men jeg ved ikke hvor meget der er i, for der er ikke noget label på (det var det sidste glas der var). Det stod sammen med andre olier til madlavning.
Jeg brugte det til disse. Jeg lavede selv mandelmelet. Never again.
Jeg brugte det til disse. Jeg lavede selv mandelmelet. Never again.
Hvorfor har mange USB 3 kabler et y-stik i den ene ende? Har lige købt et 2,5" kabinet i Kina med USB 3.0 og det USB-kabel som fulgte med har 2 stik i "pc-enden" - skal man bruge begge for at få strøm nok? Eller er det til noget andet sjovt? Mine google skills returnere ikke noget brugbart idag.
På mange stationære computere, er ledningen til de forreste USB-porte så lang og underdimensionerede, at de reelt ikke kan levere de 500 mA. ved 5 V. som standarden kræver.
Derfor har mange producenter valgt at lave et Y-stik, så enheden kan få strøm fra to USB-porte. Det er dog kun det ene stik der har fuld USB-understøttelse. det andet overfører kun strøm.
Jeg har dog kun set USB-2 kabler med Y-stik og USB-3 kan levere en del mere strøm, så det kan være for at sikre bagudkompabilitet.
På mange stationære computere, er ledningen til de forreste USB-porte så lang og underdimensionerede, at de reelt ikke kan levere de 500 mA. ved 5 V. som standarden kræver.
Derfor har mange producenter valgt at lave et Y-stik, så enheden kan få strøm fra to USB-porte. Det er dog kun det ene stik der har fuld USB-understøttelse. det andet overfører kun strøm.
Jeg har dog kun set USB-2 kabler med Y-stik og USB-3 kan levere en del mere strøm, så det kan være for at sikre bagudkompabilitet.
Så jeg behøver ikke nødvendigvis at bruge begge stik - og kan i princippet finde et usb 3 kabel uden ystik når det er på den bærbare jeg bruger den?
Det er rigeligt langt til at du ville kunne få problemer med visse drev/computere.
Til drev der får strøm gennem USB, er mit længste kabel 30 cm. Alligevel har jeg flere gange været nødt til at bruge en USB-port bag på computeren, da de forreste ikke har kunnet levere nok.
Det er rigeligt langt til at du ville kunne få problemer med visse drev/computere.
Til drev der får strøm gennem USB, er mit længste kabel 30 cm. Alligevel har jeg flere gange været nødt til at bruge en USB-port bag på computeren, da de forreste ikke har kunnet levere nok.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.