mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Om det kan svare sig at opgradere? Tja, det kommer jo an på behov. Hvis du har behov for en kraftmaskine (det er den virkelig), så kan det godt svare sig fremfor en Air.
Jeg har ikke lagt mærke til at den siger noget, når jeg samler den op - den er lige så robust som min Air var, samt min 15" MacBook Pro var inden den.
Den siger næsten intet - selv når den bliver brugt for fuld smadder. Jeg er virkeligt imponeret over dét den "ikke" siger, når den bliver brugt til f.eks. Video-konvertering. Af spil, prøvede jeg ganske kort Starcraft II, hvor jeg satte opløsningen til max - den laggede en smule, da der skete meget på skærmen, men larmede ikke ret meget - i mine øre. Så ja, du kan godt spille på den.
Slet ingen lag i animationer i OSX - når den bliver lidt presset på grafikken, skifter den jo selv mellem de 2 grafikkkort (her kan gfxCard Status anbefales, så kan du selv styre det).
HVIS du har behov for en kraftig bærbar, kan den kun anbefales! Hvis du kan "nøjes" med en Air til dagligt brug, vil jeg sige at den er for dyr. Den er lidt "show-off" hvis du ikke arbejder med grafik til dagligt. (Jaja, jeg er en show-off og hvad så? :p ).
Hehe... Nah, ikke helt :p Jeg har overvejet at opgradere mine højtalere, men ja :p Det bliver lige nu ved tanken.
Hvad skal du dog med alt det plads på en bærbar? Det er da derfor man har en NAS stående!
Om det kan svare sig at opgradere? Tja, det kommer jo an på behov. Hvis du har behov for en kraftmaskine (det er den virkelig), så kan det godt svare sig fremfor en Air.
Jeg har ikke lagt mærke til at den siger noget, når jeg samler den op - den er lige så robust som min Air var, samt min 15" MacBook Pro var inden den.
Den siger næsten intet - selv når den bliver brugt for fuld smadder. Jeg er virkeligt imponeret over dét den "ikke" siger, når den bliver brugt til f.eks. Video-konvertering. Af spil, prøvede jeg ganske kort Starcraft II, hvor jeg satte opløsningen til max - den laggede en smule, da der skete meget på skærmen, men larmede ikke ret meget - i mine øre. Så ja, du kan godt spille på den.
Slet ingen lag i animationer i OSX - når den bliver lidt presset på grafikken, skifter den jo selv mellem de 2 grafikkkort (her kan gfxCard Status anbefales, så kan du selv styre det).
HVIS du har behov for en kraftig bærbar, kan den kun anbefales! Hvis du kan "nøjes" med en Air til dagligt brug, vil jeg sige at den er for dyr. Den er lidt "show-off" hvis du ikke arbejder med grafik til dagligt. (Jaja, jeg er en show-off og hvad så? :p ).
Thoroughbreed (21950) skrev:Hånter (21948) skrev:La' nu vær' - bare fordi du stadig bruger CD'er i bilen :p
Du er bare misundelig fordi at din "Smart" ikke har komplet BOSE-system :P
Desuden mister man muligheden for at smide et OptiBay i den!.. Bortset fra skærmen ville jeg hellere have en "almindelig" MBP - den er heller ikke så svinedyr
Hehe... Nah, ikke helt :p Jeg har overvejet at opgradere mine højtalere, men ja :p Det bliver lige nu ved tanken.
Hvad skal du dog med alt det plads på en bærbar? Det er da derfor man har en NAS stående!
Hånter (21951) skrev:
Det kræver så at man bruger sine to NAS'er :P
Men så kan man spare 1.500 i indkøb og nøjes med 150 GB SSD, kontra 750 GB SSD ;)
Thoroughbreed (21956) skrev:Hånter (21951) skrev:
Det kræver så at man bruger sine to NAS'er :P
Men så kan man spare 1.500 i indkøb og nøjes med 150 GB SSD, kontra 750 GB SSD ;)
Tja, hvorfor have en NAS, når man ikke bruger den? Hvad har du da også alt liggende på din computer? Hvad med backup? Din NAS kan jo klare det hele :p
btw.: Hvorfor helvede har du 2 NAS's? Og hvilke er det? (Jeg skal nok snart have skiftet min 2-bay's ud med en 4-bay's.)
Hånter (21957) skrev:Tja, hvorfor have en NAS, når man ikke bruger den? Hvad har du da også alt liggende på din computer? Hvad med backup? Din NAS kan jo klare det hele :p
btw.: Hvorfor helvede har du 2 NAS's? Og hvilke er det? (Jeg skal nok snart have skiftet min 2-bay's ud med en 4-bay's.)
Den anden var billig? Og min TimeMachine backup tog 5-600 GB plads >_<
To Buffalo NAS', dog kun med en disk hver.
Hvordan får man Excel til at skrive en anden tekst som label end det (tal) som ligger bag diagrammet?
Uddybning; jeg er i gang med at prøve at lave noget lignende det her, hvor jeg indtil videre er nået hertil. De er lavet ved simple brøker, dvs. den inderste er bare 1/4 (og så 4 af dem) og tilsvarende ved den yderste blot med tolvtedele. Hvis jeg prøver at indsætte labels, så skriver de bare 0,25 fx. Her vil jeg selv kunne tilføje personlig tekst: er det muligt i Excel?
Uddybning; jeg er i gang med at prøve at lave noget lignende det her, hvor jeg indtil videre er nået hertil. De er lavet ved simple brøker, dvs. den inderste er bare 1/4 (og så 4 af dem) og tilsvarende ved den yderste blot med tolvtedele. Hvis jeg prøver at indsætte labels, så skriver de bare 0,25 fx. Her vil jeg selv kunne tilføje personlig tekst: er det muligt i Excel?
https://www.dropbox.com/s/l4gh3g4kp2boshq/%C3%85rs...
På den her måde vises den definerede tekst i Format -> Brugerdefineret, men Excel behandler cellen ud fra den værdi den har.
På den her måde vises den definerede tekst i Format -> Brugerdefineret, men Excel behandler cellen ud fra den værdi den har.
Kan det passe at man ikke kan skifte til højttalerne i en ekstern skærm (Thunderbolt display) hvis man har høretelefoner sat til? Skærmen er ellers på listen (når an holder Alt nede og trykker på Lyd-ikonet), men der sker ikke noget når jeg trykker.
Også når det er to forskellige enheder? Jeg sætter høretelefonerne i en MBA, højttalerne er i en ekstern skærm. Jeg synes bare det er mystisk at de stadig er på listen så (når nu computerens egne højtalere forsvinder fra listen). Men det er måske bare en bug så. Det ville ellers være rart at kunne skifte mellem dem uden at skulle tage stikket ud og ind.
Lokalisering: Tysk
Hvad betyder det helt præcist, når det handler om et wacom board? Har det nogen betydning overhovedet?
Da jeg spurgte Proshop om det fjernede de produktet fra deres site og slettede min bestilling. Jeg kan se, at der er mange steder hvor der sælges 'tyske' wacom boards til billigere pris end den engelske udgave. wat?
Hvad betyder det helt præcist, når det handler om et wacom board? Har det nogen betydning overhovedet?
Da jeg spurgte Proshop om det fjernede de produktet fra deres site og slettede min bestilling. Jeg kan se, at der er mange steder hvor der sælges 'tyske' wacom boards til billigere pris end den engelske udgave. wat?
Ja, det er det samme jeg tænker. Men det undrer mig, at Proshop fjernede produktet og slettede min bestilling, da jeg gjorde dem opmærksom på det. :s
Kalendervender Jensen?
Er der nogen der kender et godt multi-platform kalender program?
Det skal virke på Android, iPhone og Windows (her er browser baseret dog fint).
Det skal kunne synkroniseres automatisk når der er internetforbindelse.
Det skal understøtte flere brugere, så hver person kan tilføje egne aftaler, samt angive om de er private, eller må kunne ses af de andre brugere.
Er der nogen der kender et godt multi-platform kalender program?
Det skal virke på Android, iPhone og Windows (her er browser baseret dog fint).
Det skal kunne synkroniseres automatisk når der er internetforbindelse.
Det skal understøtte flere brugere, så hver person kan tilføje egne aftaler, samt angive om de er private, eller må kunne ses af de andre brugere.
Opret en konto på en service med kalender (Live, gmail, etc.)
Tilføj kontoen på alle enheder i enhedernes respektive, inbyggede kalendere.
Den løsning ville virke hvis brugerne heraf ved bare en smule om hvor man skal trykke når man opretter aftaler (Så de kan finde ud af at oprettet dem i dén kalender)
Tilføj kontoen på alle enheder i enhedernes respektive, inbyggede kalendere.
Den løsning ville virke hvis brugerne heraf ved bare en smule om hvor man skal trykke når man opretter aftaler (Så de kan finde ud af at oprettet dem i dén kalender)
Jakob Jakobsen (21971) skrev:Kalendervender Jensen?
Google Calendar + Thunderbird program og Lightning plugin til PC og Mac.
Gratis og udemærket. Her i firmaet deler vi kalendere på den måde, så vi kan se hinandens og læse og skrive i dem, hvor vi har rettigheder.
På android kan man se delte Google kalendere, og mon ikke der er en app til iOS. Under alle omstændigheder undersøtter Google Calendar synkronisering via Exchange protokollerne, så mere universalt bliver det nok ikke.
Jeg har en USB harddisk med NTFS som filsystem. Den vil jeg gerne have på mit netværk enten via kabel eller trådløst.
Hvad skal jeg købe for at det kan lade sig gøre billigst?
Det vil være et plus hvis man kan lave brugerstyring eller lignende, men absolut ikke et krav.
Hvad skal jeg købe for at det kan lade sig gøre billigst?
Det vil være et plus hvis man kan lave brugerstyring eller lignende, men absolut ikke et krav.
Du har ingen gammel bærbar/netbook liggende? Er NTFS en mulighed på en Raspberry Pi? Ellers så må du vel næsten købe et billigt bundkort med e.g. en Intel Atom, lidt RAM og find en gammel strømforsyning. http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-pv530a-itx...
Du har ingen gammel bærbar/netbook liggende? Er NTFS en mulighed på en Raspberry Pi? Ellers så må du vel næsten købe et billigt bundkort med e.g. en Intel Atom, lidt RAM og find en gammel strømforsyning. http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-pv530a-itx...
Linksys, Netgear, Trendnet, Asus... ALLE?! :D
F.eks. Asus RT-N66U
http://www.asus.dk/websites/Global/products/PZkFHl...
Linksys, Netgear, Trendnet, Asus... ALLE?! :D
F.eks. Asus RT-N66U
http://www.asus.dk/websites/Global/products/PZkFHl...
Yvossen (21978) skrev:#21977
Det kan vist ikke passe at man ikke kan få andet. Så vil jeg næsten hellere købe en WDTV-Live og sætte den der til.
Jeg prøver at huske en TV serie der kørte for... 15(?) år siden...
Det var vistnok noget med at de havde et eller andet tech der kunne rejse i tiden, eller også var det noget med en alternate reality... De havde sådan nogle dimser på deres håndled som de gned mod hinanden, og så kunne de skyde med fireballs.
Jeg kan ikke huske helvedes meget om det, men håber at det udfra den sparsomme beskrivelse kan vække nogle minder hos andre...
Hva fanden hed den serie? :D
Det var vistnok noget med at de havde et eller andet tech der kunne rejse i tiden, eller også var det noget med en alternate reality... De havde sådan nogle dimser på deres håndled som de gned mod hinanden, og så kunne de skyde med fireballs.
Jeg kan ikke huske helvedes meget om det, men håber at det udfra den sparsomme beskrivelse kan vække nogle minder hos andre...
Hva fanden hed den serie? :D
Du tænker selvfølgelig på Spellbinder!
Det er ihverfald eventyr, engelsk (australsk/polsk anyway), tilbage fra 1995 (17 år), ildkugler og det hele!..
Der er ingen cat 5 kabler, der binder mig
Jeg er efterhånden træt af dårlige trådløse routere, der ikke kan håndtere nok samtidige forbindelser. Faktisk har er jeg nu på den 5. trådløse router, der kun kan håndtere maks 3 trådløse forbindelser.
Er der nogen, der kan anbefale en, der ikke skal genstartes hele tiden, og kan klare flere forbindelser? Gerne 10 stk eller deroppe ad.
Jeg er efterhånden træt af dårlige trådløse routere, der ikke kan håndtere nok samtidige forbindelser. Faktisk har er jeg nu på den 5. trådløse router, der kun kan håndtere maks 3 trådløse forbindelser.
Er der nogen, der kan anbefale en, der ikke skal genstartes hele tiden, og kan klare flere forbindelser? Gerne 10 stk eller deroppe ad.
Køb Linksys E4200 og brug 5GHz net. Det giver lidt frirum.
Alle burde nu kunne klare mere end 3 samtidige forbindelser, men støj fra andre netværk kan ha meget og sige. og 5Ghz nettet er ikke så overcrowded endnu.
Alle burde nu kunne klare mere end 3 samtidige forbindelser, men støj fra andre netværk kan ha meget og sige. og 5Ghz nettet er ikke så overcrowded endnu.
SlettetBruger (21992) skrev:5Ghz nettet er ikke så overcrowded endnu.
Oh no... Bare vent til newz effekten slår igennem :-(
Det skulle svjv ikke være muligt da migræne kommer fra et område på den anden side af det filter der sortere giftstoffer, medicin, fra det blod der forsyner hjernen. (Sådan som jeg lige har forstået det, meget simplificeret)
Der er altid placebo ellers.
Du kan finde ud af om migrænen skyldes noget andet.
Min søster havde slem migræne, men fandt så ud af at det skyldes en skæv ryghvirvel eller sådan noget, hvorefter hun har kunnet træne muskler i området til at støtte den så det er blevet meget bedre. Kan ikke helt huske detaljerne, men sådan cirka.
Min søster havde slem migræne, men fandt så ud af at det skyldes en skæv ryghvirvel eller sådan noget, hvorefter hun har kunnet træne muskler i området til at støtte den så det er blevet meget bedre. Kan ikke helt huske detaljerne, men sådan cirka.
SlettetBruger (21996) skrev:Det skulle svjv ikke være muligt da migræne kommer fra et område på den anden side af det filter der sortere giftstoffer, medicin, fra det blod der forsyner hjernen. (Sådan som jeg lige har forstået det, meget simplificeret)
Blod-hjerne-barrieren?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.