mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
jarkmensen
Jeg har et lampeudtag med følgende forbindelser:
M1, M2, F, 0.
Jeg har én afbryder, så jeg gætter på, at jeg skal smide min lampe på M1/M2 (afhængig af, hvilken der er tilsluttet afbryderen) og 0. Hvad er F?!
(Der står desuden 10A 380V på den, og stikkontakterne ligner noget fra 70'erne. Jeg savner i hvert fald et jordstik.)
Jeg har et lampeudtag med følgende forbindelser:
M1, M2, F, 0.
Jeg har én afbryder, så jeg gætter på, at jeg skal smide min lampe på M1/M2 (afhængig af, hvilken der er tilsluttet afbryderen) og 0. Hvad er F?!
(Der står desuden 10A 380V på den, og stikkontakterne ligner noget fra 70'erne. Jeg savner i hvert fald et jordstik.)
380V = 2 faset kraft
240V = 1 faset strøm
http://da.wikipedia.org/wiki/400_volt
Du må ikke selv lege med den lampe...der skal elektriker på.
240V = 1 faset strøm
http://da.wikipedia.org/wiki/400_volt
Du må ikke selv lege med den lampe...der skal elektriker på.
Daniel
0 - Nul
F - Fase
M1 og M2 er forbundet til kontakter.
Ved alm. brug sættes pæren til 0 og en af M1/M2.
Hvis du har korrespondance benyttes kun M1 og M2 til pæren.
Der er kun en fase i et lampeudtag.
0 - Nul
F - Fase
M1 og M2 er forbundet til kontakter.
Ved alm. brug sættes pæren til 0 og en af M1/M2.
Hvis du har korrespondance benyttes kun M1 og M2 til pæren.
Der er kun en fase i et lampeudtag.
MACjensen
Når jeg opretter en forbindelse via AirDroid fra min telefon til min computer over det trådløse netværk, så opretter jeg forbindelse til en IP-adresse.. Men når data så sendes via data link-laget, er det så min routers MAC-adresse jeg sender til, eller er det til destinationen?
Når jeg opretter en forbindelse via AirDroid fra min telefon til min computer over det trådløse netværk, så opretter jeg forbindelse til en IP-adresse.. Men når data så sendes via data link-laget, er det så min routers MAC-adresse jeg sender til, eller er det til destinationen?
Når der er monteret et lampeudtag, må du gerne selv tilslutte udstyr til dette, da du ikke ændrer i den faste installation.
Lidt dokumentation.
...og så lidt let læsning.
Hvad er det der giver kræft mellem to faser, når man får strøm mellem fase og nul?
Lidt dokumentation.
...og så lidt let læsning.
terracide (19105) skrev:380V = 2 faset kraft
240V = 1 faset strøm
Hvad er det der giver kræft mellem to faser, når man får strøm mellem fase og nul?
Jakob Jakobsen (19110) skrev:Hvad er det der giver kræft mellem to faser, når man får strøm mellem fase og nul?
Rygning? Overdrevet soldyrkning? Human papillomavirus? Ja, jeg ved det ikke, men jeg er heller ikke læge.
Jakob Jakobsen (19110) skrev:Hvad er det der giver kraft mellem to faser, når man får strøm mellem fase og nul?
http://www.motiva.fi/myllarin_tuulivoima/windpower...
Det er den potentiale forskel der er mellm faserne altså den vertikale afstand der er mellem to af kurverne. Strømmen er jo ikke ens i de to på samme tid, fase 2 er 1/3 periodetid forsinket i forhold til fase 1 og fase 3 er 1/3 periodetid forsinket iforhold til fase 2..
Periodetiden er den tid der går fra strømmen har foretaget en svingning når det er AC...
Lord Daniel-Dane (19104) skrev:(Der står desuden 10A 380V på den, og stikkontakterne ligner noget fra 70'erne. Jeg savner i hvert fald et jordstik.)
Det der står på den er bare hvad den er beregnet til at kunne holde til...
Og jo, du må meget gerne selv installere en lampe i den sålænge du ikke rører ved det der på den anden side af den.
Hvad er sammenhængen mellem "White House petitions" og "Spamrapporteringstråden"?
Begge to lover bod og bedring, men der bliver ikke gjort noget.
Begge to lover bod og bedring, men der bliver ikke gjort noget.
Sand. (19115) skrev:#19114
Tror lige du missede hans pointe i #19110. Hvorfor skrev han 2 faset kraft og 1 faset strøm? Og mente han iøvrigt ikke spænding?
Jamen ordet kraft er bare et ord for den større spænding der er mellem 2 faser i forhold til spændingen mellem en fase og 0.
0 er jo billedligt tal x-aksen på figuren i #19114
terracide (19118) skrev:Sand. (19115) skrev:#19114
Tror lige du missede hans pointe i #19110. Hvorfor skrev han 2 faset kraft og 1 faset strøm? Og mente han iøvrigt ikke spænding?
Fordi kraft er den daglige tale for 400Volt og 240 volt kaldes strøm..du skal tænkte på at mac-faggot lingu også skal kunne læse med ;)
kalder man volt for strøm? i min verden er volt spænding, og Ampere er strøm..
Hvis folk i din omgangskreds kalder volt for strøm tror jeg du skal igang med dine sviner egenskaber for at rette op på deres fejltagne ordvalg...
Qw_freak (19119) skrev:kalder man volt for strøm?
Det er sørgeligt, men sandt og det gør ondt inde i kroppen når man ved bedre.
Alle mine venner er meget overbevist om at strøm er = V, og det forståeligt nok på en måde... Man snakker hele tiden om der kommer strøm ud af en stikontakt og folk siger det som 230V så kommer logikken meget hurtigt til at sige strøm = V .
Qw_freak (19119) skrev:kalder man volt for strøm? i min verden er volt spænding, og Ampere er strøm..
I en verden, hvor lægmand ikke findes, er det også korrekt. Faktum er at langt de færreste aner at der er en forskel på spænding og strøm - som #19120 også er inde på.
terracide (19118) skrev:Fordi kraft er den daglige tale for 400Volt og 240 volt kaldes strøm..du skal tænkte på at mac-faggot lingu også skal kunne læse med ;)
...og åbenbart personer som Terracide.
Lavspændingsforsyningen her i Danmark har et normalt potentiale på 230V mellem fase og nul, og et potentiale på 400V mellem 2 vilkårlige faser.
Grunden til at nogle kalder 400V for "kraft", er at det her er tilladt at trække en del mere end de 13A (16A ved CEE-stik) man må trække ved 230V
Men når man har et forbrug, så løber der altså strøm i kredsen, uanset om potentialet er 230V eller 400V
Man får altså ikke kraft ud af det ene og strøm af det andet.
Mark Jensen vil gerne rejse i tiden...
Har lige haft en snak med min kære brüder omkring hvordan tiden blandt andet går langsommere for et emner jo hurtigere denne rejser.
Kan huske denne artikel her på newz, men der er en anden lidt grundigere artikel som er skrevet af eller som er et interview med Stephen Hawking, men er der mon noghen der kan finde den, for min google-fu lader ikke til at virke lige nu...
Det var omkring muligheden for tidsrejser, både frem og tilbage..
Har lige haft en snak med min kære brüder omkring hvordan tiden blandt andet går langsommere for et emner jo hurtigere denne rejser.
Kan huske denne artikel her på newz, men der er en anden lidt grundigere artikel som er skrevet af eller som er et interview med Stephen Hawking, men er der mon noghen der kan finde den, for min google-fu lader ikke til at virke lige nu...
Det var omkring muligheden for tidsrejser, både frem og tilbage..
Fjolle (19123) skrev:Eller giv dem strøm
Du kan ikke give nogen strøm. Det er noget der opstår automatisk, når du giver dem spænding.
markjensen skal prøve det der internet
Kan man bruge iPhone (4S) som modem over wifi og gennem USB ligesom man kan med Android? Altså så jeg bruger telefonens forbindelse på min computer. Og virker det i Windows, Ubuntu og OSX out-of-the-box?
Kan man bruge iPhone (4S) som modem over wifi og gennem USB ligesom man kan med Android? Altså så jeg bruger telefonens forbindelse på min computer. Og virker det i Windows, Ubuntu og OSX out-of-the-box?
Many mobile phones are equipped with software to offer tethered Internet access. The operating systems Windows Phone 7 (built-in starting from version 7.5 Mango), Android, (starting from version 2.2 Froyo), and iOS (only after jailbreak or running iOS 4.3 or higher on iPhone 4 or iPhone 4s without jailbreak) support this.[1]
Many mobile phones are equipped with software to offer tethered Internet access. The operating systems Windows Phone 7 (built-in starting from version 7.5 Mango), Android, (starting from version 2.2 Froyo), and iOS (only after jailbreak or running iOS 4.3 or higher on iPhone 4 or iPhone 4s without jailbreak) support this.[1]
Alrekr (19132) skrev:markjensen spilder forberedelsestid
Er det kun hos mig at Newz meldte/melder fejl 503?
Det er Anonymous, der har Danmark i sigtekornet.
LinguaIgnota (19134) skrev:Skal du have fat i en iPhone, Mark? Jeg troede ellers, at du var rigeligt homoseksuel allerede.
Ja, men jeg følte mig stadig ikke helt i samme liga som jer andre :(
Jeg ved snart ikke... Jeg købte jo en hvid iPhone og alt muligt, men jeg synes ikke rigtig, at jeg har fået mere lyst til tissemand. Måske holder jeg den forkert. :(
LinguaIgnota (19139) skrev:Jeg ved snart ikke... Jeg købte jo en hvid iPhone og alt muligt, men jeg synes ikke rigtig, at jeg har fået mere lyst til tissemand. Måske holder jeg den forkert. :(
Måske er du bare aktiv og har lyst til (behåret) numse i stedet
Mit arbejde prakkede en iphone på mig......der gik ikke mere end en uge så begyndte jeg at få mærkelige ideér.......så fik de den tilbage.
markjensen (19143) skrev:Do tell
Jeg begyndte at få et tilbagevende mareridt.
Det gik ud på at jeg lå i min seng og kunne høre nogle pusle ved hoveddøren, og døren går så op.
Jeg kan ikke rejse mig, min krop er paralyseret, indbrudstyven går så ind på mit kontor kan jeg høre, og nu kan jeg rejse mig!
Jeg tager så mit baseball bat, og går over til indgangen af kontoret, og tænder lyset. Hvem står så der igang med at stjæle min pc?!?!??!
MOTHERFUCKING GUSTAV, FRA FOR LÆKKER TIL LOVE
Jeg skriger så:" hvad fanden har du gang i din lede homokal, nu skal du kneppes!"
Så giver ham en i hovedet med battet, og kaster ham op af mit skrivebord, og opdager at han har et stort hul i bukserne, så man kan se hans nybarberede stramme lille numse.
Jeg tager så mit store fede erigerede dunkende lem frem og jager det liiige op i prutten på ham mens han skriger af smerte.
Så knepper jeg ham fuldstændigt færdig og kommer i hans røv.
Bagefter får vi et glas mælk og en ostemad.
Mamad (moveax1ret) (19147) skrev:Jeg begyndte at få et tilbagevende mareridt.
Det gik ud på at jeg lå i min seng og kunne høre nogle pusle ved hoveddøren, og døren går så op.
Jeg kan ikke rejse mig, min krop er paralyseret, indbrudstyven går så ind på mit kontor kan jeg høre, og nu kan jeg rejse mig!
Jeg tager så mit baseball bat, og går over til indgangen af kontoret, og tænder lyset. Hvem står så der igang med at stjæle min pc?!?!??!
MOTHERFUCKING GUSTAV, FRA FOR LÆKKER TIL LOVE
Jeg skriger så:" hvad fanden har du gang i din lede homokal, nu skal du kneppes!"
Så giver ham en i hovedet med battet, og kaster ham op af mit skrivebord, og opdager at han har et stort hul i bukserne, så man kan se hans nybarberede stramme lille numse.
Jeg tager så mit store fede erigerede dunkende lem frem og jager det liiige op i prutten på ham mens han skriger af smerte.
Så knepper jeg ham fuldstændigt færdig og kommer i hans røv.
Bagefter får vi et glas mælk og en ostemad.
Klamme dyr, fatter fanneme ikke, hvordan du kan æde ost :S
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.