mboost-dp1
Tråden for skøre citater.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Danish Dude (803) skrev:Daniel-Dane (801) skrev:Ved hvilken pixeltæthed?
Alle dine dumme spørgsmål er umulige!
Du er fuld af pjat!
http://m.jv.dk/?article=1580087 skrev:
Unge for stadig sværere ved at bryde negativ social arv
Og journalisten kan ikke stave o_O
478907111414718754684 (808) skrev::) skrev:Daniel-Dane (804)]Danish Dude (803) skrev:Daniel-Dane (801) skrev:Ved hvilken pixeltæthed?
Du er fuld af pjat!
Og hvem vil du så anmelde mig til? Politiet, eller hvad?
Dit citat virker ikke. Hvem snakker du til?????++
Daniel-Dane (809) skrev:478907111414718754684 (808) skrev::) skrev:Daniel-Dane (804)]Danish Dude (803) skrev:Daniel-Dane (801) skrev:Ved hvilken pixeltæthed?
Du er fuld af pjat!
Og hvem vil du så anmelde mig til? Politiet, eller hvad?
Dit citat virker ikke. Hvem snakker du til?????++
Det er ligemeget, du er bare blevet slettet!
478907111414718754684 (810) skrev:Alle dine dumme spørgsmål er umulige!
Du er fuld af pjat! [/quote]
Og hvem vil du så anmelde mig til? Politiet, eller hvad? [/quote]
Dit citat virker ikke. Hvem snakker du til?????++ [/quote]
Det er ligemeget, du er bare blevet slettet! [/quote]
Hvut!#¤
Qw_freak (811) skrev:478907111414718754684 (810) skrev:Alle dine dumme spørgsmål er umulige!
Du er fuld af pjat!
Og hvem vil du så anmelde mig til? Politiet, eller hvad? [/quote]
Dit citat virker ikke. Hvem snakker du til?????++ [/quote]
Det er ligemeget, du er bare blevet slettet! [/quote]
Hvut!#¤ [/quote]
Dat!
Der er to personer her på newz.dk, som næsten konsekvent ødelægger BB-koden fra de indlæg, som de citerer.
XorpiZ (817) skrev:http://www.bt.dk/krimi/greenkeeper-draebt-af-slaamaskine-paa-lyngby-stadion skrev:Politiet fik anmeldelsen 17.09 fra mandens kone. Men man har en formodning, at ulykken er sket ca. halvanden time før.
Mandens kone er underrettet om den tragiske ulykke.
Jeg var observatør med akutlægen derude. Det var sgu en tragisk sag.. :/
http://m.jv.dk/?article=1581045 skrev:
Buffetts filantropiske frokostauktion rejser nye millioner
Kan man kalde en buffet for en frokostauktion? o_O
- edit -
Inb4 Buffett er et navn, og det udtales ikke på samme måde
http://m.jv.dk/?article=1581501 skrev:
Herefter slog flyet en sløjfe ud over Vadehavet for igen at dukke op fra syd og slå sig ned som en tung humlebi i fuld fart.
For enden af banen vendte flyet, kørte til den nordlige ende, hvor den stod nogle minutter, før den igen gav fuld gas og forsvandt op i luften halvvejs skjult i en
sandsky.
Hvis den kommer fra syd, og lander - så flyver den/kører i den nordlige retning ... Når den så vender for enden, så .. Kører man sguda mod syd? o_O
Det kan være "den nordlige ende" dækker over noget andet end "enden af banen". Eller at banen ikke er nord/syd.
Eller
http://peecee.dk/uploads/062013/Unavngivet5.png
Eller
http://peecee.dk/uploads/062013/Unavngivet5.png
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article2009332.ece skrev:Bilen er dog ikke en skalamodel, men en tre meter lang og 140 meter bred og en meter høj bil, som er bygget af aftagelige paneler og forsynet med en elmotor.
Stranden er dog ikke bred nok til at den kan lande på tværs .. Har set det ved selvsyn før, og tror nu mere at det er en journalist der er dumpet i geografi
Stranden er dog ikke bred nok til at den kan lande på tværs .. Har set det ved selvsyn før, og tror nu mere at det er en journalist der er dumpet i geografi
En C130 vejer roughly 60 gange mere end en bil. Den har ikke 60 gange mere gummi på jorden ... Jeg har ikke målene, men jeg har som sagt set det ved selvsyn -.-'
En C130 vejer roughly 60 gange mere end en bil. Den har ikke 60 gange mere gummi på jorden ... Jeg har ikke målene, men jeg har som sagt set det ved selvsyn -.-'
Tror at det er omvendt.
De trækkende hjul på en bil, trækker sig selv hen over sandet og de medfølgende hjul, bliver trukket med en nogenlunde vandret kraft.
På flyet bliver de forreste hjul faktisk trykket ned i sandet, grundet motorerne sidder højt over jorden (Tænk på hvor let en sækkevogn er at få over en kant når du hhv. skubber og trækker den).
Ulempen ved fly er også at de, relativt, ikke har ret meget moment.
Der skal en meget lille ujævnhed til, for at et fly ikke kan sætte i gang over den, hvor en bil har meget moment og sagtens kan trække sig fri. (Eller grave sig ned, hvis man ikke kan finde ud af det.)
Tror at det er omvendt.
De trækkende hjul på en bil, trækker sig selv hen over sandet og de medfølgende hjul, bliver trukket med en nogenlunde vandret kraft.
På flyet bliver de forreste hjul faktisk trykket ned i sandet, grundet motorerne sidder højt over jorden (Tænk på hvor let en sækkevogn er at få over en kant når du hhv. skubber og trækker den).
Ulempen ved fly er også at de, relativt, ikke har ret meget moment.
Der skal en meget lille ujævnhed til, for at et fly ikke kan sætte i gang over den, hvor en bil har meget moment og sagtens kan trække sig fri. (Eller grave sig ned, hvis man ikke kan finde ud af det.)
Erfaring med biler på stranden (her vest på kører vi på stranden) fortæller mig at hvis du har en stillestående bil der sætter i gang, så vil de trækkende hjul begynde at grave sandet op hvis det er løst. Samtidig modstanden dine ikke drivende hjul skaber giver endnu mere graveri fra de trækkende hjul. Selv en bil der trækker på alle 4 hjul vil grave i nogenlunde blødt sand.
Uden at have nogen belæg for min påstand, så vil jeg påstå at et Hercules fly kan skabe så stor fremdrift at selv hvis den stod på maven, så ville flyet kunne bevæge sig.
Erfaring med biler på stranden (her vest på kører vi på stranden) fortæller mig at hvis du har en stillestående bil der sætter i gang, så vil de trækkende hjul begynde at grave sandet op hvis det er løst. Samtidig modstanden dine ikke drivende hjul skaber giver endnu mere graveri fra de trækkende hjul. Selv en bil der trækker på alle 4 hjul vil grave i nogenlunde blødt sand.
Uden at have nogen belæg for min påstand, så vil jeg påstå at et Hercules fly kan skabe så stor fremdrift at selv hvis den stod på maven, så ville flyet kunne bevæge sig.
Yvossen (837) skrev:Erfaring med biler på stranden (her vest på kører vi på stranden) fortæller mig at hvis du har en stillestående bil der sætter i gang, så vil de trækkende hjul begynde at grave sandet op hvis det er løst. Samtidig modstanden dine ikke drivende hjul skaber giver endnu mere graveri fra de trækkende hjul. Selv en bil der trækker på alle 4 hjul vil grave i nogenlunde blødt sand.
Hvis du kobler for hurtigt til, eller holder i meget løst sand, ja så vil du grave dig ned. Men er der tale om løst sand, vil et fly alligevel ikke have en chance.
Men igen så er det kun vandrette kræfter (ud over den almindelige tyngdekraft) du påvirker sandet med.
Flyet vil derimod direkte forsøge at trykke næsehjulet ned i sandet, hvilket så meget nemt vil grave sig ned.
Yvossen (837) skrev:Uden at have nogen belæg for min påstand, så vil jeg påstå at et Hercules fly kan skabe så stor fremdrift at selv hvis den stod på maven, så ville flyet kunne bevæge sig.
Absolut ikke.
Et fly kan godt nok smide meget luft afsted, men luft har ikke ret megen masse, så det kan ikke generere ret meget moment, i forhold til en bil, som har fat i en fast overflade.
Du kan også se på at kun få små sports- og jagerfly har motorkraft nok til at kunne accelerere vinkelret i forhold til tyngdekraften og ingen passager- eller transportfly har.
Derimod ville de fleste biler sagtens kunne køre lodret op af en væg i første gear (Hvis hjulene altså kunne få fat)
Thoroughbreed (830) skrev:#28 #29
Nu skal sandet også være hårdt nok - der er max 200 meters kørebane - og hvis en bil sidder fast, så gør en C130 det vist også :)
Jeg plejer at køre 500 meter ud, når jeg er på den strand, og det har aldrig givet problemer. Har vel været der over 20 gange nu. Men jeg holder også øje med høj og lavvande tidspunkter, og der er i hvert fald mindst 500 meter ved højvande ;-)
Du kører over klitten, og ligeud - mod vest. Prøv at køre lidt længere nordpå til det område hvor de plejer at lette/lande - der er der mere løst sand.
Du kører over klitten, og ligeud - mod vest. Prøv at køre lidt længere nordpå til det område hvor de plejer at lette/lande - der er der mere løst sand.
Thoroughbreed (842) skrev:#39
Det skal jeg ikke kunne sige. Man må jo ikke køre ret langt nordpå. Men i deres område er der steder hvor stranden er næsten dobbelt så bred som ved Lakolk.
http://www.jv.dk/artikel/1581766:Soenderborg--Forening-saetter-turbo-paa-bro-fra-Als-til-Fyn skrev:jeps
terracide - AMD 5 GHz tråden skrev:aH...det "mål" der skiftes til når ydelse ikke kan matche mere...så kommer al PR-fluffet....hence min signatur...
Men hvor meget apre du i sidste ende...for du skal skifte CPU 2-3 gange,,,mens jeg kan nøjes med én...og hvor meget af dit liv spilder du på at vente på din AMD spand bliver færdig? ^^
Ja .. Hvor meget apre egentligt?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.