mboost-dp1
Top level domains
Jeg har prøvet at finde en liste over alle brugte top level domains, med det formål at adskille underdomæner fra domæne navne (Altså trække newz.dk ud af addressen www.newz.dk).
Jeg har fundet flere lister over top level domains, feks på list-of-internet-top-level-domains, men denne liste er ikke fyldestgørende nok til at kunne adskille domæne navne fra en internet addresse.
Feks er firma addresser i england registreret under mydomain.co.uk, hvor domæne navnet er "mydomain" og altså ikke "co".
Er der nogen der kender en komplet liste over top level domains, med dertilhørende "under-topdomains" (Som feks co.uk) eller eventuelt en metode som kan bruges til at finde domæne navnet (Og altså ikke underdomænet) fra en internet addresse ?
Jeg har fundet flere lister over top level domains, feks på list-of-internet-top-level-domains, men denne liste er ikke fyldestgørende nok til at kunne adskille domæne navne fra en internet addresse.
Feks er firma addresser i england registreret under mydomain.co.uk, hvor domæne navnet er "mydomain" og altså ikke "co".
Er der nogen der kender en komplet liste over top level domains, med dertilhørende "under-topdomains" (Som feks co.uk) eller eventuelt en metode som kan bruges til at finde domæne navnet (Og altså ikke underdomænet) fra en internet addresse ?
Jeg har en hjemmeside der hedder migpik.dk - for kun 100 kr om året må du få lov til at have en hjemmeside på adressen sut.minpik.dk.
Hvordan skulle nogen kunne lave en liste over det? Ja ok, co.uk er måske mere udbredt end min forretning der sælger webhoteller på minpik.dk men er i princippet det samme..
Hvordan skulle nogen kunne lave en liste over det? Ja ok, co.uk er måske mere udbredt end min forretning der sælger webhoteller på minpik.dk men er i princippet det samme..
Det er op til de enkelte TLD om de vil bruge .co.xxx .ac.xxx etc..
Du kan formentligt relativt nemt samle dig en liste over dem
som bruger konventionen.
Men det er ikke nogen speciel sikke rmetode.
Hvad vil du f.eks. gøre med dem som er kunder hos det firma
der overtale danske firmaer til at købe *.co.dk ?
Arne
Det er op til de enkelte TLD om de vil bruge .co.xxx .ac.xxx etc..
Du kan formentligt relativt nemt samle dig en liste over dem
som bruger konventionen.
Men det er ikke nogen speciel sikke rmetode.
Hvad vil du f.eks. gøre med dem som er kunder hos det firma
der overtale danske firmaer til at købe *.co.dk ?
Arne
Dit problem vil også være, at på nogle TLDs kan man købe subdomæner selvom selve domænet er taget.
Det vil sige at hvis nu en eller anden køber bar.xx så kan en helt anden købe foo.bar.xx
Derfor er det ikke muligt, det du vil.
Det vil sige at hvis nu en eller anden køber bar.xx så kan en helt anden købe foo.bar.xx
Derfor er det ikke muligt, det du vil.
Jeg håbede at kunne finde en samlet liste over de lande som brugte underdomæner på samme måde som top level domæner, men det er ikke lykkedes mig endnu.
Forskellen på mydomain.co.dk og mydomain.co.uk er at mydomain.co.dk addressen kan oprettes af ejeren af co.dk domænet hvorimod mydomain.co.uk kun kan oprettes af den britiske Domain Name Registrar.
Det vil ligeledes være muligt at lave en whois-lookup på domænet mydomain.co.uk og finde ud af hvem der ejer domænet, hvorimod det ikke vil være muligt at lave en whois-lookup på mydomain.co.dk, da det er et underdomæne ejet af den som ejer co.dk domænet.
Forskellen på mydomain.co.dk og mydomain.co.uk er at mydomain.co.dk addressen kan oprettes af ejeren af co.dk domænet hvorimod mydomain.co.uk kun kan oprettes af den britiske Domain Name Registrar.
Det vil ligeledes være muligt at lave en whois-lookup på domænet mydomain.co.uk og finde ud af hvem der ejer domænet, hvorimod det ikke vil være muligt at lave en whois-lookup på mydomain.co.dk, da det er et underdomæne ejet af den som ejer co.dk domænet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund