mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #24151 - Hængerøven
8. jun. 2015 13:28
Qw_freak (24148) skrev:
Er det videnskabeligt modbevist?

Det der undre mig, er at folk beder om at det modbevises, frem for at det skal bevises.

"hash psykoser" er noget medierne har fundet på. Fordi en eller anden skizo har fået en psykose mens han røg hash.

Det sjove er jo, at mængden af psykoser er nogenlunde fast. 1-2 %, på trods af at mængden af folk der ryger hash ikke er fast, eller på nogenvis tæt på ens set på landsplan.

Hvis hash skabte psykoser, burde vi vel se en kæmpe forskel på lande hvor hash er mere eller mindre udbredt.
Gravatar #24152 - Hængerøven
8. jun. 2015 13:41
Folk som Pewbe er et pragt eksempel på, hvorfor sådan en misinformation får lov at sprede sig.

Irrelevant fordi man mener noget skal bevises og ikke modbevises. JØSES FUCKING CHRISTUS.

selv senior forsker ved psykiatrisk center københavn Carsten Rygaard Hjorthøj, siger man ikke har kunne bevise sammenhænget mellem cannabis og psykoser.

Han peger selv på faktor som stress og genetik frem for hash.
Gravatar #24153 - XorpiZ
8. jun. 2015 13:48
Jeg vil gerne bede dig om at ændre din signatur. Du er tydeligvis mere sur på Pewbe end mig.

Jeg er faldet af på den, åbenbart :(
Gravatar #24154 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jun. 2015 13:53
CBM (24150) skrev:
ja men fluesmækkeren eksisterer ikke mere AFAIK

Måske ikke i Danmark, nej. Men hvorfor skal kreditkort ellers være præget? Den eneste begrundelse jeg har kunnet finde, er fluesmækkeren. Den findes sikkert i f.eks. Tyskland
Gravatar #24155 - Slettet Bruger [1760462138]
8. jun. 2015 13:55
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24154) skrev:
CBM (24150) skrev:
ja men fluesmækkeren eksisterer ikke mere AFAIK

Måske ikke i Danmark, nej. Men hvorfor skal kreditkort ellers være præget? Den eneste begrundelse jeg har kunnet finde, er fluesmækkeren. Den findes sikkert i f.eks. Tyskland

Skrev Claus ikke lige fornyligt at hans kort blev brugt med en fluesmækker i et-eller-andet land på en rejse?
Gravatar #24157 - Hængerøven
8. jun. 2015 13:59
XorpiZ (24153) skrev:
Jeg vil gerne bede dig om at ændre din signatur. Du er tydeligvis mere sur på Pewbe end mig.

Jeg er faldet af på den, åbenbart :(

Du kan have ret. Jeg ser på det..

Gravatar #24158 - Qw_freak
8. jun. 2015 14:00
Hængerøven (24151) skrev:
Det der undre mig, er at folk beder om at det modbevises, frem for at det skal bevises.

Det var egentligt også det første jeg skrev. Jeg mente nu også om det var bevist at hash ikke skaber psykoser.
Det er jo klart at den der kommer med påstanden er den der skal føre beviset.
Gravatar #24159 - Hængerøven
8. jun. 2015 14:14
Qw_freak (24158) skrev:
Jeg mente nu også om det var bevist at hash ikke skaber psykoser.

Hvilket vel er det samme som at sige, at man skal modbevise at hash skaber psykoser?

Påstanden er at hash skaber psykoser. Ikke at hash ikke skaber psykoser.

Gravatar #24160 - CBM
8. jun. 2015 14:33
vi må have flyttet politikerne og "borgen" til Ringkøbing, så der kan komme gang i tingene i Vestjylland

Gravatar #24161 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jun. 2015 15:43

Kan man ikke låse sådanne typer inde?
Gravatar #24162 - Manofsciencemanoffaith
8. jun. 2015 15:49
Ida Auken er en klaphat.

Radigal af værste skuffe. Hvad blev der af, at børnene altid kommer i første række? Og hvorfor er det kun drenge, der må mishandles straffrit?
Gravatar #24163 - Fjolle
8. jun. 2015 17:33
Hængerøven (24151) skrev:
Det sjove er jo, at mængden af psykoser er nogenlunde fast. 1-2 %, på trods af at mængden af folk der ryger hash ikke er fast, eller på nogenvis tæt på ens set på landsplan.

[Kilde mangler]

Ej. 1-2% af hvad??? (1-2% er ikke en mængde)

Hvordan kan du overhovedet påstå at mængden er konstant når antallet af hashpsykoser er 3-doblet de sidste 7 år?
Gravatar #24164 - Hængerøven
8. jun. 2015 17:49
Fjolle (24163) skrev:
Ej. 1-2% af hvad??? (1-2% er ikke en mængde)

Ja nok 1-2% af den samlede befolkning (De 100%) Her er en kilde der sætter tallet på 3% http://min.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/134

Fjolle (24163) skrev:

Hvordan kan du overhovedet påstå at mængden er konstant når antallet af hashpsykoser er 3-doblet de sidste 7 år?

Fordi du falder i dumhedsfælden, det at tro blind på noget fordi det kommer fra et nyhedsmedie.. At tv2 tilskriver 3 gange så mange tilfælde af psykose til hash beviser intet, og eksperten de bruger i selv samme artikel siger det også fint.

"Det (Psykose) er et phenomen som er svært at skelne om det er udløst af hash eller ej"
Det siger eksperten, senior forsker ved psykiatrisk center københavn. Ham der nok ved bedst af de to.

Altså er det tal fremført af tv2 baseret på ingenting. De har mere eller mindre bestemt sig for, at får man en psykose og ryger man hash, er det en hash psykose. Det er det eneste tal de fremføre. alt på trods af, at en bedrevidende fortæller dem at man ikke kan se sådan på det.

At du så falder i med begge ben da du googlede "hashpsykose" viser jo igen meget fint, hvorfor der mangler bevisførelse for disse påstande.

Kilde kritik savnes.
Gravatar #24165 - Fjolle
8. jun. 2015 18:09
Hængerøven (24164) skrev:
Ja nok 1-2% af den samlede befolkning (De 100%) Her er en kilde der sætter tallet på 3% http://min.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/134

Fordi du falder i dumhedsfælden, det at tro blind på noget fordi det kommer fra et nyhedsmedie.. At tv2 tilskriver 3 gange så mange tilfælde af psykose til hash beviser intet, og eksperten de bruger i selv samme artikel siger det også fint.

"Det (Psykose) er et phenomen som er svært at skelne om det er udløst af hash eller ej"
Det siger eksperten, senior forsker ved psykiatrisk center københavn. Ham der nok ved bedst af de to.

Altså er det tal fremført af tv2 baseret på ingenting. De har mere eller mindre bestemt sig for, at får man en psykose og ryger man hash, er det en hash psykose. Det er det eneste tal de fremføre. alt på trods af, at en bedrevidende fortæller dem at man ikke kan se sådan på det.

At du så falder i med begge ben da du googlede "hashpsykose" viser jo igen meget fint, hvorfor der mangler bevisførelse for disse påstande.

Okay. Så 1-2% af hele befolkningen får en psykose i løbet af deres liv, og du undrer dig over at hash-hoveder ikke påvirker den samlede procentsats?

Tallene er ikke noget tv2 bare har fundet på. De stammer fra SSI. Det er antallet af folk der er diagnosticeret med hash-psykoser. Så eksperterne har altså, i modsætning til hvad du tror, siddet og fundet ud af hvad en psykose kommer fra og konkluderet af det er hash.

Kilde kritik savnes.

Lige over.
Gravatar #24166 - Hekatombe
8. jun. 2015 18:10
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24149) skrev:
Nu helt roligt ... De gør det jo kun for at gøre det nemmere for os at købe en liter mælk i farten!

Husk på, hvis dit kort bliver stjålet, kan du MAKS miste 800 kr på denne måde! [...]

øhhh.... de 800 kr. du snakker om er vel kun hvor meget man kan hæve og ikke hvad man hæfter for?
Så vidt jeg husker så hæfter man ikke for misbrug af betalingskort hvor PIN koden ikke er brugt. Det har man vel ikke ændret?
Gravatar #24167 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. jun. 2015 18:20
Hekatombe (24166) skrev:
øhhh.... de 800 kr. du snakker om er vel kun hvor meget man kan hæve og ikke hvad man hæfter for?
Så vidt jeg husker så hæfter man ikke for misbrug af betalingskort hvor PIN koden ikke er brugt. Det har man vel ikke ændret?

Korrekt. Min pointe var blot, at det maksimale beløb pr. transaktion er 200 kr, og at hvert femte kræver pinkode.
Gravatar #24168 - Hængerøven
8. jun. 2015 18:39
Fjolle (24165) skrev:
Okay. Så 1-2% af hele befolkningen får en psykose i løbet af deres liv, og du undrer dig over at hash-hoveder ikke påvirker den samlede procentsats?

Ja det undre mig. Hvis hash skabte psykoser, og vi som land er en af de mest forbrugende i hele europa, ville det nok ses som mere end 0,09% af de samlede tilfælde. Det virker helt ubetydeligt ikke?

( 0.007% af de der har røget hash)

160 tilfælde ud af 180000 kan angiveligt tilskrives hash.

Fjolle (24165) skrev:
De stammer fra SSI. Det er antallet af folk der er diagnosticeret med hash-psykoser

Vi mangler bare lige den med at få noget bevisførelse for "hashpsykoser" og det er her vi skal have videnskabel på bordet, og ikke statistik over hvor mange med psykose der har indrømmet at ryge hash.

og lad os lige klarlægge påstanden igen, påstanden er at hash skaber psykoser.

Ikke om hash forværre / udløser psykose tilstande. Det er der bred enighed om.

Fjolle (24165) skrev:
Lige over.

Det er ikke mig der sluger hvad tv2 siger råt. igen må jeg henvise til at eksperten de selv vælge at tage ind, prøver at pege og perspektivere problemstillingen, men journalisten køre der ud af med "chocktallet"

Det skriger til himlen, et skrig med en agenda.
Gravatar #24169 - Fjolle
8. jun. 2015 18:57
Hængerøven (24168) skrev:
160 tilfælde ud af 180000 kan angiveligt tilskrives hash.

Matematik eller logik er tydeligvis ikke din stærke side.

Hængerøven (24168) skrev:

og lad os lige klarlægge påstanden igen, påstanden er at hash skaber psykoser.

Ikke om hash forværre / udløser psykose tilstande. Det er der bred enighed om.

Så der er bred enighed om at hash udløser psykose tilstande, men det skaber ikke psykoser? Så er vi vist i gang med at kneppe fluer.
Gravatar #24170 - Hængerøven
8. jun. 2015 19:08
Fjolle (24169) skrev:
Så der er bred enighed om at hash udløser psykose tilstande, men det skaber ikke psykoser? Så er vi vist i gang med at kneppe fluer

Det er da så absolut et relevant aspekt. Hvis hash ikke skaber flere tilfælde af psykoser end normalt, men fungere som en udløser, er det ligepludseligt knap så problematisk.

Cand. psyk. Mikkel Arendt siger f.eks.
”Cirka 1% af befolkningen udvikler skizofreni. Dette antal er ikke steget i Danmark, efter at hash er blevet et almindeligt udbredt rusmiddel. Min forskning tyder på, at hashrygning får skizofrenien til at bryde ud i en yngre alder end dem, der ikke ryger hash. De er i gennemsnit 24,6 år mod normalt 30,7 år uden hash. Omkring halvdelen af dem, der bliver får diagnosticeret en hashpsykose udvikler senere skizofreni

Hvis dette er korrekt, er det i et hvis omfang meningsløst at bruge tid og ressource på at forhindre at hash udløser sindstilstanden.

Der må forfanden da være en forskel på om hash skaber flere tilfælde eller ej? Det må være hele essensen i overhovedet at tage debatten

Fjolle (24169) skrev:
Matematik eller logik er tydeligvis ikke din stærke side.

Belys mig? er det fordi jeg har rundet indbygger tallet op?
Gravatar #24171 - Fjolle
8. jun. 2015 19:23
Hængerøven (24170) skrev:
Belys mig? er det fordi jeg har rundet indbygger tallet op?

Du sammenligner antallet af tilfælde for et enkelt år med procentsatsen af befolkningen der udvikler psykose på et tidspunkt i deres liv. Hvis dine tal var rigtige ville hele befolkningen have psykoser om 30 år.
Gravatar #24172 - Hængerøven
8. jun. 2015 19:33
Fjolle (24171) skrev:
Du sammenligner antallet af tilfælde for et enkelt år med procentsatsen af befolkningen der udvikler psykose på et tidspunkt i deres liv.

Du har ret, det giver ikke god mening.
Men det var sådan set også lidt et sidespor.

Gravatar #24173 - gramps
8. jun. 2015 22:44
CBM (24144) skrev:
http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-09-05-dankort-kan-snart-bruges-uden-pinkode

Ah, ja. Vi kan bruge Dankortet fire gange ad gangen uden at bruge pinkode, og det kun hvis vi køber for under 200 kr. pr. gang. Ellers skal der bruges pinkode.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (24149) skrev:
Personligt, så glæder jeg mig til at butikkerne får fingeren ud, og får opdateret deres terminaler så jeg kan bruge det.

De fleste nyere terminaler har faktisk understøttelse (jeg ser Ingenico IP350 mange steder), de mangler bare at, ja, opdatere deres SIM-lignende kort og software.

CBM (24150) skrev:
ja men fluesmækkeren eksisterer ikke mere

Det kommer an på din definition. Jeg har endnu ikke oplevet et større sted, hvor man ikke kunne køre kreditkort offline, dvs. uden check om kortet var stjålet eller ej. Med andre ord, lige så sikkert som fluesmækkeren.
Gravatar #24174 - CBM
9. jun. 2015 06:27
gramps (24173) skrev:

Det kommer an på din definition. Jeg har endnu ikke oplevet et større sted, hvor man ikke kunne køre kreditkort offline, dvs. uden check om kortet var stjålet eller ej. Med andre ord, lige så sikkert som fluesmækkeren.

selv om din dk automat kører offline, så mener jeg stadig at der skal skrives den rette pinkode? (som jo så må ligge på kortet)
Gravatar #24175 - Hekatombe
9. jun. 2015 11:29
CBM (24174) skrev:
gramps (24173) skrev:

selv om din dk automat kører offline, så mener jeg stadig at der skal skrives den rette pinkode? (som jo så må ligge på kortet)

Nu er det snart 5 år siden jeg sidst har oplevet at dankort systemet brød ned mens jeg købte ind, men på det tidspunkt benyttede Netto sig af chip + signatur (+ anden ID) som backup løsning.
Gravatar #24176 - gramps
9. jun. 2015 12:38
CBM (24174) skrev:

Hvis Nets bryder sammen, så skal kasseekspedienten have en underskrift på en særskilt kvittering, og skal kontrollere at underskrift på kvittering passer med underskrift på kort. Pinkoden skal, så vidt jeg husker, ikke anvendes ved offline brug.
Gravatar #24177 - apapap
9. jun. 2015 13:54
da jeg arbejde i netto for en 5-7 år siden, så blev det bare kørt offline med chip og kode. Mindes ikke der blev skevet underskrift, og skulle mene jeg ville kunne huske det, da det ville tage uendelig lang tid ekstra.
Gravatar #24178 - zymes
9. jun. 2015 14:00
apapap (24177) skrev:
da jeg arbejde i netto for en 5-7 år siden, så blev det bare kørt offline med chip og kode. Mindes ikke der blev skevet underskrift, og skulle mene jeg ville kunne huske det, da det ville tage uendelig lang tid ekstra.

Jeg har prøvet offline én gang indenfor det sidste år ihvertfald, der skulle der ihvertfald en underskrift til. Kan dog ikke huske om der også var kode..
Gravatar #24179 - gramps
9. jun. 2015 19:43
Atea er åbenbart involveret i bestikkelsessagen.
Gravatar #24180 - Qw_freak
11. jun. 2015 06:44
... At Newz.dk er nede i små perioder i dag.

Det tyder ikke så godt.
Gravatar #24181 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2015 09:34
Newz bløder vist fra alle huller o_O

http://peecee.dk/uploads/062015/image10.jpg

http://peecee.dk/uploads/062015/image9.jpg

Manden har dårlig karma, men ikke én irrelevant stemme ....
Gravatar #24182 - Ronson ⅍
11. jun. 2015 09:45
Der har vist (meget) længe været problemer med at opdatere karma. Eller også bliver det gjort meget sjældent.
Gravatar #24183 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2015 10:19

I morges havde han normal karma. Jeg opdagede det ved de skjulte posts. Han bruger jo ikke engang ratingsystemet, og har aldrig rated irrelevant (eller fået irrelevante stemmer)

- edit -

Waaaaait a minute?!! Er det fordi at irrelevant pr. default står øverst?
Gravatar #24184 - Qw_freak
11. jun. 2015 10:21
Hvem er han?
Gravatar #24185 - Hængerøven
11. jun. 2015 10:26
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24183) skrev:
Waaaaait a minute?!! Er det fordi at irrelevant pr. default står øverst?

Det burde det vel ikke være, når hans -1 er for at få irrelevant og ikke for at give dem.
Gravatar #24186 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2015 11:07
Hængerøven (24185) skrev:
Det burde det vel ikke være, når hans -1 er for at få irrelevant og ikke for at give dem.

Nå, ja det gør det kun mere underligt ....
Gravatar #24187 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2015 11:07

En der bl.a. vil have hjælp til køb af bærbar
Gravatar #24188 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2015 19:18
http://peecee.dk/uploads/062015/image11.jpg

Hvem fanden køber da sådan noget lort? Jaka Bov og SPAM har fået en bastardunge i konserves >_<
Gravatar #24189 - Ronson ⅍
11. jun. 2015 20:18
Indrøm nu bare det er dit eget skab og at du stort set kun lever af dåsemakrel og -tun.
Gravatar #24190 - Clauzii
11. jun. 2015 22:23
"I 2009 købte Peter Poulsen den gamle færgehavn ved Knudshoved ved Nyborg af DSB. Han har i seks år arbejdet på at lave færgehavnen om til Danmarks største marina. Men nu viser det sig, at rettighederne til vandet i havnen muligvis ikke er fulgt med i salget.

Peter Poulsen risikerer altså at have købt en havn, hvor han ikke får lov til at bruge vandet."
Gravatar #24191 - Ronson ⅍
11. jun. 2015 23:32
Alle de kvindfolk der køber/sælger commodore og gammelt konsolgrej på facebook. Indrømmet - meget af det er N64 og gameboy, men nu er der f.eks. en der mangler 2 C64 joysticks.
Gravatar #24192 - spand-online
12. jun. 2015 07:03
Ronson ⅍ (24191) skrev:
Alle de kvindfolk der køber/sælger commodore og gammelt konsolgrej på facebook. Indrømmet - meget af det er N64 og gameboy, men nu er der f.eks. en der mangler 2 C64 joysticks.

Nu vi er ved den slags. Er der nogen der ved hvor man kan få en mus til en amiga 500?
Gravatar #24193 - Hængerøven
12. jun. 2015 12:35
...At danske Shell tankstationer slet ikke ejes af Shell men et canadisk firma
Gravatar #24194 - Slettet Bruger [1760462138]
12. jun. 2015 16:38
Hængerøven (24193) skrev:
...At danske Shell tankstationer slet ikke ejes af Shell men et canadisk firma

Det er også kun her for nyligt at det er blevet sådan. Det er meget kort tid siden at A/S Dansk Shell blev solgt. Dog er det ikke unormalt. Det canadiske firma ejer over 1000 Shell stationer i Canada og Statoil i Danmark. Mindes hverken at de svenske, norske eller finske Shell stationer er ejet af Shell.
Gravatar #24195 - Ronson ⅍
12. jun. 2015 22:46
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7790776/Flere-dr%C3%A6bt-efter-voldsom-bileksplosion-i-Sverige/ skrev:
- Det ser rigtig slemt ud. Ulykken er sket ved Torslanda-rundkørslen. Der er enormt lange køer, der strækker sig over mindst en kilometer.
Hold da op, en hel kilometer?
Gravatar #24196 - Clauzii
13. jun. 2015 00:02
Den længste kø jeg nogensinde har siddet i, var "sieben-und-zwanzig kilometer staub vor Stuttgart"

1 kilometer, bahhh. Men ok, der står mindst, så det kan jo være alt derover ;)
Gravatar #24197 - gramps
14. jun. 2015 15:02
Set i en form ved et universitet:

Vær opmærksom på, at filerne maksimalt må fylde 20 mb i alt.
Gravatar #24199 - XorpiZ
15. jun. 2015 14:04
Random tøs på Facebook skrev:
I used to Have a temper. Know i have a passion for Justice

Jeg ved ikke hvad det skal betyde. Hun plejede at have temperament - og nu har hun en passion for retfærdighed? Hvad har det med hinanden at gøre?
Gravatar #24200 - Ronson ⅍
15. jun. 2015 14:27
Gætter på det er noget med at før blev hun sur, nu tager hun hævn. Men det er svært at sige...

Der er dog tilpas mange stave- og versalfejl til at det kunne blive en udmærket tatovering!

edit: Also, hvad er det du render og laver på facebook? Det er altid "random" tøser du finder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login