mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #21851 - snesman
12. maj 2014 07:39
Clauzii (21846) skrev:
terracide (21841) skrev:
SlettetBruger (21840) skrev:
mht katten i mikroovnen, erstat venligst med hvilkensomhelst anden latterlig søgsmål.

Jeg vil også helst løbe uden sko overhovedet. Men det stoppede jeg med i 2012 da min fod var den heldige vinder af et stykke glas.

Så vis mig et af disse vandvittige søgsmål.
Jeg ved at både katten i mikorbølge oven og at der skal stå kaffen er var mer baseret på skrøner...så har du andet end skrøner? ^^

Hvorfor er der mon et billede af en kat/hund med streg over i de fleste (alle?) microbølgeovnsmanualer?!!

Fordi firmaer også falder for skrøner. Samt måske at slippe for besværet med at skulle forholde sig til åndsvage søgsmål, der alligevel bliver afvist af retten.
Gravatar #21852 - Hængerøven
12. maj 2014 15:26
terracide (21849) skrev:
Newz.dk - stedet for folk der tror på vandrehistorier.

En "vandrehistorie" har det vist aldrig været.. Jeg kan gå med til at kalde det en skrøne, men at ligefrem kalde det en vandrehistorie er vist det længste ved siden af, man kan ramme.
Gravatar #21853 - Ronson ⅍
12. maj 2014 15:58
Gravatar #21854 - Slettet Bruger [1254964853]
12. maj 2014 16:42
Hvornår får vi flere billeder af Lise?
Gravatar #21855 - Manofsciencemanoffaith
13. maj 2014 08:30
http://politiken.dk/indland/politik/ep_valg/ECE228...

... og ny-puritanismen viser sit grimme hovede igen.

Hvor meget opmærksomhed og omtale ville en "klassisk" video mon have forårsaget?
Gravatar #21856 - Qw_freak
13. maj 2014 08:43
Manofsciencemanoffaith (21855) skrev:

Hvor meget opmærksomhed og omtale ville en "klassisk" video mon have forårsaget?

Fuldstændig enig, jeg får dårlig mave over alle de folk der stiller sig i kø for at vise hvor "retfærdigt forargede" de er...

Den er da sjov, den skaber debat og den tager valget ned på et niveau hvor de unge ser det...
Gravatar #21857 - Slettet Bruger [1760462138]
13. maj 2014 09:03
Gravatar #21858 - snesman
13. maj 2014 09:31
Manofsciencemanoffaith (21855) skrev:

Men seksuelle ting og vold i en tegnefilm! Det er jo uhørt!

Synes i øvrigt det er sjovt at man lægger forargelsen i kommentarerne på de sociale medier til grund for beslutningen.
Tror ikke lige det er målgruppen, der gider engagere sig i den debat.

Gravatar #21860 - Fjolle
13. maj 2014 10:42
Vi drikker mindre end Sverige...

(eller det gør vi ifølge en af tabellerne :P)
Gravatar #21861 - snesman
13. maj 2014 10:52
Tegneren svarer tilbage.
Er i øvrigt helt enig.
http://politiken.dk/kultur/medier/ECE2288278/tegne...
Gravatar #21862 - Hængerøven
13. maj 2014 13:40
Ikke at jeg kunne finde på at sige den skulle tages ned, men må da være enig i at den er plat.

Hvis det er en reklame som denne der får en person til at stemme, må jeg være ærlig og sige jeg ikke giver meget for den stemme, velovervejet eller gennemtænkt kan den jo ikke være
Gravatar #21863 - snesman
13. maj 2014 13:45
Det er humor, og den er meget subjektiv.
Jeg havde ikke fanget, at "Voteman" er en parodi på typer fra Hviderusland og Ukraine. Men jeg finder det åbentlyst at man ikke skal tolke for meget på den.

Nogle finder den sjov. Nogle bliver opmærksomme på at der er valg. Mission Accomplished.
Gravatar #21864 - Hængerøven
13. maj 2014 13:54
snesman (21863) skrev:
Det er humor

Nu behøves indgangsvinklen ikke altid at være humor, bare fordi EU er dybt til grin :)
Men jeg tror faktisk, at lige så mange som der finder den sjov, ligeså mange synes det er plat at de sættes på det niveau grundet deres alder.

Gravatar #21865 - snesman
13. maj 2014 13:59
Hængerøven (21864) skrev:
Nu behøves indgangsvinklen ikke altid at være humor, bare fordi EU er dybt til grin :)
Men jeg tror faktisk, at lige så mange som der finder den sjov, ligeså mange synes det er plat at de sættes på det niveau grundet deres alder.

Min tese er at de der finder den plat enten ikke er i målgruppen (for gamle), eller allerede er klar over at der er valg og der skal stemmes.

Målgruppen, antager jeg, er de unge der slet ikke interesserer sig for politik.

Så kan man diskutere om vi er bedre tjent med at de holder sig væk...
Gravatar #21866 - Hængerøven
13. maj 2014 14:05
snesman (21865) skrev:
Min tese er at de der finder den plat enten ikke er i målgruppen (for gamle)

Min tese er at dem der ikke finder den plat, er for unge til overhovedet at stemme :)

snesman (21865) skrev:
allerede er klar over at der er valg og der skal stemmes

Det har vel ikke rigtig noget at gøre med om man finder den plat eller ej.

snesman (21865) skrev:
Så kan man diskutere om vi er bedre tjent med at de holder sig væk.

lige min pointe :)
Gravatar #21867 - snesman
14. maj 2014 06:47
Hængerøven (21866) skrev:
Det har vel ikke rigtig noget at gøre med om man finder den plat eller ej.

Nej den er lidt søgt. Den hænger sammen med, at et medie citerede en 19 årig for at sige at den både var nedladende og jo slet ikke havde noget med valget at gøre, og at den slet ikke så på de vigtige ting der var at tage stilling til ved dette valg.

Og så tænkte jeg at så var hun nok ikke målgruppen.

Hængerøven (21866) skrev:
snesman (21865) skrev:
Så kan man diskutere om vi er bedre tjent med at de holder sig væk.
lige min pointe :)

Og den er de nok ikke enige i i folketinget. Så derfor mener jeg at filmen har gjort sit job. Skabe opmærksomhed, intet andet. Så må man bygge videre derfra.
Gravatar #21868 - snesman
14. maj 2014 07:41
One Erection - Up all night

Jeg synes den er spas.
Gravatar #21869 - snesman
14. maj 2014 08:21
Gravatar #21870 - Zombie Steve Jobs
14. maj 2014 09:53
snesman (21869) skrev:
http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/saa-flove-er-kvinder-over-deres-affoering
Overskrift og billede. Jesus.

Den fucking lorteavis skal bare lukkes asap. argh.
Jeg har nu alligevel gjort mig den ulejlighed at analysere artiklen og på den vis fremstille indholdet, forfatteren, involverede mediehuse og avisen 100 % objektivt og korrekt: https://www.dropbox.com/s/s0day0zvq30u7r7/Screensh...
Gravatar #21871 - snesman
14. maj 2014 10:01
Jeg tænker også at jeg bare skal lade være med end at værdige deres hjemmeside et klik, efter jeg så denne update fra Jeppesen:

https://www.facebook.com/michaeljeppesen skrev:
Der er nogen der siger, at jeg er på forsiden af B.T. i dag, men det kan ikke passe. For jeg havde en rigtig god samtale med en B. T. journalist i går der lovede mig, at der ikke ville komme en historie om mig og at de ikke ville bruge et billede og at de ikke ville vinkle på mig. Derfor sagde jeg ja til at medvirke med en kommentar i en artikel om min bror og nej til at få taget et billede. Og jeg indskærpede overfor hende, at det kun var til en artikel om min bror, og ikke til en om mig eller en hvor der blev vinklet på mig.
Jeg tror, at det som fik journalisten til at forstå alvoren var da jeg fortalte, at det kunne koste mine børn deres bedsteforældre, hvis de puttede mig på forsiden eller brugte et billede af mig.
For en sikkerheds skyld fik jeg den søde journalist til at skrive det til mig i en mail. Så nej, hvis der er flere der siger at jeg er på forsiden af B.T. i dag, kan jeg kun svare, at det er jeg ikke, for så ondskabsfuld er der alligevel ikke nogen der er.

BT nægter selvfølgelig alt.

Gravatar #21872 - Manofsciencemanoffaith
14. maj 2014 11:39
http://jyllands-posten.dk/digitalt/computer/ECE6702852/google-maps-far-en-stor-opdatering/ skrev:
Opdateringen kommer om et par uger, men er du den utålmodige type, så kan du hente opdateringen via en APK-opdatering her.

Lidt usmart måske, at JP opfordrer til at installere programmer på sin telefon uden om Google Play, uden at informere om farerne ved proceduren.
Gravatar #21874 - spand-online
15. maj 2014 13:36
Manofsciencemanoffaith (21873) skrev:
1st world problems:

Sikke en stinker, DSB: Michael fik gammel ost på første klasse - to gange på én uge

Hold da kæft! At man kan få så meget spalteplads ud af ingenting.
The big bang må være startet af en journalist :)
Gravatar #21875 - Hængerøven
15. maj 2014 13:54
spand-online (21874) skrev:

Hold da kæft! At man kan få så meget spalteplads ud af ingenting.
The big bang må være startet af en journalist :)

At DSB gentagende gange servere for gammelt mad er simpelthen "Ingen ting"

I min verden er det noget svineri og har godt af at blive luftet, men i har vel jeres hoveder for fuld af vigtiger ting? eller hvad? :)
Gravatar #21876 - Hængerøven
15. maj 2014 13:55
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article2284451.ece

Jeg er helt vildt imponeret over kattens reaktionstid. Jeg undre mig dog over morens reaktion
Gravatar #21877 - Slettet Bruger [1254964853]
15. maj 2014 13:58
Back the mold-train up.

Er mindst holdbar datoen ikke en dato der angiver en garanteret levetid af produktet? Det er ikke ensbetydende med "for gammelt"

Gravatar #21878 - XorpiZ
15. maj 2014 13:59
First world problems. Osten fejler garanteret intet.
Gravatar #21879 - Hængerøven
15. maj 2014 14:06
SlettetBruger (21877) skrev:
Det er ikke ensbetydende med "for gammelt"

Kommer jo an på hvad det er for gammelt i forhold til.. er den overskredet sidste salgsdato er den for gammel. Længere er der vel ikke grund til at lave den?
SlettetBruger (21877) skrev:
en garanteret levetid af produktet?

Du skal da hellere ikke sælge mad du ikke kan garantere er inden for sin levetid?

I ville sikkert have en anden holdning hvis det var kødet i jeres køledisk, men nu er det osten på en andens mad, og så er det "firstworldproblems"
:=)
XorpiZ (21878) skrev:
First world problems. Osten fejler garanteret intet.

Det ville den hellere ikke have gjort hvis den lige havde været tabt på gulvet, men du ville vel ikke spise den så?
Gravatar #21880 - XorpiZ
15. maj 2014 14:15
Hængerøven (21879) skrev:
Det ville den hellere ikke have gjort hvis den lige havde været tabt på gulvet, men du ville vel ikke spise den så?

5 second rule er en skrøne. Men det ved du vel?
Gravatar #21881 - Hængerøven
15. maj 2014 14:29
XorpiZ (21880) skrev:
5 second rule er en skrøne. Men det ved du vel?

Yep... Men at der kommer lidt snavs på gør ikke nødvendigvis nogen skade, ligesom at osten er et par dage for gammel ikke nødvendigvis gør nogen skade.

Gravatar #21882 - XorpiZ
15. maj 2014 15:13
Hængerøven (21881) skrev:
Yep... Men at der kommer lidt snavs på gør ikke nødvendigvis nogen skade, ligesom at osten er et par dage for gammel ikke nødvendigvis gør nogen skade.

Der er større risiko, vil jeg påstå, ved at æde en ost, der har ligget på gulvet i en togkupe end ved at spise en ost, der er 3-4 dage over "mindst holdbar til".
Gravatar #21883 - Slettet Bruger [1254964853]
15. maj 2014 15:34
Uden tvivl.
Gravatar #21884 - Hængerøven
15. maj 2014 16:30
XorpiZ (21882) skrev:
Der er større risiko, vil jeg påstå, ved at æde en ost, der har ligget på gulvet i en togkupe end ved at spise en ost, der er 3-4 dage over "mindst holdbar til".

Som SlettetBruger siger, uden tvivl.. Men det stykke ost der sammenlignes med, kunne være tabt andre steder end lige i et tog. F.eks. i køkkenet inden pakning.

Det er dog ikke det der er pointen. Pointen er at der er sat nogle grænser for hvad der er okay, om så man kan opstille det der skete som bagateller, er det stadig helt okay at klage over det.

Det er se "stort" på en grænse underminerer hele ideen i at have en grænse.
Gravatar #21885 - XorpiZ
15. maj 2014 16:33
Hængerøven (21884) skrev:
Det er dog ikke det der er pointen. Pointen er at der er sat nogle grænser for hvad der er okay, om så man kan opstille det der skete som bagateller, er det stadig helt okay at klage over det.

Selvfølgelig skal man klage over det. Men ligefrem at gå til EB over det?

Det er næppe noget der sker ret tit hos DSB, så at de har en enkelt sending ost, der er nogle dage for gammelt kan ikke få mit pis i kog. Jeg går jo heller ikke til EB, hvis jeg spotter nogle varer i Føtex, der er et par dage for gamle.
Gravatar #21886 - Hængerøven
15. maj 2014 16:42
XorpiZ (21885) skrev:
Det er næppe noget der sker ret tit hos DSB, så at de har en enkelt sending ost, der er nogle dage for gammelt kan ikke få mit pis i kog

Manden fik sit pis i kog, og valgte derfor at dele episoden, gentagelsen, og hans oplevelse af DSB håndtering af klagen..

F.eks. når holdningen til en 6 dage for gammel ost er
Vi har helt faste procedure for det her, og jeg glæder mig over, at datoen kun var overskredet med et par dage
Ville jeg nok også blive ret sur over hele episoden.

Han fik en 3 dage for gammel ost mandag, hvilket han indgav en klage over, hvorefter han fik serveret en 6 dage for gammel ost fra samme parti den efterfølgene torsdag..
Den ligger da lige til højrebenet for en sag der faktisk fortjener lidt spalteplads.

At det så ikke får dit "pis i kog" synes jeg ikke har meget med retfærdigheden i at dele historien at gøre, ærligt talt.

XorpiZ (21885) skrev:
Jeg går jo heller ikke til EB, hvis jeg spotter nogle varer i Føtex, der er et par dage for gamle.

Og hvis du ser Føtex ikke har rettet problemet efter 3 yderligere dage?
Gravatar #21887 - didriksen86
15. maj 2014 16:55
Så går han til ekstrabladet!1!!
Gravatar #21888 - Hængerøven
15. maj 2014 16:57
didriksen86 (21887) skrev:
Så går han til ekstrabladet!1!!

BT faktisk.
Gravatar #21889 - XorpiZ
15. maj 2014 21:56
Hængerøven (21886) skrev:
Manden fik sit pis i kog, og valgte derfor at dele episoden, gentagelsen, og hans oplevelse af DSB håndtering af klagen..

Alle laver jo fejl. Det er fint at man klager til DSB, men ligefrem at gå til BT og piske en stemning op over det, forstår jeg sgu ikke.

Hængerøven (21886) skrev:
Og hvis du ser Føtex ikke har rettet problemet efter 3 yderligere dage?

Som sagt, er det ikke noget, der kan få mig op at ringe. Danmark er sgu blevet en nation af brokkerøve. Der skal intet til, før man har EB i røret.
Gravatar #21890 - Hængerøven
15. maj 2014 22:59
XorpiZ (21889) skrev:
Alle laver jo fejl. Det er fint at man klager til DSB, men ligefrem at gå til BT og piske en stemning op over det, forstår jeg sgu ikke.

DSB var tydeligvis ligeglade, så derfor går han til BT. Det er da ligetil?
Nyheden er jo ikke at der er sket en fejl, men at de ikke ville løse problemet.

XorpiZ (21889) skrev:
Som sagt, er det ikke noget, der kan få mig op at ringe.

Så kan jeg kun håbe du aldrig finde vej ind i fødevare industrien :)

De fortsatte med at sælge for gamle fødevare 3 dage efter de blev gjort opmærksom på problemet, og du bebrejder manden for at gå til en avis med det? Kalder det brok?

Jeg ved virkeligt snart ikke. Du ser brokrøve over det hele, jeg ser folk der er ligeglade med ting længere væk end deres egen næsetip.

Hvis han var gået til avisen efter første episode, ville jeg give dig ret. Men når det sker igen 3 dage efter, ville jeg nærmere bebrejde ham hvis han bare lod det ligge.
Gravatar #21891 - Manofsciencemanoffaith
16. maj 2014 04:25
Hængerøven (21890) skrev:
Jeg ved virkeligt snart ikke. Du ser brokrøve over det hele, jeg ser folk der er ligeglade med ting længere væk end deres egen næsetip.

Man skal vælge sine kampe. Han havde jo ikke bemærket noget ved smagen af osten, da han spiste den, det var kun, da han så på pakken, at den blev dårlig. Måske han skulle have henvendt sig til personalet, mens han var i toget.
Gravatar #21892 - Manofsciencemanoffaith
16. maj 2014 05:44
Religiøs indoktrinering vs. selvstændig tankegang:

[url=
Gravatar #21894 - XorpiZ
16. maj 2014 07:21
DSB var tydeligvis ligeglade, så derfor går han til BT. Det er da ligetil?
Nyheden er jo ikke at der er sket en fejl, men at de ikke ville løse problemet.

Var de? Hvem påstår det? Du læser noget der ikke står i artiklen.

Så kan jeg kun håbe du aldrig finde vej ind i fødevare industrien :)

Hold kæft et lorteargument. Det er nemmere at diskutere med en dør end at prøve at få noget fornuftigt ud af dig.

De fortsatte med at sælge for gamle fødevare 3 dage efter de blev gjort opmærksom på problemet, og du bebrejder manden for at gå til en avis med det? Kalder det brok?

Ja. Det er typisk dansk at gribe enhver chance for at komme i avisen. Havde han nu nævnt det for personalet i toget, så havde han nok fået sig en ny ost, og alle havde været glade. Så kunne både BT og DSB bruge deres tid mere fornuftigt end på at skrive ligegyldige artikler om, at DSB ved en fejl har solgt to oste, der var 4 dage for gamle. Hvis det er dér niveauet ligger, så bør BT jo skrive daglige artikler om, at der IGEN er fundet for gamle fødevarer i et supermarked.
Gravatar #21895 - Fjolle
16. maj 2014 08:07
XorpiZ (21885) skrev:
Jeg går jo heller ikke til EB, hvis jeg spotter nogle varer i Føtex, der er et par dage for gamle.

Du går da forhåbenligt ned i kiosken og får en plade chokolade...
Gravatar #21896 - XorpiZ
16. maj 2014 08:10
Fjolle (21895) skrev:
Du går da forhåbenligt ned i kiosken og får en plade chokolade...

Det gider jeg godt nok ikke..
Gravatar #21897 - Hængerøven
16. maj 2014 10:08
XorpiZ (21894) skrev:
Hold kæft et lorteargument. Det er nemmere at diskutere med en dør end at prøve at få noget fornuftigt ud af dig.

At du tror det var et argument siger vist alt ;) Jeg kan dog godt lide at du prøver at antaste min fornuft. Det virker direkte komisk når man ser på indholdet i dine indlæg.

XorpiZ (21894) skrev:
Var de? Hvem påstår det? Du læser noget der ikke står i artiklen.

Det påstår jeg, og det virker tydeligt.. De valgte ikke at gøre noget ved problemet, før 3 dage efter hvor en avis henvendte sig..

Gravatar #21898 - Rainmeter
16. maj 2014 10:26
Hængerøven (21897) skrev:
XorpiZ (21894) skrev:
At du tror det var et argument siger vist alt ;) Jeg kan dog godt lide at du prøver at antaste min fornuft. Det virker direkte komisk når man ser på indholdet i dine indlæg.

Hmm....
Gravatar #21899 - XorpiZ
16. maj 2014 10:29
Jeg kan dog godt lide at du prøver at antaste min fornuft. Det virker direkte komisk når man ser på indholdet i dine indlæg.

Jeg antaster intet. Det klarer du fint selv.

Det påstår jeg, og det virker tydeligt.. De valgte ikke at gøre noget ved problemet, før 3 dage efter hvor en avis henvendte sig..

Spekulationer. Der står intet om hvad de har og ikke har foretaget sig.

Men skynd dig at ringe til BT, næste gang du oplever lignende katastrofe i samfundet. Så kan du også få dine 30 sekunders fame.
Gravatar #21900 - Ronson ⅍
16. maj 2014 11:59
Så gør dog noget kat

http://ronson.dk/newz/kat.mp4
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login