mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
På et eller andet tidspunkt må reklame "boblen" briste.
Aldrig nogensinde er jeg stødt på en reklame der har fået mig til at købe noget.
Aldrig nogensinde er jeg stødt på en reklame der har fået mig til at købe noget.
#52
Især når reklamerne på Newz omhandler noget jeg allerede har i forvejen (alarm og GF forsikring)
- det gør dem faktisk kun endnu mere irriterende -.-'
Især når reklamerne på Newz omhandler noget jeg allerede har i forvejen (alarm og GF forsikring)
- det gør dem faktisk kun endnu mere irriterende -.-'
Jeg tror simpelthen ikke på at der sidder et eneste mennesker her inde, der ikke i et hvis omfang har købt noget på grund af en reklame.
Den slags mennesker findes vist kun i fattige stamme samfund i urskove.
Den slags mennesker findes vist kun i fattige stamme samfund i urskove.
Oh for helvede: Old spice produkter! Dem købte jeg oprindeligt udelukkende for at støtte de underholdene videoer - og efterfølgende grundet kvalitet.
Men derudover udsætter jeg ikke mig selv for unødige reklamer.
Jeg ser ikke tv med reklamer, da jeg hader det, jeg hører ikke radio med reklamer, da jeg hader det. Jeg får ikke reklame med posten da der er for meget lort - det hænder dog at jeg kigger tilbuds aviser på nettet når jeg skal finde et produkt billigst muligt.
På nettet har jeg typisk AD-block på, fordi jeg konstant støder på de sider der har reklamer med lyd. (fx Engadget idag - fuck dem)
Jeg ser ikke tv med reklamer, da jeg hader det, jeg hører ikke radio med reklamer, da jeg hader det. Jeg får ikke reklame med posten da der er for meget lort - det hænder dog at jeg kigger tilbuds aviser på nettet når jeg skal finde et produkt billigst muligt.
På nettet har jeg typisk AD-block på, fordi jeg konstant støder på de sider der har reklamer med lyd. (fx Engadget idag - fuck dem)
well, reklamer virker, man kan måle den slags. Kan berette at avisannoncer er lort, tv og web er godt.
¨apapap (21362) skrev:Jeg køber youstorm.dk så laver vi vores eget youtubemed blackjack og hookersuden reklamer
Og så kræver du at vi alle skal hjælpe med, men at vi skal gøre det hele på din måde, og du skal bestemme hvad vi må sige, og du bliver sur hvis der kommer den mindste kritik af dine ideer.
snesman (21366) skrev:http://www.slate.com/blogs/outward/2014/03/20/taylor_ellis_a_gay_arkansas_high_school_student_speaks_out_after_year_book.html
Intolerance...
Det er sjovt at de ikke snart har lært det, hvis de lader stå til er det værste der kan ske at de bliver prist som tolerante, men hvis de prøver at censurere bryder helvede løs rent PR mæssigt...
http://politiken.dk/oekonomi/gloekonomi/ECE2238544...
Wtf did I just read?
KØB MIN BOG eller er der andet information i den artikel, der giver nogen mening?
Wtf did I just read?
KØB MIN BOG eller er der andet information i den artikel, der giver nogen mening?
Ronson (21380) skrev:Sørgeligt
https://www.facebook.com/pages/Jyde-Memes/28118276...
Didn't even lol.
Hvor lame.
Min favorit er dog, fra sommerhusbyggende håndværkere på vestkysten om afskaffelse af farligt byggeaffald: Hvis det ikke kan brændes kan det pløje ned.
snesman (21382) skrev:#21376
Der er 2 raffinaderier i Danmark, som leverer al benzin osv til landet. Shells i Fredericia og Statoils i Kalundborg. Hvordan kan man have duopol på at forarbejde råolie og ikke tjene penge?
Og jeg tager lige forbehold for at jeg ved fuck all om branchen.
Også ret vildt, hvis det kan betale sig, at raffinere i udlandet og transportere det hertil kontra at ordne det i Fredericia/Kalundborg. Men måske er volumen bare for lav og evt. miljøkrav for høje samt lønninger, I dunno?
Zombie Steve Jobs (21383) skrev:Også ret vildt, hvis det kan betale sig, at raffinere i udlandet og transportere det hertil kontra at ordne det i Fredericia/Kalundborg.
Jeg tror ikke på at det kan betale sig at transportere hertil. Må man overhovedet det? Det virker småfarligt at fylde et skib med benzin og sejle det over længere afstande... Og det er altså ikke små mængder der bliver bearbejdet sådan et sted.
Shell skrev:Fakta og tal
På raffinaderiet omdanner vi råolien til flydende gas, jetbrændstof, fuelolie, benzin, diesel, biobrændstoffer, petroleum og fyringsolie. Lidt over halvdelen af de færdige olieprodukter udskiber vi fra havneterminalen i Fredericia Havn, så det er en travl terminal. Resten af produkterne bringer hundredvis af tankbiler dagligt ud til kunder i hele Danmark.
Indviet: 1966
Kapacitet: 3,4 mio. tons råolie pr. år
Produktion: Flydende gas, jetbrændstof, fuelolie, benzin, diesel, biobrændstoffer, petroleum og fyringsolie
Forarbejdning: 35% af alle danske brændstofprodukter
Eksport: Råolie til raffinaderier uden for Danmark samt raffinerede produkter
Antal medarbejdere: Cirka 200 fastansatte. Dertil kommer faste underleverandører, sommetider op til flere hundrede.
Grund: Cirka 70 ha. (svarer til 138 fodboldbaner)
Tankkapacitet på raffinaderiet: Cirka 660.000 m³
Tankkapacitet på terminalen: Cirka 70.000 m³
Jeg kan godt acceptere at deres service/tankstationer ikke giver overskud. Men det andet virker mystisk.
snesman (21384) skrev:Jeg tror ikke på at det kan betale sig at transportere hertil. Må man overhovedet det? Det virker småfarligt at fylde et skib med benzin og sejle det over længere afstande... Og det er altså ikke små mængder der bliver bearbejdet sådan et sted.
Det tænkte jeg ikke over, men man sejler jo også råolien ind vel, det kan vel ikke være så meget mere farligt end at sejle benzin?
*Der findes tilsyneladende både crude- og product-tankskibe, men product har væsentlig mindre kapacitet, men tilsyneladende er det ok, at sejle dem over Atlanten:
http://www.maersktankers.com/aboutus/pages/thetankerbusiness.aspx skrev:Product tankers are used to transport refined oil products (gasoline, diesel, kerosene, jet or fuel oil) to the market. They range in size from 5,000 DWT to around 80,000 DWT. One traditional trading route for product tankers is between North America and Europe, where gasoline is carried to the US and diesel fuel is transported back to Europe.
Shell Danmark er det 3. mest skat betalende firma i Danmark. Det bliver skidt for Danmark hvis et andet firma overtager og trækker de penge ud af statskassen.
Nogle Shell stationer giver fint overskud, den station jeg arbejder hos har ingen problemer.
Mht. at transportere brændstof, så kan jeg også fortælle at der er en fin rørledning fra nordsøen til rafinaderiet i Fredericia. Som konsulent hos Mærsk Oil så er jeg da blevet informeret om det. :P
Nogle Shell stationer giver fint overskud, den station jeg arbejder hos har ingen problemer.
Mht. at transportere brændstof, så kan jeg også fortælle at der er en fin rørledning fra nordsøen til rafinaderiet i Fredericia. Som konsulent hos Mærsk Oil så er jeg da blevet informeret om det. :P
snesman (21387) skrev:Gad vide om Statoil også mister penge på deres raffinaderi. Jeg har svært ved at tro det.
Ifølge en hurtig Google søgning, så er en af de store forskelle på Shell og Statoil at Shell betaler skat i Danmark, Statoil gør ikke.
IT-ekspert Yvossen (21386) skrev:Mht. at transportere brændstof, så kan jeg også fortælle at der er en fin rørledning fra nordsøen til rafinaderiet i Fredericia. Som konsulent hos Mærsk Oil så er jeg da blevet informeret om det. :P
Der er faktisk 2, en til Gas og en til Olie.... :)
Og der ligger også gas ledninger til tyskland og til Sverige henover Fyn og sjælland.
Se:
http://energinet.dk/Flash/Forside/index.html?targe...
Og jeg kan sige at der er en del Benzin i de rørledninger...
benzin, en blanding af kulbrinter med 4-12 kulstofatomer og med kogepunkter mellem 40 °C og 180 °C;
#21388
Okay. Men hvorfor er udmeldingen så
Betaler man skat af underskud?
Anywho, der kan jo ligge mange detaljer i et sådant salg, hvorfor det sagtens kan give økonomisk mening for Shell.
Okay. Men hvorfor er udmeldingen så
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73462641:shell-giver-op-s%C3%A6lger-alt-i-danmark.html skrev:Den danske afdeling sættes til salg, fordi afdelingen i en længere årrække har kørt med underskud. Desuden er der ikke nok udsigt til at udvikle forretningen på det danske marked, lyder forklaringen.
Betaler man skat af underskud?
Anywho, der kan jo ligge mange detaljer i et sådant salg, hvorfor det sagtens kan give økonomisk mening for Shell.
snesman (21390) skrev:#21388
Okay. Men hvorfor er udmeldingen så
Betaler man skat af underskud?
Anywho, der kan jo ligge mange detaljer i et sådant salg, hvorfor det sagtens kan give økonomisk mening for Shell.
Betaler man ikke skat af indkomst?
Addendum: http://www.business.dk/oekonomi/syv-selskaber-baer...
snesman (21392) skrev:http://videnskab.dk/kultur-samfund/derfor-tror-folk-ikke-pa-evolutionsteorien
Kreationisterne kommer!
Apropos: [url=
1 time of 40 minutter med humor på højt niveau.
Dr er flere måneder bagud med deres "nyheder". Surprise.
Facebooks forklaring på hvorfor de skal have forskellige tilladelser.
Facebooks forklaring på hvorfor de skal have forskellige tilladelser.
snesman (21392) skrev:http://videnskab.dk/kultur-samfund/derfor-tror-folk-ikke-pa-evolutionsteorien
Kreationisterne kommer!
Det går ikke så godt med at filtrere reklamerne:
http://peecee.dk/uploads/032014/Videnskab.dk-hypno...
Fjolle (21395) skrev:Dr er flere måneder bagud med deres "nyheder". Surprise.
Facebooks forklaring på hvorfor de skal have forskellige tilladelser.
Hvornår har danske journalister, udover Morten Bay, haft styr på noget som helst der har med indernettet og teknologi at gøre?
http://www.avisen.dk/touch/kvik-laerer-truer-eleve...
Da ugly ass skalering, hvad sker der i deres CMS eller er det bare en dør, der sidder og smider billeder på...
Da ugly ass skalering, hvad sker der i deres CMS eller er det bare en dør, der sidder og smider billeder på...
Er det ikke meget normalt at mobil versionen af hjemmesiden ligner lort i forhold til skalering? http://www.avisen.dk/kvik-laerer-truer-elever-til-... ser lidt mindre fucked ud selvom overskriften dog også står skævt for billedet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.