mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #16651 - Rainmeter
8. okt. 2012 16:20
SlettetBruger (16645) skrev:
1. Sukkers effekt er meget kortvarig da Bugspyt-kirtlen meget hurtigt får smidt insulin ud efter det, efter en time skulle man derfor være endnu mere sløv da man bliver efterladt med mindre sukker i blodet end inden.

Nu er du fjollet ;), man bliver ikke efterladt med mindre sukker i blodet, anyway er det heller ikke der det bliver forbrændt og bliver til energi, det netop i cellerne, som insulien hjælper glukosen over i.(ikke den process vi diskutere her, der os lidt andre faktorer her i nemlig) nu har jeg desværre slettet min egen rapport(øvøv) men jeg fandt lige en på side 9 og 10, kan du se ca. der forsøg jeg også lavede dengang, men faktum er man bliver ikke efterladt med lavere blodsukker, end udgangs punktet.
Gravatar #16652 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. okt. 2012 17:19

Jakob Jakobsen (16647) skrev:

Hvis du spiser normalt fordelt over dagen og ikke er ekstrematlet, så går normale mennesker IKKE sukkerkolde.
Det er bare en dårlig undskyldning for at spise noget sødt, i stedet for at tage en gulerod eller andet sundt der kan tage toppen af sulten mellem måltiderne.

Er "ekstrematlet" en trykfejl eller et fremmedord?
Also, prøv at spise normalt over hele dagen når du arbejder på tre holds skift ;)
4 døgn 07-15
1 døgn fri
4 døgn 15-23
1 døgn fri
4 døgn 23-07

Det med søvn og "normale spisetider" kan man stikke op et sted hvor solen aldrig skinner :)
- derfor kan jeg gå sukkerkold kl 03:30 om natten og få brug for to æbler/en twix/whatever

Elskov (16649) skrev:
Jeg har hørt, at det kan være skidefarligt at blande energidrik og alkohol Oo noget med hjertet... Er det en myte?

Har hørt det en enkelt gang før, men ligger ikke noget i det - var dog ikke klar over at der var så meget sukker i o_O
Gravatar #16653 - Jakob Jakobsen
8. okt. 2012 17:39
Thoroughbreed (16652) skrev:
Det med søvn og "normale spisetider" kan man stikke op et sted hvor solen aldrig skinner :)
- derfor kan jeg gå sukkerkold kl 03:30 om natten og få brug for to æbler/en twix/whatever

Nej du går ikke sukkerkold.
Æbler er fint, men at stå op om natten og mene man har brug for en twix, lyder som en meget dårlig undskyldning for at spise slik.
Kroppen har ikke brug for mad tilsat sukker.
Prøv at måle dit blodsukker når du tror du gør det. Det vil med garanti ikke være specielt lavt.
Og med hensyn til at spise normalt, mener jeg at spise en del måltider, fordelt nogenlunde jævnt over døgnet.
Gravatar #16654 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. okt. 2012 18:25
Jakob Jakobsen, M.D.

Jakob Jakobsen (16653) skrev:

Nej du går ikke sukkerkold.
Æbler er fint, men at stå op om natten og mene man har brug for en twix, lyder som en meget dårlig undskyldning for at spise slik.
Kroppen har ikke brug for mad tilsat sukker.
Prøv at måle dit blodsukker når du tror du gør det. Det vil med garanti ikke være specielt lavt.
Og med hensyn til at spise normalt, mener jeg at spise en del måltider, fordelt nogenlunde jævnt over døgnet.

1: Jeg står ikke op kl 03:30 om natten - jeg er på arbejde
2: Jeg har ikke målt mit blodsukker, men vil med glæde gøre det næste gang jeg er på arbejde om natten

- vil du også have jeg bruger et pulsoximeter når jeg tager en dyb indånding eller trækker vejret hurtigt under FUT?

- edit -

Du svarede aldrig på "ekstrematlet" - ikke at jeg troller dig hvis det var en stave/trykfejl - ved bare ikke helt hvad du mener (eller om det er et fremmedord jeg ikke kender)
Gravatar #16655 - Daniel-Dane
8. okt. 2012 18:27
NEJ, DU ER IKKE FORPUSTET!
Gravatar #16656 - Jakob Jakobsen
8. okt. 2012 18:36
Thoroughbreed (16654) skrev:
- vil du også have jeg bruger et pulsoximeter når jeg tager en dyb indånding eller trækker vejret hurtigt under FUT?

Måske, hvis du pludselig mener at du skal have ilttilsætning, fordi du går iltkold.

Thoroughbreed (16654) skrev:
Du svarede aldrig på "ekstrematlet" - ikke at jeg troller dig hvis det var en stave/trykfejl - ved bare ikke helt hvad du mener (eller om det er et fremmedord jeg ikke kender)

Ekstrem atlet, var bare lige det bedst passende ord, jeg lige kunne komme på.

Gravatar #16657 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. okt. 2012 18:41
Jakob Jakobsen (16656) skrev:

Måske, hvis du pludselig mener at du skal have ilttilsætning, fordi du går iltkold.

Well, alt under 98% iltmætning = ekstra ilt ... ANYWAY
[/quote=Jakob Jakobsen (16656)]
Ekstrem atlet, var bare lige det bedst passende ord, jeg lige kunne komme på. [/quote]
Nååå, for fanden - nu kan jeg se det :D My bad ...

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/blodsukkerlavt.htm skrev:

Motion nedsætter blodsukkeret

Alt efter aktivitetsniveauet på sin arbejdsplads, så kan det velsagtens klassificeres som motion, hvilket - hov - nedsætter blodsukkeret o_O

MEN, lad os lade den ligge her, og så vender vi tilbage om 14 dage (måske før) - og så måler jeg mit blodsukker næste gang jeg føler at jeg går sukkerkold når jeg er på arbejde (eller er i nærheden af en blodsukkermåler-dims)
Gravatar #16658 - Jakob Jakobsen
8. okt. 2012 18:46
Slik og frugter er bare en dum ting at indtage hvis man mangler energi.
Sukker, specielt frugtsukker, giver energi i meget kort tid og er ikke noget kroppen har brug for, endsige sundt af.
grove grøntsager, et stykke rug- eller knækbrød osv. giver en bedre og længere mæthedsfølelse og så undgår man de daglige op og nedture, som man får ved indtagelse af hurtige kulhydrater.
Gravatar #16659 - Mnc
8. okt. 2012 20:08
Hvis i vil have mere energi, så informér jeres krop om, at den ikke har nok.
Dyrk motion.
Gravatar #16660 - Barkane
8. okt. 2012 20:26
iPhone 5/iOS 6 bliver ved med at skuffe.
Gravatar #16661 - markjensen
8. okt. 2012 20:28
Er det ikke en gammel nyhed? Og et problem der i øvrigt er fixet.
Gravatar #16662 - Slettet Bruger [1254964853]
9. okt. 2012 06:23
Gravatar #16663 - Slettet Bruger [1254964853]
9. okt. 2012 06:44
Nogen der gider tage fat i Terra og spørge ham hvordan AMD'en vil klare sig imod Intels nye Atom SOC?

http://www.engadget.com/2012/10/09/amd-z60-tablet-...
Gravatar #16664 - Mort
9. okt. 2012 06:52
SlettetBruger (16663) skrev:
Nogen der gider tage fat i Terra og spørge ham hvordan AMD'en vil klare sig imod Intels nye Atom SOC?

http://www.engadget.com/2012/10/09/amd-z60-tablet-...

There are limits though: when it comes to watching HD content, AMD says that 720p will offer the "best experience" as opposed to full 1080p -- an admission that puts us slightly on edge.

Det ville umiddelbart bekymre mig hvis den ikke er kraftig nok til at afspille HD video. Når det er sagt så lyder 10 timers liv umiddelbart af meget, for en Windows 8 (Ikke Windows RT) tablet.
Gravatar #16665 - XorpiZ
9. okt. 2012 06:59
Iflg. The Verge var det dog ved 60 "nits" lysstyrke, hvad det så end dækker over.
Gravatar #16666 - Manofsciencemanoffaith
9. okt. 2012 07:05
XorpiZ (16665) skrev:
Iflg. The Verge var det dog ved 60 "nits" lysstyrke, hvad det så end dækker over.

http://wikipedia.org/ siger Candela per square metre.
Gravatar #16667 - OxxY
9. okt. 2012 07:08
ingen 1080p er jo ikke imponerende. Min 3 år gamle netbook med den første ikke skide gode Atom kan klare 720p fint med 1080p kniber (x264). Flashtunge sider tvinger den dog i knæ. Så hvis AMD'eren er af samme kaliber er det da ikke imponerende? (ok ok 10 timer strøm og en tablet der ikke har blæser er da et pænt fremskridt :P)
Gravatar #16668 - Jakob Jakobsen
9. okt. 2012 09:23
Kæft en gangster.
Gravatar #16669 - Mnc
9. okt. 2012 10:21

Shit, han holder sig satme godt.

Born on September 18, 1919
Gravatar #16670 - Daniel-Dane
9. okt. 2012 10:39
Stanton Parish. Næsten.
Gravatar #16671 - snesman
9. okt. 2012 11:17
Hvornår er man troende og hvornår er man rablende sindsyg?

http://avisen.dk/evangelist-faar-boede-for-kvaksalveri_188095.aspx skrev:
Tidligere under retssagen har Niels-Christian Hedegaard forklaret, at han fik idéen til behandlingen af sindslidende igennem sit forhold til Gud, der ifølge Niels-Christian Hedegaard selv taler til ham hver dag.
Gravatar #16672 - Manofsciencemanoffaith
9. okt. 2012 11:47
snesman (16671) skrev:

Det er sådan cirka det samme...
Gravatar #16673 - Brugernavn
9. okt. 2012 13:48
snesman (16671) skrev:

http://avisen.dk/evangelist-faar-boede-for-kvaksalveri_188095.aspx skrev:
Tidligere under retssagen har Niels-Christian Hedegaard forklaret, at han fik idéen til behandlingen af sindslidende igennem sit forhold til Gud, der ifølge Niels-Christian Hedegaard selv taler til ham hver dag.

Så engang Chrime Night på Discovery Channel, hvor en eller anden retspsykiater udtalte at der er en helt speciel lidelse, der får folk til at tro at de er profeter. Han mente f.eks. at Jack The Ripper havde den lidelse, fordi Jack's memoer antydede at han var igang med at rense verden for synd. Den slags mordere havde der været flere af siden hen.
Gravatar #16674 - XorpiZ
10. okt. 2012 06:15
Jakob Jakobsen (16614) skrev:
Det DUMME SVIN*10^1000 i slutningen af videoen.
LINK

http://www.jv.dk/artikel/1453809:Indland--Bilist-f...

Han virker enormt intelligent. :D
Gravatar #16675 - Elskov
10. okt. 2012 07:13
XorpiZ (16674) skrev:

http://www.jv.dk/artikel/1453809:Indland--Bilist-f...

Han virker enormt intelligent. :D

... Oo Jeg forstår ikke halvdelen af, hvad han har skrevet.
Gravatar #16676 - Internet-Ekspert KopNudler
10. okt. 2012 08:28

Idioti oversat til dansk. Ca. skrev:
Folk spiller gangstere og gør som det passer dem, men når politiet kommer kalder de dem mester og chef! Hva' så svanser? Er i bange for 1000 eller 1500 kr? Når det kommer til stykket kører i alle over for rødt, endda jeres mor og far. Er det løgn? De kommer og brækker vores families dør op og slipper hunde løs på os som dyr. Og behandler os som svin. Er vi svin? Ja! For vi lader dem gøre det og holder kæft. Jeg var i byen i lørdags, og der kom 2 betjente og sagde "Du er dum fordi at du tør gøre det", svarede ham at jeg ikke er bange for dem eller for deres bøder, jeg er bange for min gud, Allah. Ved du hvad han sagde "Ham kan man ikke se, man han må da også være stolt af dig, din gud du kalder Allah". AMDULLAH DET MIT MÅÅÅL(Oversættelse: ????)
Gravatar #16677 - Elskov
10. okt. 2012 09:45
KopNudler (16676) skrev:

lol... sikken idiot...
Gravatar #16678 - Internet-Ekspert KopNudler
10. okt. 2012 09:55

Men men men.. Han er jo gangster?
Gravatar #16679 - Elskov
10. okt. 2012 10:01
KopNudler (16678) skrev:

Men men men.. Han er jo gangster?

gangstere er idioter xD
Gravatar #16680 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. okt. 2012 10:06
Det er Arabiens svar på Terracide Ó_Ó
Gravatar #16681 - Internet-Ekspert KopNudler
10. okt. 2012 10:06

Al Capone var vist rimelig intelligent.
Gravatar #16682 - Brugernavn
10. okt. 2012 10:12
KopNudler (16681) skrev:
Al Capone var vist rimelig intelligent.

Jo, men han var bare almindelig gangster og ikke syyg gangster.

Syyg gangster = retarderet ganster.
Gravatar #16683 - Internet-Ekspert KopNudler
10. okt. 2012 11:30

Nåårh. Okay.
Gravatar #16684 - Internet-Ekspert KopNudler
10. okt. 2012 12:22
Her er lidt ekstra guf fra den syyg gangster

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58428318:va...
Gravatar #16685 - Hånter
10. okt. 2012 12:33
KopNudler (16684) skrev:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58428

318:vanvidsbilist-politiet-lyver.html?rss

Linkfix
Gravatar #16686 - Jakob Jakobsen
10. okt. 2012 14:02
Endun en opdatering
LINK

RIIGHT, den tror vi så på.
Gravatar #16687 - Rainmeter
10. okt. 2012 14:29
MAKE AN EXAMPLE OF HIM!
Gravatar #16688 - Elskov
10. okt. 2012 15:41
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58429520:nu-har-jeg-17-klip-i-k%C3%B8rekortet.html skrev:
...Jeg vil overholde loven...
... lolwut.
Gravatar #16689 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. okt. 2012 16:22
Perlen der ejer en BMW skrev:

"Jeg nægter ikke - det er mig, men jeg kører ikke over for rødt, det kan man også se... Jeg skifter vognbane, men der er ikke rødt, da jeg kører over," siger han.

Ifølge politikommissær Mogens Brøndum fra Østjyllands Politi, står der imidlertid i afhøringsrapporten, at Ayub Sedigh nægter sig skyldig.

Over for TV 2 erkender Ayub Sedigh dog, at han en gang imellem kører over for rødt.

"Jeg kører ikke over for alle røde lys, men en gang imellem så kører jeg over for rødt, ja."

Lige på det punkt holder jeg så med ham.

Idioten er jo så inkompetent til at køre bil, at han ikke magter at få styr på køretøjet INDEN der bliver grønt.

Da han passerer spærrelinien er det faktisk gult, og inden hele bilen er ovre, så er det grønt.

At han så kører som en konfirmand uden arme, er så en anden sag -_-
Gravatar #16690 - Ronson ⅍
10. okt. 2012 20:55
youtube skrev:
NO disgution Maria lucia er den største mucial stjerne vi har her hjemme
Gravatar #16691 - Jakob Jakobsen
10. okt. 2012 20:58
Fik ved en fejl, lige set på en af newz's rekvalmer for soundstorexl.com.
Og er du gal de har nogle sindssyge priser.
Scenemolton, med øjer 1917 kr.
Jeg tror godt jeg kunne finde på at købe det til 810 kr. og så sætte for 5 kroner øjer i selv.
Gravatar #16692 - minimuun
10. okt. 2012 21:17
Thoroughbreed (16689) skrev:
Lige på det punkt holder jeg så med ham.

Idioten er jo så inkompetent til at køre bil, at han ikke magter at få styr på køretøjet INDEN der bliver grønt.

Da han passerer spærrelinien er det faktisk gult, og inden hele bilen er ovre, så er det grønt.

At han så kører som en konfirmand uden arme, er så en anden sag -_-

det er muligt han kører over for gult, men han kører tværs over spærrefladen og tager svinget fra de modkørendes side af vejen..
Gravatar #16693 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2012 03:34
minimuun (16692) skrev:
det er muligt han kører over for gult, men han kører tværs over spærrefladen og tager svinget fra de modkørendes side af vejen..

Det er fuldstændig irrelevant om han skifter vognbane eller ej. Pointen er, at han ikke kører over for rødt. Det har ellers været overskriften et par steder, og det er forkert af medierne at skrive det, når man tydeligt kan se at kan ikke magter at få bilen bragt over krydset inden det skifter.

Perlen der ejer en BMW skrev:

"Jeg nægter ikke - det er mig, men jeg kører ikke over for rødt, det kan man også se... Jeg skifter vognbane, men der er ikke rødt, da jeg kører over," siger han.

Ifølge politikommissær Mogens Brøndum fra Østjyllands Politi, står der imidlertid i afhøringsrapporten, at Ayub Sedigh nægter sig skyldig.

Over for TV 2 erkender Ayub Sedigh dog, at han en gang imellem kører over for rødt.

"Jeg kører ikke over for alle røde lys, men en gang imellem så kører jeg over for rødt, ja."
Gravatar #16694 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2012 03:59
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/10/10/10162826.htm skrev:

Tusinder dræbt i virtuelt univers
10. okt. 2012 19.00 Kultur

Ligene ligger stadig i stakke i den virtuelle verden Azeroths mange byer.

Det sker efter, at flere tusind computerspillere natten til mandag blev krigsofre, da det lykkedes en gruppe hackere at skaffe sig overnaturlige kræfter i det online computerspil "World of Warcraft".

"Pludselig blev jeg nakket"
De overnaturlige evner blev brugt til at skabe død og ødelæggelse i computerspillet, og en af de overlevende er chokeret over hændelsen, som ifølge ham ikke burde kunne ske.

- Jeg stod i kø, og så blev jeg lige pludselig nakket... Jeg synes, det er for dårligt. For 100 kr. hver måned burde de sikre sig, at sådan noget ikke sker, siger computerspilleren til Ekstra Bladet.

Ikke ondsindet - bare for sjov
Gerningsmændene har siden skrevet på nettet, at der ikke lå noget ondsindet bag angrebet på de mange computerspillere, det var bare for at få en sjov oplevelse.

- Vi har ikke gjort nogen permanent skade. Nogle mennesker synes godt om vores bedrift, fordi det skabte debat og var sjovt at se. Hvis man er sur, bør man i stedet skælde ud på Blizzard, skriver en af gerningsmændene.

Blizzard Entertainment, der ejer "World of Warcraft", har siden fået rettet op på deres sikkerhedsbrist, og det skulle igen være sikkert at færdes i Azeroths gader.

AAAAahahahahahhahahahahahahaha
Gravatar #16695 - Saxov
11. okt. 2012 06:59
Thoroughbreed (16689) skrev:
Nu tæller det fra hvornår forhjulene passere spærrelinien - resten af bilen er som sådan ligegyldig, og det er også ligegyldigt hvornår han er ovre.

Det gulde lys tænder dog da han er ca. omkring spærrelinien, men da det røde lys stadig er tændt i dette kryds frem til det grønne tænder, er det det røde lys der tæller rent færdselsmæssigt.
Gravatar #16696 - Thalion
11. okt. 2012 08:18
Thoroughbreed (16694) skrev:
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/10/10/10162826.htm skrev:

Tusinder dræbt i virtuelt univers
10. okt. 2012 19.00 Kultur

Ligene ligger stadig i stakke i den virtuelle verden Azeroths mange byer.

Det sker efter, at flere tusind computerspillere natten til mandag blev krigsofre, da det lykkedes en gruppe hackere at skaffe sig overnaturlige kræfter i det online computerspil "World of Warcraft".

"Pludselig blev jeg nakket"
De overnaturlige evner blev brugt til at skabe død og ødelæggelse i computerspillet, og en af de overlevende er chokeret over hændelsen, som ifølge ham ikke burde kunne ske.

- Jeg stod i kø, og så blev jeg lige pludselig nakket... Jeg synes, det er for dårligt. For 100 kr. hver måned burde de sikre sig, at sådan noget ikke sker, siger computerspilleren til Ekstra Bladet.

Ikke ondsindet - bare for sjov
Gerningsmændene har siden skrevet på nettet, at der ikke lå noget ondsindet bag angrebet på de mange computerspillere, det var bare for at få en sjov oplevelse.

- Vi har ikke gjort nogen permanent skade. Nogle mennesker synes godt om vores bedrift, fordi det skabte debat og var sjovt at se. Hvis man er sur, bør man i stedet skælde ud på Blizzard, skriver en af gerningsmændene.

Blizzard Entertainment, der ejer "World of Warcraft", har siden fået rettet op på deres sikkerhedsbrist, og det skulle igen være sikkert at færdes i Azeroths gader.

AAAAahahahahahhahahahahahahaha

Hvis du morer dig over det skulle du bare læse WoW officielle forums, det er cirka sådan nogle retardo udtagelser der kommer hele tiden.
Gravatar #16697 - Mnc
11. okt. 2012 09:25
#BMW-gutten

Pointen må være, at den gule lygte ved et held tænder, mens han er på vej ud i krydset. Hans intention er åbenlyst at køre over for rødt, idet han passerer spærrelinien samtidigt med at lyset begynder at skifte.

Og så kører man ikke overfor gult, når lyset er ved at skifte til grønt. Du må ikke køre før det bliver grønt - derfor den røde lampe bliver ved med at lyse indtil der bliver grønt.

Når man kører over for gult, så er det fordi man "ikke når at bremse" for rødt, hvilket så kan diskuteres fra situation til situation, men det er ikke relevant her.
Gravatar #16698 - Fjolle
11. okt. 2012 09:31
Det er jo kun mandens uduelighed til at køre bil der gør at det begynder at skifte inden han når ud i krydset. Desuden kører han i den forkerte vejbane, så der er ikke nogen spærrelinie...

Og ja, man kører ikke over for gult på den måde.
Gravatar #16699 - Brugernavn
11. okt. 2012 09:41
Mnc (16697) skrev:
Pointen må være, at den gule lygte ved et held tænder, mens han er på vej ud i krydset. Hans intention er åbenlyst at køre over for rødt,

Man må så også kun køre over for gult, hvis man virkeligt ikke har nogen mulighed for at stoppe inden. Men han accellererer ud i krydset, så juridisk vil gult lys blive betragtet som rødt her.
Gravatar #16700 - ISCS
11. okt. 2012 10:00
Brugernavn (16699) skrev:
Mnc (16697) skrev:
Pointen må være, at den gule lygte ved et held tænder, mens han er på vej ud i krydset. Hans intention er åbenlyst at køre over for rødt,

Man må så også kun køre over for gult, hvis man virkeligt ikke har nogen mulighed for at stoppe inden. Men han accellererer ud i krydset, så juridisk vil gult lys blive betragtet som rødt her.

Helt enig. Gult og rødt er samme ting, med den éne undtagelse at hvis man ikke kan nå at bremse, uden at være til fare for andre, må man fortsætte over for gult.

Kører man unødigt over for gult, og måske endda accelerer, straffes det som at køre overfor rødt.

Når situationen er den at man holder for rødt og venter på grønt, er der ingen undskyldninger der kan formilde omstændighederne, dermed kører manden overfor rødt.

Jeg er ret overbevist om at det er derfor han tiltales for at køre over for rødt, selvom det gule lys tydeligvis tænder inden han når ud.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login