mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg

Gå til bund
Gravatar #14601 - zin
28. feb. 2012 10:30
apkat (14593) skrev:
zin (14589) skrev:
Grunden til dette er, at Biblen stadig er en af de ældste bøger nogensinde, og er oversat utallige gange, og misforståelser kan så nemt opstå ved at læse "hvad der står", men ikke linierne i mellem. (-:

The oldest dated book printed by this method is The Diamond Sutra (868 AD).

Udover det er jo uenig i din argumentation. Dvs vi kan tolke hvad som fucking helst ud af den bog og lige springe ting over vi ikke kan lide.

Fordi, som sagt, at Biblen er blevet oversat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bible skrev:
Christian use of the term can be traced to ca. AD 223.

Du er iøvrigt ikke uenig, du er bare pessimistisk. Du kan læse og forstå nøjagtigt hvad du har lyst til ud af Biblen, men i sidste ende, hvis du læser ud af kontekst og direkte hvad der står, så vil jeg påstå du er et fjols.
Det gælder f.eks. de "troende" i USA der siger homoseksualitet er forkert fordi der står i KJV (King James Version), at "if a man lies with a man as he lies with a woman, he has comitted an abomination". KJV er gammel og oversat fra hæbraisk hvor ordet "abomination" blev brugt mere til at påpege sociale abnormaliteter (ej tabuer)... Og en masse andet pladder. Men hvis du insisterer på at kun rigtige troende kristne er de, der stener deres børn for at være ulydige (som vistnok blev angivet i Moses bøgerne), skal du være velkommen. Jeg sys' nok du er lidt tosset, så. (:
Gravatar #14602 - zin
28. feb. 2012 10:30
It makes me hmm you thought I'd be gone forever.. >_>
Gravatar #14603 - OxxY
28. feb. 2012 10:50
... det danske sygevæsen.

Der er fanme noget galt når man får at vide at "jammen fordi det er elektronisk så kan der gå alt fra 10 minutter til 2 timer før vi får recepten".
Gravatar #14604 - Spiderboy
28. feb. 2012 11:49
Det er fordi der kan gå alt fra 10 minutter til 2 timer før en læge får tastet de relevante oplysninger fra papir ind i systemet.

Informationer bliver stadig i stor stil udvekslet på papir i dag og ikke elektronisk.
Gravatar #14605 - OxxY
28. feb. 2012 12:00
Spiderboy (14604) skrev:
Det er fordi der kan gå alt fra 10 minutter til 2 timer før en læge får tastet de relevante oplysninger fra papir ind i systemet.

Informationer bliver stadig i stor stil udvekslet på papir i dag og ikke elektronisk.

Tjah oppe hos min læge postod de at alt var godkendt i deres it system, og på apoteket sagde de at der ingenting var, og begge sagde at "jammen det er jo ikke til at vide lige hvornår det kommer når det er elektronisk". Og det virkede som om at hastesager er noget man klarer på fucking fax. Jeg følte virkelig jeg var tilbage i det 20 århundrede.
Gravatar #14606 - LinguaIgnota
28. feb. 2012 14:36
    "If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives."  (Leviticus 20:13 NAB)

De tager godtnok deres sociale abnormaliteter srsly, hva'?
Gravatar #14607 - zin
28. feb. 2012 14:53
LinguaIgnota (14606) skrev:
"If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives."  (Leviticus 20:13 NAB)

Bemærk "NAB". Dette betyder "New American Standard Bible". Den originale betydning og udtryk kan have været en del anderledes.
Gravatar #14608 - apkat
28. feb. 2012 15:11
zin (14607) skrev:
LinguaIgnota (14606) skrev:

Bemærk "NAB". Dette betyder "New American Standard Bible". Den originale betydning og udtryk kan have været en del anderledes.

http://www.biblegateway.com/passage/?search=Leviti...

Det lader til at være den samme betydning. Også på dansk tysk og de engelske jeg lige gad se på.
Gravatar #14609 - Emil Melgaard
28. feb. 2012 15:14
21st Century King James Version skrev:
If a man also lie with mankind as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination. They shall surely be put to death: their blood shall be upon them.

American Standard Version (ASV) skrev:
And if a man lie with mankind, as with womankind, both of them have committed abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

English Standard Version (ESV) skrev:
If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.

GOD’S WORD Translation (GW) skrev:
When a man has sexual intercourse with another man as with a woman, both men are doing something disgusting and must be put to death. They deserve to die.

New International Version (NIV) skrev:
If a man has sexual relations with a man as one does with a woman, both of them have done what is detestable. They are to be put to death; their blood will be on their own heads.

Biblen på dansk skrev:
Om nogen ligger hos en Mand, på samme Måde som man ligger hos en Kvinde, da har de begge øvet en Vederstyggelighed; de skal lide Døden, der hviler Blodskyld på dem.

Biblen på spansk skrev:
Si alguien se acuesta con otro hombre como quien se acuesta con una mujer, comete un acto abominable y los dos serán condenados a muerte, de la cual ellos mismos serán responsables.

Biblen på italiensk skrev:
Se uno ha rapporti con un uomo come con una donna, tutti e due hanno commesso un abominio; dovranno essere messi a morte; il loro sangue ricadrà su di loro.
Gravatar #14610 - apkat
28. feb. 2012 15:39
Emil Melgaard (14609) skrev:
Vederstyggelighed

Yndlingsord.
Gravatar #14612 - Jakob Jakobsen
28. feb. 2012 16:48
Genialt at placere et "indkørsel forbudt" skilt 200 meter inde på vejen.

Hvis man får forvildet sig derind, hvordan skulle man så komme ud på motorvejen igen?
Gravatar #14613 - Dreadnought
28. feb. 2012 17:12
Der er et skilt 350m før
Gravatar #14615 - Brugernavn
28. feb. 2012 19:52
Skete der noget interessant sidste gang, de blev set?
Gravatar #14616 - fjols
29. feb. 2012 07:02
Er det bare mig eller føles februar bare lidt længere i år?
Gravatar #14617 - zin
29. feb. 2012 09:27
#608/609:
Alle disse er "nyere" versioner, og kan som så stadig postuleres blot at være formuleret sådan fordi magtpersoner har fundet det mere korrekt - i modsætning til hvad *nogen* mener om Biblen (se f.eks. filmen "For The Bible Tells Me So").
I mean. Hvordan bliver en bøsse ellers blive biskop? (:
Gravatar #14619 - Jakob Jakobsen
29. feb. 2012 19:56

Dejligt når man vender hjem til en smadret fladskærm og en hund der er død af elektrochok.
Gravatar #14620 - Daniel-Dane
29. feb. 2012 20:24
Jeg kan ikke lide hunde, så det passer mig fint.

Jeg kan heller ikke lide fladskærme.
Gravatar #14621 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. mar. 2012 07:10
fjols (14427) skrev:
Not sure if trolling

Hey, jeg kender hende!
Gravatar #14622 - Fjolle
1. mar. 2012 08:45
OxxY (14605) skrev:
ah oppe hos min læge postod de at alt var godkendt i deres it system, og på apoteket sagde de at der ingenting var, og begge sagde at "jammen det er jo ikke til at vide lige hvornår det kommer når det er elektronisk". Og det virkede som om at hastesager er noget man klarer på fucking fax. Jeg følte virkelig jeg var tilbage i det 20 århundrede.

Det er korrekt at deres system er fucked op. Kan ikke huske helt precist hvorfor det virker som det gør, men det virker under alle omstændigheder ikke specielt godt.
Gravatar #14623 - snesman
1. mar. 2012 13:52
Fjolle (14622) skrev:
OxxY (14605) skrev:
ah oppe hos min læge postod de at alt var godkendt i deres it system, og på apoteket sagde de at der ingenting var, og begge sagde at "jammen det er jo ikke til at vide lige hvornår det kommer når det er elektronisk". Og det virkede som om at hastesager er noget man klarer på fucking fax. Jeg følte virkelig jeg var tilbage i det 20 århundrede.

Det er korrekt at deres system er fucked op. Kan ikke huske helt precist hvorfor det virker som det gør, men det virker under alle omstændigheder ikke specielt godt.

Som jeg forstår det, er der en masse forskellige systemer fra sygehus til sygehus, som derfor giver problemer med kombabilitet.

Gravatar #14624 - OxxY
1. mar. 2012 14:30
Ingen sygehuse indblandet, bare min læge og det nærmeste apotek. Burde fanme ikke tage mere end 2 sekunder for recepten at nå igennem cyperspace ned til apoteket. ...
Gravatar #14625 - Fjolle
1. mar. 2012 14:31
OxxY (14624) skrev:
Ingen sygehuse indblandet, bare min læge og det nærmeste apotek. Burde fanme ikke tage mere end 2 sekunder for recepten at nå igennem cyperspace ned til apoteket. ...

Efter hvad min mor har fortalt mig skal du bare være glad for at det overhovedet kom frem :)
Gravatar #14626 - OxxY
1. mar. 2012 14:31
"<www.tastselv.skat.dk>

Advarsel!

Vi kan se, at du anvender en browser,
hvor siderne muligvis ikke vises korrekt.

TastSelv siderne er udviklet til nyere browsere.

Siderne vises optimalt med Internet Explorer 6.0
eller nyere, Netscape 6.0 eller nyere eller Mozilla.

Vi anbefaler, at du opgraderer din browser,
hvis du vil have det fulde udbytte af TastSelv siderne."
Gravatar #14627 - Alrekr
1. mar. 2012 18:57
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/03/01/182415.htm skrev:
En gruppe anonyme hackere har angrebet Patent- og Varemærkestyrelsen, hvor de har fundet frem til brugernavne, mailadresser og ukrypterede kodeord fra en række brugere. Det skriver politiken.dk.

Hackerne, der henviser til den berygtede hacker-bevægelse Anonymous, skriver, at de offentliggør dataene for at vise respekt for alle de danskere, der i weekenden demonstrerede mod den omdiskuterede handelstraktat Acta.

.__.

.__o

.__0

.__O

.__*
Gravatar #14628 - Brugernavn
1. mar. 2012 21:39
At man får så svingende udmeldinger fra MS med hensyn til om alle windows phones bliver opgraderet til WP8 eller kun nogle.

Her er Batmans holdning til det. Hans stemme er gået i overgang, og han er blevet ansat som VP of MS Windows Phone Division:

TL;DW? Han vil ikke udtale sig om det.
Gravatar #14629 - Fjolle
2. mar. 2012 07:37
Brugernavn (14628) skrev:
TL;DW? Han vil ikke udtale sig om det.

Men de vil være meget klare omkring hvad de siger når de siger noget, fordi de skal have gennemtænkt hvordan de får deres update igennem deres supply-chain. (???)

(men det er vel også ved at være tid til at få en ny nokia når WP8 udkommer ;) )
Gravatar #14630 - Brugernavn
2. mar. 2012 07:47
Fjolle (14629) skrev:
Men de vil være meget klare omkring hvad de siger når de siger noget, fordi de skal have gennemtænkt hvordan de får deres update igennem deres supply-chain. (???)

Jeg troede at de havde lavet WPx så de kunne opdatere WPx uafhængigt af producentens software, men det kan de måske ikke med hovedrevisionerne...

Jeg er bare sikker på at jeg så en MS udmelding om at alle WP7 telefoner ville blive opgraderet, men jeg kan ikke finde den lige nu.
Gravatar #14632 - Slettet Bruger [1254964853]
2. mar. 2012 12:30
Pirat Logik:

Kæmper for at få 100/100mbps fiber så de ikke skal vente på at hente film.
Lagre gemmer alligevel film de henter så de ikke skal vente 1 min på at hente dem

>Genius<
Gravatar #14633 - LinguaIgnota
2. mar. 2012 12:32
wat
Gravatar #14634 - Ronson ⅍
2. mar. 2012 13:57
I'm with lingu here. Det giver jo ingen mening.

Men måske mener hippien at man køber en monsterlinje og så venter med at se det man henter.
Gravatar #14635 - fjols
2. mar. 2012 14:15
At skat.dk bruger lokal tid til en tidsvisning og remote (?) tid på en anden tidsvisning.

Hmm...
Gravatar #14636 - Mnc
2. mar. 2012 15:45
fjols (14635) skrev:
remote (?)

Jeg ville kalde det client side vs server side. :)
Gravatar #14637 - Daniel-Dane
2. mar. 2012 17:02
Mnc, mange af de billeder, du smider ind her, har været (nogle måske endda været skabt) på reddit. Det kan være, at der er mere for dig der.

Du kan også blive på 9gag, hvis det er dét, du foretrækker.
Gravatar #14638 - XorpiZ
2. mar. 2012 18:34
Cool story, bro.
Gravatar #14639 - Mnc
2. mar. 2012 19:06
#DD
Størstedelen af de pics jeg smider, ser jeg på andre fora.
Jeg sidder stort set aldrig og bladrer billeder på en af de dersens sider.
Gravatar #14640 - johanmw
2. mar. 2012 21:18
10 bliver til 18 bliver til 5 bliver til 20

SKAT....
Gravatar #14641 - Slettet Bruger [1254964853]
2. mar. 2012 21:58

Shufflemeister bean (M910q) kan også shuffle i høje hæle!
Gravatar #14642 - johanmw
2. mar. 2012 21:59
Og nu er det ude af drift

Y U NO UPGRADE SERVERS
Gravatar #14643 - lorric
2. mar. 2012 22:50
#41 - sagde du shuffle? Det er der et skyrim mod til!

Gravatar #14644 - Dreadnought
3. mar. 2012 02:55
Gravatar #14645 - m910q
3. mar. 2012 04:15
Yea har set den, det er rimelig impressive...

Men på den anden side, hvis man først kan holde balancen, så er det faktisk nemmere, da man aldrig vil kunne komme til at flikke med hælen (Hvilken hun gør uden sko, hvor hun ikke klarer den helt så godt)
Gravatar #14646 - Colapusheren
3. mar. 2012 16:48
Jeg vil hellere se resten af kroppen.
Gravatar #14647 - Clauzii
3. mar. 2012 17:51

Gå til 2:05

Too skinny..
Gravatar #14649 - LinguaIgnota
4. mar. 2012 07:48
http://jegtilstaar.dk/?id=76125417879 skrev:
At jeg tror jeg er forelsket i en anden, selvom jeg har kone og barn. Kunne aldrig finde på at være utro med vilje, men hvis hun ringede mig op og spurgte om vi skulle mødes på skolen om aftenen , ville jeg nok ikke kunne modstå fristelsen.

Hun er bare så sød og smuk og lille og tynd, og har længe tænkt på hende, og jeg tror også hun tænker på mig , men jeg ved at det aldrig bliver til noget....

For hun er kun 14.

Mand 38

Jeg ved snart ikke. Det lyder som en pedel eller sådan noget, der er stram i buksen over en elev fra 8'ende. Det er sikkert ikke usædvanligt - men at han ligefrem mener, at han er forelsket...

Jeg er ellers sådan et fantastisk åbent og tolerant menneske, men lige det der synes jeg, er lidt foruroligende.
Gravatar #14650 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2012 09:30
terracide (14648) skrev:
http://gizmodo.com/5890130/anonymous-members-hacked-during-their-own-ddos-attacks

*Facepalm*

Den er lidt tynd er den ikke?

"Jamen hr Betjent! Pengene blev stjålet mens jeg var ved at lave *indsæt kriminel handling her*"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login