mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Anyways, min mor er begyndt på skype, og jeg fiksede hendes computer i dag. Fra en skype-samtale:
Mutti: Ok. Jeg har det svært med Chrome, så jeg tror du bliver nød til at sætte den om til internet eksplore næste gang vi ses
Mig: prøv at åbne internet explorer
Mig: den skulle gerne spørge, om den skal være standard
Mutti: det kan jeg godt-
Mutti: ja - skal jeg bare sige ja så?
oh lawd
Mutti: Ok. Jeg har det svært med Chrome, så jeg tror du bliver nød til at sætte den om til internet eksplore næste gang vi ses
oh lawd
Alrekr (10902) skrev:Anyways, min mor er begyndt på skype, og jeg fiksede hendes computer i dag. Fra en skype-samtale:
oh lawd
http://parentsshouldnttext.com/
XorpiZ (10904) skrev:Jeg er imponeret over, at din mor kender forskellen på Chrome og IE :o
Også her!
Inden min mor gik på efterløn, var hun IT-ansvarlig på et fagforeningskontor... og det var fordi, at hun var den eneste, der kunne betjene et CD-romdrev!
Min farmor bruger Skype! Vi har dog købt hende sådan et gammeldags telefonrør, da hun hele tiden råbte sindsygt højt når hun skulle snakke ned i microfonen på hendes laptop! Og hun vil ikke have headset på, da det ødelægger hendes frisure!
Ronson (10910) skrev:Du får det til at lyde som om at vi vælger at det skal være på glas i ½ liter sur pis fordi det ikke kan holde sig på andre måder. Og det er jo løgn.
Min mor sylter, så hendes drueagurker kan holde sig længere. Derved er dit argument invalidt.
BUUUUUYA!
Ugh, det siger min mor også hele tiden;Alrekr (10902) skrev:Mutti: ja - skal jeg bare sige ja så?
"Mor: Der kom en boks op med opdatér Java.
Mig: Ja, gør det!
Mor: *åbner og kigger på opdateringsvinduet* skal jeg trykke Next?"
HVER GANG Java (og alle andre programmer) skal opdateres. Jeg burde give hende Ubuntu, så kan alle programmerne i det mindste opdatere sig selv i baggrunden...
Daniel-Dane (10916) skrev:Ugh, det siger min mor også hele tiden;
"Mor: Der kom en boks op med opdatér Java.
Mig: Ja, gør det!
Mor: *åbner og kigger på opdateringsvinduet* skal jeg trykke Next?"
HVER GANG Java (og alle andre programmer) skal opdateres. Jeg burde give hende Ubuntu, så kan alle programmerne i det mindste opdatere sig selv i baggrunden...
Eller installer PSI på hendes computer. Den klarer Flashplayer, Java og et par andre automatisk, heeelt uden at man skal gøre noget selv.
Crazy Cat Lady, aka Caek of Doom, er blevet [url= elsker virkelig katte..[/url]
Nu læste jeg ordet "pug" i den der WoW-reklame, så jeg slog det op. Nå, jeg endte på en WoW-wiki, og det betyder selvfølgelig faneblade en masse. Men heldigvis er det WoW, så jeg gad ikke rigtig læse noget, men så fangede dette mig:
Tæhæ.http://www.wowwiki.com/Perky_Pug skrev:[...] In short, we heard that you like pugs. So here's a pug for your pug, so you can pug while you pug. Or something. [...]
http://www.bt.dk/danmark/fisker-fangede-fortidsuhy...
Nu får Al Gore vist en blodprop...
"- Mallen var en del af den naturlige fiskebestand i Danmark for 2000 år siden, men i takt med klimaforandringerne uddøde den, fortæller Morten Vissing.
terracide (10933) skrev:http://www.bt.dk/danmark/fisker-fangede-fortidsuhyre-i-dansk-mose
Al Gore, og de fleste andre af hans type (altså, dem som frygter klimaforandringerne) er snotdumme. Hvis man kigger tilbage i tiden gennem iskerneboringer er det tydeligt, at klimaet har ændret sig betydeligt mere end det gør nu. Alligevel er det menneskeskabt?
Alrekr (10935) skrev:terracide (10933) skrev:http://www.bt.dk/danmark/fisker-fangede-fortidsuhyre-i-dansk-mose
Al Gore, og de fleste andre af hans type (altså, dem som frygter klimaforandringerne) er snotdumme. Hvis man kigger tilbage i tiden gennem iskerneboringer er det tydeligt, at klimaet har ændret sig betydeligt mere end det gør nu. Alligevel er det menneskeskabt?
Også min anke.
Det var varmere i Vikingtiden end de t er i dag.
Vi er på vej væk fra en istid...og så kommer det bag på folk at det bliver varmere?
Faktisk så er gennemsnittemperatuen lgie nu et par grader for lavt hvis vi kigger på de sidste 800 millioner år...
terracide (10936) skrev:Vi er på vej væk fra en istid...og så kommer det bag på folk at det bliver varmere?
Det, der kommer bag på nogen er at jordens overfladetemperatur i gennem de sidste 3.000 år har hængt sammen med solaktiviteten, men det har den ikke i de sidste 50 år. Nu er det meget rigtigt meget varmere if forhold til solaktiviteten end det har været i 3.000 år. Der er noget usædvanligt ved klimaet, og den helt vanvittige CO2 tilvækst er en mulighed. Man ved per eksperiment at CO2 skaber en drivhuseffekt, så det er ret oplagt at den er en faktor.
Problemet ved at give CO2 skylden, er jo at CO2-niveauet siger efter temperaturen, altså kan CO2-niveauet ikke være den direkte årsag.
Problemet ved at give CO2 skylden, er jo at CO2-niveauet siger efter temperaturen, altså kan CO2-niveauet ikke være den direkte årsag.
Zhadow (10939) skrev:Det, der kommer bag på nogen er at jordens overfladetemperatur i gennem de sidste 3.000 år har hængt sammen med solaktiviteten, men det har den ikke i de sidste 50 år. Nu er det meget rigtigt meget varmere if forhold til solaktiviteten end det har været i 3.000 år. Der er noget usædvanligt ved klimaet, og den helt vanvittige CO2 tilvækst er en mulighed. Man ved per eksperiment at CO2 skaber en drivhuseffekt, så det er ret oplagt at den er en faktor.
Det er pænt af dig at forsøge, men vi har været over stort set alle aspekter af klimadebatten, og Henrik er ikke interesseret i at lære eller forstå. Jeg trygler dig om at lade den ligge, før han trækker copypasta og Svensmark frem over de næste 300 sider. Jeg får migræne...
Zhadow (10939) skrev:Det, der kommer bag på nogen er at jordens overfladetemperatur i gennem de sidste 3.000 år har hængt sammen med solaktiviteten, men det har den ikke i de sidste 50 år. Nu er det meget rigtigt meget varmere if forhold til solaktiviteten end det har været i 3.000 år. Der er noget usædvanligt ved klimaet, og den helt vanvittige CO2 tilvækst er en mulighed. Man ved per eksperiment at CO2 skaber en drivhuseffekt, så det er ret oplagt at den er en faktor.
Den største del af temperaturstigningen de sidste 100 år skete før 1950...
LinguaIgnota (10941) skrev:Det er pænt af dig at forsøge, men vi har været over stort set alle aspekter af klimadebatten, og Henrik er ikke interesseret i at lære eller forstå. Jeg trygler dig om at lade den ligge, før han trækker copypasta og Svensmark frem over de næste 300 sider. Jeg får migræne...
Løgn, du har ikke hjnere nok til at få migræne...
Jakob Jakobsen (10940) skrev:#39
Grunden til at CO2 niveauet gennem den tidligere hitorie er steget efter temperaturen er tilvæksten af dyreliv. Men der er ingen biologiske observationer, der peger på at der har været en voldsom stigning i antallet af dyr her på planeten.
terracide (10942) skrev:Den største del af temperaturstigningen de sidste 100 år skete før 1950...
Der var den relativt meget voldsommere end normen, men tilvæksten har bestemt været tiltagende siden.
Zhadow (10946) skrev:Grunden til at CO2 niveauet gennem den tidligere hitorie er steget efter temperaturen er tilvæksten af dyreliv.
Der var ikke på det tidspunkt andet end dyreliv, der bidrog nævneværdigt til CO2 mængden i atmosfæren. Men spørg dig selv, hvor al CO2'en fra forbrændingen af fossile brændstoffer bliver af, når der ikke kommer flere planter og vi brænder regnskoven af, så den heller ikke kan omsætte det? (regnskovsafbrænding står for ca. 25% af CO2 tilvæksten iøvrigt.)
Men det er fjollet at diskutere. Der er ikke rigtigt nogen der er i tvivl om at CO2 indholdet i atmosfæren er unaturligt højt. Der er tvivl om hvor stor indflydelse det har på klimaet.
Zhadow (10949) skrev:Der var ikke på det tidspunkt andet end dyreliv, der bidrog nævneværdigt til CO2 mængden i atmosfæren. Men spørg dig selv, hvor al CO2'en fra forbrændingen af fossile brændstoffer bliver af, når der ikke kommer flere planter og vi brænder regnskoven af, så den heller ikke kan omsætte det? (regnskovsafbrænding står for ca. 25% af CO2 tilvæksten iøvrigt.)
Men det er fjollet at diskutere. Der er ikke rigtigt nogen der er i tvivl om at CO2 indholdet i atmosfæren er unaturligt højt. Der er tvivl om hvor stor indflydelse det har på klimaet.
Og CO2 står for 2-5% af drivhuseffekten...80% står Vanddamp for...forbyd H2O!!!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.