mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Går ud fra at de mener at lightere kan høre under nævnte 'cylinders'.http://www.norwegian.com/customer-services/travel-information/baggage-/unacceptable-baggage/ skrev:Norwegian does not accept dangerous items on board its aircraft. This includes the following: explosives, firearms (except guns for hunting and sport under specific conditions), compressed gas cylinders (deep-frozen, inflammable, non-combustible, toxic), inflammable liquids, substances containing high oxygen levels (such as peroxides and other bleaches), toxic substances, radioactive substances, corrosive substances, magnetic and other harmful or noxious substances and irritants.
SlettetBruger (10653) skrev:Der er tryk i kabinen
Ja, ligesom der er tryk alle steder - selv i rummet.
Hvis vi skal være lidt mere konkrete og mere præcise ift. det oprindelige spørgsmål, så er trykket i flys passagerkabiner under 1 atm.
Der er derfor tale om undertryk i kabinen.
Mit indlæg skal forstås ift. trykket ved havoverflade som i dette tilfælde er normalen. Vi snakker om lightere, der medtages i flykabiner, og i dette tilfælde skal vi derfor sammenligne kabinetrykket (under 1 atm.) med normalen (tilnærmelsesvis 1 atm.).
Derfor er der tale om undertryk i kabinen.
... når det er sagt, så har du ret ift. trykket uden for kabinen. Det understreger derfor, at man skal have en klar referenceramme, før msn kan diskutere meningsfuld. :)
... når det er sagt, så har du ret ift. trykket uden for kabinen. Det understreger derfor, at man skal have en klar referenceramme, før msn kan diskutere meningsfuld. :)
Mort (10657) skrev:I DAG ER DET INTERNATIONAL CAPS-LOCK DAG...
ØV, DET OPDAGEDE JEG AAALT FOR SENT. MEN TIL GENGÆLD TALTE JEG MED CAPS, DA JEG RINGEDE TIL 3. TÆLLER DET?
At jeg var i Silvan og købte 4x3600mm gulvlister, som skal saves i 45grader, til et hus DER ER PIKKESKÆVT!!!
vandfarve (10656) skrev:Mit indlæg skal forstås ift. trykket ved havoverflade som i dette tilfælde er normalen. Vi snakker om lightere, der medtages i flykabiner, og i dette tilfælde skal vi derfor sammenligne kabinetrykket (under 1 atm.) med normalen (tilnærmelsesvis 1 atm.).
Når man taler om undertryk i en beholder, mener man normalt, at trykket er mindre indenfor end udenfor, og ikke i forhold til trykket et helt andet sted.
Spiderboy (10664) skrev:Når man taler om undertryk i en beholder, mener man normalt, at trykket er mindre indenfor end udenfor, og ikke i forhold til trykket et helt andet sted.
Jeg er et musekussehår fra at være helt enig med dig, men jeg bliver nødt til at henvise den præmissen: Vi snakker om tryk i en kabine relativt til det tryk, som en given lighter er udsat for normalt.
Det er det interessante ift. vores diskussion (ikke trykket uden for kabinen; det er irrelevant jf. præmissen), hvorfor jeg forklarer, at der er tale om undertryk.
...
Ronson (10665) skrev:Når vandfarve taler så lytter man. Man stiller ikke spørgsmål ved det han siger.
Tak Ronson. Du er sgu snart den eneste, der elsker mig for den, jeg er. I <3.
I er jo i bund og grund enige gutter, så lad nu være med at køre det hele længere ud end nødvendigt.
I taler om to beholdere med et givent tryk i hver.
1) Lighteren
2) Flyets kabine
Det er kun failfarve's første formulering, der er årsag til jeres diskussion. Havde han i stedet for at sige, at der er undtryk i kabinen, sagt, at der er overtryk i lighteren, så havde I jo været enige fra begyndelsen.
I taler om to beholdere med et givent tryk i hver.
1) Lighteren
2) Flyets kabine
Det er kun failfarve's første formulering, der er årsag til jeres diskussion. Havde han i stedet for at sige, at der er undtryk i kabinen, sagt, at der er overtryk i lighteren, så havde I jo været enige fra begyndelsen.
Ronson (10680) skrev:NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!111
Havde du seriøst regnet med andet, hr. Black Metal?
Jeg havde regnet med, da jeg gik ind på hans profil, at der stod han havde et par tusinde venner. Ligesom alle de andre der ansøger om mit venskab på YT. foreveralone.jpg
Men han har kun 199 :(
Er det så fordi at han virkelig ønsker at være venner med mig, eller er der bare ingen der gider være venner med ham?
Men han har kun 199 :(
Er det så fordi at han virkelig ønsker at være venner med mig, eller er der bare ingen der gider være venner med ham?
Han synes, at du er cool. Fik jeg et request af Hannibal, så havde jeg accepteret. Manden er uforlignelig, når det kommer til kitschværdi.
Vidste I i øvrigt, at der er gået over 3 mdr. siden Reissmanngate?
Vidste I i øvrigt, at der er gået over 3 mdr. siden Reissmanngate?
:D synes det er fint hun gør noget... men hun skulle nok ikke lige placere sig på en bil eller hænge fast i døren ^^
Jakob Jakobsen (10684) skrev:Dum kælling.
fedt at politiet bare kører den flygtende bandit ned i et hegn....
qw_freak (10687) skrev:fedt at politiet bare kører den flygtende bandit ned i et hegn....
Ja, det er ret dumt. Jo dårligere de behandler kriminelle, jo mere desparate bliver de for at slippe væk, så volden eskalerer bare.
OxxY (10689) skrev:cowboyderne
http://sproget.dk/lookup?SearchableText=cowboyder skrev:cowboyder sb. fk. (se hele artiklen i DDO)
(især børn) = →cowboy .
@rasmus
Hvordan kan det være irrelevant at mene, at det er hmm, at ord som "cowboyder" står i ordbøgerne?
Hvordan kan det være irrelevant at mene, at det er hmm, at ord som "cowboyder" står i ordbøgerne?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.