mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://www.youarethetechnology.com/
^^ hvorfor hører på min prædiken hvis man kan læse det på en nøgen kvindekrop? :P
Der er også en mand til dig Lingu
^^ hvorfor hører på min prædiken hvis man kan læse det på en nøgen kvindekrop? :P
Der er også en mand til dig Lingu
At folk (folk der skriver kommentarer på eb/cnn/whatever) åbenbart tror at lidt brænd på et atomkraftværk kan forudsagde at lortet nærmest springer i luften. Det virker som om folk tror "udslip" er ensbetydende med *BOOM* Hvorfor er folk, der måske enda til daglig er meget fornuftige, bliver totalt stendalder idioter når emnet er atomkraft?
qw_freak (8016) skrev:Det er da lidt et problem hvis de ikke kan stoppe en fusion, og samtidig ikke kan køle den ned..
Hvis vi nu antager at du mente fission :P Så http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_safety_system...
http://en.wikipedia.org/wiki/Control_rod
"In most reactor designs, as a safety measure, control rods are attached to the lifting machinery by electromagnets, rather than direct mechanical linkage. This means that automatically in the event of power failure, or if manually invoked due to failure of the lifting machinery, the control rods will fall, under gravity, fully into the pile to stop the reaction. "
OxxY (8018) skrev:Hvis vi nu antager at du mente fission :P Så http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_safety_system...
http://en.wikipedia.org/wiki/Control_rod "
jeg var eller sikker på det var en fussion der sker i atomreactorer.. der kan man bare se :)
OxxY (8020) skrev:Nu snakkede vi jordskævl og ikke tsunami :P Hvis plantet er begravet i flere millioner liter vand, så har de jo ikke ligefrem problemer med afkølingen vel? ;)
Hvem siger mit udbrud var relateret til debatten? ^^ Det kunne være en generel konstatering
qw_freak (8021) skrev:jeg var eller sikker på det var en fussion der sker i atomreactorer.. der kan man bare se :)
Fission benyttes i alle aktive atomkraftværker. Fusion findes kun i et fåtal af test reaktorer og kan pt. næsten producere mere energi, end de bruger af energi.
"Samsung ønsker dig en rigtig god fornøjelse"
Mange tak for billeterne Samsung... nogen der vil i BIO?
( fra den der 3D tegne konkurrence )
Mange tak for billeterne Samsung... nogen der vil i BIO?
( fra den der 3D tegne konkurrence )
Jeg synes, at vi to skal lave en konkurrence, hvor vi begge vinder, så. Præmierne kunne være en tur i din søster, mens Magten filmer. - Han har virket sådan lidt irritabel på det sidste, så det er nok meget godt, hvis han også føler sig inkluderet.
At følgende servere er nede på én gang:
ursa.astro.ku.dk
leo2.astro.ku.dk
lynx.astro.ku.dk
astro.ku.dk
Jeg kunne SSH'e ind i leo2 tidligere i dag, og nu virker intet! ):
ursa.astro.ku.dk
leo2.astro.ku.dk
lynx.astro.ku.dk
astro.ku.dk
---------------------------
PuTTY Fatal Error
Server unexpectedly closed network connection
OK
Jeg kunne SSH'e ind i leo2 tidligere i dag, og nu virker intet! ):
I to dage? Fedoras (GNU's?) ssh fortæller, at det er en key handshake-ting, som fejler. Ifl. Google er det en serverfejl eller blot serverload.
Men to dage?!
Men to dage?!
http://peecee.dk/upload/view/295127/full
Så meget fail i ét billede :(
Så meget fail i ét billede :(
OxxY (8013) skrev:At folk (folk der skriver kommentarer på eb/cnn/whatever) åbenbart tror at lidt brænd på et atomkraftværk kan forudsagde at lortet nærmest springer i luften. Det virker som om folk tror "udslip" er ensbetydende med *BOOM* Hvorfor er folk, der måske enda til daglig er meget fornuftige, bliver totalt stendalder idioter når emnet er atomkraft?
Fail..
Jeg har nu ikke hørt at reaktoren har nået kritisk masse. Har du et link eller failer du bare voldsomt :D
Jeg har nu ikke hørt at reaktoren har nået kritisk masse. Har du et link eller failer du bare voldsomt :D
Jakob Jakobsen (8042) skrev:#40
Bare det at der kæmper en kamp for at undgå katastrofen som tingen er nu, er vel nok?
Det betyder vel at der er et problem som man bør tage alvorligt..
Hvis du læser OxxYs indlæg, så skriver han om folk der sammenligner udslip med atomeksplosion.
Det har intet med virkeligheden at gøre, derfor kan jeg ikke se hvordan han "failer".
Men ja, der er et problem, men skal vi ikke lige se hvad der sker og få nogle reelle nyheder, i stedet for EB-overskrifterne der påstår at reaktorerne allerede er nedsmeltede.
Hvis du læser OxxYs indlæg, så skriver han om folk der sammenligner udslip med atomeksplosion.
Det har intet med virkeligheden at gøre, derfor kan jeg ikke se hvordan han "failer".
Men ja, der er et problem, men skal vi ikke lige se hvad der sker og få nogle reelle nyheder, i stedet for EB-overskrifterne der påstår at reaktorerne allerede er nedsmeltede.
Jeg stoler ligeså lidt på de japanske myndigheder, hvis pressemeddelelser, såvidt jeg ved, er den eneste reelle kilde til information i øjeblikket, som jeg stoler på Ekstra Bladet. Vi aner ikke, hvad fanden der foregår.
Det eneste der ligger helt fast, er, at Japan i øjeblikket oplever Guds straf for Pearl Harbor (det læste jeg nemlig på internettet).
Det eneste der ligger helt fast, er, at Japan i øjeblikket oplever Guds straf for Pearl Harbor (det læste jeg nemlig på internettet).
Der var, efter hvad jeg har læst, tale om en brinteksplosion. Brinten er blevet generet fordi temperaturen i reaktoren har været meget høj.
Det er desuden ikke reaktoren der er sprunget i luften, men kun reaktorbygningen. Ryger selve reaktoren, så er vi ude at snakke om Tchernobyl eller værre.
Der var, efter hvad jeg har læst, tale om en brinteksplosion. Brinten er blevet generet fordi temperaturen i reaktoren har været meget høj.
Det er desuden ikke reaktoren der er sprunget i luften, men kun reaktorbygningen. Ryger selve reaktoren, så er vi ude at snakke om Tchernobyl eller værre.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.