mboost-dp1
Tesla kvalitet
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Seneste JD Power undersøgelser ser ikke god ud for Tesla:
https://www.autoblog.com/2020/06/24/jd-power-initi...
https://www.autoblog.com/2020/06/24/jd-power-initi...
#4
Det er faktisk ikke så overraskende at de amerikanske bilfabrikker ligge højt.
Men det er ikke godt for dem.
De investerer ikke i at udvikle nye biler.
Og producerer man den samme bil i 10 år, så kan man naturligvis få en OK kvalitet.
Men salget styrtdykker naturligvis også, fordi de færreste har lyst til at købe en ny 10 år gammel bil.
Dodge sælger:
Durango - fra 2010
Charger - fra 2010
Challenger - fra 2008
Caravan - fra 2008
Journey - fra 2008
Det er faktisk ikke så overraskende at de amerikanske bilfabrikker ligge højt.
Men det er ikke godt for dem.
De investerer ikke i at udvikle nye biler.
Og producerer man den samme bil i 10 år, så kan man naturligvis få en OK kvalitet.
Men salget styrtdykker naturligvis også, fordi de færreste har lyst til at købe en ny 10 år gammel bil.
Dodge sælger:
Durango - fra 2010
Charger - fra 2010
Challenger - fra 2008
Caravan - fra 2008
Journey - fra 2008
#4
Kilden siger:
Hvilket jeg læser som:
1/3 elektronik problemer
2/3 bil problemer
Kilden siger:
According to J.D. Power, about a third of all problems reported by owners of 2020 model-year vehicles within the first three months of ownership relate to issues with infotainment and technology.
Hvilket jeg læser som:
1/3 elektronik problemer
2/3 bil problemer
arne_v (5) skrev:Dodge sælger:
Durango - fra 2010
Charger - fra 2010
Challenger - fra 2008
Caravan - fra 2008
Journey - fra 2008
Vildt. Dvs. basismodellen er 10+ år gammel, og så skifter de nogle plastic dimser og kalder det et facelift og sætter year 2020 markat på?
De fleste bilfrabrikanter bruger vel egentlig samme strategi og genbruger deres platforme i mange mange år.
Og nu hvor det er elektronik der driller i stor stil, kan man sikkert komme højt på J.D. power listen ved at holde sig tilbage til sidste eller forrige generations infotainment der så er blevet bugfixet, kontra at springe på det nyeste.
Hvis det stod til mig måtte de gerne blive ved med at lave 2005-era biler mht. betjening. Rigtige knapper og rigtige viserinstrumenter, ja tak. Touch screen i en bil? Flere niveauer af nestede menuer? Why???
En smartphone i en holder klarer navigation og kommunikation perfekt for mig. Speakerphone kontra støjniveau i biler er blevet så godt at man ikke engang behøver bluetooth.
larsp (7) skrev:arne_v (5) skrev:Dodge sælger:
Durango - fra 2010
Charger - fra 2010
Challenger - fra 2008
Caravan - fra 2008
Journey - fra 2008
Vildt. Dvs. basismodellen er 10+ år gammel, og så skifter de nogle plastic dimser og kalder det et facelift og sætter year 2020 markat på?
Ja.
larsp (7) skrev:
De fleste bilfrabrikanter bruger vel egentlig samme strategi og genbruger deres platforme i mange mange år.
Ja.
Men de asiatiske og europæiske mærker lancerer en helt ny model en gang imellem, så de har et mix af rigtigt nye og gamle faceliftede modeller.
Dodge har ingen rigtigt nye.
larsp (7) skrev:arne_v (5) skrev:Dodge sælger:
Durango - fra 2010
Charger - fra 2010
Challenger - fra 2008
Caravan - fra 2008
Journey - fra 2008
Vildt. Dvs. basismodellen er 10+ år gammel, og så skifter de nogle plastic dimser og kalder det et facelift og sætter year 2020 mærkat på?
De fleste bilfrabrikanter bruger vel egentlig samme strategi og genbruger deres platforme i mange mange år.
Og nu hvor det er elektronik der driller i stor stil, kan man sikkert komme højt på J.D. power listen ved at holde sig tilbage til sidste eller forrige generations infotainment der så er blevet bugfixet, kontra at springe på det nyeste.
Hvis det stod til mig måtte de gerne blive ved med at lave 2005-era biler mht. betjening. Rigtige knapper og rigtige viserinstrumenter, ja tak. Touch screen i en bil? Flere niveauer af nestede menuer? Why???
En smartphone i en holder klarer navigation og kommunikation perfekt for mig. Speakerphone kontra støjniveau i biler er blevet så godt at man ikke engang behøver bluetooth.
Samme her.
Jeg tænker at sålænge brændstof stadig er sygt billigt i USA vs Europa og Asien, så har de ingen interesse i at udvikle sig. ... det er nok fordi de er kortsynet og/eller tænker at olie er på vej ud alligevel
Dermed ikke sagt at der ikke er asiatiske biler der bruger meget gammel teknik... har du nogensinde sammenlignet antal HK kontra KM/L for en vilkårlig Dacia vs andre biler?
Det forekommer mig at deres modeller har en horribel brændstof økonomi... samt at der både er tale om lavt antal KM/L + lavt antal HK?
Ret ærgerligt da jeg ellers godt kan lide designet af Dacia Duster.
#9
Ja. Benzin i USA er ca. halv pris af Danmark.
Men det kan vel ikke være grunden til at at de tyske, japanske og sydkoreanske mærker lancere nye modeller benzin biler i USA mens nogen amerikanske mærker ikke lancerer nye modeller (og andre begrænser model sortimentet).
Ja. Benzin i USA er ca. halv pris af Danmark.
Men det kan vel ikke være grunden til at at de tyske, japanske og sydkoreanske mærker lancere nye modeller benzin biler i USA mens nogen amerikanske mærker ikke lancerer nye modeller (og andre begrænser model sortimentet).
#11
Amerikanere elsker "value for money".
"Made in USA" sælger hvis kvaliteten er bedre end for samme type vare produceret i Asien. Men hvis kvaliteten ikke er iorden, så køber man importeret.
Og amerikanske biler har et dårligt ry. Dengang biler blev lavet af mennesker, så var kvaliteten af amerikanske biler langt under europæiske og asiatiske biler. Idag producerer amerikanske robotter, europæiske robotter og asiatiske robotter biler i samme kvalitet. Men det dårlige ry hænger ved amerikanske biler.
Amerikanere elsker "value for money".
"Made in USA" sælger hvis kvaliteten er bedre end for samme type vare produceret i Asien. Men hvis kvaliteten ikke er iorden, så køber man importeret.
Og amerikanske biler har et dårligt ry. Dengang biler blev lavet af mennesker, så var kvaliteten af amerikanske biler langt under europæiske og asiatiske biler. Idag producerer amerikanske robotter, europæiske robotter og asiatiske robotter biler i samme kvalitet. Men det dårlige ry hænger ved amerikanske biler.
#13
Efterspørgslen er anderledes i USA.
Kontekst:
lange afstande
byer med kroniske trafik propper
dårlige veje med store huller
nogle meget stejle veje
=>
Folk efterspørger:
store biler
behagelig affjedring
masser af kop holdere
automat gear
kraftig motor
(og en lang bil med en blød afjedring svinger dårligt)
Efterspørgslen er anderledes i USA.
Kontekst:
lange afstande
byer med kroniske trafik propper
dårlige veje med store huller
nogle meget stejle veje
=>
Folk efterspørger:
store biler
behagelig affjedring
masser af kop holdere
automat gear
kraftig motor
(og en lang bil med en blød afjedring svinger dårligt)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.