mboost-dp1
Tab dig ved at vælge salat og fravælge kager i et spil
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kilde: http://www.engadget.com/2015/06/29/diet-video-game...
forskere har udsat en gruppe mennesker for et flash-spil, hvor de skulle vælge salat og fravælge kager. Samtidig skulle de også holde en kostplan.
Forskerne mener de har fundet bevis for at deres spil hjælper mennesker til at tabe sig.
Se mere for denne (overraskende) nyhed.
forskere har udsat en gruppe mennesker for et flash-spil, hvor de skulle vælge salat og fravælge kager. Samtidig skulle de også holde en kostplan.
Forskerne mener de har fundet bevis for at deres spil hjælper mennesker til at tabe sig.
Se mere for denne (overraskende) nyhed.
Ja det er helt sikkert spillet og ikke kostplanen som har fået folk til at tabe sig. Det må være indlysende for enhver
@ #2
The study asked 41 people to spend four, 10 minute sessions playing the game online while keeping a food diary. According to the results, participants wound up losing a "small but significant" amount of weight and laid-off for the bad stuff for the following six months. Meanwhile, a control group of 42 adults played the same game, but with images of non-food items, and saw no such change in their eating pattern.
Chewy (3) skrev:@ #2The study asked 41 people to spend four, 10 minute sessions playing the game online while keeping a food diary. According to the results, participants wound up losing a "small but significant" amount of weight and laid-off for the bad stuff for the following six months.
Meanwhile, a control group of 42 adults played the same game, but with images of non-food items, and saw no such change in their eating pattern.
ergo, gruppen der gloede på billeder af mad fulgte en kostplan....
mens den anden gruppe ikke fulgte en kostplan
Det afhænger kraftigt af hvordan man læser teksten...
Men vi kan prøve at vende den om, hvad ville idéen være i at have to grupper, hvor der er to faktorer der er forskellige, kontra at have to grupper hvor der kun er en faktor der er forskellig...
Jeg kan ikke se hvordan et forsøg hvor det ikke kun er typen af spil der er forskellig, på nogen måde ville blive godkendt...
Men vi kan prøve at vende den om, hvad ville idéen være i at have to grupper, hvor der er to faktorer der er forskellige, kontra at have to grupper hvor der kun er en faktor der er forskellig...
Jeg kan ikke se hvordan et forsøg hvor det ikke kun er typen af spil der er forskellig, på nogen måde ville blive godkendt...
CBM (4) skrev:Chewy (3) skrev:@ #2The study asked 41 people to spend four, 10 minute sessions playing the game online while keeping a food diary. According to the results, participants wound up losing a "small but significant" amount of weight and laid-off for the bad stuff for the following six months.
Meanwhile, a control group of 42 adults played the same game, but with images of non-food items, and saw no such change in their eating pattern.
ergo, gruppen der gloede på billeder af mad fulgte en kostplan....
mens den anden gruppe ikke fulgte en kostplan
WHAAAT? Alle skulle føre mad-dagbog (aka skrive ned hvad de spiste). Dem der brugte appen ændrede madvaner ubevidst til noget mere sundt og tabte sig. Come on det er ikke et sværeste engelsk ....
Hvis de ikke har udfyldt dagbogen over deres mad indtag, hvordan skulle man så kunne vide om deres mad indtag ændrede sig eller ej?
Ok, der er mange andre muligheder hvis man ikke stoler på folk, men det er da langt den mest fornuftige forklaring på hvad den der maddagbog skulle bruges til i første omgang.
Ok, der er mange andre muligheder hvis man ikke stoler på folk, men det er da langt den mest fornuftige forklaring på hvad den der maddagbog skulle bruges til i første omgang.
Suk... Tror i selv at undersøgelsen ville være publiceret, hvis metoden er så ringe som i formoder?
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0195666315002962 skrev:We examined whether online response inhibition training reduced real-world food consumption and weight in a community sample of adults who were predominantly overweight or obese (N = 83). Participants were allocated in a randomised, double-blind design to receive four 10-min sessions of either active or control go/no-go training in which either high-energy density snack foods (active) or non-food stimuli (control) were associated with no-go signals. Participants' weight, energy intake (calculated from 24-h food diaries), daily snacking frequency and subjective food evaluations were measured for one week pre- and post-intervention. Participants also provided self-reported weight and monthly snacking frequency at pre-intervention screening, and one month and six months after completing the study.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.