mboost-dp1
Suk... Brug dog Bcc i stedet for til/cc
Er på mailingslisten hos elevforeningen på min gamle efterskole. De sender en gang i mellem en mail ud ang. arrangementer på skolen, fint og super der er nogle som vil stå for det.
MEN! de benytter til feltet i stedet for Bcc. De har vel sendt en mail ud til over 500 hvor alle adresser står frit tilgængeligt... nej nej nej...
MEN! de benytter til feltet i stedet for Bcc. De har vel sendt en mail ud til over 500 hvor alle adresser står frit tilgængeligt... nej nej nej...
Har juset sendt denne mail:
Hej
Det er vældigt fint at i sender mails ud ang. arrangementer på skolen men. Når man sender post til mange, f.eks. alle medlemmer i en elevforening, er det måske lettest at putte alle modtagerne i "Til"-feltet. Desværre betyder det at alle modtagerne kan se hvem der har modtaget denne mail, og i mange tilfælde bliver alle disse emailadresser puttet ned i modtagernes postprogram.
Det er der to ulemper ved. Dels betyder det at modtageren nu har alle adresserne, hvis han skulle have lyst til at sende spam, og dels betyder det at alle adresserne nu vil blive ramt, hvis modtageren skulle blive ramt af en "mail-worm" virus.
For at undgå at alle modtagere kan se de andre modtagere, skal emailadresserne puttes i feltet "BCC" (ikke CC").
BCC står for "Blind Carbon Copy", og betyder at disse adresser vil være skjult for modtagerne.
Så vil i ikke VENLIGTST sørge for at dette sker i fremtiden.
Alt andet er fuldstændigt uacceptabelt.
Bjørn
Så kan du jo bare sende mail retur til alle 500 om at du er træt af det... også kan det køre frem og tilbage :-)
Billige DVD-Film
Billige DVD-Film
#6 hvad skulle den reklame i bunden til for??
Lad være med at reklamere hvis du ikke har en aftale med newz.dk om at reklamere, så lad være... vi gider ikke flere jollyholly sager ;)
OT: Min kontakt lærer gør det samme når han sender mails ud... pisse irr.. og han er endda IT ansvarlig!! Dog er han så småt ved at stoppe det nu...
Lad være med at reklamere hvis du ikke har en aftale med newz.dk om at reklamere, så lad være... vi gider ikke flere jollyholly sager ;)
OT: Min kontakt lærer gør det samme når han sender mails ud... pisse irr.. og han er endda IT ansvarlig!! Dog er han så småt ved at stoppe det nu...
Mit studie har sendt en mail ud til alle studerende om at en enkelt religionstime var aflyst. Mailen blev sendt ud til ALLE 1900 elever - også dem der slet ikke har de relevante timer. Og de har fandme lavet tricket flere gange!
Det eneste i verden der er mere irriterende end dem der kommer til at sende til alle i et firma er de 12 idioter trykker "svar til alle" og skriver "Den var vidst ikke til mig, lad være med at fylde vores mailbox med irrellevante mails!! - det skulle da lige være de 4 der svarer til alle med "Du gør det jo selv værre!"
...og ja, det er set 2 steder jeg har arbejdet, det ene med 1500 ansatte, det andet med 6000+. Det sidste var en offentlig instans, med dertil hørende budgetter, så det knækkede lige halsen på mailserveren. Lækkert.
...og ja, det er set 2 steder jeg har arbejdet, det ene med 1500 ansatte, det andet med 6000+. Det sidste var en offentlig instans, med dertil hørende budgetter, så det knækkede lige halsen på mailserveren. Lækkert.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund