mboost-dp1

Sony to disallow resell or renting of PlayStation games after initially supporting it

Gå til bund
Gravatar #2 - Fjolle
11. nov. 2013 12:47
PS3:
http://au.playstation.com/legal/detail/item223672/Australia-PlayStation%C2%AE3-Software-Usage-Terms/ skrev:
You may not resell Game Software unless expressly authorised by Sony Computer Entertainment Europe

Gravatar #3 - Nåkja
11. nov. 2013 12:51
På trods af hvor meget andre firmaer fucker op her og der, så lykkes det altid Sony at fremstå som de største banditter.
Gravatar #4 - Fjolle
11. nov. 2013 13:09
Nåkja (3) skrev:
På trods af hvor meget andre firmaer fucker op her og der, så lykkes det altid Sony at fremstå som de største banditter.

:lol
Gravatar #5 - Dr_Mo
11. nov. 2013 13:18
De har jo ikke trukket deres tidligere udtalelse tilbage, vel?
Jack Tretton, president and CEO of Sony Computer Entertainment. skrev:
"You can trade in the game, lend it to a friend, or keep it forever"

Indtil de trækker den udtalelse tilbage, så står det ganske udtrykkeligt hvad man må med deres spil, som de klart nævner tilsidesætter deres betingelser: "unless expressly authorised by us.
Gravatar #6 - Hængerøven
11. nov. 2013 15:18
Mr_Mo (5) skrev:
De har jo ikke trukket deres tidligere udtalelse tilbage, vel?

En udtalelse er ikke bindende min ven.

Du har kun selve aftalen at forholde dig til, og hvis der i den står noget andet end de før har udtalt, er det selvfølgelig den indgåede aftale der gælder.

Men det er en "moot point" da der intet juridisk hjemmel er for at kunne begrænse salget af et produkt i aftalen om et andet produkt, så med mindre vi får en aftale præsenteret ved køb af spillet har deres regel ingen effekt.

AKA, vores ret til at videre sælge spil er ikke berørt. Desuden har vi i EU rettens ord for at sådanne begrænsninger ikke må indføres. :)
Gravatar #7 - Dr_Mo
11. nov. 2013 15:39
Hængerøven (6) skrev:
En udtalelse er ikke bindende min ven.

Så en firma må gerne gå ud og mundtlig udtale sig om deres produkter, udtalelser der er i strid med hvad der står i den skriftlige EULA, som man først kan læse efter at man har købt produktet.

Har du en link til det? Det er jo en kæmpe potentiale for at kunne svindle folk. Hmm... måske skulle man i gang med det?

Tænk dig lidt om min ven.

Hængerøven (6) skrev:
Du har kun selve aftalen at forholde dig til, og hvis der i den står noget andet end de før har udtalt, er det selvfølgelig den indgåede aftale der gælder.

Men tilbage til pointen. Jeg forholder mig til aftalen "unless expressly authorised by us" står sort på hvid i aftalen. Hvad har CEO'en af Sony udtrykkeligt udtalt som en af deres salgsargumenter? Læs #5.
Gravatar #8 - Hængerøven
11. nov. 2013 15:59
Mr_Mo (7) skrev:
Tænk dig lidt om min ven.

Jeg tænker mig fint om.

De må selvfølgelig ikke lyve om hvad der står i deres aftale.

Men det er ikke det der er sket.. De er kommet med en udtalelse om et kommende produkt, som ikke viser sig at holde stik.
Det sker sgu da hele tiden og konstant ved stort set alle produkter.

Du har ikke haft mulighed for at indgå en aftale eller købe produktet endnu, og kan derfor forfanden da ikke brokke dig over ændringer.

Mr_Mo (7) skrev:
Hvad har CEO'en af Sony udtrykkeligt udtalt som en af deres salgsargumenter?

Og igen er en udtalelse om et kommende produkt ikke at sammenligne med betingelser i en aftale ved købet af det fremtidig produkt.

Gå ud fra at alle udtalelser om kommende produkter kan ændre sig inden udgivelsen, Det er jo logik.
Gravatar #9 - Dr_Mo
11. nov. 2013 16:14
Hængerøven (8) skrev:
Jeg tænker mig fint om.

Det kan diskuteres.
Hængerøven (8) skrev:
De må selvfølgelig ikke lyve om hvad der står i deres aftale.

Ikke kun det, de må heller ikke vildlede folk.
Hængerøven (8) skrev:
Gå ud fra at alle udtalelser om kommende produkter kan ændre sig inden udgivelsen, Det er jo logik.

Klart? Det er jo det jeg siger. De skal trække deres tidligere udtalelse tilbage og opdatere deres standpunkt på dette område og ikke vildlede folk ved at tilbageholde informationer der kun står i en EULA. Bare fordi en eller anden nørd har siddet og læst EULA'en igennem, kan det ikke forventes at alle andre gør det.

Når du køber et produkt og får dine info omkring officielle udtalelser som du læser i magasiner, så er det disse der gælder. Kun din fiktive domstol vil kræve at man har læst EULA'en igennem, og tilsidesætter officielle udtalelser.
Hængerøven (8) skrev:
Du har ikke haft mulighed for at indgå en aftale eller købe produktet endnu, og kan derfor forfanden da ikke brokke dig over ændringer.

Jeg brokker mig forfanden ikke over ændringerne? Jeg spørger om de har trukket deres udtalelse tilbage og brokker mig over din holdning til hvorvidt firmaer skal have lov til at vildlede folk, uden at de bindes af dette.
Gravatar #10 - Hængerøven
11. nov. 2013 16:51
Mr_Mo (9) skrev:
Det kan diskuteres.

Dejlig retorik.

Mr_Mo (9) skrev:
Ikke kun det, de må heller ikke vildlede folk.

Det skal nævnes at EULA´en der henvises til, ligger på et domæne der hedder PS3-EULA, og det der er gang i her, er tomme spekulationer.

Mr_Mo (9) skrev:
Når du køber et produkt og får dine info omkring officielle udtalelser som du læser i magasiner, så er det disse der gælder

Du beskylder mig for ikke at tænke mig om, og så kommer du med påstande som dette. Det er simpelthen ved at blive fjollet nu. Hvad der står i magasiner om fremtidige produkter er forbeholdt stavefejl, ændringer og deslige, og det er kun ved selve salgsopslag, at du kan sige det er bindene.

Mr_Mo (9) skrev:
Jeg spørger om de har trukket deres udtalelse tilbage og brokker mig over din holdning til hvorvidt firmaer skal have lov til at vildlede folk, uden at de bindes af dette.

Min holdning er så absolut ikke at de må vildlede folk.

Min holdning er, at udtalelser om fremtidige produkter kan nå at ændre sig, og såfremt det sker inden lanceringsdatoen, kan der ingenlunde være snakke om vildledelse.

Vi kan begynde at snakke om vildledelse, hvis de forsøge at holde ændringen skjult optil og efter lanceringsdatoen, hvilket vi på ingen måder kan sige endnu.

OG FOR SIDSTE GANG; EULA´en der henvises til er en PS3 EULA.
Gravatar #11 - Hængerøven
11. nov. 2013 17:26
Nevermind, fandt E3 Udtalelsen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login