mboost-dp1

Søger to gamle spil..

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
13. feb. 2014 22:19
I min søgen på Maniac Mansion kom jeg i tanke om to andre gamle spil som jeg godt kunne tænke mig at få fingrene i og jeg håber i nu kan hjælpe med nogle navne på.

1. Man styrer en mand, men jeg kan ikke huske hverken handling eller særlig meget andet. Man kan bl.a. købe guitarer og muligvis fjernsyn/andet hifi i en butik, tage bussen ud til andre områder eller flyve til andre byer (så vidt jeg husker i hvert fald). Det var vist ikke et spil jeg kom særlig langt i så det er begrænset hvad jeg kan huske.

2. Spillet minder lidt om banner billedet på Game Graveyard. Hvis jeg ikke husker helt forkert bevægede man sig fra venstre mod højre og skulle forbi forskellige udfordringer. Det er desværre ikke meget mere end det jeg kan huske ^^

Har i kloge mennesker nogen bud på disse spil?
Gravatar #2 - OxxY
14. feb. 2014 08:00
Magten (1) skrev:
I min søgen på Maniac Mansion kom jeg i tanke om to andre gamle spil som jeg godt kunne tænke mig at få fingrene i og jeg håber i nu kan hjælpe med nogle navne på.

1. Man styrer en mand, men jeg kan ikke huske hverken handling eller særlig meget andet. Man kan bl.a. købe guitarer og muligvis fjernsyn/andet hifi i en butik, tage bussen ud til andre områder eller flyve til andre byer (så vidt jeg husker i hvert fald). Det var vist ikke et spil jeg kom særlig langt i så det er begrænset hvad jeg kan huske.

2. Spillet minder lidt om banner billedet på Game Graveyard. Hvis jeg ikke husker helt forkert bevægede man sig fra venstre mod højre og skulle forbi forskellige udfordringer. Det er desværre ikke meget mere end det jeg kan huske ^^

Har i kloge mennesker nogen bud på disse spil?

Banneret på game grave yard minder meget om Ghosts and Ghouls.
Gravatar #3 - Qw_freak
14. feb. 2014 08:34
Magten (1) skrev:

Snakker vi et gammle DOS spil, jeg husket et hvor man styrer en dreng igennem baner med skeletter, spøgelser og, troe jeg nok, vampyrer.... Men desværre ikke navnet..
Gravatar #4 - OxxY
14. feb. 2014 09:29
Mhs til nr 1, kunne det evt være Blues Brothers? Der kan man nemlig i første bane gå ind i en hifi butik og få et tv. Og jeg mener at mellem banerne vælger man at køre/flyve hen til en ny lokation..?
Gravatar #5 - Saxov
14. feb. 2014 12:03
Blues Brothers gamplay video: [url]
Gravatar #6 - Magten
14. feb. 2014 17:26
OxxY (2) skrev:
Banneret på game grave yard minder meget om Ghosts and Ghouls.
Det er ikke det kan jeg se. Men det kunne godt ligne ja.

Qw_freak (3) skrev:

Snakker vi et gammle DOS spil, jeg husket et hvor man styrer en dreng igennem baner med skeletter, spøgelser og, troe jeg nok, vampyrer.... Men desværre ikke navnet..
Jeg er temmelig sikker på det er det spil :D

OxxY (4) skrev:
Mhs til nr 1, kunne det evt være Blues Brothers? Der kan man nemlig i første bane gå ind i en hifi butik og få et tv. Og jeg mener at mellem banerne vælger man at køre/flyve hen til en ny lokation..?
Nope, ikke det. Det minder mere om [url= Mansion[/url] når det kommer til hvordan man styrer personen.
Gravatar #7 - Chewy
14. feb. 2014 17:52
Zak Mackraken and the alien mindbenders?
Gravatar #8 - Magten
14. feb. 2014 17:53
Chewy (7) skrev:
Zak Mackraken and the alien mindbenders?
JA!! :D

Good times :)
Gravatar #9 - Chewy
14. feb. 2014 17:54
Det var så lidt :-)
Gravatar #10 - budbringeren
14. feb. 2014 19:44
Kunne spil nr. 2 evt. være 'Monster Bash'?

Gravatar #11 - Magten
14. feb. 2014 19:47
Lige præcis!

Tak for det :D (og også til dig, Chewy!)
Gravatar #12 - Ronson ⅍
14. feb. 2014 20:00
Det var så lidt. Du må sige til en anden gang hvis jeg skal finde nogle flere spil for dig.
Gravatar #13 - Qw_freak
14. feb. 2014 21:16
budbringeren (10) skrev:
Kunne spil nr. 2 evt. være 'Monster Bash'?

Præsist det spil jeg tænkte på... good job...
Gravatar #14 - Nextnx
15. feb. 2014 11:49
Er nr. 1 en text adventure eller "controller baseret" ?
Gravatar #15 - Chewy
15. feb. 2014 14:08
Du styrer med mus....
Og spillet kan klart anbefales. Der er god humor i....
Gravatar #16 - Manofsciencemanoffaith
16. feb. 2014 07:57
Hvis jeg lige må kapre tråden...

Kan i huske et spil til C64 (er jeg rimelig sikker på det var), hvor man styrede en stor, grøn frø? Målet var, at hente nogle "gopler" er det bedste ord jeg kan bruge til at beskrive dem med, og så returnere dem til udgangspunktet. Der var så nogle blinkende kraftfelter (forcefields) som man skulle aktivere/deaktivere. Der var også en stor, sort krabbe, der var ude efter en.

Har ledt efter titlen i et par år nu, men har indtil videre ikke fundet den rigtige.
Gravatar #17 - Hængerøven
17. feb. 2014 17:47
Manofsciencemanoffaith (16) skrev:
hvor man styrede en stor, grøn frø?

Det hedder noget så opfindsomt som frogger :)

Edit: Du mener måske "Back to nature"
Gravatar #18 - Manofsciencemanoffaith
18. feb. 2014 10:30
Hængerøven (17) skrev:
Det hedder noget så opfindsomt som frogger :)

Næh.

Hængerøven (17) skrev:
Edit: Du mener måske "Back to nature"

Næh :(

Men tak for buddene.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login