mboost-dp1

sjovt spørgsmål... :D

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
17. nov. 2006 22:20
Er Co Admin for et mindre side på vores skole, og hjælper med support og spørgsmål bl.a.

siden har et bruger system på newz, hvor man kan få vist lektier og beskeder.

her idag får jeg så den her lidt sjove mail fra en 1. års elev (går på htx) og som er pige:
Hej MiniatureZeus!
Jeg har et stort problem på siden når jeg logger ind med mit brugernavn og password som er [fjernet] bliver jeg logget ud igen når jeg trykker på menulinket til højre.

Hilsen [fjernet]

svar fra mig:

Hej, [fjernet]
forstår ikke helt dit problem! Har prøvet at logge ind med dit brugernavn og password, og det fungere helt fint.
Jeg har trykket på alle menulinks og alle virker fejlfrit.
Men sig lige hvilken browser det er du bruger, for så smider jeg den videre til Jacob

Hilsen
Daniel // MiniatureZeus

respons:

Hej igen,
det virker stadigvæk ikke :(
Min browser er en dell tror jeg nok, det står der ihvertfald på skærmen foran, men alle de andre kan godt.

Hilsen [fjernet]

2. svar:

Hej hej!
Hmm din browser er det program som du bruger til at gå på internettet med! Altså hvis du bruger Internet Explorer, så er det et blåt e som du trykker på for at starte det.
Jeg har prøvet med alle gængse browsere og lokalisere dit problem, men lige meget hvad så virker dit brugernavn og kode helt fint!

Så prøv at uddybe noget mere, ellers må jeg jo komme forbi og se på det:)

/Daniel

2. respons

Hej,
Det er hvergang jeg trykker på LogOff at jeg bliver logget ud og skal logge ind igen.
Det er ret ir at det ikke virker.

Men du kan komme ned i min klasse på mandag og se på det hvis du gider. ville være dejligt

Hilsen [fjernet]

3.svar

Hej igen igen! :D

Haha hele ideen med logoff er at du logger ud! så den skal du ikke trykke på, for du kommer bare tilbage til startsiden!

Men kommer ned i jeres klasse og giver lidt info omkring hvordan man bruger siden snarest, så i ikke oplever flere "fejl" af samme skuffe!

Ha en god dag, //Daniel

Kan kun sige at der blev grint rimelig kraftigt her idag!

Men har sq lidt svært ved at se om det er en joke eller rigtigt ;P
Gravatar #2 - <3Thinkpads
17. nov. 2006 22:24
Hahaha, tak for en god historie til at falde i søvn på :P Du får virkelig brugeren til at føle sig total dum men jeg ville nok hellere ikke kunne undgå det :D Overraskende nok er det en pige ;P
Gravatar #3 - buch
17. nov. 2006 23:35
Jeg havde umiddelbart gættet på at det var den nye bruger "it-supporter" der havde problemer, hvis det ikke var fordi der stod kenny i profilen.

Hold da op, hun kan jo sagtens finde ud af det, det er jo bare et score trick?

Vent du bare til næste uge hvor hun invitere dig hjem på værelset, hvor hun har problemer med at starte computeren i sengen, men ingen andre steder i huset.

Hey, ingen censur- hvem er den nye tøs på newz.dk (og hvor bor hun henne? har du evt. nogen billeder)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
18. nov. 2006 08:33
#3 Hahaha ROFL
Gravatar #5 - simonsweb
18. nov. 2006 10:12
HAHA nice :) Kan i sær godt lide:

|| Hej igen,
det virker stadigvæk ikke :(
Min browser er en dell tror jeg nok, det står der ihvertfald på skærmen foran, men alle de andre kan godt. ||

Den var go' :D
Gravatar #6 - KaW
18. nov. 2006 23:54
Jeg vil melde denne historie til at være dupe. Der er simpelthen facts der ikke hænger sammen. Det er "pige" og "htx".

Spøg til side. Og her er en mere seriøs notits: Vores skole (HTX) har ved skoleårets begyndelse regnet gennemsnittet ud, for antal piger på første år. Og det er 8% hvorimod det har været 5% de andre årgange. Og det bliver et endnu mere spændende år i år. For i år er også året hvor en pige, for første gang har gennemført alle 3 år i en IT-klasse.
Gravatar #7 - Norton
19. nov. 2006 00:40
der er godt 50/50 i vores biologi klasse på HTX :)
Gravatar #8 - buch
19. nov. 2006 01:12
på hg er fordelingen 3 tøser til en.

Dog er ½ disiderede overvægtige, så de tæller for 2
Gravatar #9 - UltimateW
19. nov. 2006 02:09
#6 Jeg går ud fra det er "din" skole du snakker om, det er skete engang eller 2 før at en pige har gennemført en IT klasse.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
19. nov. 2006 13:31
Tror vidst at det er fortid det med at HTX kun er for drenge..
På vores årgang er der 10 piger ud af 40 elever, altså 25 %
på første år er det helt vildt! cirka 40 procent piger!!
DET ER JO GALT!
Gravatar #11 - kinaholm
19. nov. 2006 15:30
ja, 9 ud af 20 er også piger i min klasse på HTx, såå ..
Gætter lidt på at det er det man får ud af at gå i en blandet engelsk&Kom-IT A og Biologi B klasse :P
Gravatar #12 - MiniatureZeus
19. nov. 2006 16:22
Fed linje, lige bortset fra biologi :S
hvilken skole går du på egentlig?
Gravatar #13 - KaW
19. nov. 2006 16:55
Vi har en Kom/IT, Dansk og Teknologi (Dette er vist universelt). Vi startede ud med 6 piger. Og vi har vist en 4 stykker tilbage inlusiv en som aldrig er der. Og vores var en heldig klasse :)
Gravatar #14 - kinaholm
19. nov. 2006 19:38
ja, altså, jeg har kun biologi c - vi er en blandet klasse :)
Går på HTx i Frederikshavn :D
Gravatar #15 - milandt
20. nov. 2006 12:40
I min htx klasse var der 0 piger og 20 drenge.. vi var 3 klasser, og der var 6 piger i alt på årgangen. det er 6 år siden nu.
Gravatar #16 - svappe
20. nov. 2006 12:48
Er jeg den eneste som tydeligt læser det som et forsøg på en scoring?

Ingen kan vel være så hjælpeløs ...
Gravatar #17 - MiniatureZeus
20. nov. 2006 13:08
Var lige rundt i klassen hvor den pågældende tøs går....
for at sige det mildt: Det var en helt helt utrolig sjov oplevelse!
Damn!

Mig og Jacob* kom ind i den klasse hvor pigen går, får at forklarer hvordan man bruger hjemmesiden. Vi havde forberedt os rigtig godt med powerpoint, manus og visning af sidens funktionaliteter med en flash**

Vi sætter det hele op og forklarer det hele og det går strygende og uden væsentlige fejl (falder dog over ledningen og river næsten projektoren ned fra bordet :P)
Da vi så kommer til spørgsmål runden, fyrer en hel skov op af fingre! Vi syntes selv vi havde svaret på alle spørgsmål på en god måde, men de var åbenbart ikke... her er nogle af de sjoveste og mest åndsvage af dem (var ialt omkring 25-30 stk!)
(Q = spørgsmål, A = svar, p = pige som spørger, d = dreng som spørger)
1
Qd: Hvorfor har i valgt et lyseblåt tema? Jeg syntes det minder mig om da jeg var lille. Det støder mig faktisk lidt, da jeg ikke havde en særlig god barndom! (han var dyb seriøs)
A: Tjaaaa... Øhhh altså.. nu er det jo sådan at HTX temaet er blåt, og jaaa altså jeg valgte så at bruge den lyse tone i EUC sjælland logoet... Og det var ikke meningen at vi skulle støde nogen med farven...
Qd: Det vil så sige at i ændre det? For vil virkelig ikke mindes min barndom hvergang jeg går ind på den side der!
A:Tjaaa altså det tror jeg ikke du skal regne med altså...
2

Q

*Jacob er fyren som har programmeret og skrevet siden.
**Vi har intet internet i disse dage, og hvis vi har er det meget ustabilt!
Gravatar #18 - MiniatureZeus
20. nov. 2006 13:26
Var lige rundt i klassen hvor den pågældende tøs går....
for at sige det mildt: Det var en helt helt utrolig sjov oplevelse!
Damn!

Mig og Jacob* kom ind i den klasse hvor pigen går, får at forklarer hvordan man bruger hjemmesiden. Vi havde forberedt os rigtig godt med powerpoint, manus og visning af sidens funktionaliteter med en flash**

Vi sætter det hele op og forklarer det hele og det går strygende og uden væsentlige fejl (falder dog over ledningen og river næsten projektoren ned fra bordet :P)
Da vi så kommer til spørgsmål runden, fyrer en hel skov op af fingre! Vi syntes selv vi havde svaret på alle spørgsmål på en god måde, men de var åbenbart ikke... her er nogle af de sjoveste og mest åndsvage af dem (var ialt omkring 25-30 stk!)
(Q = spørgsmål, A = svar, p = pige som spørger, d = dreng som spørger)
1
Qd: Hvorfor har i valgt et lyseblåt tema? Jeg syntes det minder mig om da jeg var lille. Det støder mig faktisk lidt, da jeg ikke havde en særlig god barndom! (han var dyb seriøs)
A: Tjaaaa... Øhhh altså.. nu er det jo sådan at HTX temaet er blåt, og jaaa altså jeg valgte så at bruge den lyse tone i EUC sjælland logoet... Og det var ikke meningen at vi skulle støde nogen med farven...
Qd: Det vil så sige at i ændre det? For vil virkelig ikke mindes min barndom hvergang jeg går ind på den side der!
2
Qp: Ja spekulere på om det er muligt at vi kunne oprette en form for dating miljø derinde? Altså med galleri og forum og sådan gæstebøger hos hver person?
A: Nej det er ikke meningen med hjemmesiden at det skal være en dating side! OVERHOVEDET! Dog er der planlagt at oprette forum og galleri, men det bliver Jacob og mig som kommer til at styrer hvilket billeder som kommer op, og hvilke emner som bliver drøftet på forummet!
Qp: Det syntes jeg er utrolig plat og det siger bare noget om jeres kompetencer omkring det her!
A: Øøøhhh okay...
3***
Qp: Jeg vil gerne forslå at man ikke skal kunne logge sig ud af siden, da det volder en del problemer for alle sammen her inde (alle andre griner rimelig meget)
NEJ JEG MENER DET!
A: Altså nu er det jo meningen at man kan logge sig ind og ud af systemet, da det er individuelt tilpasset til hver bruger.
Qp: Ja, jeg troede ellers at i havde styr på hvordan man lavede sådan noget ordentligt...
A: Tjaaa altså nu er det jo rimelig valgfrit om du vil bruge det eller ej! Men vi undskylder jo selvfølgelig at det måske er skrevet lidt for teknisk til de kompetencer som er forefindes på skolen p.t.

Der var også nogle andre spørgsmål, bl.a. hvordan det var at gå på 2. år, hvorfor det kun er muligt at bruge FF til siden (er det ikke), hvad firefox var og hvorfor vi ikke havde gjort det mere brugervenligt?!

Men skal nok poste andre spørgsmål og svar herinde fra de andre klasser når vi kommer igennem dem :)
Gravatar #19 - MiniatureZeus
20. nov. 2006 13:27
(ved ikke hvorfor den poster en ny?! men bare glem #17... :) )

skal også lige siges at det ikke er mig som har skrevet spørgsmålene ned, så hvis der er fejl gider jeg ikke høre på dem :P
Gravatar #20 - The-Lone-Gunman
20. nov. 2006 14:43
MiniatureZeus,

Hvorfor taler du overhovedet med førsteårselever. Deres eneste funktion er, at tørre bræk op efter gymnasiefesterne og hente en ny øl til dig, når du er ved at løbe tør.

Medmindre de er piger og pæne, så forefindes der dog yderligere funktioner.
Gravatar #21 - bjerh
20. nov. 2006 15:28
#MinitureZeus. Lol lol lol... Hvor var det godt jeg hoppe fra HTX i tide, for godt 3 år siden. Jeg bliver jo næsten sur over de spørgsmål der bliver stillet. Stod i ikke lidt i en "WHAT?"-situation? :D

Personligt syntes jeg sq der var for meget børnehave (ala vandkrig i frikvarteret) over min htx-klasse, så jeg smuttede på tekniske i stedet. Vel at mærke med folk der var ca. 6 år ældre end mig. :P Ellers var jeg jo ligevidt. ;D
Gravatar #22 - svappe
20. nov. 2006 15:41
#21 saudoo

Bare røv de faktisk er værre ....
Gravatar #23 - amokk
20. nov. 2006 15:45
#21 Jeg har svært ved at se hvordan man kan se tilbage og glæde sig over at man droppede en gymnasiel eksamen (som HTX) til fordel for en teknisk erhvervsuddannelse?
Gravatar #24 - MiniatureZeus
20. nov. 2006 16:05
Specielt det første spørgsmål omkring personens historie om hans barndom var fandme mærkelig at høre på... må indrømme at igennem hele den time vi var derinde, lignede vi bare store spørgsmålstegn med måbedende mund! Troede fandme at han jokede... men da ingen i klassen grinte eller noget var det svært at finde ud af hvad man lige skulle sige... håber i kan læse ud fra teksten hvordan situationen var for os...
Gravatar #25 - MiniatureZeus
20. nov. 2006 16:11
#20 TLG
hahaha! Ej de tror fandme de ejer hele fløjen... lærerne er ved at blive sindsyge fordi de sviner så meget og larmer og ødelægger sofaer, fodboldborde og skabe.. :(
Gravatar #26 - The-Lone-Gunman
20. nov. 2006 16:44

Nu er du ganske vist kun 2. års, men derfor er det stadig dit ansvar at deltage i opdragelsen.

At opdrage førsteårselever er lidt ligesom med hunde, bortset fra at godbidderne udskiftes med afstraffelse.

Hvis I ikke gør noget nu, så vil din skole hurtig blive ganske forfærdelig, ser du, der kommer nye førsteårselever hele tiden. Hvad bliver det næste, at I ikke har førsteret i kantinekøen?
Gravatar #27 - bjerh
20. nov. 2006 18:53
#23.. Nej nu var det også mest ment som en joke. Men faktisk så var den også overflødig. Jeg skulle være mediegrafiker. Og der kræver kun et grundforløb på teknisk skole.

Det blev ikke til noget, da jeg ikke kunne finde en læreplads, så det blev til web-integrator istedet. Noget jeg er færdig med til december. Så så går den videre til VUC, hvor jeg nupper matematik og engelsk på C-niveau, så jeg kan vidreuddanne mig til multimediedesigner.

Jeg regner med, om nogle år, at jeg igen vil prøve at blive mediegrafiker. Når jeg har lidt mere erfaring med markedet, er der nok større chance for at få en elevplads.

Men.. Det kunne da være rart at have en HTX-studendereksamen. Det er da klart. Men, den er ikke nødvendigt, til den uddannelse jeg sigter efter.
Gravatar #28 - MiniatureZeus
23. nov. 2006 12:06
Nå så er vi tilbage på skolebænken efter noget fridagshalløj og en tur til kbh og se på udstilling (gaaab)
Derfor var vi jo så inde og snakke med de andre klasser som vi mangler... og da 1.år ikke var her idag tog vi 3. år.. og nøøj folk bliver ikke lige frem klogere! :P

Endnu en pige:
1
Qp:Hvad når vi nu går ud her til sommer? Kommer vi så stadig til at kunne følge i skema og lektie siderne?
A:Øhh nej, for i har jo ikke nogle skemaer at følge... men ja, i kan stadig holde jeres forum oppe, dog vil nogle funktioner blive deaktiveret.
Qp:Dvs. at I lukker for siden?
A:Nej dvs at skema og lektie siden lukker!
Qp:Hvorfor?
A:Jamen [navn fjernet], hvad skal du bruge det at se hvordan dit skema ser ud, når du ikke går her mere og ikke har noget skema????
Qp:Men forum og galleri vil stadig være åbent... ?
A:JA!
2
Qd: Hvornår oprettes kantinebestillingssiden igen?
A: Der har aldrig været en kantinebestillingsside...!?
Qd:Hvorfor ikke?
A:Jamen det er ikke noget som vi har muglighed for at implementere, for vi har ikke viden eller teknologi til det..
Qd:For dårligt...
A:tjaaa... live sucks... :)
Gravatar #29 - buch
23. nov. 2006 12:29
Ug ud fra #28 har jeg lige konstateret at arbejdet som supporter er gennemført elendigt, og det skal jeg hvertfald aldrig være ;)

Btw, hvor er it-supporter, han kunne da godt bruges til noget support her?
Gravatar #30 - MiniatureZeus
23. nov. 2006 12:46
#29 buch
haha ja for faen! han er jo klart den bedste supporter her inde...

ej nu er det jo også sådan på frivilligt basis at jeg er det! Og så slipper jeg for dansktimerne! Wohuuuuuuuu!!!
Gravatar #31 - The-Lone-Gunman
23. nov. 2006 15:52
Og så slipper jeg for dansktimerne!
Hvornår gamer du så?
Gravatar #32 - MiniatureZeus
23. nov. 2006 16:45
#31 TLG
i tek.his. (har den samme som i dansk GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAB!)
også har jeg lige gamet 7kabale for helt vildt pga vi har haft strømafbrydelse næsten hele sidste uge... og havde lige slettet både diablo, N-game og worms inden.. :( damn det var godt nok hårdt at bo hos kæresten i al den tid!
Gravatar #33 - <3Thinkpads
23. nov. 2006 19:28
#MiniatureZeus:

Jeg vil have mere! Spørg alle klasser og skriv spørgsmålene ned, det er humor i topklasse:)
Gravatar #34 - themuss
23. nov. 2006 20:16
Ja seriøst MiniatureZeus, du mangler bare lige at bofhe dem lidt ;)

Feks havde jeg ikke selv stået model til ham, der var blevet stødt over det blå tema pga sin dårlige barndom....
... meeen mon det ikke også er grunden til, jeg ikke længere er supporter. Død ved kølle! Blå er gud osv!
Gravatar #35 - MiniatureZeus
24. nov. 2006 10:32
var lige inde i inde og snakke med den anden 1. klasse... de var meget reelle og ærlige må man sige:

1
Qd:Vil bare lige sige at hjemmesiden er utrolig nem og hacke og at på forum siden har jeg sørget for at få maksimum point.
A:Øhh du er godt klar over, at hvis du bruger skolens computer til at hacke fra, så er det bortvisnings grund ikke?
Qd: Ja, men det er alligevel en nem side at hacke.
A: tjaaa...
(Vi blev selvfølgelig nød til at "anmelde" ham til vores rektor/leder... )

2(da vi gik ud af klassen)
Qd:Spassere!
A:Tak...

3
Qp:Gider i at gøre det lettere for for os, at oprette brugere?
A:Altså det er meget nemt, at oprette sig som bruger på siden (viste det på projektor) og det er absolut ikke noget som vil blive ændret før næste version udkommer, som er på todolisten (måtte simpelthen komme, desværre er ingen bruger her på newz, så tror ikke at de fattede den)
Qp:Det er meget nemmere på f.eks. unv/brugerweb(*)!
A:Jamen du skal jo heller ikke oprette dig som bruger på UNV/brugerweb!!
Qp:Nååå nej!
(*)unv/brugerweb er en intern side hvor man kan se skema

4
Qd:Syntes det er rigtig smart, det i har lavet her! Bruger det faktisk hverdag! Kunne bare være smart hvis det var den første side, som blev vist når man åbnede IE!
A:Jamen du trykker skam bare på "Gør denne side til startside" på forsiden, eller under brugermenuen.
Qd:Og så kan jeg stadig gå ind på andre sider end den?
A:Ja selvfølgelig! Men altså vi foreslår at du bruger Firefox istedet for Internet Explorer, da siden er optimeret til FF. Det kan i gøre meget nemt ved at holde musen over toppen af hjemmesiden, så kommer der et logo frem hvor i bare trykker og følger guiden.
Qd:Hvad vil det sige at den er optimeret til FF?
A:Dvs at vi næsten kan garantere at siden virker i FF, men ikke i IE. Altså siden virker i IE, men kan være at alt ikke vises lige pænt eller på samme måde..
Gravatar #36 - KaW
24. nov. 2006 14:04
Hehe, det virker altså ikke ligefrem som en sund høst af studerende jeres skole har fået der på første år.

Keep 'em coming ;)
Gravatar #37 - BurningShadow
24. nov. 2006 14:11

Når du siger "1. klasse", så mener du da klassen mellem børnehaveklassen og 2. klasse, ikke?
Jeg mener, der er tale om en folkeskole, og ikke noget efter folkeskolen...?
Gravatar #38 - Cyrack
24. nov. 2006 21:18
BS:
Hvornår har du hørt om folkeskoleelever der får lov til at slippe ud af børnehaveklassen med den IQ? Tror desværre bare det er en dårlig høst af 1. års HTX'ere (det plejer at gå over efter terminsprøverne).

Btw. HTX rox. En skam at alle blomsterhandlere/gaveindpakkere osv konsekvent mener at HTX-farver kan være:
o blå (hhx)
o sort (wtf? 10. klasse)
o rød (hun virkede ikke som en der havde stiftet bekendtskab med noget over 9. klasse)
o eller pure nægte at tro på der findes noget der htx (jamen, er det ikke hhx? nej spasser, så havde jeg nok ikke brugt et 't' men to gange 'h', eh?!).

Gider aldrig mere købe studentergaver til mine venner når de består, bygger noget selv og pakker det ind i mørkeblå papir.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login