mboost-dp1
Sende FAX fra computeren
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
Da email åbenbart ikke er specielt udbredt på amerikanske skoler, men fax derimod er, så har jeg brug for at sende en del fax til en masse forskellige skoler.
Men hvordan gør jeg nemmest dette?
Har fundet faxzone.com som lader mig sende 3 fax dagligt, hvor der er en coverpage med reklamer på. Det kan nok lade sig gøre, men jeg ville meget gerne finde et an alternativ måde at gøre det på, både så reklamerne ikke kommer på, men også så jeg kan sende nogle flere fax om dagen.
Så hvordan gør jeg dette, når det samtidig skal være gratis eller meget billigt.
Da email åbenbart ikke er specielt udbredt på amerikanske skoler, men fax derimod er, så har jeg brug for at sende en del fax til en masse forskellige skoler.
Men hvordan gør jeg nemmest dette?
Har fundet faxzone.com som lader mig sende 3 fax dagligt, hvor der er en coverpage med reklamer på. Det kan nok lade sig gøre, men jeg ville meget gerne finde et an alternativ måde at gøre det på, både så reklamerne ikke kommer på, men også så jeg kan sende nogle flere fax om dagen.
Så hvordan gør jeg dette, når det samtidig skal være gratis eller meget billigt.
Ja, slet det, for det kan man åbenbart ikke alligevel.. Så #1 er stadig relevant :(
Hvor mange skal du sende?
http://dk.popfax.com/Fax%20service%20tariffs.html
http://dk.popfax.com/Fax%20service%20tariffs.html
Ronson (7) skrev:http://dk.popfax.com/..
Har jeg ret i, at det koster 40 kr. i abonnement, plus 20*0.38 kr for at sende siderne?
http://www.tpc.int/tpc_home.html
Har ikke nærlæst det dog.. Alle der foretrækker fax over email burde tvinges til at supportere skidtet.
Har ikke nærlæst det dog.. Alle der foretrækker fax over email burde tvinges til at supportere skidtet.
Magten (12) skrev:http://www.tpc.int/..
Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..
MiniatureZeus (14) skrev:Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..
Tsk tsk, jeg ville overveje at finde en ny omgangskreds så. Fax er på vej tilbage!
vandfarve (10) skrev:Har de den slags længere? Mange kom i sin tid ind i DSB-kiosken, hvor jeg arbejdede, men vi havde ingen fax.
Jeg ved, at tankstationen på Dæmningen i Vejle har fax. Men det er også lige det eneste sted hvor jeg har set det..
Ellers har diverse kopi-butikker vel også fax? Bogbutikker måske også. Det kunne også være, at de kunne hjælpe med at tage imod en fax :)
Alrekr (16) skrev:Jeg ved, at tankstationen på Dæmningen i Vejle har fax. Men det er også lige det eneste sted hvor jeg har set det..
Ellers har diverse kopi-butikker vel også fax? Bogbutikker måske også. Det kunne også være, at de kunne hjælpe med at tage imod en fax :)
Ja, vores bibliotek har i hvert fald ikke en fax maskine!
Men det har vores skole til gengæld så i morgen vil jeg sende nogle flere af sted. Ellers bliver det via de online alternativer.
MiniatureZeus (14) skrev:Har prøvet at sende en fax afsted via mail.app.. Problemet er lidt, at jeg ikke kan teste om det virker, for kender ingen med en fax..
Hvis det har interesse kan du sende en fax til os her. Så længe du lover ikke at sende en tegning af en pik eller sådan
Ronson (20) skrev:Du behøver ikke en fax i den anden ende for at vide om det virker. Hvis du bruger dit eget nummer og du hører de spændende toner når den ringer så virker det.
Men det kan jeg jo ikke via mail.. Og kan vel ikke faxe mit mobilnummer?
http://www.tpc.int/fax_cover_auto.html
Man kan åbenbart ikke sende til DK via deres service, men gælder dette også hvis man alene bruger remote-printer.recipient_name@fax_number.iddd.tpc.int ?
Well, får vi jo at se... Nu er klokken også snart 8 N.Y time, så modtageren derover begynder nok snart at møde ind..
Man kan åbenbart ikke sende til DK via deres service, men gælder dette også hvis man alene bruger remote-printer.recipient_name@fax_number.iddd.tpc.int ?
Well, får vi jo at se... Nu er klokken også snart 8 N.Y time, så modtageren derover begynder nok snart at møde ind..
Ronson (20) skrev:Du behøver ikke en fax i den anden ende for at vide om det virker. Hvis du bruger dit eget nummer og du hører de spændende toner når den ringer så virker det.
Jeg prøvede med nedenstående til min mobil. Jeg har ikke fået noget opkald eller nogen fejlmeddelelse per mail endnu.
freesoft (13) skrev:http://www.myfax.com/free/
siliankaas (26) skrev:hvorfor virkede det ikke i #2?
Man skal have en modem tilsluttede. Det burde, teoretisk, virke med en almindelig mobiltelefon sat op som faxmodem, men det gider jeg ikke at rode med..
et 56K modem (fax) skulle vel ellers være til at finde :-)
Hvor mange har du brug for at sende da? Har I ikke en FAx på job?
Så vil du det ikke nok ;-)MiniatureZeus (27) skrev:men det gider jeg ikke at rode med..
siliankaas (28) skrev:et 56K modem (fax) skulle vel ellers være til at finde :-)
Så vil du det ikke nok ;-)
Skal nok sende en 40-50 sider ialt (20-30 forskellige modtagere)
Problemet med et 56K modem er, at jeg ikke har et... :P Men vi begynder at ringe på fredag, medmindre vi skal bruge et J-1 visum, for så kan vi vidst godt skyde en hvid pil efter det lige pt..
Synes bare ofte jeg ser de der 56K modem hos elgiganten / kvickley / sågar Aldi - du ved, i de der rodekasser, med ting til 20kr.
edit: de fleste (ældre?) bærbar med windows har da også indbygget 56K modem - der kan man da helt sikkert finde noget fax software
edit: de fleste (ældre?) bærbar med windows har da også indbygget 56K modem - der kan man da helt sikkert finde noget fax software
siliankaas (30) skrev:Synes bare ofte jeg ser de der 56K modem hos elgiganten / kvickley / sågar Aldi - du ved, i de der rodekasser, med ting til 20kr.
Min halvandet år gamle bærbar har faktisk indbygget modem.. For et par år siden fandt jeg ud af at hvis du sætter stik i det modem (og har en tdc-bruger gennem dit bredbånd) kan du komme på nettet overalt ved at bruge det login ...
Det burde vel virke til fax også?
Edit
Havde et program dengang win98 var nyt, hvor jeg kunne ringe/faxe med min computer over vores modem, kan dog ikke huske hvad det hedder - men det findes!
Ja, sort of..
Vores egen praktikkoordinator ang. det her, siger vi ikke behøver andet end den normale ESTA, da turen betragtes som en slags forretningsrejse, hvor vi ikke modtager akkrediteret undervisning, men alene følger underviserne.
Egentlig er vi bare på besøg.
Vi har idag fundet en skole i Washington, D.C., (Columbia Heights Educational Campus), som gerne vil have os derover. Så nu skal vi have aftalt hvordan og hvorledes og så har de nok noget info omkring visa, idet vi skal registreres i D.C.'s computersystem (en slags børneattest tror jeg) og derfor kan det være, at ESTA ikke er nok, da vi nok kommer til at stå som frivillige eller Teacher assistents, dog uden løn..
Den amerikanske ambassade var ikke til megen hjælp, de sagde ganske enkelt at vi "nok bare var på besøg"..
Vi prøver dog nok at ringe til dem igen og få fat i en ordentlig person, og ikke bare en random sekretær som vi vidst fik fat på i første forsøg..
Men nu er der en lille smule lys forenden af tunnellen :)
Men i skal alle have tak for hjælpen, undtagen vandfarve selvfølgelig, selvom vi ikke har fået svar på nogle af de fax vi har sendt ud (omkring 30 stks) og kun har fået tilbagemeldinger fra 3 skoler ud af de ~90 som vi har kontaktet over mail de sidste 4 dage..
Vores egen praktikkoordinator ang. det her, siger vi ikke behøver andet end den normale ESTA, da turen betragtes som en slags forretningsrejse, hvor vi ikke modtager akkrediteret undervisning, men alene følger underviserne.
Egentlig er vi bare på besøg.
Vi har idag fundet en skole i Washington, D.C., (Columbia Heights Educational Campus), som gerne vil have os derover. Så nu skal vi have aftalt hvordan og hvorledes og så har de nok noget info omkring visa, idet vi skal registreres i D.C.'s computersystem (en slags børneattest tror jeg) og derfor kan det være, at ESTA ikke er nok, da vi nok kommer til at stå som frivillige eller Teacher assistents, dog uden løn..
Den amerikanske ambassade var ikke til megen hjælp, de sagde ganske enkelt at vi "nok bare var på besøg"..
Vi prøver dog nok at ringe til dem igen og få fat i en ordentlig person, og ikke bare en random sekretær som vi vidst fik fat på i første forsøg..
Men nu er der en lille smule lys forenden af tunnellen :)
Men i skal alle have tak for hjælpen, undtagen vandfarve selvfølgelig, selvom vi ikke har fået svar på nogle af de fax vi har sendt ud (omkring 30 stks) og kun har fået tilbagemeldinger fra 3 skoler ud af de ~90 som vi har kontaktet over mail de sidste 4 dage..
MiniatureZeus (42) skrev:Den amerikanske ambassade var ikke til megen hjælp, de sagde ganske enkelt at vi "nok bare var på besøg"..
Hvorfor ikke kontakte den Kongelige Danske Ambassade i Washington D.C.? Det er trods alt det, de er der for (ligesom den amerikanske ambassade i København er der for amerikanere i Danmark).
Sending fax from computer is possible by using CocoFax. It is one of the best tools out there in the market. Here you can try CocoFax to learn how to send fax from computer without any trouble. You can choose it as it is one of the best options these days. Just go for it. You can learn a lot more about it by visiting its official site today. It is one of the best things in the field of faxing. From here you would be able to learn all about such tools and their usage in a better way.
CBM (47) skrev:I dag har vi noget der hedder email
Hvad er det for noget nymodens gejl? Hvad er der nu galt med Telex? Ellers kan man også stadig sende et telegram hvis man vil gå mere traditionelt til værks.
men fax
http://www.unit-conversion.info/texttools/morse-co...
.. - .. ... --··-- .. - .. ... ·-·-·-
--- .... .- -- . ... ... .- --. . ·-·-·- --- .-.. -.. -- .. ... - . .-. ..-. --- -..-
http://www.unit-conversion.info/texttools/morse-co...
.. - .. ... --··-- .. - .. ... ·-·-·-
--- .... .- -- . ... ... .- --. . ·-·-·- --- .-.. -.. -- .. ... - . .-. ..-. --- -..-
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.