mboost-dp1

Rapport: Afmagt får forbrugere til at opgive personoplysninger


Gå til bund
Gravatar #1 - thimon
8. jun. 2015 11:07
Kilde: http://www.version2.dk/artikel/rapport-afmagt-faar...
http://techcrunch.com/2015/06/06/the-online-privac...

Amerikanske forbrugere er trætte af virksomheder som indsamler oplysninger uden deres viden, selvom samme virksomheder leverer en rabat.

Til trods for dette bruger amerikanske forbrugere alligevel disse tjenester grundet afmagt overfor disse virksomheder.

Se kilde for flere detaljer, som ikke kom med her, eller for at afklare eventuelle uklarheder her.
Gravatar #2 - Hængerøven
8. jun. 2015 12:41
Den holder da ikke helt stik, den måde det er sat op på?

‘Hvis en virksomhed giver mig en rabat, er det en rimelig handel, hvis den indsamler oplysninger om mig uden min viden.’


Ved at vildlede det amerikanske folk og bruge ‘noget-for-noget’-argumentet


Ja enten er det uden ens viden, eller også er det noget for noget princippet. Men begge ting på samme tid? Ej.


Humlen er vel at der, på grund af manglende alternativer, er en form for "tvang" til at acceptere noget for noget princippet. Hvilket også er en problemstilling om afmagt.

Men jeg synes det virker helt malplaceret at snakke om at blive vildledt.
Gravatar #3 - arne_v
8. jun. 2015 19:43
#2

????


»Ved at vildlede det amerikanske folk og bruge ‘noget-for-noget’-argumentet, giver virksomheder politikerne en falsk berettigelse for at tillade indsamlingen og brugen af alle slags forbrugerdata på en måde, som befolkningen ofte finder anstødelig,« skriver forfatterne, der kommer fra University of Pennsylvania, blandt andet i rapporten


Man kan godt vildlede befolkningen generelt og bruge noget for noget argumentet overfor politikerne.



Gravatar #4 - arne_v
8. jun. 2015 19:45
#3

Men V2 artiklen er iøvrigt en fejloversættelse.

Originalen siger:


“By misrepresenting the American people and championing the tradeoff argument, marketers give policymakers false justifications for allowing the collection and use of all kinds of consumer data often in ways that the public find objectionable.


Så de taler slet ikke om at vildlede befolkningen men om at vildlede politikerne omkring hvad befolkningen ønsker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login