mboost-dp1
Problemer med sort i film - TV-out
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mojn,
Jeg har store problemer med at få sort farve til at se "rigtigt" ud på min tv-out.
Jeg har lige set Godzilla, og den sidste halve time af filmen fik jeg nærmest intet med, fordi alt var sort.. Jeg har testet med både MPC-HC og VLC player på to forskellige fjernsyn (deriblandt Panasonics berømte plasma-serie fra 2009/2010 eller hvad det var).
Det kører via HDMI fra et AMD-kort til min forstærker (Onkyo TX-SR308)..
Nogen der har nogle gode tips?
Jeg har store problemer med at få sort farve til at se "rigtigt" ud på min tv-out.
Jeg har lige set Godzilla, og den sidste halve time af filmen fik jeg nærmest intet med, fordi alt var sort.. Jeg har testet med både MPC-HC og VLC player på to forskellige fjernsyn (deriblandt Panasonics berømte plasma-serie fra 2009/2010 eller hvad det var).
Det kører via HDMI fra et AMD-kort til min forstærker (Onkyo TX-SR308)..
Nogen der har nogle gode tips?
Må jeg lige spørge om du har forskellige farve profiler på dit tv ala film, billed, animation, foto osv... det har tit en kæmpe indvirkning på hvor godt sort bliver vist.....desuden kan du i driverne indstille på det billede din maskine sender til tv'et... alt fra digital vibrance til luminance....
Ronson ⅍ (7) skrev:Hvordan kunne du se noget som helst i Godzilla med det problem? Filmen er jo kulsort i forvejen. Det virker næsten som om de ikke stolede på deres egen CGI og tænkte "vi skruer ned for lyset, så kan man ikke se fejlene".
Det lyder plausibelt. Jeg kunne intet se. Den sidste halve times tid var det kun, når Godzilla kastede plasma op og når noget eksploderede, at jeg kunne se noget.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.