mboost-dp1

PowerShell Support for Secure Shell (SSH)

Gå til bund
Gravatar #2 - Hubert
3. jun. 2015 17:58
Godt for dem der arbejder med windows. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på at der formentlig snart vil være en ms ssh og en openssh der ikke nødvendigvis kan tale sammen.
Gravatar #3 - kinaholm
3. jun. 2015 19:39
#2 jeg tror netop planen vel er, at integrere OpenSSH i Windows, så de netop kan kommunikere. Det ville være super, både for mig som lille bruger der bruger SSH til administration af min NAS og mine RPi's.
Det vil også være godt, for de administratorer, som arbejder i mixede miljøer og som måske godt kunne tænke sig at scripte i PowerShell og kunne sende kommandoer til Linux servere og Windows servere.
Gravatar #4 - arne_v
3. jun. 2015 22:57
Hubert (2) skrev:
Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på at der formentlig snart vil være en ms ssh og en openssh der ikke nødvendigvis kan tale sammen.

SSH er en standard defineret i en stribe RFC'er med rigtigt mange implementationer af både server og client.
Gravatar #5 - Hubert
4. jun. 2015 06:10
arne_v (4) skrev:
SSH er en standard defineret i en stribe RFC'er med rigtigt mange implementationer af både server og client.

Det har vel aldrig stoppet MS fra at lave en EEE på en standard..?
Gravatar #6 - Magten
4. jun. 2015 06:52
Hubert (5) skrev:
Det har vel aldrig stoppet MS fra at lave en EEE på en standard..?
Historisk set - nej. Men nu lever vi ikke i 90'erne (og til dels 00'erne) mere :)
Gravatar #7 - Hubert
4. jun. 2015 07:05
Jeg håber da at de holder sig til standarden denne gang men jeg er så gammel at jeg stadig kan huske hvordan de har opført sig tidligere.

I mixed miljer bruger man vel blot putty eller tilsvarende ssh kompatible klienter hvis man vil tligå en host via ssh. Hvis Unix/linux administratoren da ikke sidder på en osx eller linux maskine.
Gravatar #8 - Magten
4. jun. 2015 07:38
Hubert (7) skrev:
Jeg håber da at de holder sig til standarden denne gang men jeg er så gammel at jeg stadig kan huske hvordan de har opført sig tidligere.
Det er der vist ikke mange der er i tvivl om at de har gjort. Men det giver vel mere mening at se på hvordan de opfører sig nu, end for 15 år siden.

Hubert (7) skrev:
I mixed miljer bruger man vel blot putty eller tilsvarende ssh kompatible klienter hvis man vil tligå en host via ssh. Hvis Unix/linux administratoren da ikke sidder på en osx eller linux maskine.
Det er bare en ekstra komponent i et script som man gerne vil undgå. Det gør det noget nemmere når man ikke skal have fat i en 3. parts klient for at lave nogle simple handlinger.
Gravatar #9 - kinaholm
4. jun. 2015 09:35
#7 netop som nr. 8 siger, så vil det fjerne et element og kunne gøre det endu lettere at scripte i PowerShell.
Gravatar #10 - Hubert
4. jun. 2015 09:50
Magten (8) skrev:
Det er der vist ikke mange der er i tvivl om at de har gjort. Men det giver vel mere mening at se på hvordan de opfører sig nu, end for 15 år siden.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me

Det er bare en ekstra komponent i et script som man gerne vil undgå. Det gør det noget nemmere når man ikke skal have fat i en 3. parts klient for at lave nogle simple handlinger.

Forskellige senarier. Jeg taler om at tilgå en boks for at administere den. Ikke via et script men via putty for at køre komandoer i cli'en.

Jeg kan har i de år jeg har brugt en windows kasse til arbejde mange gange ønsket mig at kunne tilgå en linuxbox eller andet udstyr med en sshd uden at skulle hente et 3. parts program. Særligt de steder hvor jeg har brugt en jumphost hos en kunde der ikke tillader at bruge andre programmer end dem de selv vil ligge på hosten. Det problem vil jo så blive løst fremadrettet for dem der stadig er på windows.
Gravatar #11 - Magten
4. jun. 2015 10:36
Hubert (10) skrev:

Forskellige senarier. Jeg taler om at tilgå en boks for at administere den. Ikke via et script men via putty for at køre komandoer i cli'en.

Jeg kan har i de år jeg har brugt en windows kasse til arbejde mange gange ønsket mig at kunne tilgå en linuxbox eller andet udstyr med en sshd uden at skulle hente et 3. parts program. Særligt de steder hvor jeg har brugt en jumphost hos en kunde der ikke tillader at bruge andre programmer end dem de selv vil ligge på hosten. Det problem vil jo så blive løst fremadrettet for dem der stadig er på windows.
Præcis, det vil gøre det så meget nemmere ikke at skulle have et 3. parts værktøj indover, og bare kunne skrive "Enter-SSHSession" eller hvad det nu bliver. Eller Bruge Invoke-Command til en Linux box..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login