mboost-dp1

PayPal overførselstid...

Gå til bund
Gravatar #1 - bamsemusen
1. okt. 2007 13:35
Hey.

I fredags vandt jeg en aktion på ebay, og derfor måtte jeg i gang med at sende nogle penge til vinderen... træls ting :P

Jeg har tidligere (første gang) haft brugt PayPal før til at betale for 1-årig rapidshare premium abonnements.
I den forbindelse fik jeg oprettet bruger og kodeord, og selvfølgelig indtastet mit visa dankort til betaling.
Det er nu 3 uger siden sådan cirka, og jeg kan se at beløbet er hævet fra min konto (det har altså virket).

Nå men nu er det jo så ved at være nogle dage siden, at jeg betalte via paypal til ham gutten fra ebay (fredags), men kan stadig ikke se penge trukket fra min konto.
Så hvor længe skal jeg regne med det tager, er der sket problemer? Eller er det bare almindelig - fredag-lørdag-søndags suk, som gør at det trækker ud?

Glædelig Mandag forresten! :)
Gravatar #2 - milandt
1. okt. 2007 14:41
Jeg synes at der normalt går 4-7 dage før betalingen bliver trukket på mit kreditkort.

I øvrigt, hvis der er penge på din Paypal konto trækkes de derfra, og kun hvis din saldo er for lav trækkes de via dit VISA kort..
Gravatar #3 - gentox
1. okt. 2007 16:01
De gange jeg har prøvet at handle med paypal, er overførslen øjeblikkelig, dvs. inden for nogle få minutter.
Det er dog rigtigt at det tager nogle dage før at beløbet rent faktisk bliver trukket fra din konto.

Så enten har gutten haft fejl i sine oplysninger, eller også forsøger han at snyde dig.
Gravatar #4 - gentox
1. okt. 2007 16:09

Question : How do I receive money?

Answer :
When someone sends you money using PayPal, you receive an email. Depending on the funding source, in most cases, the funds are instantly credited to your PayPal account balance.

You can request money by clicking the Request Money tab and filling out the form. You can even request money from several people at the same time by separating the email addresses with a comma.

Informationen er hentet fra PayPal's side.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
1. okt. 2007 16:12
De gange jeg har brugt PayPal (hvilket er ca. 20 gange) og der veksler det lidt med hvor hurtigt det går, nogen gange (~60 %) er det efter 5-10-15 minutter og andre gange er det én dag og en enkelt gang har det været 2 uger, hvor der dog var en mail som var i mit SPAM filter som havde skylden.
Gravatar #6 - milandt
1. okt. 2007 17:53
Vi taler ikke om tiden der går fra du har overført pengene, til modtageren har modtaget dem, vel? For det er mere eller mindre instant.

Går ud fra at der er tale om tiden fra du har sendt pengene til de er trukket på den konto du har dit VISA kort tilknyttet.

Der er vist også noget om at når man modtager penge skal man som modtager godkende overførslen. Det kan være det er det som MZ er inde på, og det i hans tilfælde var den mail der var havnet i modtagerens spam filter.
Gravatar #7 - bamsemusen
1. okt. 2007 18:50
Jeg takker for de mange beskrivende svar, det jo lækkert :)

Jeg tænkte på tiden, der gik fra tiden fra jeg har "sendt" pengene ved at indtaste modtagers mail og trykket "send" og til, jeg kan logge på netbanken og se at pengene er overført.

Jeg har snakket med sælger, og han har netop sendt pengene i dag, så han må kunne se de er "kommet", selvom jeg stadig ikke kan notere det på min netbank.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login