mboost-dp1

Paypal hjælp refound

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
16. jan. 2007 18:19
Jeg købte 5, 4 Gb mp4 afspillere på ebay og betalte via paypal.

De blev betalt den 23 oct. 2006 (samt en enkelt den 29)
Modtaget den 7 nov. 2006

Jeg kontaktede paypal samme dag som de blev modtaget, da de var på 2 gb, samt at de gik ud hele tiden. Jeg laver en "dispute" hvor sælger så skal svare inden et hvis antal dage eller bliver beløbet automatisk tilbagebetalt. Sælger svarer så i den dispute, at jeg bare skal sende dem tilbage og så overfører han pengene.

Jeg sender dem tilbage den 29 nov 2006 (ca, har en bon med en præsis dato et sted)

Grunden til der går så lang tid fra de er modtaget til de er retur er hans evne til at svare, samt at jeg bruger 4 dage på at komme på posthuset.

Sælger laver en tilbage betaling på én af de 5 jeg har købt. Jeg skriver en masse mails om at han stadig skylder mig for 4 stk. og den sidste mail jeg får fra ham er den 30 dec. 2006 hvor han skriver jeg skal trække min negative karakter tilbage på ebay før han tilbagebetaler de resterende. Det forholder sig bare sådan at jeg ikke har afgivet min karakter endnu.

Jeg kontakter paypal i dag for at de kan trække pengene tilbage for mig, men det vil de ikke da det er over 45 dage siden jeg betalte.

Sælger svarer somsagt mig ikke, paypal vil ikke hjælpe og det drejer sig om ca. 1400,-

Hvilke muligheder har jeg?

Det skal lige siges at det er mit navn der står som ejer af brugeren/kortet på paypal, men enlig er det min værves kort og hans navn der burde være angivet så man kan vel hvis det går helt galt kunne min værve melde mig for at have misbrugt min værves kort og på den måde være nødt til at trække betalingen tilbage eller?

Vil denne løsning fungere, og vil det have nogen konsekvenser for mig?

Kortmisbrug skal vel anmeldes af kort ejeren til politiet, men undlades dette kan ejeren af kortet vel stadig kræve betalingen annulleret?

Der er betalt 5*350 Dkr i 5 forskellige transaktioner- men til samme sælger og samme dag.
Gravatar #2 - Simm
16. jan. 2007 20:00
Synes du/din værge skal snakke med din/jeres bank
Gravatar #3 - MiniatureZeus
16. jan. 2007 20:06
#2 mener altså jeg i BG bank, selv skal hæfte for 1.500kr hvis mit VISA/DKKort eller mit MasterCard Direct/Maestro... men er nu ikke 110 % sikker
Gravatar #4 - Simm
16. jan. 2007 20:10
#3: Ja, mener også taksterne er blevet reguleret pr. 1/1-2007, men der gælder specielle regler ifm. internethandel
Gravatar #5 - stefsims
16. jan. 2007 21:19
Kortet er ikke blevet misbrugt. Så den vej ville jeg ikke gå hvis jeg var dig. Du kan få en bedrageri-sag på nakken hvis du begynder på sådan noget. Om ikke andet får du en plet din straffeattest hvis "misbrugs"-løsningen ryger igennem.

Du har vel udfyldt en "Complaint" for Europæere. Ellers prøv igen og forklar så kort og præcist hvad dit problem er.
Se hvordan den skal udfyldes her
Gravatar #6 - plazm
16. jan. 2007 21:36
Kan ikke huske reglerne fuldstændig, men jeg ved at du kan henvende dig i dit pengeinstitut ang. tilbagetrækning af penge betalt over nettet med kort.

Ved dog ikke om der er et max antal dage fra at de er overført til at banken ikke kan trække pengene tilbage længere.
Gravatar #7 - holmen
17. jan. 2007 08:23
Hvem var sælgeren? En privat eller et firma?
Gravatar #8 - buch
17. jan. 2007 08:26
Privat, men sælgeren har dog utrolig mange handler

http://myworld.ebay.com/halimdehelen
Gravatar #9 - Zehnox
17. jan. 2007 08:42
Men når man tager en kigger i nogle af hans "records" er der faktisk nogle stykker der sidder med skægget i postkassen ligesom dig.

Det er bare super ærgeligt!!

Har en ven, der blev syndt for 6000 kr og 3 mobil tlf - på ebay, men dog ikke med en bankoverførsel :(
Gravatar #10 - holmen
17. jan. 2007 09:02
Står det sådan nu, at han siger at du har givet ham "negativ karakter" og derfor vil han ikke sende pengene retur igen?
Gravatar #11 - milandt
17. jan. 2007 09:29
Quick delivery but fake : 2GB not 4GB. Make search on internet before bidding...
han tror måske at denne feedback er fra dig?
Gravatar #12 - buch
17. jan. 2007 09:30
Nemlig, men har ikke afgivet min karakter endnu.

Jeg kan ikke få sælger til at svare, og den sidste mail jeg har er fra den 30/12/2006.

Men han har jo erkendt at de er defekte, da han har lavet et refound på en af dem, men nægter nu at lave på de resterende.
Gravatar #13 - MiniatureZeus
17. jan. 2007 10:14
kan du ikke bare give ham en positiv karakter?
ville det betyde så meget?
Gravatar #14 - buch
17. jan. 2007 10:46
Ikke specielt for mig, men problemet er jo at jeg ikke kan få en bekræftelse fra ham at han vil overføre pengene.
Gravatar #15 - holmen
17. jan. 2007 11:00
Du er ikke så heldig at han er dansker? Eller bosat i DK...
Gravatar #16 - buch
17. jan. 2007 11:07
Nej han er en skide kineser der bor i hong kong, og jeg kender ikke nogen der lige er i hong kong for tiden der kan aflægge ham et vesit :/
Gravatar #17 - MiniatureZeus
17. jan. 2007 11:17
hedder visit :)

Har du prøvet at kontakte eBay? kan være de har nogle råd...
Gravatar #18 - kinaholm
17. jan. 2007 11:24
#16 - hvis du kan vente til sommerferien skal jeg nok opsøge ham ;)
Gravatar #19 - buch
17. jan. 2007 11:54
Ja hvis det ikke hjælper at snakke med banken i dag giver jeg gerne et par hundrede kroner for at du opsøger ham og får mine penge tilbage på en (u)heldig måde for ham.
Gravatar #20 - buch
17. jan. 2007 23:26
Har kontaktet banken i dag, og de var meget hjælpsomme. De lavede en klage og sendte den videre til betalings service. Dog kan der gå op til 3 måneder inden jeg får svar.

Virker dette ikke bliver ejen af kortet nødt til at kontakte paypal at kort holderen ikke er den samme person som er opgivet hos paypal. Dette burde være en ting paypal skulle tjekke op på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login