mboost-dp1
Partner: Flere er i chok over ny Microsoft-strategi
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min første tanke var præcis denne her:
Det har ikke rigtig været nogen hemmelighed hvilken retning Microsoft har.
"Det, der overraskede mig mest, var, at alle de partnere, jeg snakkede med i går mandag, virkede meget uoplyste. De anede egentlig ikke noget om cloud og service-modeller baseret på cloud, og de anede ikke noget om, hvordan strategien fra Microsoft var på området. De var overraskede over at høre om de nye tiltag," siger han.
Det har ikke rigtig været nogen hemmelighed hvilken retning Microsoft har.
Det er meget godt alt sammen men det bliver jo på samme måde som da de kom med Hyper-V. Det ser så flot ud på papir og powerpoint men når de grusomme detaljer kommer til udtryk så falder løsningerne til jorden.
Især sammenkobling af cloud og eksisterende systemer er stadig så ringe at det kun er en mulighed for virksomheder der har helt utroligt simple krav til deres IT.
Så at system administration skulle være truet eller falde helt væk er simpelthen en useriøs udtalelse efter min mening.
Især sammenkobling af cloud og eksisterende systemer er stadig så ringe at det kun er en mulighed for virksomheder der har helt utroligt simple krav til deres IT.
Så at system administration skulle være truet eller falde helt væk er simpelthen en useriøs udtalelse efter min mening.
MS lægger helt klart op til man sælger noget ekstra service oveni Office 365, når det kun er få % man som partner får ud af det direkte.
Samt der nok ikke er ret mange firmaer der lige har en med Powershell og lidt basis netværk/server forståelse som jeg vil mene Office 365 supporten kræver for at vide hvad der sker på sin skræm.
Og de nye pakker man kan sælge via en open licens (så vidt jeg lige har forstået) og selv fakturere kunden er altså ikke særlig fleksibel, men meget billige i stedet.
Et firma kan jo godt have brug for 20 mailbokse, men kun 15 Office pakker bare for at komme med et eksempel, der kommer man til at betale for en masse man ikke brugere, og det kan være billigere at købe de normale standalone services.
Samt der nok ikke er ret mange firmaer der lige har en med Powershell og lidt basis netværk/server forståelse som jeg vil mene Office 365 supporten kræver for at vide hvad der sker på sin skræm.
Og de nye pakker man kan sælge via en open licens (så vidt jeg lige har forstået) og selv fakturere kunden er altså ikke særlig fleksibel, men meget billige i stedet.
Et firma kan jo godt have brug for 20 mailbokse, men kun 15 Office pakker bare for at komme med et eksempel, der kommer man til at betale for en masse man ikke brugere, og det kan være billigere at købe de normale standalone services.
Der vil jo også altid være brug for nogen der ved hvordan tingene hænger sammen. Bare fordi tingene ligger i skyen betyder det jo ikke at der ikke er opgaver der skal udføres, et hurtigt eksempel kunne være mailbox rettigheder i Office 365 hvor man næsten er nød til at kunne PowerShell.
På samme måde vil der jo også stadig være brug for folk til at drifte/overvåge virtuelle servere i Azure samt sørge for det netværksmæssige.
På samme måde vil der jo også stadig være brug for folk til at drifte/overvåge virtuelle servere i Azure samt sørge for det netværksmæssige.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.