mboost-dp1

Ny Fonera-tråd

Gå til bund
Gravatar #1 - themuss
15. jan. 2007 18:11
Ja så dukkede min Fonera op i dag, fin forbindelse... Den står på Falkoner Alle 50 på Frederiksberg...

Det mest syrede er at jeg brokkede mig kl 5.04AM over den ikke var dukket op efter 2 måneder, og så dukker den op om eftermiddagen...

Jeg ville egentlig have posted i http://newz.dk/forum/item/68388/ men tråden er lukket :(
Gravatar #2 - buch
15. jan. 2007 18:58
Jeg fik også min igår, mangler dog stadig en enkelt.

De er super kraftige, og kan hvertfald anbefales.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
15. jan. 2007 20:48
igår testede mig og en ven lige styrken:
4 bjælker ud af 5 i signal styrke 50 meter væk blandt træer og igennem beton! rimelig godt gået :)

men forresten så havde jeg sat det lille diskrete logo på vores dør for 2 uger siden, da jeg jo gerne ville reklamere med det.
I torsdag da jeg kom hjem efter skole, var klistermærket væk og der lå et brev i ejendoms kontoret om, at det ifølge deres reglement, var det strengt forbudt at reklamere med ulovlig downloading af software! WTF tænkte jeg og gik rasende ned til ejendomskontoret med min bærbare og lidt info omkring fonera, da de jo tydeligvis ikke havde forstand på det!
Efter 20 minutters hård diskution, endte det med at vores husleje næste måned blev sat ned med € 29 eller lige over 200 kr da jeg jo skal have et nyt klistermærke til min dør! (Det sjove er imiderligtidigt at længere nede på døren, under brevsprækken er der et klistermærke med tpb.org og NEJ TAK TIL APG! men det må man åbenbart godt have! :P)
Gravatar #4 - themuss
15. jan. 2007 20:53
Slap aaaaf jeg var gået amok, hvis en eller anden emsig gammel viceværtsprut lige troede han skulle lege Hitler i min opgang.

Men ok, det lyder som om, du fik dem sat på plads...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
16. jan. 2007 08:43
#4 themuss
Var så sur, så da jeg skulle vise den spasser idiot hvad fonera var, hamrede jeg bærbaren så hårdt ned i bordet så to taster røg af (ialt 9 der mangler nu :P) og skærmen flimrede rigtig lang tid bagefter :P
Gravatar #6 - MiniatureZeus
16. jan. 2007 11:06
buch: du ved godt at din kode ikke virker til lovefilm.dk mere ikke? :)
Gravatar #7 - buch
16. jan. 2007 11:14
Jep, men det er kun fordi de har ansat en programør hos lovefilm.dk der har lavet et nyt system- som ikke er færdig udviklet.
Gravatar #8 - Cyrack
16. jan. 2007 13:28
Fik min i fredags.
Virker fint. Venter bare på at
a) viceværten gider sparke til inetforbindelsen så den kommer til sig selv (næsten dagligt).
b) jeg finder en ordentlig guide til madwifi.
Gravatar #9 - Bjørn
16. jan. 2007 15:00
Jeg venter og venter og venter og venter og venter...

Jeg vil også have én... vrææææææææl
Gravatar #10 - buch
16. jan. 2007 15:11
Kan trøste dig med at jeg stadig mangler en af mine, men den er dog ikke særlig nødvendig for mig :)
Gravatar #11 - themuss
16. jan. 2007 15:21
#9 Jeg smed et indlæg på deres forum og fik mit AP 12 timer senere. Ved ikke om det var held... men der skete da noget.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
16. jan. 2007 20:14
Nogen der ved hvordan TNT (altså fragtfirmaet) fungerer?

Der var en fragtmand der ringede mig op i fredags, der ville vide om jeg har hjemme (var på arbejde) og så ville ringe senere, med et tidspunkt til om lørdagen - han ringede aldrig igen.

Nå, tittede lige på tnt.dk og ringede til deres kundeservice - der var sørme åbent. Han kunne ikke finde min pakke ud fra mit navn (og jeg har ikke fået pakkenummer fra FON, har I?).
Gravatar #13 - Wird
16. jan. 2007 20:16
Jeg fik heller ingen pakkenr, det gik en uges tid så ringede de til mig igen... og jeg fik dem til at aflevere den på mit arbejde istedet.
Gravatar #14 - Bjørn
16. jan. 2007 21:51
AP? ASAP?

Har selv sendt en mail http://newz.dk/forum/item/68388/#2 men det er da efterhånden også et stykke tid siden...
Gravatar #15 - Ronson ⅍
16. jan. 2007 23:00
#14: Access Point vil jeg tro
Gravatar #16 - themuss
17. jan. 2007 05:57
#15 Korrekt, nu vil jeg smutte i brinck og hente en max232 converter så jeg kan logge ind på den... Den er jo ikke sjov lige nu :(
Gravatar #17 - ZOPTIKEREN
18. jan. 2007 13:19
Min computer blev sendt fra Kina til Danmark med dem. Det var der ingen problem i, blev ikke ringet op som dig, der kom bare en dame en aften og afleverede den.
Gravatar #18 - MiniatureZeus
18. jan. 2007 13:25
har prøvet begge dele med TNT, altså at de ringer og de ikke ringer.
Forstår dog ikke hvorfor så mange er så utilfredse med TNT (ikke i denne tråd, men blandt venner og bekendte) har aldrig haft nogen seriøse problemer med dem (eller UPS eller FeedEx) som de ikke har ville / kunnet løse både hurtigt og smertefrit...
Tilgelgæld burde Post DK da bare skydes... det er mere reglen end undtagelsen, at de enten er forsinket, pakken er fuldkommet bulet eller varen simpelthen er "forsvundet fra jordens overflade!"
Gravatar #19 - buch
18. jan. 2007 14:03
Jeg har lidt problemer med at logge på mine venners fon acces point.

Jeg logger ind som jeg burde og kommer også ind på min personlige user zone, men når jeg så forlader siden for at besøge en anden side kommer jeg til start siden for så derefter at logge ind igen.
Gravatar #20 - MiniatureZeus
18. jan. 2007 14:10
Det er fordi de ikke har givet dig lov til at bruge det gratis.
På din vens user zone, skal han give dig et password og en mail som du så skal bruge.. Derefter kan du bruge nettet som normalt.

EDIT: kom lige i tanke om at du jo selv er fon bruger. Har du så husket at, under din egen user zone, at vælge hvilken bruger du vil have? Hos mig skulle jeg selv gøre det (du kan heller ikke komme ind på FON_"navn"-profilen hvis du er pengetypen (kan ikke lige huske hvad de hedder)
Gravatar #21 - buch
18. jan. 2007 14:11
Han står som linus bruger?
Gravatar #22 - Ronson ⅍
18. jan. 2007 17:12
Så fik jeg den endelig også i dag, knap 2 måneder efter. TNT-damen skrev selv under på pakken da jeg ikke var der... Men den måtte "i hvert fald ikke placeres i mine forældres carport fordi den skulle skrives under".. Yes yes.

Hvor skifter jeg til linus-bruger?

Står som alien, vil gerne skifte til linus. Går jeg ind under my personal info kan jeg kun vælge alien - skal la fonera'en ikke registreres et eller andet sted?

"Please locate your Access Point under "Configure your FON Social Router"."
ARGH! Hvor!?
Gravatar #23 - buch
18. jan. 2007 17:33
Du skal ind under "My Personal Info" når du er logget ind. Så er der google maps smækket op, og så søger du bare ind på din adresse og vælger "save placement"
Gravatar #24 - Ronson ⅍
18. jan. 2007 18:10
#23: der har jeg allerede smidt den ind, har jeg haft lige fra starten af

Men det er netop dér følgende står:
NOTICE: The Fonero flag DOES NOT show the location of your Access Point. It only shows the address you entered in your Fonero profile. Please locate your Access Point under "Configure your FON Social Router".

Der må da lige netop være en speciel side/menupunkt der hedder "Configure your FON Social Router"
Gravatar #25 - Ronson ⅍
18. jan. 2007 18:28
Kan se man skal ind på wifi.fon.com, har jeg vist ikke været et smut forbi, men gør det lige så snart TDC tillader det.

Hver gang man sætter en ny enhed på nettet går der lige et sted mellem 10 minutter og et par timer, før den kan tilgå nettet. Er ikke sikker på om det er ude hos TDC den er gal, om det er modemet eller om det er hver enkelt computer der er sat op på samme - åbenbart - forkerte måde. Lige siden mine forældre har skiftet til billigere hastighed er deres net begyndt at opføre sig som sad der en sur TDC-medarbejder og pillede ved deres linje.. Eller også skal DHCP-leaset løbe ud hver gang, fordi TDC ikke kan finde ud af andet. Virker jo fandme lige så dårligt som stofanet.

Nå jeg prøver lige at smide kablet over i AP'en og ser hvor mange timer jeg skal vente på at "internet" lyser denne gang.
Gravatar #26 - buch
18. jan. 2007 18:41
Kan du ikke bruge menu punktet "Configure your FON Social Router" ?

Hver gang dit AP er blevet konfigureret skal det slukkes og tændes en gang.
Gravatar #27 - Ronson ⅍
18. jan. 2007 19:53
#26: Hvor er det menupunkt henne? Kan inden steder se det hvis jeg logger ind

plz to post ss
Gravatar #28 - buch
18. jan. 2007 19:54
Under din user zone i venstre side
Gravatar #29 - Ronson ⅍
18. jan. 2007 20:02
Nej, der er ingenting. Som sagt har jeg heller ingenting registreret, pga. TDCs ringe internet
Gravatar #30 - buch
18. jan. 2007 20:08
Du har sluttet dit accespoint til ikke?

Så forbinder du til dit acces pointsom hedder FON_AP

start din browser og nu beder den dig logge ind, medmindre din startside er google.

Efter du har logget ind kan du se din user zone
Gravatar #31 - Ronson ⅍
18. jan. 2007 20:40
#30: Jeg nåede kun at logge på det private net og surfe lidt rundt, før jeg satte netkablet i de gamles computer og tilbage i AP'en (som herefter manglede internet indtil jeg ikke gad vente mere og tog hjem)

Det skal med andre ord gøres fra den offentlige del? Måske skulle man have læst manualen..
Gravatar #32 - themuss
22. jan. 2007 08:45
root@OpenWrt:/www/cgi-bin/webif# uname -a
Linux OpenWrt 2.4.32 #9 jue nov 23 12:11:45 UTC 2006 mips unknown

Brinck havde ikke lige hvad jeg havde brug for :(

Til gengæld fandt jeg ud af, at hvis man resetter sin router, så kan man være heldig at det er en 0.7.1 r1, og så er det bare at bruge de exploits der ligger til overflod på internet-blogs til at komme ind i den med.

....Og ja, det er vildt nok at det er et stykke hardware fra fremtiden!!!!
Gravatar #33 - Ronson ⅍
22. jan. 2007 15:47
Fremtiden? 2006?

Hvad ville ideen være i at skaffe sig adgang til routeren, 32 kbps wifi eller endnu værre; fjerne offentlig adgang? Håber jeg da ikke.
Gravatar #34 - themuss
23. jan. 2007 10:05
#33 Jeg løber stadig rundt i 2005(??)..

Grunden til jeg vil have adgang er ikke diabolsk ondskab, fjerne adgang eller lignende, men fordi jeg vil bridge den ind i mit nuværende netværk (det fungerer forresten glimrende):

http://blog.blase16.de/index.php?url=2006/11/28/Ha...

http://mrmuh.blogspot.com/2006_11_01_archive.html
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login