mboost-dp1

Nokia exec hints Microsoft should speed up Windows Phone app development

Gå til bund
Gravatar #2 - Hubert
27. jul. 2013 19:02
Hønen og ægget problematikken.
Gravatar #3 - Mort
27. jul. 2013 20:09
Hubert (2) skrev:
Hønen og ægget problematikken.

Hvordan ser du det som et hønen og ægget problem?

Jeg har selv haft en del gode idéer, som jeg gerne har villet lave på Windows Phone, men som desværre ikke har kunnet lade sig gøre da API'et ikke tillader det.

Langt de fleste af dem har været pga begrænsninger som Microsoft med vilje har lavet, dvs telefonen allerede indeholder funktionaliteten som skal bruges, men en app har ikke adgang til at bruge den.

Det er ødelæggende for produktiviteten når man gentagende gange forsøger at bruge telefonens funktionalitet, men finder ud af at den ikke er tilgængelig.

På det punkt er Android langt mere åben, hvilket gør at langt flere apps er mulige at lave på Android, selvom begge operativ systemer indeholder den grundlæggende feature som er nødvendig.
Gravatar #4 - Hubert
27. jul. 2013 21:04
Jeg ser hønen og ægget problemet i at f.eks instagram som vist også bliver nævnt i artiklen ikke ønsker at udgive en officiel app grundet en relativ lav udbredelse på markedet.

De udfordringer du nævner kender jeg som 'ikke udvikler' intet til.
Gravatar #5 - arne_v
27. jul. 2013 22:37
#2-4

Der er mindst to mulige forklaringer på de manglende apps.

A) Hønen og æget problematikken:

få apps => dårligt salg
dårligt salg => få apps

B) Specifikke mangler i WP.

Det er mit indtryk at #A er det største problem.

Men Nokia peger i artiklen på #B.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login