mboost-dp1

Netværksafspiller

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
4. nov. 2014 17:43
Hvilken afspiller kan I anbefale til at afspille mkv via netværket?

Er det stadig WD TV Live der er sagen?
Gravatar #2 - Magten
4. nov. 2014 17:47
Xbox One? ;-)
Gravatar #3 - XorpiZ
4. nov. 2014 17:48
Magten (2) skrev:
Xbox One? ;-)

Tænkte nu lidt på et andet prisleje :D
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2456989802]
4. nov. 2014 17:53
XorpiZ (3) skrev:

Tænker du en Mac Pro med Plex og en Chromecast til modtager?
Gravatar #5 - Chewy
4. nov. 2014 17:54
Mit Samsung TV kan sagtens se plex, og afspiller umiddelbart fejlfrit (har ikke lagt mærke til nogen former for fejl)..
Mine forældres nye Philips TV snakker også fint med Plex, har dog ikke selv testet det endnu....
Så mit umiddelbare bud vil være at tjekke dit TV først (hvis du ikke allerede har gjort det)...
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2958101285]
4. nov. 2014 17:55
Jeg er ikke vild med WD live, UI er alt ALT for sløvt.

Har en WD live liggende, men fjernbetjeningen ligger hjemme ved forældrene og der går en måned før jeg kommer derned af igen.

Jeg ville selv vente på fx Nexus player, eller hvad den nu hedder.

@plex - så skal han jo have en server...
Gravatar #7 - XorpiZ
4. nov. 2014 17:58
IT-ekspert Yvossen (4) skrev:
Tænker du en Mac Pro med Plex og en Chromecast til modtager?

Måske man bare skulle købe den nye iMac og bruge den..

Chewy (5) skrev:
Så mit umiddelbare bud vil være at tjekke dit TV først (hvis du ikke allerede har gjort det)...

Mit gamle Panasonic TV er ikke smart, desværre. Det har ingen netværksopkobling :)
Gravatar #8 - XorpiZ
4. nov. 2014 17:58
SlettetBruger (6) skrev:
Jeg er ikke vild med WD live, UI er alt ALT for sløvt.

Har en WD live liggende, men fjernbetjeningen ligger hjemme ved forældrene og der går en måned før jeg kommer derned af igen.

@plex - så skal han jo have en server...

Er det så slemt, deres UI?
Gravatar #9 - Slettet Bruger [2456989802]
4. nov. 2014 17:59
Mere seriøst, så skulle en Intel NUC med XBMC være ganske god. F.eks. så en Celeron eller i3 version med 2 GB RAM og en USB til systemet. Så ender man på et sted mellem 1300 og 1800 kr.
Gravatar #10 - Magten
4. nov. 2014 18:11
XorpiZ (3) skrev:
Bah :D

Derudover, en Intel NUC med XBMC som Yvossen foreslår. Det går man ikke helt galt af.
Gravatar #11 - Chewy
4. nov. 2014 18:28
Hvor skal filerne afspilles fra? Ud over, over netværket...
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. nov. 2014 19:03
XorpiZ (1) skrev:
Hvilken afspiller kan I anbefale til at afspille mkv via netværket?

Er det stadig WD TV Live der er sagen?

Et nyt TV? Mit gamle LG klarer det fint :P

Ellers, hvad med en Raspberry Pi?
Gravatar #13 - XorpiZ
4. nov. 2014 19:10
Har lige smidt Plex på min 360'er og testet. Det ser ud til at fungere fint. Det kræver selvfølgelig at min PC er tændt, men det skal den jo også være, hvis det er en WD TV der kører :)
Gravatar #14 - Slettet Bruger [2456989802]
4. nov. 2014 19:18
Hvis du vil køre Plex, så er en Chromecast alle 270 kr. værd. Men hvis du har en XB360, så er det da også rigeligt.
Gravatar #15 - XorpiZ
4. nov. 2014 19:27
IT-ekspert Yvossen (14) skrev:
Hvis du vil køre Plex, så er en Chromecast alle 270 kr. værd. Men hvis du har en XB360, så er det da også rigeligt.

Chromecast er nok væsentligt billigere i strøm, til gengæld. Kunne være man skulle prøve at kigge på den.
Gravatar #16 - Chewy
4. nov. 2014 19:32
Den er betydeligt billigere i strøm :-)
Kan også varmt anbefale CC.
Selv min far kan finde ud af den...
Gravatar #17 - Magten
4. nov. 2014 20:09
Chromecast er tilgengæld ikke særlig brugbar hvis man har WP.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [2456989802]
4. nov. 2014 20:10
Magten (17) skrev:
Chromecast er tilgengæld ikke særlig brugbar hvis man har WP.

Helt korrekt. Kæresten har en L620 og det eneste den kan med CC er CastTube.
Gravatar #19 - mrtb
4. nov. 2014 20:41
PHP-Ekspert Thoroughbreed (12) skrev:

Ellers, hvad med en Raspberry Pi?

Den tilslutter jeg mig.

Granted - Den har ikke verdens mest imponerende specs, men den tygger det meste (også i 1080p), og har et væld af indstillingsmuligheder, skins og addons.

Den er en smule dyrere end en Chromecast hvis man ikke har en lader og et Micro SD kort liggende i overskud, men kræver til gengæld ikke en Plex server eller en anden enhed der skal streame til den... En Ekstern HDD eller NAS er alt der skal til.
Gravatar #20 - OxxY
4. nov. 2014 21:28
Hvis det bare er mkv fra netværket og du ikke skal de-interlace så en raspberry pi med xbmckodi (openelec f.eks.)
Gravatar #21 - gramps
5. nov. 2014 23:06
SlettetBruger (6) skrev:

Google just brought a stick to a gunfight

mrtb (19) skrev:
Granted - Den har ikke verdens mest imponerende specs

Men det kan afhjælpes ved at overclocke. Det gør i hvert fald OpenELEC langt mere responsivt at ændre, i /flash/config.txt:

arm_freq=700 => arm_freq=800
core_freq=250 => core_freq=300
sdram_freq=400
over=voltage=0
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2958101285]
6. nov. 2014 06:31
Jeg forstår ikke at det kan være så svært at lave en ordentlig set-top afspiller. bare en der ikke koster tusind kroner...
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. nov. 2014 06:39
SlettetBruger (22) skrev:
Jeg forstår ikke at det kan være så svært at lave en ordentlig set-top afspiller. bare en der ikke koster tusind kroner...

Dem jeg har arbejdet med, har mere eller mindre været lort ... Den bedste var en fra TDC, inden iptv blev populært - den kørte Win CE og var faktisk tålelig!
Gravatar #24 - Qw_freak
6. nov. 2014 07:04

Jeg tror forklaringen ligger i at lave et kommercielt produkt som understøtter diverse patenterede codecs og er nødt til at betale diverse patent licenser på funktionaliter.
Gravatar #25 - OxxY
6. nov. 2014 12:00
Qw_freak (24) skrev:

Jeg tror forklaringen ligger i at lave et kommercielt produkt som understøtter diverse patenterede codecs og er nødt til at betale diverse patent licenser på funktionaliter.

Ja, og f.eks. tv bliver sendt vidt forskelligt i de europæiske lande, og på en helt tredie måde i usa. Det gør det meget svært at lave et ensartet produkt. Så hvis der skal TV ind over, så er det allerede en væsentlig kompliceret opgave.
Gravatar #26 - mrtb
6. nov. 2014 12:10
gramps (21) skrev:
Men det kan afhjælpes ved at overclocke. Det gør i hvert fald OpenELEC langt mere responsivt at ændre, i /flash/config.txt:

Jeg synes egentlig at Raspbmc gør et ganske udmærket stykke arbejde, selv uden overclocking.
Gravatar #27 - Fjolle
6. nov. 2014 12:54
Qw_freak (24) skrev:

Der er da flere kommercielle produkter der kan afspille det meste. De har bare forfærdelig ydelse og brugeroplevelse...
Gravatar #28 - Slettet Bruger [2958101285]
6. nov. 2014 13:26
ITT: folk der anbefaler Pi fordi det er nørdet og sjovt at lege med, og ser helt bort fra hvor latterlig langsom og begrænset den er.
Gravatar #29 - dub
6. nov. 2014 13:30
SlettetBruger (28) skrev:
folk der anbefaler Pi

Derfor bruger jeg Tau.
Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. nov. 2014 14:38
SlettetBruger (28) skrev:
ITT: folk der anbefaler Pi fordi det er nørdet og sjovt at lege med, og ser helt bort fra hvor latterlig langsom og begrænset den er.

Begrænset? How? Og så langsom er den nu heller ikke! Min fungerer faktisk bedre end de STB'er jeg har prøvet gennem tiden ...
Gravatar #31 - Magten
6. nov. 2014 15:06
PHP-Ekspert Thoroughbreed (30) skrev:
Begrænset? How? Og så langsom er den nu heller ikke! Min fungerer faktisk bedre end de STB'er jeg har prøvet gennem tiden ...
Jeg prøvede for nyligt at smide XBMC på min Pi igen.. Det var til at få lange løg af hastigheden i interfacet.
Gravatar #32 - Ronson ⅍
6. nov. 2014 15:07
ITT: en masse tosser der tror man kan forvente noget brugbart til under 1000 kr.

Set i forhold til at NUC koster 10 gange mere end end rpi (sådan i meget runde tal) så er det imponerede hvor meget man får ud af rpi. Der er indbygget HDMI-CEC og den kan finde ud af at skifte hz i forhold til kildematerialet (noget NUC ikke kan fordi Intel er nogle klaphatte).
Gravatar #33 - gramps
6. nov. 2014 15:10
Langsom og begrænset? Den er langt bedre end den Samsung-boks man betaler YouSee for når man har YouSee Plus. Overclock skidtet, smid eventuelt en heatsink på og overclock endnu mere, og det spiller.

Jo, der er glitches og enkelte udfald, men det er der på selv gennem-kommercielle produkter*. Umiddelbart er en Pi fantastisk til simple opgaver. Selvfølgelig kan den ikke det samme som en computer fra Fona til den ti-dobbelte pris, men det er heller ikke pointen. Til at finde en fil på et netværksdrev og afspille den på fjernsynet er en Raspberry Pi mere end rigeligt.

*F.eks. på YouSee Plus-boksen for et par år siden, når man skulle slette filer. De skulle nulles, og det kunne kun foregå på den primære tråd. Ikke noget med bare at slette filen i registry, ikke noget med at lave en worker-tråd til at slette med. Og det betalte jeg 99 kr. for om måneden...

dub (29) skrev:
Derfor bruger jeg Tau.

Altså to Pi'er? :-)

Hvilket også var grunden til at jeg jeg nævnte at den skal overclockes - og så er det absolut bedst i en dedikeret distro som f.eks. OpenELEC. Der er stadig lidt bøvl med at den bruger noget nær evigheder på at buffe indhold, men det er vel bare en indstilling som skal ændres. Til ikke-teknikkyndige kan den dog ikke anbefales alene (men hvor mange ikke-teknikkyndige bruger mkv?).
Gravatar #34 - Magten
6. nov. 2014 15:13
gramps (33) skrev:
Hvilket også var grunden til at jeg jeg nævnte at den skal overclockes - og så er det absolut bedst i en dedikeret distro som f.eks. OpenELEC. Der er stadig lidt bøvl med at den bruger noget nær evigheder på at buffe indhold, men det er vel bare en indstilling som skal ændres. Til ikke-teknikkyndige kan den dog ikke anbefales alene (men hvor mange ikke-teknikkyndige bruger mkv?).
Jeg har prøvet med overclocking og det hjalp ikke synderligt meget imo.

Buffering har jeg ikke noget problem med, jeg plejer også at skrue bufferen i XBMC op og så vente et par minutter med at gå igang, da jeg streamer over HTTPS fra en anden lokation.

Bevares, den er fin til pengene. Jeg vil bare hellere betale mere og få en bedre enhed :D
Gravatar #35 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. nov. 2014 17:46
Magten (31) skrev:
Jeg prøvede for nyligt at smide XBMC på min Pi igen.. Det var til at få lange løg af hastigheden i interfacet.

Tja ... Tjo ...

Den er i hvert fald mere stabil (og til tider hurtigere) end diverse Motorola bokse jeg har prøvet igennem de sidste 3 IPTV udbydere jeg har haft ... Den eneste boks jeg var glad for - og ville have igen - var som nævnt før, den fra TDC TV (før det blev moderne), en Kiss der kørte Win CE
Gravatar #36 - Slettet Bruger [2958101285]
6. nov. 2014 18:25
De folk der siger UI'en er fin på FX Rasplex, eller XBMC, er de samme folk der mener at UI'et på WD Live er hurtigt.

Gravatar #37 - mrtb
6. nov. 2014 20:24
SlettetBruger (36) skrev:
De folk der siger UI'en er fin på FX Rasplex, eller XBMC, er de samme folk der mener at UI'et på WD Live er hurtigt.

Selvfølgelig kan det gøres mere flydende, og som andre i tråden har påpeget, så kan man jo bare smide et par tusinde efter NUC, hvis det er det man vil.
Men hvis man vil have et billigt mediecenter der kan tygge det meste, har alle de basale features et mediecenter bør have samt et hav af udvidelsesmuligheder, så er jeg endnu ikke faldet over et reelt alternativ.
Gravatar #38 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. nov. 2014 20:40
Elephant in the room?..

Hva' med et Apple TV?
Gravatar #39 - mvoigt27
6. nov. 2014 20:47
PHP-Ekspert Thoroughbreed (38) skrev:
Elephant in the room?..

Hva' med et Apple TV?

Hvis du nu læste post 1, ville du bemærke han spørger om en afspiller der æder mkv filer uden at omkode dem til andet format....... nu spørger jeg så dig, kan apple tv afspille rå mkv'er ??????

PS... hint, det kan den ikke...
Gravatar #40 - Slettet Bruger [2958101285]
6. nov. 2014 20:48
PHP-Ekspert Thoroughbreed (38) skrev:
Hva' med et Apple TV?

Hvis det var til XorpiZ:

XorpiZ (1) skrev:
afspille mkv via netværket

Hvis det var til mig:

Plex :-(

Gravatar #41 - Slettet Bruger [2958101285]
6. nov. 2014 20:49
mvoigt27 (39) skrev:
PS... hint, det kan den ikke...

Denne Apple QA beskriver hvordan man nemt og hurtigt kan afspille MKV på Apple TV:

http://store.apple.com/us/question/answers/appletv...
Gravatar #42 - mvoigt27
6. nov. 2014 20:50
SlettetBruger (41) skrev:
Denne Apple QA beskriver hvordan man nemt og hurtigt kan afspille MKV på Apple TV:

Linket er hvordan du konvertere filer til det.. ikke at den kan afspille det direkte.... eller bruge endnu en enhed til det og ikke kun EN dedikeret boks...
Gravatar #43 - gramps
6. nov. 2014 20:57
SlettetBruger (41) skrev:

Hvis du nu læste det, der står i dit eget link:

MKV is a video format which not supported by Apple TV, [...] to stream and play MKV [...] Convert MKV to Apple TV
Gravatar #44 - Slettet Bruger [2958101285]
6. nov. 2014 21:02
Så fat dog det sjove i linket

"a simple and fast way to stream and play MKV on Apple TV, Apple TV 2 or the new Apple TV 3 is to Convert MKV to Apple TV as well as iTunes compatible video format"

"En nem måde at afspille MKV, er at konvertere det"
Gravatar #45 - mvoigt27
6. nov. 2014 21:05
SlettetBruger (44) skrev:
Så fat dog det sjove i linket

"a simple and fast way to stream and play MKV on Apple TV, Apple TV 2 or the new Apple TV 3 is to Convert MKV to Apple TV as well as iTunes compatible video format"

"En nem måde at afspille MKV, er at konvertere det"

Beklager hr... fattede ikke lige ironien.... syntes ikke den var så klar....
Gravatar #46 - OxxY
6. nov. 2014 21:22
Zotac laver nogle glimrendefanless bokse, og med de driver problemer intel har for tiden, så ville jeg kraftigt overveje en CA320 (jeg har selv en CI320).

De har power nok til alt andet end HD deinterlacing ved 50fps (25fps er ok) og Lancoz upscaling (billinear er fint).

Om det tæller for din prisklasse ved jeg ikke. En Nuc er sådan set ok, bortset de ikke er fanless hvilket er idiotisk til htpc imho.
Gravatar #47 - XorpiZ
6. nov. 2014 21:36

Den er lidt overbudgettet, må jeg nok erkende.

Pt. fungerer Plex fremragende.
Gravatar #48 - gramps
6. nov. 2014 23:09
En RPi kan få påmonteret køleribbe til at hjælpe med at bortstråle varme. Efter sigende skulle de være nok til at Pi'en kan overclockes til max uden den overopvarmer -- og så fås de til 5-10 $ på Amazon for et sæt.
Gravatar #49 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. nov. 2014 04:51
@Apple TV

Jailbreak? Så æder den (efter sigende) alt.
Gravatar #50 - Magten
7. nov. 2014 05:53
PHP-Ekspert Thoroughbreed (49) skrev:
@Apple TV

Jailbreak? Så æder den (efter sigende) alt.
Og så skal man have fat i en efterhånden ret gammel 2'er.

De har afaik ikke fået jailbreaket 3'eren?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login