mboost-dp1

Microsoft's Next Major Acquisition

Gå til bund
Gravatar #2 - Hubert
4. sep. 2013 19:23
Tja, hvis de vil være en ny Apple skal de vel gå efter et bedre hw producent end Dell.
Gravatar #3 - Mort
4. sep. 2013 19:29
Og hvis de vil holde fast i OS markedet er de nødt til at begynde at lytte til den feedback de får fra folk.
Gravatar #4 - arne_v
4. sep. 2013 19:33

Umiddelbart giver Dell mest mening - PCere og servere ville passe fint hvis MS ønsker at blive hardware producent.

HP kommer med for meget "andet" (Linux/HP-UX/NSK/OpenVMS passer slet ikke ind i MS, printere er ikke specielt oplagte for MS, konsulent delen ville gøre dem virkeligt upopulære hos partnerne).

Gravatar #5 - Slettet Bruger [2299618380]
Mort (3) skrev:
Og hvis de vil holde fast i OS markedet er de nødt til at begynde at lytte til den feedback de får fra folk.

Ligesom de har gjort med 8.1?

Eller mener du istedet "lytte til feedback fra det forsvindende lille antal halv-autistiske IT folk der ikke vil ændre workflow og KRÆVER at de får den gamle start menu tilbage (aka 0,000000% af markedet)"?
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2299618380]
arne_v (4) skrev:
printere er ikke specielt oplagte for MS,

Laver Dell ikke printere længere?
Gravatar #7 - arne_v
4. sep. 2013 19:39

Sikkert.

Men det er ikke nogen stor forretning.

Printere er en ret stor del af HP.
Gravatar #8 - arne_v
4. sep. 2013 19:43

HP sælger 5-6 B$ i kvartalet af printere, blæk, toner etc..

Gravatar #9 - Magten
4. sep. 2013 19:47
arne_v (4) skrev:
HP kommer med for meget "andet" (Linux/HP-UX/NSK/OpenVMS passer slet ikke ind i MS, printere er ikke specielt oplagte for MS, konsulent delen ville gøre dem virkeligt upopulære hos partnerne).
Hvis de går så langt som at levere en færdig private cloud med alt installeret og en supportaftale oveni så vil de blive ualmindeligt upopulære hos partnerne uanset om det er Dell, HP eller en tredje hw producent de opkøber.

De har jo i forvejen deres egen konsulentforretning.
Gravatar #10 - arne_v
4. sep. 2013 19:58
Magten (9) skrev:
Hvis de går så langt som at levere en færdig private cloud med alt installeret og en supportaftale oveni så vil de blive ualmindeligt upopulære hos partnerne uanset om det er Dell, HP eller en tredje hw producent de opkøber.

Alt installeret er vel hvad konsulenter gør.

Magten (9) skrev:

HP's konsulent forretning har ca. 130000 ansatte.

Jeg ved ikke hvor mange MS har idag, men det er ikke i den størrelsesorden.
Gravatar #11 - Magten
4. sep. 2013 20:16
arne_v (10) skrev:
Alt installeret er vel hvad konsulenter gør.
Præcis.

arne_v (10) skrev:

HP's konsulent forretning har ca. 130000 ansatte.

Jeg ved ikke hvor mange MS har idag, men det er ikke i den størrelsesorden.
Noget større end jeg troede.. Men en stor del af dem er vel HW-konsulenter kunne jeg forestille mig?

Microsoft Services, som de kalder deres konsulent del, har 20.000 ansatte. Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor der kun skulle være 11.000 konsulenter ud af dem dog..

I DK er de ca 100 mand btw.
Gravatar #12 - arne_v
4. sep. 2013 20:24
Magten (11) skrev:
Noget større end jeg troede.. Men en stor del af dem er vel HW-konsulenter kunne jeg forestille mig?

Nej. De fleste af dem er fra EDS.

HP købte EDS i 2008 for 14 B$.

Og EDS var et klassisk konsulent firma a la IBM/CSC/Accenture/CapGemini/TCS.
Gravatar #13 - Mort
4. sep. 2013 20:53
SlettetBruger (5) skrev:
Ligesom de har gjort med 8.1?

Eller mener du istedet "lytte til feedback fra det forsvindende lille antal halv-autistiske IT folk der ikke vil ændre workflow og KRÆVER at de får den gamle start menu tilbage (aka 0,000000% af markedet)"?

Nej, jeg mener at de mange forslag de får til forbedringer, som aldrig bliver til andet end forslag, fordi Microsoft ikke gør noget ved det.

Hvis du kigger på Microsoft Connect, så er der en meget stor del af de forbedringsforslag og ønsker om fejlrettelser, som de får fra brugerne, der bliver arkiveret lodret (Som i sagerne bliver lukkede, med en notits om at det bliver ikke implementeret).

For at tage et eksempel, så er det stadig ikke muligt at køre med fladskærmsopløsning på Hyper-V maskiner.

Jeg kender ikke nogen som stadigvæk bruger CRT monitors, eller de opløsninger der bruges på sådanne, men Microsoft har nægtet at gøre noget ved den ellers ret åbenlyse mangel.

Det er blot et eksempel blandt mange.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [2299618380]
5. sep. 2013 04:09
Det kunne ikke være fordi HyperV ikke er et produkt der kan findes på MS Connect? :p
Gravatar #15 - Hubert
5. sep. 2013 06:45

Du har åbenbart ikke læst og forstået kritikken af win8. Ikke at det er særligt relevant for den her tråd men win8 giver ikke mig nogen merværdi der retfærdiggør at jeg gider omlægge mit workflow.
Gravatar #16 - Hubert
5. sep. 2013 06:47
Magten (11) skrev:

De har snartsagt konsulenter inden for alle områder så vidt jeg ved. Drift/implementering, it-sikkerehed osv.
Gravatar #17 - Magten
5. sep. 2013 07:11
Mort (13) skrev:
For at tage et eksempel, så er det stadig ikke muligt at køre med fladskærmsopløsning på Hyper-V maskiner.
Nu spørger jeg måske dumt... Hvad er fladskærmsopløsning?
Gravatar #18 - Hubert
5. sep. 2013 07:17
Magten (9) skrev:

Laver de ikke primært support, til partnere og designløsninger til kunder, der har den slags ønsker?
Gravatar #19 - Magten
5. sep. 2013 07:37
Hubert (18) skrev:
Laver de ikke primært support, til partnere og designløsninger til kunder, der har den slags ønsker?
Ikke kun, de laver også helt almindeligt konsulent arbejde.
Gravatar #20 - Bundy
5. sep. 2013 07:46
Magten (17) skrev:
Nu spørger jeg måske dumt... Hvad er fladskærmsopløsning?

Det lyder sært, men jeg gætter på widescreen, 16:10 og 16:9 :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login