mboost-dp1
Medielicens (igen igen) - sjov detalje
Jeg sidder lige og hyggelæser et oplæg som en licens arbejdsgruppe har fremlagt i 2004 - og som den kommende medielicens bygger på. Jeg faldt over følgende sætning cirka midt på side 45:
I forbindelse med forslag om at gøre licens til noget alle husstande skal betale;
Okay - nu er det pludselig problematisk at befolkningen skal betale for noget de ikke bruger?? WTF?! :)
Kilde
I forbindelse med forslag om at gøre licens til noget alle husstande skal betale;
Det forhold, at en lille gruppe af befolkningen skal betale for noget, de ikke bruger, kan umiddelbart
virke problematisk,(...)
Okay - nu er det pludselig problematisk at befolkningen skal betale for noget de ikke bruger?? WTF?! :)
Kilde
...og hvordan kan det være at folk der ikke kan tilgå tjenesterne, måske fordi de benytter linux eller fordi deres udbydder ikke har dansk IP stadig skal betale når folk uden apparater kan slippe? Dem uden apparater har jo stadig muligheden for at modtage signalerne - hvis man for eksempel har et stykke kobbertråd liggende..
Umildbart bud er fordi at DR kun er interesseret i at få en masse penge og derefter ikke kunne være mere ligeglade med kvaliteten af deres programmer og om folk reelt ser dem.
Desuden er det jo kun et mindretal det går udover og det er åbenbart okay, så længe det kun er et mindretal... Det ved vi fra tidligere diskussioner om dette, fra licens forsvarerne i dette forum.
Nope har ikke et positivt syn på DR.
Umildbart bud er fordi at DR kun er interesseret i at få en masse penge og derefter ikke kunne være mere ligeglade med kvaliteten af deres programmer og om folk reelt ser dem.
Desuden er det jo kun et mindretal det går udover og det er åbenbart okay, så længe det kun er et mindretal... Det ved vi fra tidligere diskussioner om dette, fra licens forsvarerne i dette forum.
Nope har ikke et positivt syn på DR.
I den lidt samme boldgade, så opdagede jeg her i december måned, at DR reklamerede på newz.dk. Hvornår har de igennem public service aftalen fået lov at bruge penge på at reklamere eksternt?
JP har også en fin leder om DR man kan tage et kig på i dag.
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=4152034
Jeg ville også gerne se sidste afsnit af dr2's julekalender. Så bliver man mødt af sådan en side her (.png), hvorefter jeg trykker på linket for at få noget hjælp. Der bliver man bare redirected til en side der ikke eksisterer på dr.dk. Og det samme hvis man trykker på hjælp knappen - top dollar DR!
JP har også en fin leder om DR man kan tage et kig på i dag.
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=4152034
Jeg ville også gerne se sidste afsnit af dr2's julekalender. Så bliver man mødt af sådan en side her (.png), hvorefter jeg trykker på linket for at få noget hjælp. Der bliver man bare redirected til en side der ikke eksisterer på dr.dk. Og det samme hvis man trykker på hjælp knappen - top dollar DR!
Nu du snakker sjove detaljer. I sin tid da alt det her shit med Medielicensen kom frem, mener det var en nyhed her på newz, gik jeg ind og læste store dele af forslaget Kulturministeriet havde fremstillet:
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=18679&noresize=yes
[6. juni 2006]
Nu vil jeg ikke starte en diskussion om hvorvidt man skal betale licens, men jeg har aldrig betalt, og det skal jeg heller ikke efter den nye Medielicens træder i kraft, men kan da ikke lade være med at overveje hvorvidt jeg vil lege AGP den dag de kommer - hvis de kan tage screenshots kan jeg også.
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=18679&noresize=yes
[6. juni 2006]
Nu vil jeg ikke starte en diskussion om hvorvidt man skal betale licens, men jeg har aldrig betalt, og det skal jeg heller ikke efter den nye Medielicens træder i kraft, men kan da ikke lade være med at overveje hvorvidt jeg vil lege AGP den dag de kommer - hvis de kan tage screenshots kan jeg også.
...men hvis der kommer nogle DR-folk, så kan det nok godt betale sig at lege AGP. Deres ansigtsudtryk må være guld værd, når de banker på, og der kommer en hyperaktiv ung knægt og åber, med et grafikkort i munden :)
...men hvis der kommer nogle DR-folk, så kan det nok godt betale sig at lege AGP. Deres ansigtsudtryk må være guld værd, når de banker på, og der kommer en hyperaktiv ung knægt og åber, med et grafikkort i munden :)
I tilfælde der er andre der sidder i samme situation og ikke lige kan lure den med Medielicens kontra firma betalt linie:
20. december 2006
Henvendelse vedrørende medielicens
Under henvisning til din henvendelse af 22. november 2006 vedrørende medielicens skal Kulturministeriet oplyse, at pc’ere, der opstilles i forbindelse med hjemmearbejdspladser, vil være dækket af den pågældende virksomheds medielicens. Dette følger af § 15, stk. 6 i den nye licensbekendtgørelse, der træder i kraft den 1. januar 2007. Bekendtgørelsen vil i det nye år kunne ses på Kulturministeriets hjemmeside – www.kum.dk.
Andre licenspligtige apparater i husstanden vil ikke være dækket af virksomhedens medielicens. I forlængelse heraf vil du skulle betale medielicens, hvis du eksempelvis er i besiddelse af et fjernsyn.
Kulturministeriet beklager den sene besvarelse.
Med venlig hilsen
20. december 2006
Henvendelse vedrørende medielicens
Under henvisning til din henvendelse af 22. november 2006 vedrørende medielicens skal Kulturministeriet oplyse, at pc’ere, der opstilles i forbindelse med hjemmearbejdspladser, vil være dækket af den pågældende virksomheds medielicens. Dette følger af § 15, stk. 6 i den nye licensbekendtgørelse, der træder i kraft den 1. januar 2007. Bekendtgørelsen vil i det nye år kunne ses på Kulturministeriets hjemmeside – www.kum.dk.
Andre licenspligtige apparater i husstanden vil ikke være dækket af virksomhedens medielicens. I forlængelse heraf vil du skulle betale medielicens, hvis du eksempelvis er i besiddelse af et fjernsyn.
Kulturministeriet beklager den sene besvarelse.
Med venlig hilsen
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund