mboost-dp1

Matematik og andre fag

Gå til bund
Gravatar #2 - Mort
28. okt. 2013 11:29
Ganske interessant artikel.

Jeg er selv en de omtalte "Not a math person" type og har forgæves prøvet mange forskellige måder at lære materialet på.

Indtil videre har jeg ikke fundet brugbart materiale som jeg har kunnet bruge til at lære matematik på over folkeskole niveau.

For flere år siden har jeg opgivet at kunne tillære mig det skillset og simpelthen konkluderet at jeg ikke var i stand til at lære matematik på det niveau som bruges i eller efter gymnasiet.

Jeg skal ikke afvise at det kan lade sig gøre for mig at lære matematikken på det niveau som er nødvendigt for at bringe det til universitetsniveau, men det kræver en anden måde at lære emnet på, end den klassiske metode som er brugt i alle de matematikbøger jeg har læst indtil videre.
Gravatar #3 - m910q
28. okt. 2013 15:43
Den matematikbog jeg havde på HTX virkede ret god. Den hedder "Teknisk matematik".
Jeg havde bl.a. også læren som skrev den.
Han/bogen virkede til at få alle med, både de gode og dårlige dem der tror de er dårlige.
Gravatar #4 - Anakardian
28. okt. 2013 16:48
Jeg så på et tidspunkt en udsendelse om en knægt der ikke kunne matematik og generelt ikke gad skolen mere.
Hen endte med at komme ud på en maskinstation et par dage om ugen og havde så kun nogle enkelte fag på skolen de resterende dage.
Hen endte med at blive helt god til matematikken da han først fandt ud af at den var nødvendig for at han kunne arbejde på maskinstationen i hans drømmejob.
Gravatar #5 - OxxY
28. okt. 2013 17:18
m910q (3) skrev:
Den matematikbog jeg havde på HTX virkede ret god. Den hedder "Teknisk matematik".
Jeg havde bl.a. også læren som skrev den.
Han/bogen virkede til at få alle med, både de gode og dårlige dem der tror de er dårlige.

Teknisk matematik er bestemt ikke et af de dårligste ekspemplarer af matematikbøger. Selvom den har tendens til at gå lidt hurtigt henover ligningsløsninger i eksemplerne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login