mboost-dp1
Køb ALDRIG hos cdon.com
For ca. 1 år siden bestilte min bror 9 cd'er hos cdon.com. Han bestilte dem således at han skulle betaler pr. efterkrav. Da posten kom, kom de med en lille pakke, hvor man tydeligt kunne se at der ikke var 9 cd'er i, men regningen lød alligevel på alle 9 cd'er. Han lod derfor pakken gå til posthuset, hvor han kunne hente den senere. Han kontaktede cdon.com og de forklarede at de kun havde 2 af cd'erne nu, og resten ville komme senere. De sendte en regning på de 2 cd'er, så min bror ikke skulle betale for de resterende 7 inden han havde fået dem.
Efter noget tid sendte de en rykker for regningen på 9 cd'er. Han kontaktede dem og de beklagede fejlen.
Her næsten et år efter modtog min bror et brev fra en advokat, der var hyret af cdon.com. Han skrev at min bror skulle betale dor de 9 cd'er samt de udgifter cdon.com har haft til en advokat.
Min bror skrev at han aldrig havde modtaget 9 cd'er og han derfor heller ikke havde kvitteret for dem og der derfor ikke er bevis for at de er modtaget, hvilket de ikke er.
Derfor skrev min bror at de skulle stoppe med at sende ham regninger for varer han ikke har modtaget.
Nu er der kommet brev mere, som fortæller at hen er registreret hos [url=www.rki.dk]RKI[/url] som dårlig betaler.
Han er nu nødt til at kontakte cdon.com's advokat for at blive fjernet fra rki.
Det er en useriøs måde at drive forretning på, og jeg håber at denne historie vil afholde folk fra at bruge cdon.com.
Jeg kan foreslå imusic.dk som et alternativ.
Jeg ville skreive ind til vagthundene på ekstrabladet, men kunne ikke finde en mail. En der kender den e-mail?
Efter noget tid sendte de en rykker for regningen på 9 cd'er. Han kontaktede dem og de beklagede fejlen.
Her næsten et år efter modtog min bror et brev fra en advokat, der var hyret af cdon.com. Han skrev at min bror skulle betale dor de 9 cd'er samt de udgifter cdon.com har haft til en advokat.
Min bror skrev at han aldrig havde modtaget 9 cd'er og han derfor heller ikke havde kvitteret for dem og der derfor ikke er bevis for at de er modtaget, hvilket de ikke er.
Derfor skrev min bror at de skulle stoppe med at sende ham regninger for varer han ikke har modtaget.
Nu er der kommet brev mere, som fortæller at hen er registreret hos [url=www.rki.dk]RKI[/url] som dårlig betaler.
Han er nu nødt til at kontakte cdon.com's advokat for at blive fjernet fra rki.
Det er en useriøs måde at drive forretning på, og jeg håber at denne historie vil afholde folk fra at bruge cdon.com.
Jeg kan foreslå imusic.dk som et alternativ.
Jeg ville skreive ind til vagthundene på ekstrabladet, men kunne ikke finde en mail. En der kender den e-mail?
Jeg har haft tæt på 200 handler med cdon og har aldrig haft problemer med deres kundeservice, så selvom historien lyder slem, afholder det mig bestemt ikke fra at blive ved med at handle med dem.
Jeg ved såmænd godt hvordan jeg skal kontakte dem og gør det jævnligt, så.. :)
[email protected], samme mailadresse som man får ordrebekræftelser fra, det er jo til at regne ud.
[email protected], samme mailadresse som man får ordrebekræftelser fra, det er jo til at regne ud.
Jeg har købt der en 10 gange og har aldrig haft problemer, men betaler så altid med dankort derinde. Ved enkelte andre (fra filmz) har haft lidt problemer med deres prissætning dog.
Hvis man skal ha' et alternativ til cd-køb, så er www.cd-wow.com stadig dejlig billig og stabil. Udvalget er ikke det største, men for danske cd'er, prøv www.cd-wow.dk.
Hvis man skal ha' et alternativ til cd-køb, så er www.cd-wow.com stadig dejlig billig og stabil. Udvalget er ikke det største, men for danske cd'er, prøv www.cd-wow.dk.
Øhh. jeg mente ikke at man uden videre kunne blive registreret i RKI, medmindre man er dømt skyldner først. Dvs har været i fogedretten. Men er dog ikke 1000% sikker på dette. Er du sikker på at de ikke bare skriver at han kommer i RKI hvis han ikke betaler?
Man kan ikke komme i RKI, hvis man bestrider at man skylder
beløbet og det ikke er afgjort i retten at man skal betale.
http://www.experian.dk/Home/Forbruger/Sp%C3%B8rgsm...
"4) Hvornår må man registrere?
For at en virksomhed må indberette uden dokumentation (skriftlig skylderkendelse eller retslig skridt), skal disse ting være opfyldt:
* Virksomheden har sendt 3 skriftlige rykkere til skyldneren
* I den sidste rykker er skyldneren blevet advaret om inkasso og indberetning til RKI registret
* Beløbet skal være på mere end 200 kroner
* Der må ikke være strid i sagen"
Der er absolut strid om hvorvidt der skal betales i dette tilfælde.
Send dokumentation til RKI for at beløbet ikke er erkendt, så
skal de fjerne registreringen øjeblikkeligt.
Og send en klage til advokatnævnet over den advokat som har
indberettet.
beløbet og det ikke er afgjort i retten at man skal betale.
http://www.experian.dk/Home/Forbruger/Sp%C3%B8rgsm...
"4) Hvornår må man registrere?
For at en virksomhed må indberette uden dokumentation (skriftlig skylderkendelse eller retslig skridt), skal disse ting være opfyldt:
* Virksomheden har sendt 3 skriftlige rykkere til skyldneren
* I den sidste rykker er skyldneren blevet advaret om inkasso og indberetning til RKI registret
* Beløbet skal være på mere end 200 kroner
* Der må ikke være strid i sagen"
Der er absolut strid om hvorvidt der skal betales i dette tilfælde.
Send dokumentation til RKI for at beløbet ikke er erkendt, så
skal de fjerne registreringen øjeblikkeligt.
Og send en klage til advokatnævnet over den advokat som har
indberettet.
Jeg vil også på det kraftigste fraråde at handle hos CDON.
Der findes adskillige eksempler på at de fucker deres kunder.
Du kan ikke regne med hvad de skriver og viser på deres website, fx. priser eller en bestemt version af en film.
Jeg fik personligt annuleret en ordre pga. en påstået prisfejl EFTER de havde sendt mig en juridisk bindende kvittering. Og selvom jeg sendte en lang klage fik jeg bare at vide at de "havde snakket med kunder som indrømmede at prisen var mistænkelig lav så jeg burde have kunnet indse det selv". Dette på trods af at prisen på pågældende serie ikke var meget anderledes end andre gode DVD-tilbud jeg har fundet tidligere.
Se en stor del af smøren i denne lange tråd fra post #115 og ned:
http://filmz.dk/forum/item/14407/#115
Jeg ved der var nogle stykker fra filmz.dk der fik en forkert version af Jaws uden alt det ekstra der var vist på deres side.
Der er også flere der oplever lange leveringstider hvor CDON stadig opkræver betaling. Se fx http://filmz.dk/forum/item/19740/#13 eller http://filmz.dk/forum/item/12268/
Deres kundeservice er utrolig dårlig og de behandler generelt ikke deres kunder særligt godt. Det er op til jer om I vil benytte jer af deres nogle gange tilsyneladende gode tilbud, men jeg handler personligt aldrig hos dem igen...
Der findes adskillige eksempler på at de fucker deres kunder.
Du kan ikke regne med hvad de skriver og viser på deres website, fx. priser eller en bestemt version af en film.
Jeg fik personligt annuleret en ordre pga. en påstået prisfejl EFTER de havde sendt mig en juridisk bindende kvittering. Og selvom jeg sendte en lang klage fik jeg bare at vide at de "havde snakket med kunder som indrømmede at prisen var mistænkelig lav så jeg burde have kunnet indse det selv". Dette på trods af at prisen på pågældende serie ikke var meget anderledes end andre gode DVD-tilbud jeg har fundet tidligere.
Se en stor del af smøren i denne lange tråd fra post #115 og ned:
http://filmz.dk/forum/item/14407/#115
Jeg ved der var nogle stykker fra filmz.dk der fik en forkert version af Jaws uden alt det ekstra der var vist på deres side.
Der er også flere der oplever lange leveringstider hvor CDON stadig opkræver betaling. Se fx http://filmz.dk/forum/item/19740/#13 eller http://filmz.dk/forum/item/12268/
Deres kundeservice er utrolig dårlig og de behandler generelt ikke deres kunder særligt godt. Det er op til jer om I vil benytte jer af deres nogle gange tilsyneladende gode tilbud, men jeg handler personligt aldrig hos dem igen...
Jeg handler ikke med nogen, som hverken vil mærke falske cd'er, eller lade dem gå retur når man opdager deffekten.
Falske cd'er er dem som ikke overholder, red book standarden fra Philips. Heriblandt dem med brugshindringer.
Og med hensyn til RKI:
Du skal enten erkende beløbet, eller have været i fogedretten.
Hvis man ikke har det, skal man naturligvis bede dem slette ens registrering.
Og i det øjeblik, man er igang med selv den mindste form for afdragsordning, så er man ikke længere en dårlig betaler.
Her skal de naturligvis ikke have en krone, før de har ryddet op efter sig selv.
Falske cd'er er dem som ikke overholder, red book standarden fra Philips. Heriblandt dem med brugshindringer.
Og med hensyn til RKI:
Du skal enten erkende beløbet, eller have været i fogedretten.
Hvis man ikke har det, skal man naturligvis bede dem slette ens registrering.
Og i det øjeblik, man er igang med selv den mindste form for afdragsordning, så er man ikke længere en dårlig betaler.
Her skal de naturligvis ikke have en krone, før de har ryddet op efter sig selv.
Jeg har kun handlet hos cdon.com én gang, men den ene gang gav mig bestemt ikke nogen grund til at klage.
Jeg havde bestilt en stak film, og betalt dem. Dagen efter sendte de en mail, om at de nu var afsendt.
Jeg kontaktede dem, da jeg efter nogle dage endnu ikke havde modtaget dem, hvorefter de sendte dem igen, og jeg havde dem efter 2 dage.
Der var ikke så meget som skyggen af problemer (udover post danmark...)
Jeg havde bestilt en stak film, og betalt dem. Dagen efter sendte de en mail, om at de nu var afsendt.
Jeg kontaktede dem, da jeg efter nogle dage endnu ikke havde modtaget dem, hvorefter de sendte dem igen, og jeg havde dem efter 2 dage.
Der var ikke så meget som skyggen af problemer (udover post danmark...)
Kender du en online CD-butik der mærkere som det rent faktisk er CD'er de sælger?
CDon gjorde engang, men holdt op med det. CD-WOW har aldrig gjort det og axelmusic var ude af stand til at forstå, hvorfor jeg ville have den oplysning.
CD-WOW udtrykte i det mindste at de forstod, men at deres leverandør nægte at give den oplysning, og at de ikke selv havde ressourcer til det/ville bruge energi på det, hvilket betød at jeg heller ikke køber CDer hos dem.
Kender du en online CD-butik der mærkere som det rent faktisk er CD'er de sælger?
CDon gjorde engang, men holdt op med det. CD-WOW har aldrig gjort det og axelmusic var ude af stand til at forstå, hvorfor jeg ville have den oplysning.
CD-WOW udtrykte i det mindste at de forstod, men at deres leverandør nægte at give den oplysning, og at de ikke selv havde ressourcer til det/ville bruge energi på det, hvilket betød at jeg heller ikke køber CDer hos dem.
#16 m_abs
Ahh forstod bare ikke lige hvad du mente... men ja det er noget af det værste når du ikke bare kan afspille helt normalt uden at rippe og der skal installeres alt muligt... derfor jeg køber overnettet på f.eks iTMS
Ahh forstod bare ikke lige hvad du mente... men ja det er noget af det værste når du ikke bare kan afspille helt normalt uden at rippe og der skal installeres alt muligt... derfor jeg køber overnettet på f.eks iTMS
Må så jo også indrømme at min primære kilde til musik er venner og deres harddiske... men hvis der er en sang jeg bare må eje, så bruger jeg iTMS da det helt klart er det nemmeste...
Må så jo også indrømme at min primære kilde til musik er venner og deres harddiske... men hvis der er en sang jeg bare må eje, så bruger jeg iTMS da det helt klart er det nemmeste...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund