mboost-dp1
Kids Can't Use Computers... And This Is Why It Should Worry You
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Er det ikke alt i laver? Jamen dog. For et skolebarn er det jo altid en start. Jeg har da fået en harddisk og et bundkort til at brænde af inden jeg fik krammet om det. :)
Du mener ikke at det er et problem at mange unge der bør have vokset op med IT har så lidt basal viden omkring tingene?
Jeg er dog enig at det er underholdende.
Er det ikke alt i laver? Jamen dog. For et skolebarn er det jo altid en start. Jeg har da fået en harddisk og et bundkort til at brænde af inden jeg fik krammet om det. :)
Du mener ikke at det er et problem at mange unge der bør have vokset op med IT har så lidt basal viden omkring tingene?
Jeg er dog enig at det er underholdende.
IT-ekspert Yvossen (9) skrev:#8
Det er jo også lidt det der er problemet, specielt når skolerne heller ikke kan tage ansvaret.
Jeg har fået et lille indblik i den kommuenale verden og selvom skolerne så ville tage ansvar så fik de næppe lov.
Ud over det kræver det et højere vidensniveau end det man typisk kan finde på en skole. Det betyder at det ikke er nok at lærerne kan undervise i ms office eller hvordan poderne kan bruge den version af windows skolen nu engang har på maskinerne. Det er heller ikke nok at læreren kan vise poderne hvordan man bruger en iPad... Der skal reele kompetancer til. Vi må nok bare indse at skal ungerne have kompetancer inden for den slags så må de søge det andet steds.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.