mboost-dp1
Jeg skal lige forstå pointen i denne her reklame...
Hvis jeg sætter min chef på plads. Så kan jeg altid komme på HTX?!?
Eller?
Hvis jeg har en dum lærer på HTX, skal jeg så bare sætte ham på plads og overtage undervisningen ligesom hende her i klippet??
hvad siger I?
Eller?
Hvis jeg har en dum lærer på HTX, skal jeg så bare sætte ham på plads og overtage undervisningen ligesom hende her i klippet??
hvad siger I?
Går selv på HHX, og bliver dagligt spammet ned af lærere osv der så gerne vil have os til at deltage i det der lort...
Ganske enkelt, "Who is the boss" handler om at man kan blive chef i en stor virksomhed.. Læs evt. pressemeddelelsen som jeg fik tilsendt
Ganske enkelt, "Who is the boss" handler om at man kan blive chef i en stor virksomhed.. Læs evt. pressemeddelelsen som jeg fik tilsendt
Teenager bliver chef i topvirksomhed
Jo, den er god nok: Syv topvirksomheder stiller et chefjob til rådighed for en elev i 8.-10. klasse. Det sker som led i en ny kampagne for handelsskolernes HG og hhx uddannelser under sloganet: ”Who is the boss – you are!”
I januar måned 2007 er det for syv elever i 8.-10.-klasse slut med at høre efter. I stedet er det dem, der bestemmer, hvor skabet skal stå. ”Who is the boss – you are!” Under det slogan sender HFI (Interesseorganisationen for Handelsskolernes ledelser) syv teenagere direkte ud i et chefjob. Formålet med kampagnen er at vise, at HG og hhx er den naturlige vej til en erhvervskarriere i attraktive virksomheder og brancher - enten direkte fra handelsskolen, eller via en videregående uddannelse.
Kampagnen er unik ved, at handelsskolerne indgår et samarbejde om co-branding med virksomheder, som de unge kender og gerne vil ansættes i. De unge får prøvet et job, som de kan kvalificere sig til, hvis de vælger hhx eller HG.
”Samfundet har brug for, at flere unge vælger en uddannelse, der retter sig mod erhvervslivet. Vi ser det ved, at virksomhederne står i kø for at få fat i vores elever. Vores grunduddannelse, HG, er en hurtig vej ud i erhvervslivet til attraktive jobs. Hhx er vores tilbud om en erhvervsrettet, gymnasial uddannelse, som giver adgang til alle videregående uddannelse,” siger bestyrelsesformand for HFI, Ingo Østerskov, om baggrunden for kampagnen.
Søger lederjob
I kampagnen skal de unge gennem en jobsøgningsproces, hvor de via SMS kvalificerer sig til at søge et chefjob i én af de syv virksomheder, som har stillet sig til rådighed for kampagnen. Virksomhederne er Danske Bank, SAS, Home, The Body Shop, Sonofon, Expert og organisationen Amnesty International. Typisk vil de unge kunne søge et job som marketing-, salgs- eller butikschef og får i januar måned to dage til at prøve fornemmelsen af et lederjob.
”Vi synes i SAS, at det er en fremragende anledning til at lade et ungt menneske komme ud i en helt konkret stilling og prøve sig selv af som leder i en stor virksomhed. Samtidig får jeg selv lejlighed til at tænke mine prioriteringer igennem, når jeg skal sætte den unge ind i mit job,” siger Director Leisure Sales Michael Binzer, SAS.
Kampagnen lanceres i denne uge og løber frem til marts 2007. Aktiviteterne kan følges på kampagnesitet www.whoistheboss.dk, hvor de unge bosser vil skrive blogs, mens de er i job. Sitet rummer desuden beskrivelse af de syv jobs, reklamefilm og ringetone samt info om uddannelserne.
FAKTA
Konkurrencen – bliv tilmeldt konkurrencen ved at sende en SMS med BOSS til 1277 fra den 23. oktober til den 30. november 2006. Dem der svarer rigtigt på konkurrencens tre spørgsmål via SMS, får adgang til at søge jobbet. Vinderne får direkte besked den 20. december.
Uddannelserne:
HG er handelsskolernes grunduddannelse. Den består af et toårigt grundforløb på handelsskolen og to år i praktik – ofte i en virksomhed inden for butik, handel, kontor eller finans.
Hhx er handelsskolernes treårige gymnasiale uddannelse, som har særligt fokus på engelsk på højniveau, økonomi, markedsføring, internationalisering og globalisering. Hhx giver adgang til alle videregående uddannelser.
#4 >
Nej, HTX er en studentereksamen hvor du bliver uddannet på et teknisk naturvidenskabeligt gymnasium. Men det er korrekt at det ofte er erhvervsskoler der ejer dem (Det er ihvertfald tilfældet i Hillerød kommune med Ehvervsskolen Hamlet).
Definationen fra CEU er:
Erhvervsuddannelse - er fællesnavnet for de faglige uddannelser, der fører frem til et svendebrev inden for en profession.
http://www.ceuherning.dk/erhvervsuddannelser/index...
Nej, HTX er en studentereksamen hvor du bliver uddannet på et teknisk naturvidenskabeligt gymnasium. Men det er korrekt at det ofte er erhvervsskoler der ejer dem (Det er ihvertfald tilfældet i Hillerød kommune med Ehvervsskolen Hamlet).
Definationen fra CEU er:
Erhvervsuddannelse - er fællesnavnet for de faglige uddannelser, der fører frem til et svendebrev inden for en profession.
http://www.ceuherning.dk/erhvervsuddannelser/index...
#6 KaW
De fleste HTx'er hører under EUC (Erhvervs Ungdoms eller CenterElever Uden Chancer :P)
Nogen steder hører det dog sammen med HHx og AMU.
Går selv på HTx i Køge på 2. år... Fed uddannelse :)
De fleste HTx'er hører under EUC (Erhvervs Ungdoms eller CenterElever Uden Chancer :P)
Nogen steder hører det dog sammen med HHx og AMU.
Går selv på HTx i Køge på 2. år... Fed uddannelse :)
HTX er ikke en uddannelse, men et værtshus med internetamokk, jeg rettede lige din misforståelse.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund