mboost-dp1

Jamo A 3CEN.5 som TV-højtaler

Gå til bund
Gravatar #1 - BetaLyte
21. nov. 2013 19:26
Jeg søger en højtaler, som jeg kan sætte direkte til mit TV i en mini-jack udgang.

Jeg har funden denne centerhøjtaler:
http://www.cinemagic.dk/shop/jamo-a-3cen-357498p.h...

Men jeg er i tvivl om jeg kan sætte den direkte til TV'et.

Indgang til højtaleren ser ud til at være normale højtaler ledninger, så der burde man jo kunne finde/lave en adapter til mini-jack.

Det jeg tænker på mere specifikt, er om de ikke skal igennem en forstærker, og om de ikke skal have strøm?

For jeg synes, at beskrivelsen af den lyder som om, at de bare kan sættes til en fjernsyn.
Gravatar #2 - Ronson ⅍
21. nov. 2013 20:37
Det er en passiv højttaler, så der er ikke forstærker i.
Jeg ved ikke om der sker noget med hovedtlfudgangen hvis du sætter den direkte til, men du får i hvert fald ikke noget lyd ud af det..

Du kan bruge alt fra en soundbar til pc-højttalere, hvis det skal være aktive højttalere.
Gravatar #3 - BetaLyte
22. nov. 2013 07:15
Ja, det tænkte jeg nok, jeg blev bare i tvivl, på grund af den måde produktbeskrivelsen er formuleret på.

Men ok, mange tak. =)

Så må jeg kigger mig om efter pc-højtalere, se om jeg kan finde nogle hvor det er én enhed, og de stadig kan levere nogenlunde lyd. Soundbares er alt for dyre.
Gravatar #5 - engfeh
22. nov. 2013 10:55
#4: "AX510 is for UltraSharp and select other models with a Soundbar power pass-through connector."

Så nej, med mindre BetaLyte har en Dell-skærm.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
22. nov. 2013 12:32
Bilka har en soundbar+sub fra i morgen til 999,-
http://www.bilka.dk/search?text=2160&cmpid=avi...
Gravatar #7 - BetaLyte
22. nov. 2013 15:48
#4 what he (#5, red) said. =) Det er en Phillips skærm.

#6 Det er også for dyrt. Jeg leder efter noget i max 300-500 området.

Højtaleren er faktisk til min gamle svigerfar, og skal sådan set bare stå for at sende lyden frem mod seeren, i stedet for bagud.
Derfor skal der heller ikke være sub, for de ser ikke film eller noget, og hverken Vild med dansk eller TV avisen bliver særligt forbedret af extra bas.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login