mboost-dp1

Introducing Windows Red: A serious plan to fix Windows 8

Gå til bund
Gravatar #2 - XorpiZ
4. jun. 2013 07:32
Det ligner en grim blanding af Ubuntu, Android og Windows 8. Han mener forhåbentlig ikke seriøst, at det er vejen frem.
Gravatar #3 - Magten
4. jun. 2013 07:38
Det sjove er folk der forsøger at gøre sig kloge på hvad Windows 8.1 kommer med af ændringer og allerede nu konstaterer hvad der ikke kommer, længe før det er færdigudviklet.

Eksempel:
Nr 11: Get rid of the Charms bar and make Snap View more flexible

Ifølge flere rapporter fra 8.1 leaks så er lige præcis Snap blevet gjort mere fleksibelt. Men hey, han ville jo ikke have nogen historie hvis han skulle forholde sig til virkeligheden.

(Jeg har kun kigget det hurtigt igennem og synes ovenstående var morsomt, tager et nærmere kig på det senere ^^)
Gravatar #4 - Magten
5. jun. 2013 08:42
Her kan Snap ses i 8.1 (i slutningen af videoen):

Artiklen:
"Windows Red Duo" - Dual boot? Altså have to OS'er for at kunne bruge en hybrid enhed.. Det er da at besværliggøre tingene.

"Touring the Windows Red Pro Desktop"
Jeg forstår virkelig ikke folk behov for start menuen. Efter 3 år med OSX og 2 år med Windows 8 så kan jeg virkelig ikke se hvad jeg skal bruge den til.

"Run Metro apps in Windows Red Pro"
Metro apps i vinduer kan give mening. Jeg har dog ikke selv prøvet det, så hvor brugbart det er skal jeg ikke kunne sige, men jeg kunne forestille mig gestures blev besværligt.

"Use live tiles in Windows Red Pro"
At samle notifications efter de er vist giver god mening, men resten kan jeg ikke helt forene mig med.

"Make it easier to organize the Windows Red Pro Desktop"
Jeg er på ingen måde fan af Mission Control i OSX, og jeg kan nu heller ikke rigtig se det brugbare i den her løsning. Min desktop holder jeg generelt fri for alt muligt crap. Dokumenter og billeder hører efter min mening slet ikke hjemme der og har aldrig gjort det.

"Bring the People app to Windows Red Pro"
People app'en bryder jeg mig ikke rigtig om, men jeg er enig i der mangler et godt sted at håndtere kontakter.

"Embed shared services into Windows Red Pro apps"
Ja tak! :)

"Build a better Control Panel in Windows Red Pro"
Med et bedre look kunne det godt blive brugbart. Det mangler også lidt idag, selvom 8.1 retter op på noget af det. Man kan håbe MS gør mere ud af det..

"Touring Windows Red Mobile"
Væk med desktoppen eller lad alle bruge den.
Jeg forstår ikke helt hvorfor de vil af med Charms baren og putte dens funktioner ind i apps - det giver en god konsistent oplevelse som det er idag.
Knapperne er der ikke noget nyt i, men det ved de forhåbentlig godt.

"Deliver a true tablet version of Office for Windows Red Mobile"
Enig, og det er skam også på vej, Excel, Word og PowerPoint i hvert fald - OneNote eksisterer allerede.

"Create a Settings app for Windows Red Mobile"
Så vil jeg hellere have 3g, wifi, osv toggles i Charms baren, det giver ikke mening at gemme dem væk i en app. De skal være let og hurtigt tilgængelige ligesom i Android.
Gravatar #5 - Nåkja
5. jun. 2013 08:54
Magten (4) skrev:
Jeg forstår virkelig ikke folk behov for start menuen. Efter 3 år med OSX og 2 år med Windows 8 så kan jeg virkelig ikke se hvad jeg skal bruge den til.

Jeg synes at metro udgaven af alle apps er AAAALT for svær at komme til. Man skal navigere langt rundt med musen, og den er uoverskuelig. Måske er startmenuen ikke den bedste løsning, men jeg synes at metro løsningen er helt ad helvede til, hvis man ikke har en touch skærm, og ringe, hvis man har. Der er alt for lidt liste over den til at man hurtigt får et god overblik med en 20" skærm.

Desuden synes jeg at deres "aktive hjørner" er noget fanden har skabt. man kører musen hen, og venter i håbet om at der sker et eller andet. Den ventetid kunne jeg godt have undværet.

Jeg synes at navigationen i Windows 7 fungerer langt bedre, og jeg kan ikke forstå at man erstatter den med noget, der fungerer ringere.
Gravatar #6 - Nåkja
5. jun. 2013 09:05
478907111414718754684 (5) skrev:
Jeg synes at navigationen i Windows 7 fungerer langt bedre, og jeg kan ikke forstå at man erstatter den med noget, der fungerer ringere.

Men indtil MS er færdige med at fjumre rundt og finde til rette, holder jeg ud med Windows 7 på arbejdet.
Gravatar #7 - Hubert
5. jun. 2013 09:06

Snap er vel i virkeligheden blot nu blevet til det, det burde have været fra starten af.

Red Duo - Enig det er fuldstændig tåbeligt at skulle køre dualboot.

Startmenu - En fuldskærms start menu giver for mig lige så meget mening som dualboot.

People app - Jeg går ud fra at man kan installere denne app?

Embed shared services - hvad tænkes der på her?

Gravatar #8 - Magten
5. jun. 2013 09:22
Jeg synes at metro udgaven af alle apps er AAAALT for svær at komme til. Man skal navigere langt rundt med musen, og den er uoverskuelig. Måske er startmenuen ikke den bedste løsning, men jeg synes at metro løsningen er helt ad helvede til, hvis man ikke har en touch skærm, og ringe, hvis man har. Der er alt for lidt liste over den til at man hurtigt får et god overblik med en 20" skærm.
Enig i at det er for svært og uoverskueligt i dag. Det ændres dog med 8.1 - hvor godt det virker ved jeg ikke, har ikke haft tid til at teste særlig meget på de leaks der har været.

Jeg søger mest efter de programmer jeg skal bruge. Kunne dog godt bruge en mere diskret søgefunktion - noget ala den i OSX.

Desuden synes jeg at deres "aktive hjørner" er noget fanden har skabt. man kører musen hen, og venter i håbet om at der sker et eller andet. Den ventetid kunne jeg godt have undværet.
Det er vel kun Charms baren der er lidt ventetid på? Synes ikke jeg har oplevet det i venstre side af skærmen. Men ellers så prøv at køre musen op eller end fra et hjørne, så er der ingen ventetid.
Gravatar #9 - Nåkja
5. jun. 2013 09:25
Magten (8) skrev:
Enig i at det er for svært og uoverskueligt i dag. Det ændres dog med 8.1 - hvor godt det virker ved jeg ikke, har ikke haft tid til at teste særlig meget på de leaks der har været.

Jeg formoder at det stadig er besværligt at komme ind til listen?
Og at jeg stadig skal flåes over i et helt andet fuldskærmsbillede...

Magten (8) skrev:
Det er vel kun Charms baren der er lidt ventetid på?

Jeg oplever at jeg skal vente, hver gang jeg skal have en af siderne/bunden til at køre ind. Nogle gange skal jeg fjumre rundt i bunden af skærmen i 10-20 sekunder, inden W8 forstår at jeg prøver at kalde bund-bjælken frem, så jeg kan klikke på alle apps.

Jeg forstår slet ikke hvordan de hjørner/sider er en forbedring af min brugeroplevelse.
Gravatar #10 - Magten
5. jun. 2013 09:35
Hubert (7) skrev:

Snap er vel i virkeligheden blot nu blevet til det, det burde have været fra starten af.

Red Duo - Enig det er fuldstændig tåbeligt at skulle køre dualboot.

Startmenu - En fuldskærms start menu giver for mig lige så meget mening som dualboot.

People app - Jeg går ud fra at man kan installere denne app?

Embed shared services - hvad tænkes der på her?
Snap burde have været sådan fra start af ja.

Mht Startmenuen så bruger jeg den ikke så meget som "Start" men til at danne mig et hurtigt overblik over notifikationer fra mails, Twitter, Facebook, IRC osv. Det er den god til imo.

People app er med default. Jeg har prøvet at bruge den både med mus/tastatur og med touch, men lige besværlig og rodet synes jeg den er :(

Shared Services er muligheden for at dele indhold imellem apps. Fx kan jeg fra min billed app uploade direkte til Twitter, SkyDrive mail og alle de apps der nu understøtter det.
Fra Xbox Music kan jeg dele på Twitter/Facebook/mail hvad jeg hører fx.
Microsoft kalder det "Contracts" mener jeg.
Gravatar #11 - Magten
5. jun. 2013 09:43
478907111414718754684 (9) skrev:
Jeg formoder at det stadig er besværligt at komme ind til listen?
Og at jeg stadig skal flåes over i et helt andet fuldskærmsbillede...
Fuldskærm vil den stadig være ja. Hvor besværligt det er ved jeg som sagt ikke :)

478907111414718754684 (9) skrev:
Jeg oplever at jeg skal vente, hver gang jeg skal have en af siderne/bunden til at køre ind. Nogle gange skal jeg fjumre rundt i bunden af skærmen i 10-20 sekunder, inden W8 forstår at jeg prøver at kalde bund-bjælken frem, så jeg kan klikke på alle apps.
"You're doing it wrong" :)
Menuen i bunden kommer kun frem hvis du højreklikker ;)
Gravatar #12 - Nåkja
5. jun. 2013 09:46
Magten (11) skrev:
Menuen i bunden kommer kun frem hvis du højreklikker ;)

Hvor er det dog dejligt intuitivt!
http://www.gifsforum.com/images/meme/herp%20derp/g...

Hvad fanden har de tænkt på, da de introducerede det? De aktive områder må være et af de største usability fuckups, jeg har oplevet i software nogensinde.
Gravatar #13 - Hubert
5. jun. 2013 09:55
Magten (10) skrev:

Mht Startmenuen så bruger jeg den ikke så meget som "Start" men til at danne mig et hurtigt overblik over notifikationer fra mails, Twitter, Facebook, IRC osv. Det er den god til imo.

Jeg vil hellere have widgets på min desktop.

People app er med default. Jeg har prøvet at bruge den både med mus/tastatur og med touch, men lige besværlig og rodet synes jeg den er :(

Nu har jeg ikke brugt det men hvis det minder bare en smule om det lort htc har vil jeg heller ikke bruge det

Shared Services er muligheden for at dele indhold imellem apps. Fx kan jeg fra min billed app uploade direkte til Twitter, SkyDrive mail og alle de apps der nu understøtter det.
Fra Xbox Music kan jeg dele på Twitter/Facebook/mail hvad jeg hører fx.
Microsoft kalder det "Contracts" mener jeg.

Jeg personligt har meget lidt at bruge den slags til på min desktop. På mobilen bruger jeg det engang imellem.
Gravatar #14 - Chewy
5. jun. 2013 19:39
@ #8

Udfra den video du postede, er jeg ikke videre imponeret.
Startmenuen kan stadig vise info, på under 1/4 af skærmen. Som Metro skal bruge 2, måske 3, skærmbilleder på at vise..
Og så oven i købet på en meget mindre overskuelig måde.. (Istedet for at smide ting ind i en mappe, men så kan bevæge sig videre fra, er alt "foldet ud" konsekvent...)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login