mboost-dp1
International Quick Payments?
Nogen der kender noget til det foretagende? Har for noget tid siden modtaget noget spam fra dem, men da var deres side nede. Nu har de fået deres side op og køre.
spam mailen: (selvfølgelig ikke direkte fra dem)
Det handler om overførsler af løn som man vil få mindst 5% af i honorar for hver overførsel. Det er en lidt mærkværdig og mistænksom måde at håndtere lønninger på. Det er vel nok hvidvaskning af penge hvor arbejdet spredes ud over så mange folk som muligt så det bliver svært for politiet at opklare.
Nogen der kender lidt nærmere til det?
spam mailen: (selvfølgelig ikke direkte fra dem)
Good day to you,
IQP Inc. is hiring now across the DENMARK.
Available PART-TIME vacancies:
- Payment Processing Assistants/Managers(about 30.000 kr.)
- Call Center Operators(Women with pleasant voice, about 15.000 kr.)
Requirements for the candidates: reliability, honesty, responsibility and diligence.
Be in touch all of this requirements are along with your personality and make a sound investment of yourself.
In case you need more information please do not hesitate to contact us.
Register right now, and receive your first money in 2-3 days!
Best Regards,
Ms. Kate Wright
H.R. Manager
International Quick Payments
E-Mail: [email protected]
URL: www.iqp-dk.com
Det handler om overførsler af løn som man vil få mindst 5% af i honorar for hver overførsel. Det er en lidt mærkværdig og mistænksom måde at håndtere lønninger på. Det er vel nok hvidvaskning af penge hvor arbejdet spredes ud over så mange folk som muligt så det bliver svært for politiet at opklare.
Nogen der kender lidt nærmere til det?
Ja, jeg er også nået så langt. Jeg ved at ved udenlandske overførsler har man en hvis periode hvor man kan tilbagekalde en overførsel. Det kan så være at det er et fup firma som overfører penge til mig som så godtroende sender pengene videre i følge aftalen, hvor firmaet tilbagekalder pengene i håb om at jeg ikke når at reagere og så står med et minus på kontoen. Så jeg vil tage mine forbehold og snakke lidt med banken først og oprette en konto til formålet.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29239
Du er nok ikke helt galt i byen, mht hvidvaskning af penge..
.. men hvis man deltager i god tro, og får sine 5% - har man så et problem?
Du er nok ikke helt galt i byen, mht hvidvaskning af penge..
.. men hvis man deltager i god tro, og får sine 5% - har man så et problem?
#9 buch
Hvis du har fået en tilsyneladelig oprigtig og original kvittering fra sælgeren, så kan du undgå sigtelse.
For omkring 2 år siden købte jeg et PodSpeaker sæt(dem fra hifiklubben) af en sælger på den blå avis. Jeg fik en original kvittering fra HiFiKlubben, fuldkommen som de så ud da jeg købte anlæg dernede. Desuden fik jeg en kvittering på at de ikke var stjålet med hans underskrift, navn og adresse. Ialt betalte jeg 2500 kr for det, altså en del under halv pris. Men der var store skrammer på begge højtalere og på bassen, så var jeg rimelig nok.
Et halvt år senere blev jeg så mødt af to politibetjente med en sigtelse for hæleri i hånden! Jeg var i retten to gange og blev til sidst erkendt uskyldig og fik erstatning på 2834 kr af tyven/sælgeren da politiet havde konfiskeret mine højtalere.
Har dog også hørt om folk som har fået konfiskeret de ting de har købt og har en lille notis på deres straffeattest...
Hvis du har fået en tilsyneladelig oprigtig og original kvittering fra sælgeren, så kan du undgå sigtelse.
For omkring 2 år siden købte jeg et PodSpeaker sæt(dem fra hifiklubben) af en sælger på den blå avis. Jeg fik en original kvittering fra HiFiKlubben, fuldkommen som de så ud da jeg købte anlæg dernede. Desuden fik jeg en kvittering på at de ikke var stjålet med hans underskrift, navn og adresse. Ialt betalte jeg 2500 kr for det, altså en del under halv pris. Men der var store skrammer på begge højtalere og på bassen, så var jeg rimelig nok.
Et halvt år senere blev jeg så mødt af to politibetjente med en sigtelse for hæleri i hånden! Jeg var i retten to gange og blev til sidst erkendt uskyldig og fik erstatning på 2834 kr af tyven/sælgeren da politiet havde konfiskeret mine højtalere.
Har dog også hørt om folk som har fået konfiskeret de ting de har købt og har en lille notis på deres straffeattest...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund