mboost-dp1
IDC: 40 procent af verdens udviklere koder kun i deres fritid
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ah du mener om et hello world program er nok.
IDC siger selv:
hvilket ikke er særligt veldefineret, men som jeg trods alt synes antyder at det er folk som bruger en del tid på det regelmæssigt.
Ah du mener om et hello world program er nok.
IDC siger selv:
This report represents the first time that IDC has analyzed and estimated the hobbyist developer population, which IDC defines broadly as students or workers who engaged in regular development activity outside of the context of their primary occupation.
hvilket ikke er særligt veldefineret, men som jeg trods alt synes antyder at det er folk som bruger en del tid på det regelmæssigt.
Nu kan vi jo så begive os ind i en diskussion om professionelle udviklere også gør det.arne_v (7) skrev:Og hobby udviklere skriver sjældent dokumentation og laver UML diagrammer.
Et mere praktisk eksempel ville være at kigge på et specifikt område, som f.eks. apps til mobiletelefoner.
Som professionel udvikler af en app til en række mobiltelefoner har jeg et langt større ansvar, og skal håndtere en langt større problemrække end hobbyudviklere. Og jeg er samtidigt begrænset af lovmæssige regulationer og så videre.
Disse ting er ikke relevante for hobbyudviklere. Mange kunne udvikle en app til Windows Phone der kan optage en video besked, og sende den til en anden person via. en server.
Men de ville nok være ligeglad med at telefon X med OS opdateirng Y og firmware Z ville genstarte hvis de forsøgte at optage HD video, selvom telefonen faktisk ikke understøtter det.
Det er bare én af de ting som adskiller professionelle og indie-udviklerne.
Claus Jørgensen (Windcape) (8) skrev:Nu kan vi jo så begive os ind i en diskussion om professionelle udviklere også gør det.
Vi kan vel være enige om at nogen gør.
Claus Jørgensen (Windcape) (8) skrev:
Som professionel udvikler af en app til en række mobiltelefoner har jeg et langt større ansvar, og skal håndtere en langt større problemrække end hobbyudviklere. Og jeg er samtidigt begrænset af lovmæssige regulationer og så videre.
Disse ting er ikke relevante for hobbyudviklere. Mange kunne udvikle en app til Windows Phone der kan optage en video besked, og sende den til en anden person via. en server.
Men de ville nok være ligeglad med at telefon X med OS opdateirng Y og firmware Z ville genstarte hvis de forsøgte at optage HD video, selvom telefonen faktisk ikke understøtter det.
Det er bare én af de ting som adskiller professionelle og indie-udviklerne.
Ja.
Jeg forsøgte ikke at sige at dokumentation og UML er eneste eller vigtigste forskel.
Jeg forsøgte at sige at det i mine øjne mest oplagte tvivlstilfælde om det er udvikling eller ej - næppe gør den store forskel for hobby udviklere.
Hvis HTML, CSS, JS og PHP er udvikling så er det at skrive en .bat fil, eller et .vbs script vel også og så kan stort set hvem som helst kalde sig hobbyudviklere.
Jeg har set hobbyudviklere udvikle ting som var langt mere brugbare end de professionelt udviklede alternativer der fandtes, men prisen er ofte at arbejdet ikke er af særlig høj kvalitet.
Man kan få lavet en masse funktionalitet, på meget kort tid, hvis man er ligeglad med kode kvalitet, genbrugbarhed, stabilitet og ikke mindst sikkerhed.
Når det er sagt, så tror jeg at de fleste professionelle udviklere er startet som hobbyudviklere.
Jeg har set hobbyudviklere udvikle ting som var langt mere brugbare end de professionelt udviklede alternativer der fandtes, men prisen er ofte at arbejdet ikke er af særlig høj kvalitet.
Man kan få lavet en masse funktionalitet, på meget kort tid, hvis man er ligeglad med kode kvalitet, genbrugbarhed, stabilitet og ikke mindst sikkerhed.
Når det er sagt, så tror jeg at de fleste professionelle udviklere er startet som hobbyudviklere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.