mboost-dp1
Hvilken Android-telefon skal man vælge?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Min Lumia 920 er begyndt at være lidt slidt, efterhånden og jeg overvejer om jeg skal kaste mig ud i Android-verdenen (selvom det ikke huer mig).
Men hvilken skal man vælge? Jeg er ikke interesseret i at bruge en forfærdelig masse penge på en telefon, da jeg primært bruger den til festbilleder, lidt små-apps og så surferi.
Men hvilken skal man vælge? Jeg er ikke interesseret i at bruge en forfærdelig masse penge på en telefon, da jeg primært bruger den til festbilleder, lidt små-apps og så surferi.
Nexus 5 er god og billig. Den halter måske lidt med batteri hvis du er kraftig power user, men ellers klarer den det fint. Hvis du forventer perfekte* billeder fra festen, så er kameraet måske heller ikke i top.
Ellers har jeg hørt godt om Motorolas Moto-serie hvis man ønsker noget til en fair pris.
* mobilkamera-perfekte.
Nexus 5 er god og billig. Den halter måske lidt med batteri hvis du er kraftig power user, men ellers klarer den det fint. Hvis du forventer perfekte* billeder fra festen, så er kameraet måske heller ikke i top.
Ellers har jeg hørt godt om Motorolas Moto-serie hvis man ønsker noget til en fair pris.
* mobilkamera-perfekte.
Hvorfor skriver du "man" i overskriften når du mener "jeg"?
Anywho, hvad med en Huawei Ascend Y550? 4G til 1000 kr.
Anywho, hvad med en Huawei Ascend Y550? 4G til 1000 kr.
Jeg havde en Y330 mellem G3 og OPO fordi jeg skulle have noget billigt mens jeg ventede. Den kan jeg ikke rigtig anbefale.
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6493...
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6493...
Ronson ⅍ (11) skrev:Måtte sende den retur da den genstartede periodisk. Er endt på en OPO, men LG G3 var klart mere gennemført rent fysisk. Batteritiden kan jeg ærligtalt ikke huske meget om, men OPO holder længere. Kan nemt holde 3 dage med mit forbrug, 4-5 dage med minimalt forbrug.
OPOen er ret lækker. Det kunne godt ende med sådan en - de kan sikkert findes brugt til billige penge efterhånden.
Manofsciencemanoffaith (12) skrev:Hvorfor skriver du "man" i overskriften når du mener "jeg"?
Det kunne jo være andre kunne blive inspireret.
Huaweis telefoner ser lidt for 'discount' ud. Ikke at udseendet betyder alverden, men alligevel.
XorpiZ (16) skrev:Huaweis telefoner ser lidt for 'discount' ud. Ikke at udseendet betyder alverden, men alligevel.
Det er lidt begrænset, hvor meget glas og metal man kan få for 1000 kr., når Quang og hans chef(er) også skal have mad på bordet.
Manofsciencemanoffaith (17) skrev:Det er lidt begrænset, hvor meget glas og metal man kan få for 1000 kr., når Quang og hans chef(er) også skal have mad på bordet.
Det behøver ikke være glas og metal. OPO er plastik, men ser noget mere lækker ud end Huawei Y550 f.eks.
Og 1.000 kr. er heller ikke nogen fast grænse. Det var bare et udgangspunkt.
Ville personligt aldrig købe en Android-telefon uden support for microSD. Så kan Nexus 5 fans ellers bræge så meget de vil, men en telefon hvor du kan nemt smide et 64 eller 128 GB class 10 kort i (de koster 5-800 kr.) og have masser af billig lagerplads der kan bruges til det meste er en fornøjelse. Anbefaler dog som minimum en telefon med 32 GB intern hukommelse :-)
Jeg anbefaler også at undersøge om en evt. telefon har root-support fra communitiet på XDA Developers. Det gør det bl.a. muligt at inkoorperere bedre tyverisikring (Avast Anti-Theft som er gratis) som kan overleve et factory wipe. Jeg fik min Nexus 7 tablet tilbage på den måde dengang den var blevet hugget. Tør du ikke rode med rooting er det dog helt ok.
Jeg anbefaler også at undersøge om en evt. telefon har root-support fra communitiet på XDA Developers. Det gør det bl.a. muligt at inkoorperere bedre tyverisikring (Avast Anti-Theft som er gratis) som kan overleve et factory wipe. Jeg fik min Nexus 7 tablet tilbage på den måde dengang den var blevet hugget. Tør du ikke rode med rooting er det dog helt ok.
M2'eren ser lækker ud. Den ryger lige på shortlisten!
Jeg må erkende, at jeg ikke gider roote. En telefon, for mig, er bare noget der skal virke. Jeg gider ikke pille og gøre ved og den slags. Jeg bruger umiddelbart omkring 9 GB på min Lumia 920, så en 16 GB model er længe fint til mig.
Jeg må erkende, at jeg ikke gider roote. En telefon, for mig, er bare noget der skal virke. Jeg gider ikke pille og gøre ved og den slags. Jeg bruger umiddelbart omkring 9 GB på min Lumia 920, så en 16 GB model er længe fint til mig.
Som Nexus-bruger, så vil jeg sige det med SD-kort support er meget individuelt. Jeg har personligt en 32 GB Nexus 5 og jeg har endnu ikke været tæt på at bruge al min plads*. I hverdagen streames alt hvad jeg har brug for, WiMP, Plex mv. og når der skal rejses, så henter jeg det ned på enheden som jeg har brug for fra selv samme systemer. Sjældent har jeg set film i større mængder på rejser og hvis det endeligt skulle blive nødvendigt, så har jeg da mulighed for at mounte et USB-drev ... som jeg kun har brugt fordi jeg kunne, ikke fordi jeg har haft brug for det.
* https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/Screen...
Som Nexus-bruger, så vil jeg sige det med SD-kort support er meget individuelt. Jeg har personligt en 32 GB Nexus 5 og jeg har endnu ikke været tæt på at bruge al min plads*. I hverdagen streames alt hvad jeg har brug for, WiMP, Plex mv. og når der skal rejses, så henter jeg det ned på enheden som jeg har brug for fra selv samme systemer. Sjældent har jeg set film i større mængder på rejser og hvis det endeligt skulle blive nødvendigt, så har jeg da mulighed for at mounte et USB-drev ... som jeg kun har brugt fordi jeg kunne, ikke fordi jeg har haft brug for det.
* https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/Screen...
Asus har lige offentliggjort deres nye Zenfone 2. Den har nogle ret pæne specs (4GB ram, Quadcore Intel Atom, Full HD 5,5" skærm) og så ser den oven i købet ud til at blive ret billig.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/asus-lancerer-zen...
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/asus-lancerer-zen...
Fjolle (4) skrev:Moto E eller G er nok det bedste du får i den prisklasse.
Jeg har ikke forstand på telefoner... Men jeg har lige fået en Motorola Moto G 2nd Gen. Så, for what it's worth, så er jeg ret tilfreds.
Den føles solid, for det første, selvom den er billig. Og hvis du bruger sådan noget, så er der jo plads til microSD og to SIM-kort... Personligt er jeg pisse fucking glad for endelig at have en mobil, der ikke skal lades op hver nat :P Det har jeg ikke haft siden min sidste dumbphone. Jeg læste mig til, at der var sat lidt fokus på batteritiden, og man generelt fik meget for pengene. Mener jeg så et sted, at der er en meget lille indtjening per solgt telefon, og at meget af prisen svinder ved, at kameraet ikke er fantastisk. Personligt går jeg ikke op i at have et godt mobil-kamera. Hvis jeg ville tage kvalitetsbilleder, så ville jeg bruge et rigtigt kamera.
Anyway, thumbs up herfra.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.