mboost-dp1
Huawei Ascend Y530
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
For lidt over et halvt år siden, købte jeg ny mini-mobil. En Samsung Galaxy Pocket 2, som jeg i det store hele er meget glad for. Det er ikke en super-mobil, men den gør det den skal, uden at fylde for meget i lommen. Den har bare en meget meget alvorlig mangel, som jeg ikke var opmærksom på, da jeg købte den; den har ingen proximity sensor, hvilket gør det til en kamp at tale i telefon med folk, fordi den ikke bare slukker den fucking skærm, som min gamle Samsung Galaxy Gio gjorde.
Det værste af det hele var, at jeg samtidig så på en Huawei Ascend Y330, til samme pris, og overvejede længe hvilken en jeg skulle have, inden jeg valgte den forkerte. Nu finder jeg så ud af, at både Y330 og Y530 har proximity sensor, og derfor opfylder dét krav.
Og så til årsagen til alt dette: Er der nogen er har en Y530, og hvad er jeres erfaringer med sådan én? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på, der i sidste ende kan være lige så stort et problem, som den manglende sensor viste sig a være?
Og så lige en ret vigtig ting. Min gamle Samsung Galaxy Gio blev registreret i Windows som USB mass storage, hvis jeg installerede driveren fra Kies pakken.
Min Samsung Galaxy Pocket 2, kommer kun som en eller anden skummel kamera enhed, i stedet for at blive vist som mass storage. Hvordan og hvorledes med Huawei Ascend Y530, er jeg så heldig, at den rent faktisk bare bliver registeret som USB mass storage, uden alt for meget elendigt pis?
Det værste af det hele var, at jeg samtidig så på en Huawei Ascend Y330, til samme pris, og overvejede længe hvilken en jeg skulle have, inden jeg valgte den forkerte. Nu finder jeg så ud af, at både Y330 og Y530 har proximity sensor, og derfor opfylder dét krav.
Og så til årsagen til alt dette: Er der nogen er har en Y530, og hvad er jeres erfaringer med sådan én? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på, der i sidste ende kan være lige så stort et problem, som den manglende sensor viste sig a være?
Og så lige en ret vigtig ting. Min gamle Samsung Galaxy Gio blev registreret i Windows som USB mass storage, hvis jeg installerede driveren fra Kies pakken.
Min Samsung Galaxy Pocket 2, kommer kun som en eller anden skummel kamera enhed, i stedet for at blive vist som mass storage. Hvordan og hvorledes med Huawei Ascend Y530, er jeg så heldig, at den rent faktisk bare bliver registeret som USB mass storage, uden alt for meget elendigt pis?
Hvis du stadig står og leder efter en telefon så kig på Motorola Moto G fra www.amazon.co.uk; den er cheap og tvivler på du finder en bedre Android oplevelse i det prissegment.
Har endnu ikke oplevet en android som ikke har kunne registrer sig som mass storage. Jeg vil æde mit hat på at det kan du gøre i indstillinger.
Prøv at slide toppen ned og se om du ikke kan trykke på USB forbindelse og vælge mass storage (eller hvad nu som de har kaldt det). (Ja, det er åbenlyst, men ja okay, nu er det skrevet og så'rn er det bare)
Prøv at slide toppen ned og se om du ikke kan trykke på USB forbindelse og vælge mass storage (eller hvad nu som de har kaldt det). (Ja, det er åbenlyst, men ja okay, nu er det skrevet og så'rn er det bare)
Ganske rigtigt så kommer telefonen ikke længere op som et normalt drev, men hvis jeg har sat min SGS3 til "MTP", så kommer den op som en medieafspiller, og så kan jeg overføre til og fra telefonen ganske som normalt..
Eneste umiddelbare forskel er at den kan finde på at komme op med en advarsel om at telefonen muligvis ikke kan afspille den pågældende fil, men der kan man bare trykke at den alligevel skal overføre.
Eneste umiddelbare forskel er at den kan finde på at komme op med en advarsel om at telefonen muligvis ikke kan afspille den pågældende fil, men der kan man bare trykke at den alligevel skal overføre.
mrtb (5) skrev:Eneste umiddelbare forskel er at den kan finde på at komme op med en advarsel om at telefonen muligvis ikke kan afspille den pågældende fil, men der kan man bare trykke at den alligevel skal overføre.
Det gør min LGG2 også, så det er vist ganske normalt.
Ellers kan der installeres et program som f.eks. AirDroid der tillader overførsel via wifi i stedet for det gammeldaws ledningspjat.
Så fik jeg fat i den, og den er i det store hele en positiv oplevelse.
Eneste minus er at den fylder noget mere i lommen (jeg plejer at rende rundt med mini-telefoner), og så er der nogle programmer jeg ikke kan fjerne fra "Skrivebordene", men det er en mindre ting, og skyldes sikkert at jeg ikke har fundet ud af hvordan man gør, men det kommer nok.
Og den registreres som USB MassStorage, fuldstændig som en civiliseret mobil skal :-)
Eneste minus er at den fylder noget mere i lommen (jeg plejer at rende rundt med mini-telefoner), og så er der nogle programmer jeg ikke kan fjerne fra "Skrivebordene", men det er en mindre ting, og skyldes sikkert at jeg ikke har fundet ud af hvordan man gør, men det kommer nok.
Og den registreres som USB MassStorage, fuldstændig som en civiliseret mobil skal :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.