mboost-dp1
Hjælp!, til valg af Android Smartphone, please.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Halløj. Jeg vil gerne have nogle input til hvilken Smartphone jeg skal anskaffe mig. Jeg har sporet mig ind på at det skal være Android og formentlig enten LG G2, Xperia Z1 eller HTC One. Jeg er ikke fotonørd, men vil gerne have et fornuftigt kamera i telefonen. Der er sikkert masser af andre ting jeg kunne sætte pris på, men det kan jeg ikke lige komme i tanke om.
#6; Han er ansat ved statsradiofonien, jeg tror derfor næppe han er biased og f.eks. er glad for iPhone. Den røde regering vil gerne fremme open source, så DR-ansatte må forventes ikke at bryde sig om sådan noget som Apple.
Jeg kan ikke forestille mig at den storrygende, pæne mænd er forudindtaget om Android når han anmelder noget.
90% af dem i programmets "app-panel" er også iPhone-brugere, jeg mener derfor med rimelig stor sikkerhed vi kan sige at denne nyhed ikke er andet end løjer og helt forkert på den.
Jeg kan ikke forestille mig at den storrygende, pæne mænd er forudindtaget om Android når han anmelder noget.
90% af dem i programmets "app-panel" er også iPhone-brugere, jeg mener derfor med rimelig stor sikkerhed vi kan sige at denne nyhed ikke er andet end løjer og helt forkert på den.
En af mine venner har købt Sony Z1, og han har været rigtig glad for den. Det har også fordelen af at så vidt jeg husker så piller Sony ikke meget ved android, så du får hurtigere opdateringer. Plus så er den "vandtæt" hvilket jeg ser som et utroligt stort plus ved en smartphone.
Thalion (10) skrev:En af mine venner har købt Sony Z1, og han har været rigtig glad for den. Det har også fordelen af at så vidt jeg husker så piller Sony ikke meget ved android, så du får hurtigere opdateringer. Plus så er den "vandtæt" hvilket jeg ser som et utroligt stort plus ved en smartphone.
Har selv en xperia Z og jeg kan give dig ret i at den sku køre kanon godt. Og ja det er helt klart en stor fordel at sony næsten ikke røre ved android...
Vent på nexus 5. Den kommer i 2 versioner, og det sidste, jeg hørte var at den bliver introduceret i morgen. Men under alle omstændigheder er det snart. Jeg overvejer selv kraftigt om det skal være den.
Har hørt reviewere sige at man vænner sig. Men jeg ville personligt være mere bekymret over softwaren.
snesman (9) skrev:Men får man mon lange løg af knapperne på bagsiden, eller er de fine når man vænner sig til dem?
Har hørt reviewere sige at man vænner sig. Men jeg ville personligt være mere bekymret over softwaren.
Hubert (4) skrev:#2
Normalt ville jeg pege på en nexus når man taler Android. Men de halter så vift jeg ved typisk på kameradelen?
Kameraet i Nexus S og Nexus 4 er ganske fine hvis ikke billederne skal vises frem til nogen eller printes. Kameraet i den nye Nexus 5 rygtes til at være samme kamera i LG G2. Ifølge phoneArena.com er G2s kamera det bedste på markedet lige nu indenfor Android. Men det er stadig på rygtebasis (omend rygterne efterhånden er rimelig solide). Den lanceres måske i morgen.
Ronson (5) skrev:Jeg synes ikke du skal vælge Android.
For som Nicolaj Sonne siger det:http://www.dr.dk/tv/se/popup/so-ein-ding/so-ein-ding-39#!/27:02 skrev:Androidtelefoner er fulde af uhensigtsmæssigheder, halve løsninger og deciderede fejl.
Men den kommentar virker til at være baseret på Samsung-, HTC-, Huawei- og LG-telefoner. De problemer som han kommenterer på i afsnittet findes ikke på Nexus 4 med stock Android. Det er kun lokationsdata jeg ikke kan ændre på i kameraet på låseskærmen. Alle andre indstillinger kan ændres, og jeg kan se de billeder jeg lige har taget. Hvis jeg vælger at slukke for skærmen, så kan jeg ikke længere se billeder.
Sonne er Lort..
Desværre gælder det samme for Android.
En Blackberry Z30 er det bedste af begge. Bedste OS på markedet, med app kompatibelitet med Android.
Hvad med Jolla?
Desværre gælder det samme for Android.
En Blackberry Z30 er det bedste af begge. Bedste OS på markedet, med app kompatibelitet med Android.
Hvad med Jolla?
snesman (18) skrev:Well, jeg kan godt vente og se om der kommer noget i morgen. Men på et eller andet tidspunkt må man jo foretage købet.
Ja, men du ved jo at Nexus 5 er lige om hjørnet. Den bliver helt sikker lanceret i denne måned og alle rygterne siger at det bliver en LG G2 uden LGs bloatware ;-)
Rent Android. Ikke noget semi-funktionelt CM 10.x
Nåkja (19) skrev:Ja, men du ved jo at Nexus 5 er lige om hjørnet. Den bliver helt sikker lanceret i denne måned og alle rygterne siger at det bliver en LG G2 uden LGs bloatware ;-)
Rent Android. Ikke noget semi-funktionelt CM 10.x
Men er det så lancering i morgen, kan købes i DK til jul? For så får jeg længere løg end jeg kan kapere.
Jeg vil næsten mene at det er værd at hoppe på en model der er gennemtestet og veldokumenteret. Frem for det sidste nye.
Den gyldne regel; vent til børnesygdommene er ovre.
Den gyldne regel; vent til børnesygdommene er ovre.
gramps (26) skrev:Det gode ved Nexus-modellerne er at softwareproblemer lynhurtigt bliver rettet.
Hurtigst muligt, ikke lynhurtigt.
Der er mig bekendt stadig et officielt problem med bluetooth support - et issue der har eksisteret siden altid.
snesman (31) skrev:Kan man sige noget klogt om hvilket prisleje denne sagnsomspundne Nexus 5 kommer til at ligge på her i landet?
Det kan jeg desværre ikke, men jeg har lige set på LG G2. Og skulle jeg købe en ny Android telefon nu i den ende af skalaen, er der vist ikke meget tvivl om at det var den, jeg ville købe. Men personligt vil jeg vente på Nexus telefonen.
Mht. til prisen på den kommende Nexus, hvis det er en LG G2, må man så ikke næsten forvente at de kommer til at ligge i cirka samme prisleje?
snesman (31) skrev:Kan man sige noget klogt om hvilket prisleje denne sagnsomspundne Nexus 5 kommer til at ligge på her i landet?
Proshop har den til ca. 3.900 kr.
http://www.proshop.dk/Telefon/LG-Nexus-5-Black-242...
snesman (9) skrev:Anywho, jeg synes at LG G2 ser spændende ud og er rimeligt prissat. Men får man mon lange løg af knapperne på bagsiden, eller er de fine når man vænner sig til dem?
I cirka et døgn giver de lange løg, men efter det så bliver man ret glad for dem. Det virker overraskende godt og jeg er ret glad for min G2. Double-tap for tænd er en god feature til en telefon af den størrelse. Skærmen står virkelig lækker og kameraet er ganske fornuftigt (Har brugt det en smule, dog ikke meget).
Nåkja (40) skrev:Bruger det selv på min Note 2, men det tog Meget lang tid første der var en nogenlunde færdig version.
Muligvis. Jeg kører selv med CM på min Galaxy Tab og på min gamle HTC G2, og der er meget forskel på de to. Jeg tror nu at communitiet til en LG G2 rom vil være ganske stort.
Nåkja (45) skrev:Bliver mere og mere fristet af G2'en. Softwaren virker ret interessant. Men det ville nu være rart at se CM gøre et eller andet.
Jeg er gået fra stock ICS på min Galaxy Nexus til LGs UI. Jo, de er forskellige - og helt sikkert performancemæssigt - men jeg har ikke endnu fundet noget som gør mig irriteret. Eneste ting som har gjort mig sur, er den ikke sortere apps after alfabetisk orden.
<3Thinkpads (46) skrev:Jeg er gået fra stock ICS på min Galaxy Nexus til LGs UI. Jo, de er forskellige - og helt sikkert performancemæssigt - men jeg har ikke endnu fundet noget som gør mig irriteret. Eneste ting som har gjort mig sur, er den ikke sortere apps after alfabetisk orden.
Nu må vi se, hvad jeg kommer frem til, for jeg har købt den ;-)
(Efter at have set timevis af reviews)
Nåkja (48) skrev:Gå ind i app-draweren. Åben menuen vha. soft-button i bunden (sammen med home etc.). Øverste menupunkt :-)
[url= fricking åbenlyst, men tak og du får denne her med på vejen[/url]
Ud over det, så virker internet hastigheden ganske fornuftig. Lige nu kører jeg på Oisters 3G, men skifter til 3 (og dermed 4G) om 12 dage. Så må vi se om det kan få hastigheden til at gå op - ikke at den er dårlig nu dog :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.