mboost-dp1

Hjælp til dekryptering af gåde/kode

Gå til bund
Gravatar #1 - tangodown
21. mar. 2015 11:53
Hej alle!

Jeg er spejder og skal med på et spejderløb..

Men for at komme med skal man løse en foropgave.. Som jeg vil høre om i ville kunne hjælpe..

Alt er beskrevet under linket, men hvis der er noget i ikke forstår, så bare spørg ind.. Jeg håber, at der er nogle kloge og hjælpsomme hoveder derude :D

Foropgave: http://www.seditio.dk/foropgave.html

Her er mine ideer:
- (♂) (♦) (♀) (↕-2) .seditio.dk IDE: Jeg er 90% sikker på det er en hjemme side! De fleste figurer giver mening, undtaget (↕-2), men jeg tror det evt. kan betyder: (2 veje - 2) = veje/vej/en vej.

- Hvad er der for enden af regnbuen? IDE: Guld i en krukke = Guld = Guld på latin = Aurum = Opfundet stat Aurum.
Gravatar #2 - kinaholm
21. mar. 2015 23:12
Hej Tangodown.
Som gammel FDF'er vil jeg helt klart mene, at du skal prøve at løse gåden selv. Det er sundt for dig, at blive tvunget til at bruge din analytiske hjerne til at finde en løsning på problemet..
Har du ikke andre i din trup/kreds eller evt. din leder, som du kan snakke med opgaven om, så I kan prøve at løse den sammen ? :)
Gravatar #3 - Hængerøven
22. mar. 2015 01:09
kinaholm (2) skrev:
Som gammel FDF'er vil jeg helt klart mene,

Fint med dig, men nu snakker han altså om at være spejder!
Gravatar #4 - kinaholm
22. mar. 2015 12:39
#3 det bygger på de samme principper. Om det er FDF, spejder whatever.
Gravatar #5 - apapap
22. mar. 2015 12:41
Ja det er sku svært at læse den skrifttype.
Gravatar #6 - gramps
22. mar. 2015 21:09
Samme principper. Den eneste forskel på FDF og KFUM/DDS er jo, at FDF ikke er medlem af WOSM.
Gravatar #7 - kinaholm
22. mar. 2015 21:19
#6 exactly.. Too bad der ikke er mange der ved det.
Og så tror jeg egentlig FDF er mere kristne end de andre, uden at kende så meget til de andre korps.
Det var dog også accepteret, hvis man var ateist, at være medlem af FDF. Der var i al fald ingen problemer for mig.
Gravatar #8 - gramps
22. mar. 2015 22:51
Min erfaring er, at det varierer meget, alt efter hvilken gruppe/trup vi taler om. Da jeg gik til KFUM var vi meget, meget lidt kristne -- vi havde ikke engang andagt på gruppelejrene. Den lokale FDF-trup var meget mere kristen.

Når vi kom på distrikts- eller landslejr var det helt underligt for os alle med det kristne aspekt i spejderarbejdet.
Gravatar #9 - Emil Melgaard
23. mar. 2015 12:25
Det er en myte at der er guld for enden af regnbuen.

I virkeligheden har en regnbue slet ikke nogen ende, da det er en cirkel:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_01/rainbowG...
Gravatar #10 - Qw_freak
25. mar. 2015 11:00
Det var da et frygteligt baggrunds billede de har valgt til den side...
Usmageligt....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login