mboost-dp1
Har jeg fri paa alle disse helligdage?
Jeg har laest i den overenskomst jeg er ansat efter, industriens overenskomt, og der staar:
"Ud over de til enhver tid gennem lovgivningen fastsatte helligdage..."
Kan ikke umiddelbart finde en liste over disse dage, men paa Borger.dk fandt jeg denne liste:
Er den ovennaevnte de dage der refereres til naar der i overenskomsten staar: "Ud over de til enhver tid gennem lovgivningen fastsatte helligdage..." ?
"Ud over de til enhver tid gennem lovgivningen fastsatte helligdage..."
Kan ikke umiddelbart finde en liste over disse dage, men paa Borger.dk fandt jeg denne liste:
Helligdagskalender 2007
Når man taler om helligdage i Danmark, taler man om folkekirkens helligdage.
I år 2007 ligger de på følgende dage:
1. januar: Nytårsdag
1. april: Palmesøndag
5. april: Skærtorsdag
6. april: Langfredag
8. april: Påskedag
9. april: 2. påskedag
4. maj: St. Bededag
17. maj: Kristi Himmelfartsdag
27. maj: Pinsedag
28. maj: 2. pinsedag
25. december: Juledag
26. december: 2. juledag
De fleste danskere har fri på helligdage, men der er undtagelser, fx læger, sygeplejersker og brandmænd. Udover de officielle helligdage har mange også fri andre dage, fx grundlovsdag og juleaftensdag. Det afhænger af, hvilken overenskomst du hører under, om du har fri disse dage.
Er den ovennaevnte de dage der refereres til naar der i overenskomsten staar: "Ud over de til enhver tid gennem lovgivningen fastsatte helligdage..." ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund