mboost-dp1

google toolbar v4

Gå til bund
Gravatar #1 - gratus
23. okt. 2006 16:46
Jeg kan ikke blive fri for google toolbar 4, idet den bliver automatisk opdateret. Hver gang jeg sletter den, og går tilbage til version 3, er google tolbar 4 automatisk installeret ved næste opstart ! Jeg er meget tilfreds med 3éren, og synes 4éren sucks; jeg ønsker selv at bestemme, hvad jeg vil indstallere på min pc, hvad synes I ? Enden kan blive , at jeg helt må lukke ned for google toolbar.
Gravatar #2 - milandt
23. okt. 2006 17:35
Enterprise Integration
This is the policy under the Enterprise Integration category:
Policy Description
Block auto-update

Prevents Google Toolbar from automatically checking for and installing updates from Google. If this policy is disabled or not configured, Google Toolbar periodically checks for updates from toolbar.google.com.

If you enable this policy, you should periodically check http://toolbar.google.com/T4/enterprise/ for updates. Distribute updates by using Group Policy Management Console, SMS, or a similar enterprise software distribution mechanism.

http://toolbar.google.com/T4/enterprise/admin_guid...
Gravatar #3 - Saxov
23. okt. 2006 22:00
#1,
Mange af Googles services indeholder en klausul om at du SKAL opgradere, hvis du benytter dig af servicen. fx Google Map API forlanger at du opgradere din service til at accepterre de nye interface specifikationer indenfor en måned efter de første gang bliver lanceret.
Så helt bonus er det ikke altid at lege med Google.
Gravatar #4 - amokk
23. okt. 2006 22:42
i det mindste virker googles auto opdatering bedre end den i windows...

jeg har slået det helt fra, det er jo røv irriterende at den bliver ved med at bugge folk om at genstarte hvert kvarter indtil de gør det... og ofte er der opdateringer der ikke kan installeres , men den prøver igen og igen og fejler hver gang
Gravatar #5 - Benjamin Krogh
24. okt. 2006 06:54
#4 skriv "services.msc" i kør, find servicen "automatiske opdateringer" højreklik og tryk stop. Så bugger den dig ikke hvert kvarter. :)
Gravatar #6 - MiniatureZeus
24. okt. 2006 07:06
#5 Benjamin Krogh
Takker herfra! Dejlig uden den lorte prompt!
Gravatar #7 - Saxov
24. okt. 2006 07:29
#4, ellers så sæt din windows update til kun at hente opdateringer og først installere når du selv giver den lov.
For ja, jeg kunne godt forstille mig at den er træls hvis man sætter den til hent og installere med det samme - men der er altså mere en begge grøfter.
Gravatar #8 - Benjamin Krogh
24. okt. 2006 12:33
men der er altså mere en begge grøfter

Hvad mener du med det? Den metode jeg foreslår, dræber automatiske opdateringer indtil man genstarter computeren (Eller man slår den til igen manuelt).
Gravatar #9 - amokk
24. okt. 2006 13:02
#5 Ved self. godt at man kan disable servicen - min pointe er mere at automatiske opdateringer er noget der netop er lavet for folk som ikke har styr på det med selv at opdatere via windows update - og de vil da også føle det irriterende at blive plaget til at genstarte i tide og utide - og tror ikke normale brugere gider rode med at disable services
Gravatar #10 - Saxov
24. okt. 2006 16:50
#8, jeg referede til post 4, amokk's post, hvor i han siger man helt skal slå windows update fra.
Min pointe var så blot at man kan sætte den op til bare at hente patches ned, som man så selv kan sige til hvornår skal installeres, ellers bliver de automatisk installeret når man genstarter/slukker sin computer - og når de installeres under shutdown proceduren bliver man ikke irriteret af den der reboot venligst besked.
Gravatar #11 - gratus
24. okt. 2006 18:05
For mig virker det som spyware ! Automatisk opdatering er Google´s private politik, men for deres toolbar v4 or above er deres praksis specific. V4 includerer et unikt applikations nr. "to work and cannot be disabled" . Der må da komme nogle reaktioner fra andre som bruger Google toolbar! De kan lade folk selv bestemme, om de vil opdatere ellers .......slut.
Gravatar #12 - Loujayen
3. nov. 2006 08:19
Her er en sikker metode til at slippe af med googles auto-update af toolbar.

Først skal du lige sikre dig at du har den version, af google toolbar, du ønsker at bruge, liggende på din pc.
Ellers hent den rigtige version, gem den i en mappe, til senere installation.

Så logger du af nettet.

Nu går du i kontrolpanel som findes under start, her åbner du, tilføj eller fjern programmer. Her finder og sletter du den version af google toolbar du lige nu har installeret, altså den version som du ikke ønsker at bruge.
Når du har slette den, går du ind i denne computer som også findes under start.
Her finder du den mappe, hvori du har den rigtige version af google toolbar liggende, klikker på den og installer den. Nu lukker du alle vinduer og vender tilbage til dit skrivebord.

Nu går du atter i kontrolpanelet og finder mappeindstillinger, når du åbner denne ser du, fanbladet vis.
Heri fjerner du fluebenet i, brug enkel fildeling, den ligger sikkert allerøverst.
Nu lukker du igen alle vinduer og vender tilbage til dit skrivebord.

Nu går du i, denne computer, finder mappen programmer som findes på din harddisk, den med dit styresystem på.
Her højreklikker du på mappen google, under egenskaber finder du fanbladet sikkerhed, her finder du nederst på siden, 2 rækker med spørgsmål, henholdsvis tillad og afvis.
Du skal udelukkende have flueben i tillad, som findes ud for linien, skrivning.
Du kan sikkert ikke fjerne fluebenet i tillad, ved linien specielle tilladelser, men det betyder ikke noget.

Nu vil din google toolbar ikke længere blive opdateret automatisk.

Det vil nok være smart, atter at sætte flueben ud for brug enkel fildeling som altså stadig findes i mappeindstillinger i kontrolpanelet, når du er færdig med ovenstående..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login