mboost-dp1
Google targets Microsoft with "aggressive" zero-day deadline
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
@ #2
Burde parolen ikke være.
1. Få er overblik over problemet.
2. Så hurtigt som muligt udgiv et hot fix + info omkring problemet (hotfix kan være noget så simpelt som at slå en given funktion fra midlertidigt).
3. Undersøg problemet til bunds.
4. Udgiv et fungerende patch...
Hvis firmaet bare holder kæft indtil de har fået lavet/nosset sig sammen til at udgive et patch, så har slutbrugeren ingen mulighed for at gardere sig mod problemet.
Det kan igen være noget så simpelt som at ændre sit brugsmønster indtil et patch er udkommet..
Burde parolen ikke være.
1. Få er overblik over problemet.
2. Så hurtigt som muligt udgiv et hot fix + info omkring problemet (hotfix kan være noget så simpelt som at slå en given funktion fra midlertidigt).
3. Undersøg problemet til bunds.
4. Udgiv et fungerende patch...
Hvis firmaet bare holder kæft indtil de har fået lavet/nosset sig sammen til at udgive et patch, så har slutbrugeren ingen mulighed for at gardere sig mod problemet.
Det kan igen være noget så simpelt som at ændre sit brugsmønster indtil et patch er udkommet..
en uge er for kort syndes jeg..og de burde heller ikke udgive full detalje på hvordan man misbruger sikkerheds hullet, de burde istedet kræve det lavet i løbet af 3 uger(stadig kortere end 60 dage) også udgive at der er et sikkerheds hul og hvordan man bedst muligt undgår det
#3
Jeg vil nu foretrække at det bliver løst ordenligt til at starte med.
1. Brugere er elendige til at opdatere i forvejen, flere patches vil ikke gøre det bedre.
2. Det er langt fra alle firmaer hvor man bare lige får et servicevindue til at patche.
Hvis hullet kan lukkes ved midlertidigt at stoppe en funktion, så synes jeg de fleste firmaer er gode til at skrive det.
Jeg vil nu foretrække at det bliver løst ordenligt til at starte med.
1. Brugere er elendige til at opdatere i forvejen, flere patches vil ikke gøre det bedre.
2. Det er langt fra alle firmaer hvor man bare lige får et servicevindue til at patche.
Hvis hullet kan lukkes ved midlertidigt at stoppe en funktion, så synes jeg de fleste firmaer er gode til at skrive det.
csstener (4) skrev:en uge er for kort syndes jeg..og de burde heller ikke udgive full detalje på hvordan man misbruger sikkerheds hullet, de burde istedet kræve det lavet i løbet af 3 uger(stadig kortere end 60 dage) også udgive at der er et sikkerheds hul og hvordan man bedst muligt undgår det
Synes du virkelig at 7 dage er forkort tid til at advare brugerne at der findes et sikkerhedshul i et program, som allerede bliver udnyttet af en eller flere angriber (zero-day)?!
Magten (8) skrev:Men tæller "Sluk det" som en workaround? For så er det jo meget nemt..Hubert (6) skrev:#5
Nu står der jo også i artiklen at det kun gælder sårbarheder der bliver udnyttet og hvor firmaet bag ikke publiserer en patch eller work around.
Det gælder ikke når vores kunder spørger. Hvordan det er i et ms hus skal jeg ikke kloge i... :)
Hekatombe (7) skrev:csstener (4) skrev:en uge er for kort syndes jeg..og de burde heller ikke udgive full detalje på hvordan man misbruger sikkerheds hullet, de burde istedet kræve det lavet i løbet af 3 uger(stadig kortere end 60 dage) også udgive at der er et sikkerheds hul og hvordan man bedst muligt undgår det
Synes du virkelig at 7 dage er forkort tid til at advare brugerne at der findes et sikkerhedshul i et program, som allerede bliver udnyttet af en eller flere angriber (zero-day)?!
ikke til at advare brugerne men til at lave en patch.....de burde enlig advare brugerne fra dag 1...også har google jo heller ikke noget at true med....
#10,
7 dage til at patche eller udsende en advisory.
http://googleonlinesecurity.blogspot.co.uk/2013/05/disclosure-timeline-for-vulnerabilities.html skrev:[...]
As a result, after 7 days have elapsed without a patch or advisory, we will support researchers making details available so that users can take steps to protect themselves
[...]
7 dage til at patche eller udsende en advisory.
Det var ikke helt tydeligt men det var i forlængelse af #3's indlæg :)Hubert (15) skrev:Så er det nok ien kende fjollet at spørge om det kan være en work around... ;)
Chewy (3) skrev:(hotfix kan være noget så simpelt som at slå en given funktion fra midlertidigt).
Som jeg læser det så er det 7 dage til at komme med en patch eller en workaround - og at reagere ved at fortælle om hullet ikke er nok.Chewy (12) skrev:Kort sagt, 7 dage til at reagere...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.