mboost-dp1

Google introduces Chromecast, a $35 HDMI streaming solution for televisions

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
25. jul. 2013 07:18
http://www.engadget.com/2013/07/24/google-chromeke...

Er der nogen der ved hvorfor de ikke har bare valgt Miracast, som de allerede understøtter i Android afaik?
Gravatar #2 - Fjolle
25. jul. 2013 07:28
Det er vel fordi google mener at deres standarder er bedre end andres...

Dimsen ser heller ikke ud til at være vildt revolutionerende. Man kan vel allerede få android hdmi dongler i det prisleje?
Gravatar #3 - Nåkja
25. jul. 2013 09:06
Magten (1) skrev:
http://www.engadget.com/2013/07/24/google-chromekey/

Er der nogen der ved hvorfor de ikke har bare valgt Miracast, som de allerede understøtter i Android afaik?

Måske fordi det er nemmere at bruge? Google har et eller andet simplicitetskorstog i gang.
Gravatar #4 - Magten
25. jul. 2013 09:37
Jeg tror ikke det er fordi det er nemmere, for det kan vel dårligt være nemmere end Miracast.

Tilgengæld så behøver apps ikke understøtte Miracast hvis OS'et gør, så vidt jeg ved. Og man kan clone/extende sin skærm med Miracast hvilket er noget mere brugbart imo.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 09:42
De gange jeg har prøvet Miracast, så har det været en meget blandet oplevelse. Både fra telefoner og laptops, jeg kan dog ikke sige om det er Netgear modtagerens skyld, men det gav både lag og udfald, plus det kræver at man er forholdsvis tæt på enheden heletiden.

Jeg vil tro at denne enhed virker over WiFi eller ligende og dermed behøver din enhed ikke være tæt på skærmen efter afspilningen er sat i gang, men jeg kan jo være forkert på den.
Gravatar #6 - Fjolle
25. jul. 2013 09:48
Yvossen (5) skrev:
Jeg vil tro at denne enhed virker over WiFi eller ligende og dermed behøver din enhed ikke være tæt på skærmen efter afspilningen er sat i gang, men jeg kan jo være forkert på den.

Miracast kører da også over wifi?

The Verge siger om Chromecast:
http://www.theverge.com/2013/7/24/4553368/hands-on-googles-35-chromecast-a-streaming-tv-stick skrev:
Video plays with only a bit of chop and stutter, and lips don't quite sync up with the audio, which could be maddening for some. Don't expect this to be a surefire solution for watching Hulu without a subscription.
Gravatar #7 - Nåkja
25. jul. 2013 09:51
Fjolle (6) skrev:
The Verge siger om Chromecast:

Jeg kan ikke lade være med at tænke: "For helvede Google, lav nu noget færdigt inden lanceringen for en gangs skyld."
Gravatar #8 - Mort
25. jul. 2013 10:00
Ligesom de fleste andre streaming video features så er denne her også "US ONLY".
Gravatar #9 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 10:20
Forskellen er måske at her overføres kun videoen, komprimeret og en forholdsvis lav bitrate. Med Miracast, så skal hele dit (muligvis 1080p) billede overføres mere eller mindre pixel-to-pixel hvilket tager mere båndbredde end at overføre en komprimeret video.

At Chromecast ikke kører perfekt endnu, okay, men nu har Miracast været på markedet i længere tid. Men igen, jeg er faktisk ikke klar over hvordan Chromecast virker, bare at det Miracast jeg har prøvet har været skuffende.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 10:26
Fjolle (2) skrev:

Dimsen ser heller ikke ud til at være vildt revolutionerende. Man kan vel allerede få android hdmi dongler i det prisleje?

Eller Raspberry Pi o.l.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 10:34
Har du en måde at jeg kan smide ting fra min PC over på min RPi? Det ville faktisk være lækkert!
Gravatar #12 - Fjolle
25. jul. 2013 10:41
Yvossen (9) skrev:
Forskellen er måske at her overføres kun videoen, komprimeret og en forholdsvis lav bitrate. Med Miracast, så skal hele dit (muligvis 1080p) billede overføres mere eller mindre pixel-to-pixel hvilket tager mere båndbredde end at overføre en komprimeret video.

At Chromecast ikke kører perfekt endnu, okay, men nu har Miracast været på markedet i længere tid. Men igen, jeg er faktisk ikke klar over hvordan Chromecast virker, bare at det Miracast jeg har prøvet har været skuffende.

Chromecast kører så vidt jeg kan læse ligesom Airplay på to forskellige måder.

1: Streaming, hvor der bare bliver overført en url til videoen og den så selv finder ud af at streame det fra nettet (Youtube, netflix etc).
2: Mirroring, hvor dit skærmbillede (eller browservindue i chromes tilfælde) bliver komprimeret og sendt direkte over til devicet.
Gravatar #13 - Magten
25. jul. 2013 11:03
Yvossen (5) skrev:
De gange jeg har prøvet Miracast, så har det været en meget blandet oplevelse. Både fra telefoner og laptops, jeg kan dog ikke sige om det er Netgear modtagerens skyld, men det gav både lag og udfald, plus det kræver at man er forholdsvis tæt på enheden heletiden.
Er det en PTV3000 eller 2000? Jeg venter pt på at min PTV3000 lander på kontoret så jeg kan teste Miracast som ekstra skærm i Windows 8.1.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 11:05
PTV3000
Gravatar #15 - XorpiZ
25. jul. 2013 11:12
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 11:57
Yvossen (11) skrev:
Har du en måde at jeg kan smide ting fra min PC over på min RPi? Det ville faktisk være lækkert!

Øh? Kan ikke helt se hvad problemet ville være.

1: Smid en ekstern harddisk til den
2: Større SD-kort

Medmindre du mener selve billedet? Ja, så må jeg melde pas, da jeg - som du ved - ikke bruger Windows, men OSX ... Og så trykker jeg bare på denne smarte knap:

http://peecee.dk/uploads/072013/Sk%C3%A6rmbillede_...

(Hvis min RPi var tændt, ville den også figurere der)
Gravatar #17 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 13:00
Ekstern harddisk? Den har et 9 TB SAN sluttet til. :P
Gravatar #18 - CHN
25. jul. 2013 13:39
#6&7
Det er en feature der er i beta og skulle blive smoothet ud i Chrome 30.

Det står lige bagefter det du har citeret, det havde måske været relevant at tage det med.

The Verge skrev:
Still, Google's very clear that this is a beta feature right now, and Sundar Pichai told us that it shouldn't take long to leave the beta state. It requires some features that will come with Chrome 30 that should smooth things out, he said.
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 13:48

Jo, men du ville overføre noget til DEN ... Anyway, er ikke sikker på hvad du mener alligevel ..
Gravatar #20 - Fjolle
25. jul. 2013 13:56
Tror at han mener mirroring? Det nemmeste er vel at installere en eller anden airplay client på sin pc? Hvis sådan en findes...
Gravatar #21 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 14:07
Måske skulle man prøve VLC screen streaming og afspildning på RPi?
Gravatar #22 - markjensen
25. jul. 2013 14:27
Fjolle (20) skrev:
Tror at han mener mirroring? Det nemmeste er vel at installere en eller anden airplay client på sin pc? Hvis sådan en findes...

AirParrot kan lave mirroring til Apple TV på Windows
Gravatar #23 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 14:30
Kan en RPi (med Raspbmc) bruge AirPlay?
Gravatar #24 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. jul. 2013 14:53
Det er dumt at spilde på en RPi

Jeg havde AirParrot inden jeg fik OSX Mountain Lion - synes virkeligt at det var noget skrammel, virker det bedre til Windows?

Well of course! Det gør jeg.

Du skal vist lige lave en apt-get, eller var det i indstillingerne .. Kan sgu' ikk lige huske det.

Raspbmc FAQ'en skrev:

Q: Why does AirPlay not work?
A: Enable it under System > Network > “Allow XBMC to receive AirPlay content”
Gravatar #25 - Fjolle
25. jul. 2013 15:12
Nu hvor vi snakker RPi...

Hvorfor er mit SD kort blevet "korrupt" og kan jeg gøre noget for at redde det?
Gravatar #26 - markjensen
25. jul. 2013 16:05
Thoroughbreed (24) skrev:

Jeg havde AirParrot inden jeg fik OSX Mountain Lion - synes virkeligt at det var noget skrammel, virker det bedre til Windows?

Jeg har indtil videre kun brugt det til at se tv hvor kvalitet ikke i forvejen har været specielt god, og der virker det ok, men det er som om den seneste version laver små huller i lyden, men jeg er ikke helt sikker (det er lidt svært at høre).
Gravatar #27 - Slettet Bruger [684212619]
25. jul. 2013 21:24
Spændende hvis jeg kan bruge AirPlay uden at eje et Apple produkt. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login