mboost-dp1

Google forces MetroTalk to be pulled from Windows Phone store

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
4. nov. 2013 22:36
http://www.neowin.net/news/google-forces-metrotalk...

Spændene at se hvad de har af grunde denne gang...

Edit: Ah, det rammer alle 3rd party apps. Sjovt træk uanset..
Gravatar #2 - Hubert
5. nov. 2013 09:13
Trist at det skal gå ud over den almindelige bruger...
Gravatar #3 - Nåkja
5. nov. 2013 09:16
De kommer til at fjerne Google Voice fra alle 3. parts apps. Også Android apps.

http://www.theverge.com/2013/10/31/5052808/google-...
Gravatar #4 - Nåkja
5. nov. 2013 09:48
Lidt trist at det skal udstilles som om Google fjerner noget fra Windows Phone. De apps har overtrådt Googles vilkår, og det har udviklerene godt vidst, hvis de har været fornuftige nok til at læse dem.
Gravatar #5 - Claus Jørgensen
5. nov. 2013 19:03
Nåkja (4) skrev:
Lidt trist at det skal udstilles som om Google fjerner noget fra Windows Phone
Nyheden blev opdateret senere, overskreften blev ikke.

Men da Google absolut ikke er den største fan af Windows Phone, skal WP brugerne nok ikke regne med en officiel app i den nærmeste fremtid.

Det er vel også endnu et eksempel på at Google ikke ligefrem er tilhænger af "åbne APIs" til deres platform. Ikke at jeg vil bebrejde dem, da Microsoft/Apple slet ikke er anderledes.
Gravatar #6 - Nåkja
6. nov. 2013 07:43
Claus Jørgensen (Windcape) (5) skrev:
Men da Google absolut ikke er den største fan af Windows Phone, skal WP brugerne nok ikke regne med en officiel app i den nærmeste fremtid.

Forskellige platforme, forskellige services. Det er vel ikke noget nyt.

Claus Jørgensen (Windcape) (5) skrev:
Det er vel også endnu et eksempel på at Google ikke ligefrem er tilhænger af "åbne APIs" til deres platform.

Lidt ligesom MS, der ikke ville bruge åbne standarder til at synkronisere mail og kalender, ikke sandt? MS ville jo f.eks. meget hellere have at Google betalte licens for at bruge Exchange. Google ville ikke betale for at nå en ekstremt begrænset målgruppe, hvilket jo er ret fornuftigt, hvis man vil drive forretning.

Men jeg bruger både Google Maps og Google Translate på den side, jeg arbejder på. Jeg har også fremtidsplaner om Google Calendar. Det er da rimeligt åbent, og en hel del af deres services er endda gratis.

Og så er der jo hele deres mobile OS, som man kan downloade og fucke up, næsten lige så tosset man vil. Hvilket vel er mere end man kan sige om noget, som helst, Apple og MS har lavet.
Gravatar #7 - Magten
6. nov. 2013 07:57
Nåkja (6) skrev:
Lidt ligesom MS, der ikke ville bruge åbne standarder til at synkronisere mail og kalender, ikke sandt?
De endte jo så med at implementere CardDAV og CalDAV i WP.

Understøtter Android det egentlig endnu?
Gravatar #8 - Nåkja
6. nov. 2013 08:11
Magten (7) skrev:
De endte jo så med at implementere CardDAV og CalDAV i WP.

Ja, det var de jo nødt til.

Magten (7) skrev:
Understøtter Android det egentlig endnu?

Det ved jeg ikke. Men der er forskellige apps, der gør. Og det er jo muligt at lave 3. parts services til Android.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_CalDAV_...
Gravatar #9 - Magten
6. nov. 2013 08:16
Nåkja (8) skrev:
Det ved jeg ikke. Men der er forskellige apps, der gør. Og det er jo muligt at lave 3. parts services til Android.
Og man kan ikke lave apps til WP, eller hvad er din pointe? Der findes en CardDAV app fx.

Jeg synes stadig det er morsomt at Google basher MS for ikke bare at understøtte åbne standarder som CalDAV og CardDAV, når de ikke engang selv gør.
Gravatar #10 - Nåkja
6. nov. 2013 08:21
Magten (9) skrev:
Og man kan ikke lave apps til WP, eller hvad er din pointe? Der findes en CardDAV app fx.

Kan du lave apps, der synkroniserer i baggrunden (services)?
Ikke mig bekendt.

Du kan kun lave apps, der kører mens du har dem åbne, med mindre du bruger en af MS' API i WP.

Magten (9) skrev:
Jeg synes stadig det er morsomt at Google basher MS for ikke bare at understøtte åbne standarder som CalDAV og CardDAV, når de ikke engang selv gør.

Det gør de jo igennem 3. parts apps. Google har lige fra starten ladet 3. parts leverandører om at lave serices. Det har specielt været tydeligt på Nexus telefonerne, der specielt tidligere har været nærmest helt uden funktioner ud af boksen.
Gravatar #11 - Magten
6. nov. 2013 08:24
Nåkja (10) skrev:
Kan du lave apps, der synkroniserer i baggrunden (services)?
Ikke mig bekendt.
Jeg har masser af ting der syncer i baggrunden - Twitter og Facebook fx.

Nåkja (10) skrev:
Det gør de jo igennem 3. parts apps.
Så skal man bare lade være med at bashe andre for at gøre det samme.
Gravatar #12 - Nåkja
6. nov. 2013 08:31
Magten (11) skrev:
Jeg har masser af ting der syncer i baggrunden - Twitter og Facebook fx.

Du kan sætte apps op til at modtage push beskeder fra en server. Det er ikke det samme som at lave en service. I Android kan du lave en mail provider service, der leverer mails/kalenderdata/whatever til andre apps, og de apps kan interagere med provider appen. Det kan ikke lade sig gøre med WP, da du for det første ikke kan lave en service, og for det andet ikke kan til gå andre apps fra en app. Men de providers findes til Android, og dermed understøtter Android de standarder ligesom om de var indbygget, selvom Google ikke selv har lavet koden. Så du kan få dine CalDav events ind i din standard kalender app. Og du kan bede provideren om at synke fra din standard kalender app, når du vil.
Gravatar #13 - Magten
6. nov. 2013 08:37
Man kan vel også lave apps der selv trækker data fra en server? Ellers kan jeg ikke se hvordan fx Nokia's Commute funktion i Drive skulle fungere.

De nærmere detaljer om kode i WP kender jeg ikke, så jeg stoler på du har ret :)

At sige Android understøtter CalDAV og CardDAV fordi 3. parts udviklere selv kan kode det er noget vrøvl imo. Men det bliver vi næppe enige om.
Gravatar #14 - Nåkja
6. nov. 2013 08:41
Magten (13) skrev:
Ellers kan jeg ikke se hvordan fx Nokia's Commute funktion i Drive skulle fungere.

Nokia laver masser af ting på deres telefoner, du ikke kan lave med apps igennem app-storen. som f.eks. double tap-tænd, deres altid tændte skærm osv.

Magten (13) skrev:
De nærmere detaljer om kode i WP kender jeg ikke, så jeg stoler på du har ret :)

Der er ikke rigtig multitasking i WP. Du har pseudo multitasking ligesom du før havde i iOS.

Magten (13) skrev:
At sige Android understøtter CalDAV og CardDAV fordi 3. parts udviklere selv kan kode det er noget vrøvl imo. Men det bliver vi næppe enige om.

Installerer du de providers, kan du ikke mærke forskel på om det var integreret i OS'et eller ej.
Gravatar #15 - Nåkja
6. nov. 2013 08:43
Du kan køre EXE filer og installere services i WP, hvis du har "root" adgang. Men det kan du ikke opnå med 3. parts apps.
Gravatar #16 - Magten
6. nov. 2013 08:44
Nåkja (14) skrev:
Nokia laver masser af ting på deres telefoner, du ikke kan lave med apps igennem app-storen. som f.eks. double tap-tænd, deres altid tændte skærm osv.
Det er selvfølgelig rigtigt, det havde jeg ikke lige overvejet.

Nåkja (14) skrev:
Installerer du de providers, kan du ikke mærke forskel på om det var integreret i OS'et eller ej.
Det ændrer ikke på at det ikke er Google der har lavet det, så det er ikke dem der understøtter det. De leverer platformen til det, ikke andet.
Gravatar #17 - Nåkja
6. nov. 2013 08:45
Magten (16) skrev:
Det ændrer ikke på at det ikke er Google der har lavet det, så det er ikke dem der understøtter det. De leverer platformen til det, ikke andet.

Næh. Det ændrer heller ikke ved at WP er så låst at ingen andre kan lave de ting, som MS ikke selv har lavet.

Edit: Ud over telefonproducenterne.
Gravatar #18 - Magten
6. nov. 2013 08:46
Nåkja (17) skrev:
Næh. Det ændrer heller ikke ved at WP er så låst at ingen andre kan lave de ting, som MS ikke selv har lavet.

Det har jeg heller ikke påstået :)
Gravatar #19 - Nåkja
6. nov. 2013 08:57
Magten (18) skrev:
Nåkja (17) skrev:

Det har jeg heller ikke påstået :)

Nej, men du har påstået at Google basher MS for ikke at understøtte åbne standarder. Det er helt berettiget, for du kan ikke som service leverandør tilbyde funktionalitet på lige fod med MS' egen funktionalitet. Hvis din obskure protokol ikke fungerer i WP, kan du aldrig tilbyde din service i standard appen. Google kan ikke tilbyde sine kalendre med CalDavUltra2 i WP standard app'en. De kan kun lave deres egen 3. parts kalenderapp.

Det kan du på Android. Google havde bare kunnet skrive deres egen CalDavUltra2 provider og tilbyde fuld funktionalitet på lige fod med alle andre providere i standard kalender app'en.
Gravatar #20 - Magten
6. nov. 2013 08:59
Vi kommer ikke videre, lad os bare blive enige om at være uenige ;)
Gravatar #21 - Nåkja
6. nov. 2013 09:03
Ikke hvis du ikke kan se forskellen. Android understøtter alle de standarder du gider at lave providers til i standard appen. I WP skal du lave en helt ny app med alle funktionaliteter for at understøtte en standard. Big fucking difference.

Og CardDAVUltra2 er slet ikke muligt at implementere i WP.
Gravatar #22 - Magten
6. nov. 2013 09:08
Jeg kan godt se forskellen - jeg er bare uenig med dig i hvad Android kan tage æren for.

Der er forskel på at levere en platform og en service.

Android er platformen. Den understøtter som udgangspunkt ikke CalDAV/CardDAV.
3. parts udviklere kan levere servicen, fordi platformen understøtter det. Men det betyder altså ikke at det er platformen der understøtter det.

Men vi kan sagtens blive enige om at Android har muligheden for at få de services, og at WP ikke har. Men det er sgu ikke det samme.
Gravatar #23 - Nåkja
6. nov. 2013 09:15
Larry Page:
http://redmondmag.com/blogs/the-schwartz-report/2013/05/page-lashes-out-at-microsoft.aspx skrev:
"The Web is not advancing as fast as it should be," Page said. "We struggle with companies like Microsoft. We would like to see more open standards and more people involved in those ecosystems."

Det kan jo fortolkes, som man har lyst til. Jeg kan ikke se at han specifikt kritiser MS for ikke selv at implementeret dem.
Gravatar #24 - Nåkja
6. nov. 2013 09:25
En anden ting vi måske kan blive enige om at MS har ofret integrationen mellem apps, og muligheden for rigtig multitasking, for at lave et OS, der har potentiale til at være mere sikkert og køre bedre end Android.

Og der er bedre respons i UI'et i WP. Så det er lykkedes for dem. Jeg bærer ikke nag over MS valg. Men jeg kan godt se fordelene ved Googles måde at gøre det på, og åbenheden i Android har i sidste ende bragt mig tilbage. Så må jeg leve med at jeg skal tjekke ratings, downloads og permissions for at være rimeligt sikker på at en App ikke er malware, og jeg må også leve med lidt små-hakkeri her og der.

En hel anden ting er batteritiden. Jeg oplevede bedre batteritid på min Lumia 920 end min Galaxy Note selvom noten havde større batteri. Der har været problemer med nogle WP builds fra producenterne. Men alt i alt har MS muligheden for at give bedre batteritid, og det er også min oplevelse at de gør det.
Gravatar #25 - Magten
6. nov. 2013 09:44
Nåkja (23) skrev:
Det kan jo fortolkes, som man har lyst til. Jeg kan ikke se at han specifikt kritiser MS for ikke selv at implementeret dem.
Jeg har ikke lige mulighed for at lede efter det, men jeg er rimelig sikker på Google kom med en skarpere kritik på et tidspunkt.

Der er fordele og ulemper ved begge platforme. Jeg kan godt lide Android, og der er da nogle features jeg håber på at se i WP. For mit vedkommende passer WP bare bedre, og så er jeg den eneste i firmaet der bruger det, så de nye WP telefoner går direkte til mig :P
Gravatar #26 - Nåkja
6. nov. 2013 09:57
Magten (25) skrev:
Jeg har ikke lige mulighed for at lede efter det, men jeg er rimelig sikker på Google kom med en skarpere kritik på et tidspunkt.

Jeg kan heller ikke finde en skarpere kritik, og jeg vil hellere ikke med sikkerhed afvise at der har været en. Jeg kan huske at overskrifterne var skarpere. Men overskrifter er jo overskrifter. Jeg kunne godt tænke mig at se den specifikke udtalelse, hvis ikke det er den, jeg har quotet.

Magten (25) skrev:
For mit vedkommende passer WP bare bedre, og så er jeg den eneste i firmaet der bruger det, så de nye WP telefoner går direkte til mig :P

Ikke så tosset :-) WP er jo heller ikke ringe. Jeg var da glad for min Lumia 920. Det, der i sidste ende dræbte den for mig var skærm areal i forhold til telefonareal, og placeringen af "tilbage"-knappen.
Gravatar #27 - Hubert
6. nov. 2013 10:00
Når det kommer til stykket gælder det jo om kontrol uanset hvilket firma der er tale om. For mig er android pt det mindst dårlige valg. Men jeg håber da at sailfish bliver så godt som det lader til at kunne blive.
Gravatar #28 - Nåkja
6. nov. 2013 10:01
Nu har jeg en telefon med 5" i stedet for 4.5, og samme bredde.
Knapperne har jeg smidt i en kage:
http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2013/...
(Det er ikke et skærmbillede fra min telefon. Men det ligner)

Jeg har også tilføjet sluk-knappen. Så nu har jeg alle funktionerne lige ved tommelfingeren, uanset hvordan jeg holder telefonen. Telefonen har også dobbelt-tab to wake.
Gravatar #29 - Slettet Bruger [1734037182]
6. nov. 2013 11:08
Hvad hedder den dims?
Gravatar #30 - Nåkja
6. nov. 2013 11:29
IT-ekspert Yvossen (29) skrev:
Hvad hedder den dims?

LMT Launcher (Kræver root)

Og så bruger jeg denne app til at slukke skærmen med:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com....

Så har jeg også fjernet softkeys, for dem skal jeg jo ikke bruge til noget.

På min LG G2 skulle jeg tilføje flg. til build.prop:
qemu.hw.mainkeys=1

Jeg ved ikke om det er universelt
Gravatar #31 - Slettet Bruger [1734037182]
6. nov. 2013 11:34
Tror vist bare jeg holder mig standard Android så. :)
Gravatar #32 - Nåkja
6. nov. 2013 11:39
IT-ekspert Yvossen (31) skrev:
Tror vist bare jeg holder mig standard Android så. :)

Der er desværre ikke så meget at gøre, uden root. PIE launcheren skal jo køre hen over alle apps, hvis den skal erstatte soft keys.
Gravatar #33 - Slettet Bruger [1734037182]
6. nov. 2013 12:44
Det skulle ikke være det store problem at lave root på en Nexus 5, men jeg tror stadig bare jeg holder mig til stock.
Gravatar #34 - Nåkja
6. nov. 2013 12:54
IT-ekspert Yvossen (33) skrev:
Det skulle ikke være det store problem at lave root på en Nexus 5, men jeg tror stadig bare jeg holder mig til stock.

Der er jo altid spørgsmålet om garantien. Men for mig har det været en stor forbedring at smide LMT på. Du behøver jo ikke at gøre alt det andet, hvis du ikke har lyst.
Gravatar #35 - Slettet Bruger [1165555185]
6. nov. 2013 14:21
TIL: NÅKJA er en ny konto der bruges af Magten/Xorpiz til først at vinde Android brugernes lid, og så engang i fremtiden stikke dem i ryggen med en "Jeg har altid været vild med android, men...".
Gravatar #36 - Nåkja
6. nov. 2013 14:24
SlettetBruger (35) skrev:
TIL: NÅKJA er en ny konto der bruges af Magten/Xorpiz til først at vinde Android brugernes lid, og så engang i fremtiden stikke dem i ryggen med en "Jeg har altid været vild med android, men...".
Ro på, conar... ;-)

Gravatar #37 - Nåkja
6. nov. 2013 14:30
MS, Apple og Google er allesammen nogle røvhuller. Jeg har svært ved at se at det ene røvhul er værre end det andet. Så man må bare vælge den platform og de telefoner, man bedst kan lide at bruge.

Men at se mig skift platform når MS er nået lidt længere med WP er slet ikke utænkeligt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login